Mivel játszol mostanában?

PC vagy konzolos játékok témaköre.
Avatar
Keelia
Gyakorlott
Gyakorlott
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2014.09.23. 19:05
Nem:
Tartózkodási hely: leginkább a gép előtt

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Keelia »

Mi is ezt beszéltük Shirosakival, hogy a Pre-Sequel nem éri meg a pénzét... kb. ugyanaz, mint a 2, csak néhány újítással, de azért ez nem egy teljes játék szintje. Ha lesz belőle GOTY, meg olcsóbb lesz, majd végigjátszom, addig még a Borderlands 2-t is végig kéne tolnom úgyis :D
Avatar
Cruel Angel
Félisten
Félisten
Hozzászólások: 2036
Csatlakozott: 2003.11.17. 14:33
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Két hely között valahol / e két hely Mennyország s Pokol

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Cruel Angel »

Péter írta:Borderlands: The Pre-Sequel! - Kezd nagyon elegem lenni abból, hogy manapság olyan folytatásokkal állnak elő, és árulják őket teljes áron, amik jobbára egy kiegészítő lemez szintjén vannak, minden téren. Nem érdekel hogy Claptrap mennyire vicces, és hogy mennyire fun vele játszani, ez akkor sem ér meg 10kt.
Akkor megnyugodtam, hogy egy vasat nem adtam ki érte. (Magam részéről Borderlands 2-t vettem meg amikor másfél hónapja talán kijött Linuxra és le volt értékelve ezért 75%-kal. ... és kb. meguntam mert béna vagyok fpsekben XD)

Costume Quest 2
Ez egy ilyen "My First JRPG" (még ha nem is japán) sztájl játék (most már sorozat) második része. Gyermeteg, de bájos és főleg aktuálisan halloween-i. Sztori röviden az, hogy főhőseinknek immáron másodjára meg kell menteniük Halloweent, ezúttal egy időutazó gonosz fogorvostól, melyet leginkább úgy tehetnek meg, hogy ezúttal időben hátra és előre is utazván egy kicsit körbe tricok-or-treet-elnek és jelmezeiknek hála harcolgatnak. In-battle ugyanis pl. a béna kartondoboz robot masszív óriás robottá, a tréül kivágott lepedő kisértetté, a glowstick pedig valódi varázsbottá alakul. Ezen jelmezeket a játékosnak magának kell összeszedni, és igényszerint váltogatni, mivel csatán kívül is biztosítanak ilyen-olyan szpesölöket. Pl. Pterodactyl szárnyaival el tudja hesegetni az összegyűlt falével dombokat... igen, mondtam, hogy gyermeteg. De azt is mondtam, hogy fun, nem? :3
Sajnos emellett viszont kb. pont abba a hibába esik bele, amit fentebb a Borderlandsról írt Péter. A Costume Quest egy 2010-es játék, ez a folytatás ahhoz képest új helyszíneket, történetet, jelmezeket és egy felujított harcrendszert hoz. Viszont az alapjátékmenet mit sem változott (menj körbe egy helyszínen, kopogtass minden ajtónál, csinálj meg kb. kettő darab mellékquestet, verj le egy bosst, majd menj a következő helyszínre), a szereplők nem lettek különösebben érdekesek, a harcrendszer meg nem lett forradalmi, csak talán picit idegesítőbb.

Ha emlékezetem nem csal CQ1-ben a dolog úgy ment, hogy passzív képességeket adtak gyűjthető matricák, csatában pedig mindenkinek volt egy quick-time-event támadása/védekezése meg egy időnként feltöltődő szpesölje (AOE támadás, gyógyítás stb.) így a csaták bár egyszerűek voltak, de legalább nem kellett sokat mikromenedzselni, legfeljebb vigyázni, hogy egy healer és egy jobb attackos valaki mindig maradjon a partyban.

Ehez képest most gyűjthető kártyáink vannak, amik használata körbe kerül valakinél, plusz minden jelmeznek van egy szeret-nem-szeret ikonja a háromféle szörny típusra nem teljesen kő-papír-olló sztájlban. Így viszont figyelni kell a csatákra, ez önmagában nem lenne akkora probléma (sőt jobb helyeken előnyt jelentene), csak mivel folyton szükséges cserélgetni a jelmezeidet a csatán kívüli szpesölök miatt így úton-útfélen abba botlok, hogy két emberemnek is nagyon fáj valami ellen. Nem lesz persze így sem nehéz a játék csak idegesítő. (Összerak party -> jelmez csere -> szpesöl megcsinál -> jelmez visszacsere.)

Szóval mind az újdonság varázslatának vesztése, mind a zártabb játékmenet miatt annyira valahogy nem egy akkora élmény, mint az előző volt.

Magamrészéről egy olyan 6-os értékelném. (És az elsőt meg 8-asra így utólag)
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Cruel Angel 2014.11.04. 20:42-kor.
Kép
Avatar
Péter
Veterán
Veterán
Hozzászólások: 787
Csatlakozott: 2010.07.17. 14:29
Nem: Férfi
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Péter »

Hasonlóan mint a Saints Row 4-nél, a Pre-Sequel helyett is inkább az előző részt éri meg megvenni, még azoknak is, akik esetleg most ismerkednének a sorozattal. Egyrészt az ár miatt, másrészt mert az előd sokkal szórakoztatóbb volt.
Kép
Avatar
Shirosaki
Gyakorlott
Gyakorlott
Hozzászólások: 72
Csatlakozott: 2013.11.24. 04:03

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Shirosaki »

Mostanában a játékok fő témája, amikkel játszom, a bűn.

