Mivel játszol mostanában?

PC vagy konzolos játékok témaköre.
Avatar
Dodgers
Sensei
Sensei
Hozzászólások: 553
Csatlakozott: 2011.03.07. 09:00
Nem: Férfi
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Dodgers »

Wonderful 101

Kép

Nemrégiben újítottam be egy Wii U-ra, és mivel vagyok annyira hívője a Platinum Games-nek hogy első Wii U játékként mindenképpen egy PG-s címet szerettem volna birtokolni, evidens volt hogy a szelekció csakis a Bayonetta 2 és a Wonderful 101 között történhet, a végén pedig úgy voltam vele hogy ha már lúd akkor legyen kövér és olyasvalami legyen az első Wii U-s élmény amivel tényleg nem volt semmiféle tapasztalatom előtte, így esett végül a választás a W101-re. Annyira nem figyeltem rá mit reagáltak mások amikor a 2012-es E3-on feltűnt mint "P-100", de nem lepődtem volna meg ha legalább egyvalaki a Nintendo Pikmin-jéhez hasonlította volna mert első látszatra elég hasonló játékokról van szó (a "mindkettőben pöttöm társakat kommandírozol" mederben), "csak" annyi a külömbség hogy annyira mégsem egy Pikminről van szó. Voltaképpen úgy kell elképzelni a W101-et mintha az ötletgazda Hideki Kamiya fogott volna párat a korábbi játékaiból (DMC1/Viewtiful Joe/Bayonetta 1) és azokat gyúrta össze a Pikmines alappal, aminek eredményeként felülnézetes, enyhén döntött kamerával operáló 3D-s hack n' slash cím kerekedett ki, annak minden hozományával együtt mint például a sérülés/kombó pont/idő alapján történtő osztályzás, a blokkolások, az ellenfelek viselkedésének/támadásainak betanulása, a "juggling", és így tovább. Ugyanakkor valahogy ugye kommandírozni is kéne a csapatunkat, és itt jön képbe a W101 egyik nagy dobása, a "Unite Morph" támadások: ugyan egy rakás szuperhősből áll a csapat akik képesek hatalmas öklöket/kardokat/ostorokat/satöbbi formálni, ám ahhoz hogy ezek a megformált objektumok hatékonyabbak legyenek ahhoz nagyobbnak kell lenniük (sőt, hogy egyáltalán használhassuk ezeket az objektumokat), ehhez pedig vagy további hősöket kell megtalálni, vagy a pályákon található civileket kell ideiglenesen betoboroznunk a soraink közé, akikkel aztán a Wii U GamePadjének jobb analóg karjával (vagy a Wii U stylusával, ha valaki jobban kedveli azt használni), különféle formákat kell "rajzolnunk" ahhoz hogy megformáljuk az igényelt támadási formát. Az ökölhöz például egy kört kell rajzolni, a kardhoz egy egyenes vonalat, a kalapácshoz egy sarlót (vajon miért... *kacsint*) és így tovább, a rajz nagysága pedig azt határozza meg hogy mekkora is lesz majd a forma, arra azonban vigyázni kell hogy a sztandardnál nagyobb formák ugyan erősebbek de egyrészt lassabbak, másrészt egy idő után visszazsugorodnak a sima méretre, szóval a balansz jelen van. Ennek kapcsán fontos megemlíteni hogy a jobb analóg kar/stylus által előhívható Wonder Liner jó pár dologra alkalmas: egyrészt az előbb említett támadási formákat rajzolhatjuk meg, de példának okáért hidat formálhatunk ha a WL-el összekötünk két viszonylag messze lévő platformot, pályákon található hősöket/civileket toborozhatunk ha a WL-el "bekererítjük" őket, de a bekerítést megtehetjük nagyobb tereptárgyakkal is ami arra utasítja a csipet csapatot hogy felemelje azt, amit így aztán cipelhetünk valahova, vagy az Y gombbal eldobhatunk.

