×

Regisztráció

Anime: Tokyo Godfathers

Tokyo Godfathers © Kon Satoshi • Madhouse

Tokyo Godfathers (movie, 2003)

東京ゴッドファーザーズ
Tokiói keresztapák

Hossz: 92 perc
Műfaj: vígjáték, dráma, kaland

Rendezte: Kon Satoshi
Írta: Kon Satoshi
Zene: Suzuki Keiichi
Stúdió: Madhouse

Hivatkozások: ANN, AniDB

Értékelések: (58 szavazat, átlag: 8.31) részletek

Tokyo Godfathers © Kon Satoshi / Madhouse
Satoshi Kon a Perfect Blue című pszichothrillere, és a romantikus hangvételű, óriási sikerű Millenium Actress után harmadik filmjében, a Tokyo Godfathers-ben újabb rendezői oldalát mutatta meg a nézőknek.

A történet karácsony estéjén kezdődik Tokióban, a csillogó Shinjuku-negyedben. Három hajléktalan a megszokott szeméthalmot kutatja át, hiszen karácsony van: hátha akad valami ajándék. A különös trió tagjai közös erővel verekedik át magukat a hajléktalanélet megpróbáltatásain: Gin, az ex-kerékpárversenyző, jelenleg életunt alkoholista, Hana, volt bárénekes, megkeseredett transzvesztita, és Miyuki, a cinikus serdülő lány, aki megszökött otthonról, és a hajléktalanok életét választotta saját otthona helyett.
Miközben a szemét között keresgélnek, gyereksírásra lesznek figyelmesek. Követve a hangot, egy síró újszülött kislányt találnak a hulladék között. Gin rögtön a rendőrségre akarja bízni az ügyet, ám Hana nem akarja elveszíteni a - szerinte isten adta - lehetőséget, hogy végre anya lehessen. Miyuki pedig jó messzire szeretné elkerülni a rendőröket. Így aztán megpróbálkoznak a lehetetlennel. Ám hamarosan be kell látniuk, hogy nem képesek ellátni a kislányt. Nem marad más lehetőség, minthogy kezükbe vegyék az ügyet, és megkeressék az újszülött szüleit. Néhány apró nyom, mint egy fénykép, és egy kulcs segítségével nekiállnak a keresésnek.

A film egy olyan Tokiót mutat be, melyet kevés animében láthatunk: a nagyvárosi hajléktalanok világát. Miközben a három főszereplő e nagyváros utcáin élik át kalandjaikat, szembesülnek saját múltjukkal, ezáltal pedig a karakterek realisztikussá, emberivé válnak.
A Tokyo Godfathers hangvétele a realisztikus dráma, és a fekete humor között váltakozik, a karakterek ábrázolása is ehhez hűen egyszer realisztikus, máskor pedig groteszkké torzított. A film története lineáris és világosan követhető, menete gyors, hirtelen váltásokkal. Több helyen vesz a történet 180 fokos fordulatot, nem lehet előre sejteni a cselekményt. A véletleneknek, a "sors kezének" kiemelkedő szerep jut a történetben. Az újszülött egyfajta szimbólum a filmben, egyrészt a csodát, a láthatatlan irányító kéz jelenlétét szimbolizálja, másrészt minden egyes főszereplő számára egy szimbólum, saját életük, múltjuk egy fájdalmas részletéből.
A Tokyo Godfathers érdekes keveréke a drámának, a humornak, és az akciónak, és bár nem éri el elődje, a Millenium Actress színvonalát, realisztikus karaktereivel, izgalmas történetével, és a megfelelő helyen, megfelelő mennyiségben alkalmazott humorával mindennel rendelkezik, ami egy jó anime filmhez szükséges.
Írta: Hikari
Hikari értékelése: 7 (jó)
2004.08.28.
58690 olvasás

Ismertető értékelése:
5.00 (kiváló), 2 szavazat
Az értékeléshez jelentkezz be.

Képek:

Tokyo Godfathers © Kon Satoshi • Madhouse

Hozzászólások:
Pont most néztem meg, és nagyon tetszett. A grafika ugyan kissé furcsa, de tetszik a történet. Realisztikus, és egyben kissé mesebeli is, ami pont jó keverék. Már régen meg akartam nézni, és nem bántam meg, hogy végül megtettem. A vége persze happy end, ahogy sejteni lehetett, de ez így van jól.
#1 | 2012.03.20. | írta: Andro
Hozzászólás írásához jelentkezz be.