Elkezdtem haverral Payday 2zni, ami valami fantasztikus. Ami főleg lebilincsel benne az az, hogy mennyire munkás uralni a játékban egy helyzetet. Oké, hogy szépen belopakodsz az ékszerboltba, kikapcsolod a biztonsági rendszert, levadászod az őröket, de idővel eljutsz oda, mikor el kell kezdened üvöltve földre kényszeríteni a vevőket és kipakolni a vitrineket. És itt kezdődik a dolog igazi varázsa, a versenyfutás az idővel. Előbb vagy utóbb rátok hívják a zsarukat, úgyhogy vagy menekülni kell vagy harcolni. Tök jó, hogy választhat az ember az öltönyben lopakodás vagy a heavy armorban shotgunnal hadonászás között.

Payday 2 aktuális DLC-je és Totalbiscuit videója után kipróbáltam a Hotline Miamit is, amitől eddig eléggé féltem a fura designja miatt. Igaziból pont arra tapint rá, amit én a legjobban szeretek a játékokban. A karaktered sebezhetősége miatt mindent nagyon aprólékosan meg kell tervezned, majd pedig a terved hibáit és az idővel kialakuló káoszt gyors reakciókkal és krízistervekkel uralni.
A játék sztorija, LSD trip látványvilága és zenéje fantasztikus. A benne lévő iszonyatos brutalitás miatt csodálkozom is rajta, hogy nem lett belőle GTA-szintű botrány.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Borderlands Pre-Sequelnél engem az izzadtságszagúsága zavar a legjobban. A színes, elb*szott humorú poszt apokaliptikus bolygó helyett kapunk egy egyszínű holdat meg pár "újítást", amik nem adnak, hanem elvesznek a játékból. (de jó lesz nekem még az oxigénkészletem miatt is aggódnom meg a kis lövedékeket köpködő fegyveremmel precízen célozni, mikor repülök a kis gravitáció miatt. Nem véletlenül használ Quake 3-ban is ilyenkor mindenki rakétavetőt.)

Ami pedig a leginkább idegesít, azok a karakterek, a Wilhelm, Nisha, Gladiátorcsaj hármas mellé kit kapunk? Claptrapet -,-. A második részt konkrétan egy kulcskifejezés tette fantasztikussá: a "badass". Egyszerűen menő tudtál lenni benne minden erőfeszítés nélkül. Claptrap meg így minden, csak nem az. Basszus, még lépcsőzni se tud... ráadásul érződik a karakterén a kifulladtság, mivel csak az előző részek szereplőinek a képességeit reprodukálja.

Aztán megkapjuk DLC-ben Jacket is játszhatónak, aminek a teljes hiteltelenségét azzal magyarázzák a fejlesztők, hogy ő csak egy klón... Grat... Ennyi erővel Moxxival is rendelhetnék egy piát a bárban Moxxitól...
Avatar
ViharTáncos
Fórummániás
Fórummániás
Hozzászólások: 1553
Csatlakozott: 2010.08.07. 14:34
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: ViharTáncos »

Tell Tale Games : The Walking Dead

Nagyon erős sztori szerethető karakter sokkal tetszetősebb történet a sorozatnál...
Nekem nagyon tetszik érdekes ez a képregényes rajztechnika is amit használnak a TTG skacok.
Avatar
Shirosaki
Gyakorlott
Gyakorlott
Hozzászólások: 72
Csatlakozott: 2013.11.24. 04:03

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Shirosaki »

De nem kell hozzá valamilyen előismeret, hogy az ember értse a sztoriját? Tudomisén, olvasni a képregényt, lárni pár részt a sorozatból, ilyesmi.
Avatar
ViharTáncos
Fórummániás
Fórummániás
Hozzászólások: 1553
Csatlakozott: 2010.08.07. 14:34
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: ViharTáncos »

Shirosaki írta:De nem kell hozzá valamilyen előismeret, hogy az ember értse a sztoriját? Tudomisén, olvasni a képregényt, lárni pár részt a sorozatból, ilyesmi.
Semmilyen előzetes tudást nem igényel a tv sorozattól teljesen eltérő történet, nem kapcsolodik egy szálon se hozzá max talán a képregényhez de azt sem kell hozzá ismerni.
Avatar
Péter
Veterán
Veterán
Hozzászólások: 787
Csatlakozott: 2010.07.17. 14:29
Nem: Férfi
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Péter »

Nem kell hozzá semmit se ismerni a franchiseból, bár szvsz ez a játék inkább nevezhető interaktív képregénynek, mint valódi játéknak. Talán az vele a legnagyobb baj, hogy elméletileg fontos szerepe kéne hogy legyen annak, hogy milyen döntéseket hozol, illetve hogy kivel-milyen kapcsolatot alakítasz ki, és kezdetben a játék ennek meg is teremti az illúzióját, ám hamar ki fog derülni, hogy mindennek nem sok jelentősége van, mert csak minimálisan leszel képes befolyásolni a cselekményt.
Kép
Avatar
ViharTáncos
Fórummániás
Fórummániás
Hozzászólások: 1553
Csatlakozott: 2010.08.07. 14:34
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: ViharTáncos »

Az elején engem is felhúzott ,hogy lénygesen nem tudsz változtatni a dolgokon de alapvetően ha többi kalandjátékot nézem az új Dreamfall leszámítva nagyon erős kalandjáték ettől függetlenül.
Avatar
Péter
Veterán
Veterán
Hozzászólások: 787
Csatlakozott: 2010.07.17. 14:29
Nem: Férfi
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Péter »

Alapvetően egy jó kalandjáték, és nem is lenne ellene kifogásom, ha nem hitegettek volna azzal, hogy a döntéseimnek bizony komoly következményei lesznek, miközben azok csak minimális hatással vannak a játékra.
Kép
Avatar
ViharTáncos
Fórummániás
Fórummániás
Hozzászólások: 1553
Csatlakozott: 2010.08.07. 14:34
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: ViharTáncos »

Cloudbuilt

Kép

Most kezdtem bele eszméletlen gyors és egész komoly kíhivást jelentő Indie Platformer. Sérült lány elméjét kell helyre állítani valamilyen jövőbeli korszakban ehhez ilyen szegmenseket (emlék darabkák?) kell gyűjtenünk amik emellett újra probálkozási lehetőséget adnak a chekpointoknál mert bizony lezuhanni és hibázni igen könnyű.