Nem tudom mennyire sikerült úgy-ahogy körbeírnom a W101 játékmenetét, de a gyakorlatban szerintem egy nagyon jól működő, friss rendszerről van szó amire bátrabban rá lehet aggatni az "eredeti" jelzőt mint egy átlag játékra, igaz ennek megvan az ára is. Azt ugyan elismerem hogy a Platinum eddigi játékai közül talán a W101-nek van a legjobb tutorialja, de a cég eddigi játékaihoz hasonlóan ez is megköveteli azt hogy tisztában legyünk a játék működésének mikéntjével, mert addig bizony könnyen előfordulhat hogy a kezdeti csetlés-botlásoktól elmehet az ember kedve a játéktól: itt bizony oda kell figyelni arra hogy melyik ellenfél mikor mit csinál hogyan, oda kell figyelni arra hogy melyik támadási forma mit tud elnyelni és miket tud működtetni/megnyitni, oda kell figyelni arra hogy az apró nüánszok használatát se hanyagoljuk el (mint például a Team Attack ami önmagában nem nagy etwas, de így tudunk "lockolni" a kívánt ellenfélre, akihez aztán oda tudunk "teleportálni" bárhonnan), és a sor hosszan folytatható. Aki játszott a cég korábbi játékaival annak talán nem újdonság amit most mondok, de ez az a fajta játék aminél nem szabad az első benyomás alapján ítéletet hozni fölötte, időt kell adni neki ahhoz hogy át lehessen látni a mátrixon, és -szerintem- szigorúan csak azután érdemes véleményt formálni róla. Így lett az az eddigi véleményem, hogy habár az alapvető harc nagyon jól ki van munkálva és a pályák túlnyomó része is jó, vannak olyan mini-szekciók amik annyira nem nyerték el a tetszésemet (mint például a hajó, amit a padlón található gombokkal kellene irányítanunk de közben másra is oda kell figyelni), akárcsak a sztori ami "jó" Platinumos szokáshoz méltóan a nap végén egy kutyagumit ér minden komolykodás és poénkodás ellenére (mégha vannak jópofa dolgok, mint például a hagyományhoz hűen jelen lévő utalások sok mindenre, vagy hogy a toborozható hősök elég sok minden után lettek mintázva, van itt például Wonder-Gambler, Wonder-Schoolgirl, Wonder-Kabuki, Wonder-Clean, és a többi), ami legfeljebb arra jó hogy a hatalmas boss harcoknak és a hatalmas pálya-specifikus jeleneteknek megadja a keretet. Amiknek érdemes is, mert a pozitív értelemben vett jó szokáshoz híven ezúttal is jelen van az a hatás, miszerint itt egy mezei ellenfél egy mini-bossnak, egy boss pedig egy final bossnak is megfelelhetne egy jóval kevesebb játékban.

Summa summarum, a Platinum az eddigiek alapján ismét odarakta azt a bizonyos tutit, és a demo alapján biztos vagyok benne hogy a Bayonetta 2 sem okoz majd csalódást (főleg az első rész PS3-as portja után, kis túlzással észveszejtő az ahogy a Bayo 2 60fps-el szaladgál a Bayo 1 PS3-as portjának 20-30fps-hez képest, és -szerintem- a Bayo 2 demo bossfightja élből jobb volt mint az Bayo 1 bossharcainak egy része).
Kép Kép
Avatar
Péter
Veterán
Veterán
Hozzászólások: 787
Csatlakozott: 2010.07.17. 14:29
Nem: Férfi
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Péter »

Junchi írta:God of War IIIEllenben, amivel komolyabb gondok vannak, és sokat ront az összképen, az a FŐSZEREPLŐ. A Caps Lock nem véletlen - Kratosnak nincs egyetlen olyan tulajdonsága sem, ami akár egy kicsit is kedvelhetővé avanzsálná. Rendben, nem az én korosztályom volt a megalkotása során a potenciális célközönség, de azért törekedhettek volna arra, hogy legalább a nem-12 évesek is találjanak benne valami értékelhetőt.
Az idegbeteg kopasznál, még DoomGuy-nak is nagyobb egyénisége van. :vigyor: Ehhez képest, mégis temérdek fanja van, és ami külön vicc, hogy évekig sorra vezette, a legbadassebb karakterek listáját.

Na de, hogy érdemben is hozzászóljak, Dragon Age: Inquisition, avagy nálam a 2014-es év játéka cím, büszke tulajdonosa. Ahhoz képest, hogy nem is kicsit tartottam tőle (az elcseszett 2. rész után, meg is volt rá minden okom) a Bioware végre, újra megmutatta, hogy tudnak még ők remek RPG-t csinálni, úgy hogy közben az újítások, ne menjenek a régi értékek rovására. Nálam ezzel, sikeresen kiköszörülték, még az elbaltázott 2. rész okozta csorbát is.
Kép
Avatar
alvaro
Fórumfüggő
Fórumfüggő
Hozzászólások: 1050
Csatlakozott: 2007.05.09. 09:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: gyászmenet
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: alvaro »

Én a Wadanoharába vágtam bele azzal a reménnyel, hogy ez is nagyon kawaii és egyben nagyon félrevezető cucc. Sokat egyelőre nem tudok róla mondani, ezen a ponton egy sekélyesen aranyos kis mászkálunk-leütjük az ellent-különbenis sokahápénk esélyüksincs dolog. A történetből még vajmi kevés látszik eddig, de nagyon várom...

Vicces belegondolni hogy ezért raktam még 4 giga ramot meg gyorsabb CPU-t a gépbe...? LOL, elfutna ez bármin, ami az utóbbi 15 évben nálam volt :lol: De ingyen volt, szóval miért ne :cool:
Avatar
Dodgers
Sensei
Sensei
Hozzászólások: 553
Csatlakozott: 2011.03.07. 09:00
Nem: Férfi
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Dodgers »

Péter írta:
Junchi írta:God of War IIIEllenben, amivel komolyabb gondok vannak, és sokat ront az összképen, az a FŐSZEREPLŐ. A Caps Lock nem véletlen - Kratosnak nincs egyetlen olyan tulajdonsága sem, ami akár egy kicsit is kedvelhetővé avanzsálná. Rendben, nem az én korosztályom volt a megalkotása során a potenciális célközönség, de azért törekedhettek volna arra, hogy legalább a nem-12 évesek is találjanak benne valami értékelhetőt.
Az idegbeteg kopasznál, még DoomGuy-nak is nagyobb egyénisége van. :vigyor: Ehhez képest, mégis temérdek fanja van, és ami külön vicc, hogy évekig sorra vezette, a legbadassebb karakterek listáját.
Az első két GoW-al már évek óta nem játszottam, de ha valami megmaradt azon kívül hogy a két játék viszonylag szórakoztató (és a PS2-ből elég sok mindent kihajtó, még az HD Collection változatban is szép), de amúgy semmi különös darab volt, az mindenképpen Kratos karaktere volt, pontosabban az az unszimpatikussági faktor amikor direkt azért akarnál szakadékokba ugrani hogy csakazértis megbüntesd a figurát. Az egy dolog hogy beleesik a bosszúhadjáratos szereplők típushibájába, és a BOSSZÚ túl nagy részt tesz ki a karakterben miközben nincsenek ellensúlyozva a dolgok, de az egy külön kategória ahogy durcás kisfiú módjára duzzog és nekimegy még a jóakaróinak is, mindez persze anélkül hogy akár a későbbiekben is felmerülne hogy talán valamit rosszul csinál. Épp a napokban kezdtem el nézni egy LP-t a GoW2-ből, és szó szerint felnevettem azon ahogy Kratos amolyan felnőttes NEM TARTOZOM NEKED SEMMIVEL módon figyelmen kívül hagyja Athéna, a támogatója figyelmeztetését a hadjáratait illetően, utána pedig ATHÉNA, HOGY MERÉSZELSZ ELÁRULNI ENGEM!? módba kapcsol amikor Athénának elege lesz és elszívja Kratos isteni erejét. "Kritikusan" nézve lehet hogy a Doomguynak kevesebb jelleme van, de az legalább nem olyan mint egy világgal haragban lévő tizenéves lázálma az ókori Görögországról.
Kép Kép
A mordályos nyul
Fanatikus
Fanatikus
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2006.11.12. 11:53
Nem:
Tartózkodási hely: Kő alatt

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: A mordályos nyul »

Kép

Monster Hunter 3 Ultimate

Sosem gondoltam volna magamról ilyesmit, de tombol bennem a vadászösztön! Nem tudom, jogos-e függőségről beszélni, amikor még Low Rank-en vagyok, de hogy folyamatosan azon jár az agyam, hogy melyik fegyvert meg páncélt kellene felfejleszteni, és hogy mikor jutok vajon hozzá a questeléshez, azt teljesen biztos. (És még az avámat is lecseréltem rá. Mit cserélhetnék még le rá? *__*)

Hozzátenném, hogy korábban el sem tudtam képzelni, mi a jó a Monster Hunter-ben úgy egyáltalán. Hatalmas ijesztő szörnyek? Köszi, kihagyom. Gyűjtsek be egy nagy rakat mindent, hogy abból magamnak ácsoljak össze egy nagy rakat más mindent, tudván, hogy a nagy rakat szörnyből melyikre mit használjak!? Nem sok ez egy kicsit!?!?!?

És aztán kipróbáltam, és tényleg nem volt sok, főleg, hogy a játék fokozatosan adagolja a gyűjtögetési és craft-olási lehetőségeket illetve a szörnyeket is, szóval nem zúdítja a kezdő nyakába az egész hóbelebancot. Persze még így sem mondanám beginner-friendly játéknak, bevallott n00b-ként nem is baj, hogy van mentorom, és sokat bújom tippekért a netet.
Igyekszem minden fegyvertípust kipróbálni, de mivel a fura rendszer külön páncélt ír elő a lőfegyvert használóknak, és olyanom még nincsen, pucéron meg nem mennék, a lőfegyvereket még nem próbáltam. Eddig a Hammer meg a Switchaxe a legszimpibb, illetve még ki akarom próbálni a vadászkürtöt.

A játékot élvezem, és kudarcélményeim sincsenek. Bizonyos játékokat nem sok türelmem van folytatni ha elbukom, ezt valamiért olyankor sem érzem elrettentőnek. Persze öcsém most is megjegyezte, hogy vadászat közben feltűnően szuszogok a koncentrálástól. :LOL: Nem vagyok egy hardcore gamer, na.