Nekem tetszik vérfrissitésnek kiváló.

https://www.youtube.com/watch?v=J5_ETNBRlbc
A mordályos nyul
Fanatikus
Fanatikus
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2006.11.12. 11:53
Nem:
Tartózkodási hely: Kő alatt

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: A mordályos nyul »

De mire rájöttem, hogy kell lőni... :shock: (Igen, tudom, ott van a jobb alsó sarokban, de akkor is! :P :P :P)
Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 6174
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Titkos »

World of Warcraft: Warlords of Draenor

"Meglepő" módon. XD Szóval ha hirtelen "takarékra kapcsolnék" postolás szempontjából, az is emiatt lesz, mert legalább egy karit fel akarok húzni max szintre minél hamarabb. XD
Kép
Avatar
Cruel Angel
Félisten
Félisten
Hozzászólások: 2036
Csatlakozott: 2003.11.17. 14:33
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Két hely között valahol / e két hely Mennyország s Pokol

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Cruel Angel »

Cserébe én kérném, hogy ha lesz időd karakter felhúzás melett, akkor vessél ide néhány... öö... karaktert arról, hogy milyen az új kieg. (Én magam részéről csak nem hivatalos szervereken játszottam és régen és WotLK-t.)
Kép
Avatar
Shirosaki
Gyakorlott
Gyakorlott
Hozzászólások: 72
Csatlakozott: 2013.11.24. 04:03

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Shirosaki »

Shadow Warrior Redux

Idióta retro lövölde, amiben egy csomó ázsiaiakkal kapcsolatos sztereotípia jelenik meg. Baromi vicces és játékmenetileg is jó.

https://www.youtube.com/watch?v=-5WDyEQ8e3E

A Cloudbuiltet meg ki fogom próbálni, mert megfogott.
Avatar
Cruel Angel
Félisten
Félisten
Hozzászólások: 2036
Csatlakozott: 2003.11.17. 14:33
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Két hely között valahol / e két hely Mennyország s Pokol

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Cruel Angel »