Aztán majd jönnek a magasabb rankek, és amikor éppen csak karcolni fogom a szörnyeket, miközben ők fél életemet leütik, akkor majd visszatérhetünk a kudarcélmények és türelem kérdéseire. ::japtoun::



Illetve a fiókomban lapul a 4 Ultimate is, és várja, hogy az elődje mellett egyszer neki is jusson egy kis figyelem, de így is örülök, ha naponta 1 küldi belefér. :(
A mordályos nyul
Fanatikus
Fanatikus
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2006.11.12. 11:53
Nem:
Tartózkodási hely: Kő alatt

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: A mordályos nyul »

Nocsak, Free to Play lesz a Wildstar!
Remélem ez nem azt jelenti, hogy halódik. :( Szegények helyzetét teljesen átérzem, csinálnak valami jót, de valahogy mégsem tudják eladni. Én is tapasztaltam már ilyet... Nehéz dolog a biznisz.

Szerintem nézzetek bele nyugodtan, hacsak nem kap valaki hülyét a rajzfilmes dizájntól (amit egyébként nem értek, de ez az én bajom), és nem ragaszkodik halálkomoly dolgokhoz, annak szerintem megéri megkukkantani. :)
Avatar
Cruel Angel
Félisten
Félisten
Hozzászólások: 2036
Csatlakozott: 2003.11.17. 14:33
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Két hely között valahol / e két hely Mennyország s Pokol

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Cruel Angel »

A mordályos nyul írta:Nocsak, Free to Play lesz a Wildstar!
Remélem ez nem azt jelenti, hogy halódik. :( Szegények helyzetét teljesen átérzem, csinálnak valami jót, de valahogy mégsem tudják eladni. Én is tapasztaltam már ilyet... Nehéz dolog a biznisz.

Szerintem nézzetek bele nyugodtan, hacsak nem kap valaki hülyét a rajzfilmes dizájntól (amit egyébként nem értek, de ez az én bajom), és nem ragaszkodik halálkomoly dolgokhoz, annak szerintem megéri megkukkantani. :)
Belenéznék, ha lenne működőképes játékra alkalmas gépem, ami per pill nincs sajn. :\ A laptopomban csak egy integrált intel GPUvan, az asztali gépem meg már igen régi, halódik, és szándékozom eladni. ... Also elvileg feltett szándékom, hogy PCn prominensen csak linuxra megjelent játékokkal játszak. :v ... Mondjuk ez ha F2P lesz, akkor végülis pénzt nem adok ki érte... hmm... nem is olyan erősek ezek az elveim. :v (Amúgy szándékozok egy erősebb gépet venni valamikor egy éven belül, részben mert van egy eredeti Witcher 2-m, amit szeretnék már végig tolni.)
Kép
Avatar
Dodgers
Sensei
Sensei
Hozzászólások: 553
Csatlakozott: 2011.03.07. 09:00
Nem: Férfi
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Dodgers »

Nem tudom mennyire ismert cím, vagy hogy a mostanában belendült hype szele mennyire ért ide kis hazánkba (vagy esetleg legalább a "you're a kid now, you're a squid now~" eljutott-e ide), de múlt pénteken jött ki a Splatoon című okosság a Wii U-ra, és ahhoz képest hogy lényegében ez a Nintendo első próbálkozása az online multira kihegyezett lövöldözésben, ahhoz képest meglepően jó, és ami a fő, a műfajhoz képest kreatív próbálkozásról van szó. Kezdve már ott, hogy hagyományos értelemben vett Deathmatch/TDM nincs is a játékban, sőt, inkább arról van szó hogy az eddig egyedüli módozatként elérhető Turf War keretén belül három perc alatt kell a pálya minél nagyobb részét a saját csapatod tintájával összefröcskölni, és ebben az ellenfelek leölése szinte csak másodlagos funkciót tölt be, és a menet végi összesítésben is csak mint mellékes információ szerepel. Haszna persze így is van hiszen így is lehet hátráltatni az ellenfél munkálkodását az említett fröcskölésben, de végső soron itt tényleg a feladaton van a hangsúly, ami szerintem piszok szórakoztatóra és frissre sikeredett. Egyrészt azért, mert a feladat-orientáltság miatt nem az a legnagyobb májer akinek a legjobb a K/D aránya, másrészt pedig azért, mert az egész játék jó érzékkel használja ki a "tintázásra" építő koncepciót az olyan dolgokkal például, minthogy a saját tintádban tintahalként tudsz úszni és így gyorsabb haladást elérni, vagy hogy a három perces menet éppen elég arra hogy pörgős, akár az utolsó 10-15 másodpercben is megforduló meccseket eredményezzen. De akár említhetném az egész játék vizuális stílusát is amiben természetesen a tintahal "kultúra" a domináns, jócskán megfejelve egy, a fiatalabb korosztályt megcélzó hangnemmel, ami egyeseknek lehet inkább bugyutának semmint belevalóként jön le, de szerintem jókora kellemes színfoltot képvisel a Call of Duty-k és Battlefield-ek mellett, olyasmit amit például a Team Fortress 2 is a zászlójára tűz. A "színfolt" szót akár szó szerint is használhatnám mert a játék a szemnek kellemes módon párosítja össze az egymással szemben álló színeket (van például görögdinnyét idéző rózsaszín-zöld párosítás), de olyan értelemben is használhatom, hogy a Nintendo-nak magának is friss a játék.

Az N-ről keveset tudóknak annyi legyen elég rövidség végett, hogy hajlamos a konkurenciához képest későn csatlakozni bizonyos dolgokhoz (például a 2012-es Wii U akkor lett az első HD-képes konzoljuk amikor a szintén HD-s PS3 és az X360 már évekkel ezelőtt piacra lett dobva), és kis túlzással azt is lehet mondani hogy a Splatoon talán a leginkább online-ra kihegyezett játékuk (még ha van egyszemélyes mód is), így bizonyos, valahol magától értetődő dolgok, mint például a saját csapat készítése, a voice chat, vagy a felszerelés megváltoztatása a szerver elhagyása nélkül (még) nem elérhető a játékban. Emellett a tartalom is kicsit soványka jelenleg (például csak öt pálya van), de érdekes módon az N mégis jobban kezeli a játékot mint ahogy sok más cég tenné: kezdve azzal hogy a netes játék szinte mindig tükörsimán fut és meccseket is piszok gyorsan talál (ami egyébként a demóra is igaz volt), vagy hogy a konkurenciához képest véletlenül sincs arról szó, hogy a DLC-k valójában ott vannak a lemezen, és te voltaképpen egy kulcsért adsz ki x petákot. DLC-k lesznek (fegyverek/pályák/ruhák/satöbbi), de teljesen ingyen és viszonylag rendszeresen (az első DLC például pont a héten jön ki), emellett még nagyobb hangvételű frissítések is lesznek, egy például majd Augusztusban. Talán kicsit mellékes infónak hathat amit most leírtam, de egy olyan korban, amikor játékfejlesztők/kiadók rezzenéstelen arccal kérnek extra pénzt olyasmiért, ami eleve ott van a lemezen, a Splatoon megközelítése szerintem becsülendő, főleg a matuzsálem Nintendo részéről akik esve-kelve tudnak csak lépést tartani a trendekkel (még ha az "ódivatúságuk" egyben a vonzerejük is). Ahogy az is becsülendő hogy teljesen új franchise-hoz képest kimondottan szép eladásokat is produkált (Japánban pölö már az első napon elfogyott a készlet tetemes része), és az is, hogy sok erőfeszítést tesznek arra hogy ismert legyen a játék, aminek az eredménye egyébként az az amerikai reklámfilm is, ami lassacskán már meme státuszt is elér az említett "you're a kid, you're a squid now~" miatt.

Egy szó mint száz, az N szerintem nagyon betalált a Splatoon-al az első hétvége alapján, és az öröm duplán öröm amiatt is, mert ez újabb bizonyíték a számukra hogy a siker nem csak Mario-ban és Zelda-ban található (mégha az ugyancsak Wii U-s Super Mario 3D World, és a Zelda: Wind Waker HD szintén finom okosságok).
Kép Kép
A mordályos nyul
Fanatikus
Fanatikus
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2006.11.12. 11:53
Nem:
Tartózkodási hely: Kő alatt

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: A mordályos nyul »

A Splanoon nekem is igencsak bejövős a még hozzám is eljutó hype szaga alapján. :D Ötletes is, aranyos is, de közben izgalmasnak és kihívásnak is látszik. Sajnálom is, hogy nincs Wii U-m. :(

Ha oda kerülnék, hogy vehetnék magamnak egy (asztali? hogy mondják?) konzolt, nagyon nehezen tudnám eldönteni, melyiket válasszam. :? Örülhetek, hogy még nem állnak fenn komolyan ilyen dilemmák. :D
Avatar
Dodgers
Sensei
Sensei
Hozzászólások: 553
Csatlakozott: 2011.03.07. 09:00
Nem: Férfi
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Dodgers »

Ha mostani generációs asztali konzolokról van szó (PS4/Wii U/X1), akkor szerintem kissé húzós téma még a választás, és még csak nem is az árak, hanem a játékkínálat miatt. Az egy dolog hogy elég szigorúan saját véleményem szerint, jelen pillanatban a Wii U éri meg a leginkább, de az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy gyakorlatilag keresztet vethetsz rá ha esetleg nem tetszik a Nintendo játékkínálata, mert kis túlzással a saját fejlesztésű címeik tartják csak életben a konzolt, igaz azt jobban teszi szerintem mint anno a Wii-vel (pölö június végén jön majd a Yoshi’s Woolly World, amibe már jó ideje belezúgtam). A PS4/X1 párosnál meg pont fordított a helyzet, ott inkább a külsős fejlesztők tartják még azokat életben amíg a Sony/MS el nem készül jó pár saját címmel (pölö PS4 esetében az Uncharted 4), ugyanakkor ehhez a kettőhöz nem feltétlen kell márka hívőnek lenni mint a Wii U esetében, már csak azért se mert viszonylag sok cím mind a két konzolra elérhető (ami egyébként a PS3/X360 párosra is igaz).