Transistor
Kép

Ez a Supergiant Games nevű indie stúdió második játéka a Bastion után, ismét egy rpg, bár ezúttal inkább körökre osztott, mint akció. (Erről egy pillanat múlva.)
Történetünk hasonló mód egy néma főhős és egy mindent narráló narrátor hang duójáról szól. Ezúttal egy art deco, art nuevo, film noir és Tron jellegű neon cyberpunk látványvilág bizar, de hatásos kevérékével bíró kézzel rajzolt, izometrikus nagy városban. Főhősnőnk Red az énekesnő, aki történet kezdete előtt nem sokkal elveszti a hangját, és majdnem elhalálozik, ha egy ismerőse nem ugrott volna a feléhajított "kard" elé. Az utóbbi lelke (?), emlékei (?), személyisége (?), a Transistornak nevezett, fenti képen is látható kardba költözik, az előbbi pedig ezen fegyver bírtokában megy és megpróbál bosszút állni a négy főből álló titkos társoságon, akik úgy tűnik, hogy akarva/akaratlanul egy cyberpunk/eldritch entitást, a Process-t eresztették sikeresen a városra. Ez utóbbit én leginkább talán (nem röhög) a Digimon Tamers D-Reaperjére hasonló valamiként tudnám jellemezni, valami ami eszi és kiszipolyoz mindent a városból, miközben kisebb, amorf, torz valamiket kipakol, amikkel lehet verekedni.
Harcrendszer: A látvány mellett ez adja a játék sava-borsát, ugyanis ez, mint ahogy fentebb írtam keveréke az akció és körökre osztott RPG-knek. A csatában van egy csík, ami ameddig nincs feltöltve, addig akció rpg módjára szabadon bóklászhatsz a téged szintén szabadon elcsapni szándékozó csúnyaság között. Sok mindent ilyenkor általában nem fogsz tudni csinálni, skilljeid nagyrésze ilyenkor használhatatlan. Tehát célszerű menekülni, elbújni. Amikor azonban a feltöltődik a csík, akkor kedvszerint át lehet váltani a Turn() üzemmódba. Ilyenkor a Transistor megállítja az időt és neked lehetőséged van lépni és skilljeidet használni, melyek ezen csíkot használják különböző mennyiségben. Itt szabadon lehet visszavonni, ez csak egy terv. Ha elsütöd a Turn()-t, akkor többé kevésbbé instant módon ezek megtörténnek, majd ismét rohangászhatsz a Turn()-ödre várva. Stratégiázni lehet és érdemes is, például van backstab bónusz, vannak skillek, amik kicsik gyorsak, vannak amik mozgatják az ellent, vannak amik további irányítható, vagy ha nem akkor is neked segítő kreatúrákat szülnek.
Ha egy ellen elpusztul, akkor maga után egy úgynevezett Cell-t hagy, melyet adott idő alatt fel kell szedni, különben az ellen respawnol, az életünk megnehezítése végett.
Red, a főhősnő a skilljeit, az első néhány után szintlépésekkor kapja, melyeket a játék function-öknek nevez. (És pont ezért neveik is a Turn()-höz hasonlóan programnyelvek függvény hívásaihoz hasonlatosak. Pl. Crash(), Help(), Jaunt() stb.) A function-ök elhelyezhetőek a négy akció slotba, ezek fokozatosan megnyíló, akció slotonként két-két upgrade slotba, vagy a szintén fokozatosan megnyíló maximum 4 passzív slotba. Értelemszerűen, hogy hova teszi az ember az befolyásolja a működést. Pl. a Love() function akció slotban egy lövedéket szül, ami nem sebez, viszont hosszabbidőre elcsábítja az ellent, upgrade slotban az adott akció mellé rátesz egy rövidebb idejű csábítást, passzív szlotban pedig ad egy valószínüséget, hogy a megölt ellenkből permanensen elcsábított Bad Cell-ek legyenek haláluk után. Az így összerakott kombók száma ha nem is végtelen, de határozottan széleskörű, mindazonáltal a játék vége felé megnyíló igen táp function-ök értelemszerűen táposabbak, tehát a játékos saját élete megkönnyítése végett úgy is azokat fogja valamilyen formában használni. A kombinációk és betett skillek korlátja azonban nemcsak a megnyílt slotok száma, hanem a játékos memóriája. Ez ha emlékezetem nem csal egy 8 egységnyi csík, mely szintén növelhető ha a játék felajánlja szintlépésenként, maximum 32-re. A különböző function-ök pedig táposságuk függvényében 1-4 egységet esznek belőle, lapozófájl nincs, max annyi function tölthető be, amennyi memóriánk van. :v
Bastionhöz hasonlóan itt is van lehetőségünk exp bónuszért szándékosan nehezíteni az életünket, ezeket Limitereknek hívja a játék. Illetve szintén van lehetősgünk challengeket csinálni (túlélés x ideig, ellenek kinyírása x idő alatt, ellenek megölése egy Turn() alatt korlátozott functionökkel), melyek Bastionhöz képest számomra egyszerűbbek voltak, persze lehet, hogy csak nekem állt jobban kézre a "körökre" osztott műfaj.
Sajnos maga a játék relatíve rövid, de főleg lineáris és nem túl változatos. (Mész a városban és ölsz, a helyszínek annyira nem változatosak, mint a Bastioné, még ha nagyon szépek is.) A történet nagy része a narrációból és a kisebb (értsd 10 lépés) mellékutakon fel lelhető megnézhető apróságok mentén derül ki. Érdekes mechanika, hogy itt-ott vannak terminálok ahol hírek, szavazások találhatóak, melyek alá ha a játékos úgy dönt Red kommentál, mely kommentek egyre inkább a beszélni nem képes Red válaszai a narráló Tranzisztornak és nem a cikknek vagy írójának. A történet másik fele a function-ökből derül ki, melyek mindegyike egy-egy városi polgárhoz kapcsolódik (a function a lelke/személyisége/emlékei/város adatai róla?), és különböző slotokban való használatuk új részleteket adnak az összképhez.
A népek a neten azt mondják, hogy 4-5 óra alatt végigtolható, én elsz*roztam a kihívásokkal, amit tudtam megnyitottam és elolvastam, meg én amúgy is bénázom, nekem így lett 11, de messze rövidebbnek tűnt, valszeg a nem túl változatos content miat.
Ennek is van egy new game+ üzemmódja ("rekurzió" lol), melyben el lehet előről kezdeni a játékot újra a korábban megnyitott szinttel és functionökkel, viszont nehezebb ellenfelekkel. Ha valakinek tetszett a harcrendszer lehet, hogy tehet vele egy próbát, én magam részéről egyelőre hanyagolom.
Zenék kellemesek, adnak a hangulathoz, de nem kifejezetten kiemelkedőek.

Összegezve: 7/10
Érdemes érte kiadni némi apró pénzt, bár a hossza és a lineáris bejárható történet miatt inkább csak akkor ha le van szállva. Elérhető Steamen minden platformra (yay Linux) és PS4-re.

Néhány random helyről lopott szkrínsutty, csak hogy demonstráljam a játék szépségét
http://static.giantbomb.com/uploads/ori ... -trans.jpg
http://enemyslime.com/wp-content/upload ... combat.jpg
http://www.gamereactor.eu/media/17/tran ... 161704.jpg
http://gamingbolt.com/wp-content/upload ... een_05.jpg
https://i.imgur.com/K3weqNW.png
Kép
Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 6174
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Titkos »

Cruel Angel írta:Cserébe én kérném, hogy ha lesz időd karakter felhúzás melett, akkor vessél ide néhány... öö... karaktert arról, hogy milyen az új kieg. (Én magam részéről csak nem hivatalos szervereken játszottam és régen és WotLK-t.)
Rendben. :D Csak azért legalább egy karit elvinnék előtte 100-ig, hogy kb. teljes képet kapjak én is az új kiegészítőről. :) (Hehe, jó ürügy, mint amikor anno 576-ék azzal poénkodtak, hogy azért nyomják annyit a WoW-ot, mert "még mindig teszteljük, hátha találunk pár hibát..." XDDDDDDDDD) Amúgy a sztori, játékmenet, vagy mi érdekel leginkább? Vagy jöhet minden benyomás ömlesztve? :D
Kép
Avatar
Cruel Angel
Félisten
Félisten
Hozzászólások: 2036
Csatlakozott: 2003.11.17. 14:33
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Két hely között valahol / e két hely Mennyország s Pokol

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Cruel Angel »