Mondjuk itt jön képbe megint az abszolút szigorúan saját véleményem, mert jelen állás szerint kemény két olyan játék van amiért én mondjuk PS4-et vennék (Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain/Batman: Arkham Knight, és ez a kettő PS4-re és X1-re egyaránt jön) per pillanat, a Wii U-nak meg úgy vágtam neki hogy minimum 8-10 címre voltam kíváncsi, és ami eddig meglett, az mind olyan volt ami megérte a pénzét. Persze, a konzolosdiban kimondottan érvényes a kinek-a-pap-kinek-a-papné (pláne a hazai árazásokkal), de én előbb bökök rá az említett Woolly Worldre mint „igazi játékra”, mint teszem azt a PS4-es The Order: 1884-re, aminél a fejlesztők bevallottan interaktív filmet akartak csinálni, és a jelek szerint olyan is lett, köpködték is sokan jobbról-balról emiatt (teszem azt például azért, mert a „mozis élményért” nem jobb a játék sebessége mint amilyen lehetne, vagy amiatt mert az utolsó boss gyakorlatilag egy előző boss egy control-c control-v „varázslat” után).
Kép Kép
Avatar
alvaro
Fórumfüggő
Fórumfüggő
Hozzászólások: 1050
Csatlakozott: 2007.05.09. 09:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: gyászmenet
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: alvaro »

Újabban Tömbradírozok. Úgy kezdődött, hogy kitaláltam, hogy van ez a régi játék, amit annak idején végignyomtam, és milyen jó parás volt a sok bebalzsamozott ló (vagy mi). Nekem pedig itt áll egy rahedli régi hardver, elvileg ez megy DOS alatt Voodoo-val, talán ki tudom próbálni. Egy darabig nem sikerült, de aztán valahogy kerítettem jó glide2x.ovl-t, és most már megy a Voodoo, DOSBox-os is meg valódi hardveres is. Raktam neki össze egy K6-2-t, vissza is vettem 2V-ra meg 150MHz-re, így megy passzív hűtéssel még panyókára vetett bordával is, mert a Voodoo2-től nem fér el a hűtő... a V1-esnek meg iszonyú pocsék a képe a monitoromon :knife:

Aztán látám az 1996-os játékon, hogy azért lenne hova fejlődni. Tudom, én is szeretem a retrót meg minden, de azért az a párpoligonos Lara (230 a wiki szerint :D) elég hervasztóan néz ki. Az arca meg egy nagyon rossz rajzolmány. Úgyhogy megnéztem a 2013-ast is, mondom talán elvánszorog valahogy az alapjában véve 8 éves gépemen. Felbontást visszavéve 1280*800-ra, normál grafikával általában elég szépen megy is, szóval ez pipa.

És igen, ebben az emberek, jé, embernek néznek ki. Még Lara is :vigyor: Hihetetlen, de a Square Enix kezében még a, hm, tömbjei is teljesen értelmes méretűek és alakúak lettek. A táj már táj, a játékmenet pedig, bár elég bosszantó néha*, lényegesen változatosabb, mint a legelső részben.

*bosszantó: na igen, a quick time event-ek, amik nekem a South Park: Stick of Truth-ból ismerősek (nem sok újabb játékkal játszottam, ebből is látszik) néha elég arcpálma hatásúak. De ami miatt végképp nem sikerül rendesen beleélnem magam a játékba, az az elképesztő túlzáshalom, amit odaöntöttek. Lara elvileg egy friss kis régészcsaj, "nem olyan Croft, mint az apja", és egyáltalán. Ahhoz képest órákon-napokon belül helyőrségeket kiirtó, függőleges sziklafalba vert csákánnyal pókként ugráló, 47.2 kilójával tonnás nehezékeket elrángató szuperhős lesz. A sebzéstűrése hihetetlen, Oleg Gontar szakvez. kvrwa jó marslakó legföljebb álmodhat ilyen regenerációról. A halálairól ne is beszéljünk. Rengeteg dramatikus módon lehet lépten-nyomon végezni vele, annyira éreztetik, hogy mennyire keskeny az a félig szkriptelt ösvény, amin végigvezetjük (bár én még csak a játék kétharmadánál járok elvileg), hogy a lottó ötösre valamivel több esély van, mint hogy egy nála sokkal felkészültebb, állig harcedzett valaki élve végigverekedje magát ezen a szüntelen vesszőfutáson.

Immár nyilvánvalóvá vált számomra, hogy Lara Croft (bár erre egy szóval nem utalt) - mágikus lány. Az "igazi", madokai értelemben. A már említett regenerációja Sayakát is megszégyeníti, és a Survival Instinct nevű csodaképessége minden bizonnyal a kívánsága mellékhatása. A sziget néhai királynője úgyis Kyubey katonái (duracell nyuszijai) közé tartozott, szóval legalább nincs egyedül.

Ja, és részemről nagy igény merült fel egy játékra, amiben Akemi Homura a főszereplő, és default az AMD Tincshatás technológiája :thumb:
(Mert ezt véres-sáros trutymóból kimászva is frissen mosott, ragyogva szálló hajzatot még ő is megirigyelte! Neki tuti csapzott, poros és vérmocskos, mikor Walpurgis telibe veri egy toronyházzal vagy éppen fejbelövi magát.)
Avatar
Cruel Angel
Félisten
Félisten
Hozzászólások: 2036
Csatlakozott: 2003.11.17. 14:33
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Két hely között valahol / e két hely Mennyország s Pokol

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Cruel Angel »

Wildstar
Leginkább az itteni népek ajánlgatására, plusz mert ugye ősztől F2P lesz, hirtelen felindulásból leszedtem, mert ugye van egy ilyen 10 nap ingyenes trial. Egy pár órányi játékom van benne, van egy Mordesh SpellSlingerem és egy Mechari Stalkerem. Mindkettő szájontiszt. Az előbbi per pill lv 6, az utóbbi lv 4, viszont egyelőre leginkább csak az előbbi irányítását érzem izlésemnek valónak. A világ hangulata határozottan bejövős, a loreba még nem igazán ástam bele magam (mert ugye a limitált irl időm és limitált játék időm metszete kicsi), de határozottan érdekel.
Én ilyen bizar MMORPG játékos vagyok, aki kb. a szólózható PVE kvesztekért játszik, szóval minden böködhető nyalánkság nálam rendkívül pozitív, így maguk a pathek koncepciója már telitalálat nálam. Remélem a craft is fun lesz.
Ami talán picit negatív az a szerintem túl cluttered interfész, de végülis kezelhető, csak meg kellett szokni.

Előfizetni tuti nem fogok (én minden nemű online contentre való előfizetés elvi ellenzője vagyok, legyen az "film kölcsönzés" vagy zene streaming), de ha F2P lesz tuti, hogy valamennyit játszani fogok, és talán egy-két mikrotranzakcióra is beruházok. (Plusz karakter, booster, valami fun vanity pet :v )

Ha esetleg valaki meg akar találni (már amennyire egy free trial playert lehetésges, pl. friend listem nem lehet), akkor még szerdáig bezárólag teljesen nem determinisztikus jeleggel megtalálható vagyok esténként Jabbit realmon Dr. Cruel vagy Cruel Angel néven.
Kép
Avatar
Dodgers
Sensei
Sensei
Hozzászólások: 553
Csatlakozott: 2011.03.07. 09:00
Nem: Férfi
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Dodgers »

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, avagy "öltözz be a kutyáddal és pózólj mint a divatmodellek" szimulátor, avagy "jó pár éve vártam már erre a játékra, és eddig úgy meg vagyok vele elégedve, hogy szinte teljes mértékben el tudom hinni azt, hogy a közel 7 éves fejlesztési idő nem veszett kárba".
Kép Kép
Avatar
Dodgers
Sensei
Sensei
Hozzászólások: 553
Csatlakozott: 2011.03.07. 09:00
Nem: Férfi
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Dodgers »