Titkos írta:...Vagy jöhet minden benyomás ömlesztve? :D
Mivel nem mondhatjuk, hogy kifejezetten visszafogott lennél amikor ide írkálsz bármit is, jöhet ömlesztve minden XD Én szeretem a világot, csak nem érzem azt, hogy pénzt lennék hajlandó havi szinten kiadni érte, de attól még érdekel, h mi az épp aktuális helyzet. Az új kieg sztorijával haloványan tisztában vagyok, de összképem nincs, h ténylegesen mi változott a játékban.
Kép
Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 6174
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Titkos »

Cruel Angel írta:
Titkos írta:...Vagy jöhet minden benyomás ömlesztve? :D
Mivel nem mondhatjuk, hogy kifejezetten visszafogott lennél amikor ide írkálsz bármit is, jöhet ömlesztve minden XD Én szeretem a világot, csak nem érzem azt, hogy pénzt lennék hajlandó havi szinten kiadni érte, de attól még érdekel, h mi az épp aktuális helyzet. Az új kieg sztorijával haloványan tisztában vagyok, de összképem nincs, h ténylegesen mi változott a játékban.
Oké, én is így szeretek postolni a leginkább, ha mehet minden... XD Akkor azt kérdezem még, hogy ha jól értem, a Lich King idején még játszottál? Már csak azért, mert máshogy magyarázom egy olyannak a játékot, aki azért az alapjaival tisztában van (mivel ezek az alapok az eleje óta nem sokat változtak XD), mint egy olyannak, aki életében egy órát le nem ült elé, csak annyit tud róla, hogy "valami MMO".
Kép
Avatar
Cruel Angel
Félisten
Félisten
Hozzászólások: 2036
Csatlakozott: 2003.11.17. 14:33
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Két hely között valahol / e két hely Mennyország s Pokol

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Cruel Angel »

Igen, mondom, hogy nem hivatalos szerveren, lich king kieggel játszottam.
Kép
Avatar
Cruel Angel
Félisten
Félisten
Hozzászólások: 2036
Csatlakozott: 2003.11.17. 14:33
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Két hely között valahol / e két hely Mennyország s Pokol

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Cruel Angel »

Dupla poszt:
FEZ
Kép
Tisztelettel jelentem úgy tűnik kiöregedetem a sztoritlan 2d platformerekből. Kétszer bő egy órát játszottam vele, ha egy gamepad lett volna a kezemben, lehet, hogy vagy az vagy a monitorom bánta volna.

Pedig én igazán akartam ezzel játszani. Tetszett a látvány, tetszett, hogy a világ élt, különösebb értelem nélkül ugyan de néha beesteldett, mindenféle mászkáló kis izéke járkálgatott fel-alá stb. Tetszett, hogy az elején a világot érintő katasztrófa lefagyás/glitch effektekkel járt és kvázi "újraindult a gép".

Tetszett maga a koncepció elviekben, 2D platform mászkálós játék, ahol térben elforgatható a világ ahol aztán a lapos persepketíva miatt a táváli közelebb lesz mint a másik oldalról.

Viszont. A játék számomra főleg egy dolog miatt volt baromi fusztáló: Nincs egy egyszerű, érthető jelzése annak, hogy hol tartok/mit csinálok. Értsd: Hol kezdődik egy "pálya" és hol ér véget? Mennyire szükséges minden titkos dolgot feltárani? Ha valahol elakadtam, az azért van mert itt még nem lehet tovább menni, vagy csak nem jöttem rá egy csak helyben megoldható puzzle megoldására? Van egy világtérkép, ami elvileg ezt a dolgot oldaná meg, de macerásan navigálható, és számomra nehezen felismerhető módon vannak jelezve a "pályák"(?).
Ez mind talán nem lenne baj, ha lenne valami gyors megoldás arra, hogy meglátogathassak korábban látott dolgokat, de ilyen nincs, el kell jutni egy megfelelő ajtóig ami visszavezett valahova.

Emellett nem elég, hogy át kell látni a térbeli dolgokat, hanem egyes helyeken még számomra túl nehéz jumping puzzle-ök is utamat állják. Pl. akkora platformok, mint a játékos, amik ráadásul adott időközönként térben forgonak. Valószínüleg nem ez a világ legnehezebb ugrálós játéka, de számomra pont elég macerás, hogy kedvem legyen ott hagyni egy pályát, de azt meg mint fentebb írtam nem lehet.

Mindezeken esetleg segíthetne, ha lenne sztori, de az az első 20 perc után kimerült számomra abban, hogy keresd a kiskockákat, amik nagy kockákká állnak össze, amik megfelelő számú összegyűjtése esetén ajtók fognak megnyílni egy hub helysíznen. (Ahova viszont kb. ötletem sincs, hogy hogyan is mászok vissza, mert elkeveredtem a sok forgásban, mászásban, forgatásban és a világ térkép nekem nem sokat segített.) Lehet, hogy később még lenne történet, de én a közel jövőben nem fogom megtudni.

Aláírom, lehet, hogy csak az én térlátásommal van a baj (mind a pályák átlátásánál, mind a világtérképnél), de nekem nem jött be a játékmenet, hiába nagyon szép és "élő", és kamu-retró hangulatos az egész.

Ha csak a saját élményemet kéne értékelni Akkor ez egy 5 pontból 1-es (max. 2es), mivel azonban ennél egy fokkal objektívabban állok hozzá. Látszik, hogy sok munka volt benne, és egy nagyon jó ötleten alapul, úgyhogy kap tőlem egy nagyon jó szívű 3-ast.


Kép
Kép
Avatar
Keelia
Gyakorlott
Gyakorlott
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2014.09.23. 19:05
Nem:
Tartózkodási hely: leginkább a gép előtt

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Keelia »

Nem hittem volna, hogy pont én veszek meg teljes áron egy olyan játékot, aminek már az 1. részét is túlhypeoltnak tartom, a másodikat meg gyengécskének. De ezzel a széria kiköszörülte nálam a csorbát, és legalábbis ebbe a részbe, de teljesen beleszerettem :D Alias Dragon Age: Inquisition

Nagyon jót tett neki ez a féligmeddig open world világ, és annyi mindent lehet végre benne csinálni, hogy azt sem tudom, minek is kezdjek hozzá. A harc igazából az első két részben sem tetszett, így itt sem vagyok oda érte, a taktikai nézetet nem is használom, a nehézséget is casual-ra állítottam, hogy ne kelljen a harccal túl sokat nyűglődnöm. A történet eddig nagyon tetszik (kb. a fősztori felénél járhatok), sokkal fordulatosabb, izgibb, mint az első kettőé volt, bár a másodikét nem volt túl nehéz überelni :D A karakterek szinte mind szerethetőek, jó látni a régi ismerősöket is, de szerencsére nem róluk szól a kaland, szóval inkább csak tanácsnokként, illetve erősen mellékszerepekben vannak jelen (kivétel Leliana és Varric; az utóbbinak kifejezetten örülök, mint csapattárs, mert őt igazán megkedveltem), ugyanúgy vannak pózerek és kattantak :D
És örülök neki, hogy az Inquisitiont is menedzselni kell, mint szervezetet, bőven lehet mit fejleszteni rajta, érzed, hogy egy szervezet feje is vagy, nem csak egy random kalandozó, akinek adtak egy hangzatos címet. Ez a játék messze felülmúlta az elvárásaimat, már 30 órám benne van, de még bőven van mit tennem, és még mindig tudom élvezni, csak ajánlani tudom még azoknak is, akik az Originset, vagy a 2-t nem igazán kedvelték.
A mordályos nyul
Fanatikus
Fanatikus
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2006.11.12. 11:53
Nem:
Tartózkodási hely: Kő alatt

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: A mordályos nyul »

Cruel Angel írta: FEZ
Egész gyakoriak mostanában ezek a perspektíva-váltáson alapuló játékok. Én a Crush3D-vel játszok, ott mondjuk a konzol 3D képe miatt kicsit könnyebb felmérni távokat. (Csak sajnos elértem egy pályát, ahol rohanni kellene. Nem szeretem, amikor minden figyelmeztetés nélkül műfajt vált egy játék. :( Illetve ritkán jön ki jól. )
Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 6174
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Titkos »

Cruel Angel írta:
Titkos írta:...Vagy jöhet minden benyomás ömlesztve? :D
Mivel nem mondhatjuk, hogy kifejezetten visszafogott lennél amikor ide írkálsz bármit is, jöhet ömlesztve minden XD Én szeretem a világot, csak nem érzem azt, hogy pénzt lennék hajlandó havi szinten kiadni érte, de attól még érdekel, h mi az épp aktuális helyzet. Az új kieg sztorijával haloványan tisztában vagyok, de összképem nincs, h ténylegesen mi változott a játékban.
Na, akkor ahogy ígértem. :D Mivel úgy kb. az elmúlt két hetet intenzíven végigjátszottam, egy karaktert fel is húztam 100-ig és már az új heroic insták, illetve a legújabb újítás, a Garrison kapcsán is úgy-ahogy képben vagyok, ezért azt hiszem, most már meg tudok fogalmazni egy közepes mennyiségű tl;dr postot a témáról. XD

Kezdjük a sztorival, ami ugye végülis csak egy háttér a játékhoz, de mivel én lore-mániás vagyok, számomra fontos. XD A sztori egy fanfic, de annak igen jó. XD Mire gondolok itt? Arra, hogy bár a WoW már így is nem egy ponton megerőszakolta történetileg a Warcraft univerzumot, cserébe némi plusz játékélményért ("ja, hogy Balnazzar megdöglött a Frozen Throne-ban? Á, oda se neki, visszahozzuk insta-bossként, csak hogy teljes 3D-ben nyírhassátok ki újra!" :dirr: ), ám a Warlords of Draenor minden eddiginél magasabb szintre emeli a "lore-rape"-et. XD Az alapsztori ugye az, hogy Garrosh Hellscream egy bronz sárkány segítségével visszautazik az időben Outlandre (ami akkor még Draenor volt) és az ork klánokat meggyőzi, hogy ne igyanak a démonvérből (ezzel egyfajta alternatív idővonalat létrehozva), hanem helyette használják a jövőből magával hozott technológiai tudást arra, hogy Iron Horde néven hódítsák meg Azerothot. Ez tök jól hangzik, a bökkenő ott van vele, hogy az orkok az eredeti storyline-ban a démonvérivás után lettek háborúmániás állatok, mivel a "fertőzés" megváltoztatta a viselkedésüket. Így hát semmi értelme, hogy bár a démonok ellen fordulnak és nem isznak a vérből, mégis hódításmániás szadista állatok lesznek. Annál is röhejesebb, hogy bár elvileg most "démonmentes" sztori kapnánk, egy csomó minden az időutazás ellenére is ugyanúgy alakul: Gul'dan ugyanúgy démonokat idéz és azzal tápolja a seregét, Ner'zhul ugyan nem őket használja, de démonok helyett úgymond "void energy"-be fekteti erejét, sőt, elkezd halottakat feltámasztgatni (enyhe kikacsintás arra, hogy az eredeti idővonalban belőle lett a Lich King). Szóval a sztorin masszívan érződik, hogy igazából egyetlen lényege van: 3D-ben, "testközelből" bemutatni azt a világot, visszahozni azt a feelinget, amit legutoljára talán a Warcraft 1-2-ben éltünk át. Ez viszont szerencsére sikerült nekik, valóban kész "fangasm" látni, ahogy pl. a BC előtti szétbarmolásmentes állapotú Shadowmoon Valley-ben kalandozunk, vagy megtapasztalni, hogy a vörös kősivatag egykor sűrű dzsungel volt (Hellfire Peninsula -> Tanaan Jungle), stb. Nekem ugyan a pandákkal sem volt semmi bajom, de akik húzták a szájukat, hogy "elveszett a játék Warcraft-hangulata", azok most örülhetnek, mert azt abszolút visszahozta a Blizzard ezzel az új kiegészítővel. A sztorihoz hozzátartozik, hogy talán minden eddiginél több cutscene-t kapunk már pusztán a sima szintezős küldetések közben is (oké, a kezdőzónában van a legtöbb, de azért későbbi pályákra is jut 1-1) és ezek egyrészt szintén jelentősen hozzájárulnak a feelinghez, másrészt nem egynél rendesen néztem, ugyanis a death-count minden korábbinál magasabb lett. Szóval ez még csak a kiegészítő legeleje, de máris van három jelentős halottunk és még csak a sztori Alliance-oldalát vittem végig. Ezeknek a száma ráadásul növekedhet még a jövőben, mire a kiegészítő történetének végére őrünk majd úgy két év múlva. ^^" XD (Oké, senki ne vizionáljon Trónok Harca szintű darafesztivált, de azért Warcraft-mércével mérve most mintha "kegyetlenebb" lett volna a Blizzard a szokásos hullamennyiséghez képest. XD) Az új karakterek jók, érdekesek, szerethetőek, a rossz oldalon ugye adva vannak a warlordok (fura, hogy most már nem "warchief" néven futnak mondjuk, ezt nem teljesen értem...), mindegyikük kellően stílusos és egyedi, a jó oldalon pedig behoznak nem egy olyan új karit, akiről ugyan még semmit nem hallottunk korábban, de ebben az egy kiegészítőben is egész jól bemutatták őket, a karakterfejlődésük is egész érdekesen alakult némelyiküknek. (Ja igen, itt fontos megjegyeznem, hogy "Yrel is my waifu! :3" XDDD) Plusz megjelenik néhány olyan karakter, aki a BC-ben ugyan említve volt, de vagy alig szerepelt, vagy másmilyen formában. Pl. elég sok közös ügyünk lesz Arakkal személyesen, vagy egész jól retconolták, hogy Akama miért két közönséges sarlóval harcol mindig. XD Szóval erősen épít ez a kiegészítő a nosztalgiára (legyen az Burning Crusade, vagy Warcraft 1-2), meg a visszatérő orkmániára, viszont ha erre vevők vagyunk, vagy legalábbis felül tudunk emelkedni rajta, akkor a játékélmény garantált lesz. :D

Ennyi lore-rizsa után térjünk is rá a tényleges játékmenetre. A sok újítás ezúttal inkább technikai szintű (pl. változtattak a betöltési stíluson, meg ilyesmi), így ezeket nem nagyon tapasztaljuk játék közben, de hosszútávon sokat segítenek abban, hogy csökkenjen a lag, meg egyéb problémákat is megoldanak. Beszéljünk inkább arról, amit látunk is: a küldetések eléggé lineárisak, így a kezdőzónákat leszámítva minden karinkat ugyanazon a "zónakiosztáson" fogjuk végigvinni, szóval sajnos most nincs az a választási szabadság, ami a BC-ben vagy a Wrath-ben még megvolt és maradtak a Pandariás "mindenki ugyanazon megy végig" metódusnál. Persze a questek gondolom némileg eltérnek azért, bár ehhez még nem tudok hozzászólni, mivel a Horda oldalát csak a héten kezdem majd. Viszont újdonság, hogy megjelentek az ún. "bonus objective"-ek. A vicc az, hogy ezek igazából semmiben nem különböznek egy normál questtől, csak éppen nem NPC osztja ki őket neked, hanem ha egy adott zóna adott területére érsz (a térképen ezt két keresztbe tett kard jelzi), akkor ott automatikusan megnyílik a bónuszküldi. Igazából ezek a hatszor megunt "ölj meg 10 varangyot és 18 szitakötőt" szintű "ölős küldik", amiket már anno is untam, viszont így, hogy ezeket még a sztoriba is lusták voltak beleírni és csak úgy "ad hoc" módon kapod őket, még nagyobb szenvedés volt teljesíteni mindet. XD (Csak a maximalizmusom, meg a bónusz XP/arany vett rájuk, bár jó hír, hogy pont ezért "bónuszok", hogy ha valaki nem akarja, simán kihagyhatja őket, a sztorihoz nem tesznek hozzá semmit. XD)

Aztán ott vannak az insták, ott történt még loot szempontból egy elég jelentős változás. Először ugye úgy nézett ki a dolog még a játék hajnalán, hogy kiesik egy, vagy több tárgy a bossból, amikért mindenki dobhat a virtuális kockával need-greed alapon, aztán aki nagyobbat dobott, az vitte az adott tárgyat. Ebből lett kismillió visszaélés, pl. hogy a "huntardok" mindenre rolloztak, tökmindegy volt, hogy mondjuk egy épp egy paladin elől szedik el a páncélt, amit ők még csak hordani sem fognak tudni, meg ilyesmi... Ezért a Catacylsm idejére ezt a rendszert Blizzard úgy módosította, hogy needet csak akkor használhatsz, ha TÉNYLEG érsz is valamit az adott cuccal, szóval pl. ha mage voltál, akkor csak a cloth armorra needelhettél. Igazából ez tökéletes lett volna szerintem, de valamiért ezt még tovább alakították, így most már nincs is need-greed ablak, egyszerűen ha olyat dob a dob a boss, ami számodra használható, akkor automatikusan megkapod tőle, míg ha bármi mást, akkor nem is dobhatsz érte. Ez mondjuk némileg köcsögség, hiszen ha teszem azt amúgy is mindenki greedelne egy cuccra, akkor némi extra arany gyanánt jó volt az ilyet megkapni, most viszont erre már esély sem lesz. Persze nem feltétlenül világvége ez sem, csak szerintem már "túl lett egyszerűsítve" a rendszer. (Mondjuk az is igaz, hogy nem tudom, hogy ez most a régebbi instákra/raidekre is meg lett-e csinálva, vagy csak az újakra érvényes, mert pl. a régi raideket szólózva a rouge-om simán lootolta a plate armortól kezdve mindent. XD)

Végezetül ott van a Garrison, amit kb. halálra promóztak. XD Teszem hozzá, jogosan, mert miután egy hétig javítgatták a bugjait és végre használható lett, nagyon szórakoztató plusz élményt adott a játékhoz. Gyakorlatilag a kezdőhelyszínre való megérkezésünk után az első questjeink arról szólnak, hogy építenünk kell magunknak egy saját helyőrséget, ami "személyes" (a phasing miatt más játékos be sem léphet rá alapesetben, bár valahogy ez is megoldható, mert láttam valami "visit your friend's Garrison" achivementet) és gyakorlatilag olyan épületeket fogunk rá felhúzni, ahogy gyűlik az alapanyag, amik a sima Warcraftból már ismerősek lehetnek, szóval Lumber Mill, Town Hall, stb.,de persze kapunk újakat is. Ezek mindegyik ad valami bónuszt, pl. az Inn-ben minden nap új NPC-k szállnak meg nálunk, akik plusz küldiket adnak, vagy lesz saját Bányánk, amiben akkor is tudunk bányászni ércet, ha amúgy a mining skill-t nem vettük fel, stb. Illetve mivel itt mi vagyunk a parancsnokok, végre azt is átélhetjük, milyen az, amikor nem minket "csicskáztat" egy NPC, hanem mi őket. XDDD Ugyanis ahogy haladunk előre a játékban, lesz nem egy követőnk (én most húsznál járok, de elvileg ez még nem az összes XD), akiket különböző küldetésekre küldhetünk, akik X idő leteltével arannyal, XP-vel, ritka tárgyakkal, vagy épp Garrison építési alapanyagokkal térnek vissza. Ezek akkor is dolgoznak, ha csak belépünk, kiosztjuk nekik a napi feladatot, aztán egyből ki is jelentkezünk. XD Ettől persze nő az ember egója rendesen, szóval a játék ezen részét már csak a fun miatt is ajánlom kipróbálásra. XDDD Néhány tárgyat/extrát pedig kizárólag csak a Garrison-on keresztül fogunk tudni megszerezni, így mindenképpen megéri bázisunkat maxra húzni a játék során. Egyébként minden egyes épületnek három szintje van, ahogy "upgradeljük" őket, úgy nyílik meg egyre több bónusz, amit az adott épület nyújt nekünk.

Ööö... és igazából más jelentős dolog most nem jut az eszembe, de mondom, eleve két hete játszom és egy hónapja sincs kinn az új kiegészítő, szóval valszeg még fogják ezt szépen bővíteni, mire eljutunk a sztoriban a nagy fináléig. :D
Kép
Avatar
Junchi
Koffein Kondenzátor
Koffein Kondenzátor
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2007.06.23. 14:28
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Azuchi

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Junchi »

God of War III

A GoW széria mindig is szerepelt a "ki kéne majd egyszer próbálni" listámon, konkrétan azóta, mióta kijött az első rész 200x-ben még PS2-re. Aztán az évek során valahogy soha nem került rá sor, míg nem szépen el is felejtődött az egész. Most november végén azonban barátnénim volt oly' spontán és meglepett a PS3-as harmadik epizóddal. Kicsit furcsálltam is a dolgot, de valahol örültem, lévén egy nagy hiányosságot lesz így alkalmam bepótolni.

Köbö 10 órányi gameplay után azt kell mondjam, a játék tűrhető. Kicsit a PS2-es éra hack 'n slash cuccaira emlékeztet, ami helyből pozitívum, noha mondjuk egy olyan óriástól, mint mondjuk az Onimusha, fényévekre kullog. A játékmenet kimondottan szórakoztató, a logikai feladványok között akadnak meglepően korrektek, ahogy az ellenfelek egy része is ötletes. Ellenben, amivel komolyabb gondok vannak, és sokat ront az összképen, az a FŐSZEREPLŐ. A Caps Lock nem véletlen - Kratosnak nincs egyetlen olyan tulajdonsága sem, ami akár egy kicsit is kedvelhetővé avanzsálná. Rendben, nem az én korosztályom volt a megalkotása során a potenciális célközönség, de azért törekedhettek volna arra, hogy legalább a nem-12 évesek is találjanak benne valami értékelhetőt. A szinkronja ultragáz, az erőltetett viselkedése ugyancsak, és az, hogy nem áll másból a karaktere, mint RAAAAGE/REVEEEEEENGE/DIIIIIIE, az enyhén szólva is vérlázító. Néha perverz örömemet leltem abban, mikor egy-egy ötletesebb ellenfél kicsinálta tagot. >:3

A sztori maga fájdalmasan egyszerű bosszúhadjárat, a létező összes görög mitológiai elemmel, úgyhogy ezen a fronton sem leszünk kompenzálva. Whatever, a játék maga ettől még szórakoztató, bár lehetne több és kevésbé captain obvious secret is benne.
Válasz küldése