Egy kicsit önreklámos lesz a komment, the most éppen a Transformers Devastation pörög nálam, ami úgy száz százalékban annak köszönhető, hogy ugyanaz a fejlesztőcsapat dobta össze, akik elkövették például a Bayonetta két részét, a Metal Gear Rising: Revengance-t vagy a Wonderful 101-t, vagyis a Platinum Games. Az előző, rajzfilmfeldogozásként készült Legend of Korra enyhén szólva foghíjas, és különféle okok miatt csiszolatlan, elsietett próbálkozás volt (függetlenül attól, hogy még így is jobb az ilyen jellegű játékok nagy részénél), a TF Devastation viszont szerencsés csillagzat alatt született. Részben bevallottan azért készült, hogy kiköszörüljék a Korrás csorbát, és habár például a helyszínek vizuális variációja ELÉG limitált, maga a játékmenet olyasmi, ami a lehetőségekhez mérten igenis meglepően közel áll a Bayo két részéhez. Ez annyira áll, hogy még az azokban született "Witch Time" a Devastaionben is megtalálható Focus Time néven (videóban mikor 0:03-nál lelassul minden), és habár az összetettségben még így is a Bayo az éllovas, a Devastation-ben még így is megtalálhatóak az olyan okosságok mint például a Dodge Offset is (a játék "megjegyzi" hogy egy kombóban hol tartasz mikor használod a félreugrást, de arra is használható, hogy az egyébként elég lassú kalapáccsal is gyorsabban lehessen támadni, pölö a hármas kombó első két csapásának "átugrásával"), ahogy minden fegyvernek van legalább 8-9 saját kombója a hozzájuk tartozó, opcionálisan használható "Vehicle Attack"-okkal együtt (ami lényegében a kombók végén egy erős odacsapást jelent jármű alakban). Maga a játék egyértelműen a rövidebb oldalon van a hosszúsági spektrumon, de az általános ütemezés és tempó az, ami szerintem kárpótlásul szolgál, pláne úgy, hogy maga a pályatervezés ha "egyszerű" is, de még így is bátorít arra, hogy járj be minden egyes bejárható helyet. Még amolyan "loot" rendszer is megtalálható a játékban (ami aztán később bosszús tapasztalat is lehet, mert rendszerezni aligha lehet bármit is, mégha így is van hangsúly azon, hogy kombinálj fegyvereket egy erősebb és/vagy több skillel bíró darabért), és személy szerint az ilyen "egyszerűbb" pillanatok miatt is gondolom azt, hogy piszok szórakoztató tud lenni a játék. Maga az árszabás mondjuk más kérdés, mert a rövidsége és a helyszínek variáltságának hiánya érthetően visszatartó tényező lehet sokaknak, de akinek tetszett a Bayo 1-2 vagy az MGR (vagy valamelyik Devil May Cry) és valami hasonlóra vágyik, az szerintem nem tesz rossz lóra ezzel, függetlenül attól hogy mit gondol létező franchise-ok játékadaptációiról. Az külön plusz pont egyébként hogy egyáltalán nem kell ismerni hozzá a Transformers-t mint olyat: én csak annyit tudtam róla hogy kicsoda Optimus és Megatron, de a játék alapján egyáltalán nem érzem azt hogy itt most lemaradtam valamiről, és a Platinum (olvasataim szerint) mert annyit "igazítani" a témaválasztáson, hogy játékon belül fürgébbek/mozgékonyabbak legyenek ezek a robotok mint amilyenek más kivetülésekben.
Kép Kép
Avatar
Vree
Törzskommentelő
Törzskommentelő
Hozzászólások: 419
Csatlakozott: 2006.03.06. 18:21
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Vree »

War of Omens (Kongregate oldalról ajánlanám, a chat miatt, bár Steamen mintha simábban futna)

Ha bárki akar gyűjtögetős kártyajátékban mérkőzni, jöhet. Imádom ezt a játékot.

(Még azt is bevállalom, hogy (kölcsön jelszó ellenében) segítek építgetni neki a paklit - ugyan nekem nem került 1-2 szabadnapnál többe az ÖSSZES létező kártya begyűjtése, és a "tanulóidő" hasznos a játék elsajátításához, de ami igaz az igaz, a Multiplayer mód kipróbálása előtt azért erősen javallott a preferált kártyáink legmagasabb szintre fejlesztése, mert elég tapasztalt ellenfelekbe futunk majd bele mér a legelső alkalommal is.)

Tudnék róla áradozni, hogy mitől olyan remek ez a játék (lásd lent), de szerintem próbálja ki mindenki maga.

Üröm az örömben, hogy a 5th Column Games, bár a szervereket továbbra is fenntartja, hivatalosan leállította a játék fejlesztését, tehát sajnos pont került az újdonságok végére. De már csak ezért is sürgetnék mindenkit, hogy tegyen vele egy próbát: vannak olyan online játékok, amik megszűnésük után is maradandó élményt hagynak, és nekem az Omens is 100%, hogy ilyen.

-----------
Akkor talán kifejteném, hogy miért is rajongok ezért a game-ért. (ejtsd magyarosan: g-a-m-e; a gém az egy madár).

Be kell vallanom, hogy volt közeli ismeretségem is az online CCG-kkel (collectible card game, azaz: gyűjtögetős kártyajáték),
nevezetesen a Kingdoms CCG béta tesztelője (fizetés nélküli, persze :p) voltam egy rövid ideig. És a Kingdoms...hát hogy is mondjam...nem igazán győzött meg a létjogosultságáról (ha voltak is jó pillanatai). Offline CCG-kkel korábbról egyáltalán nincs közlekedésem, max olyan primitív online bigyókkal, mint a Mytheria, Armor Wars, játszottam korábban, vagy a Kongregate-en bepróbálkozó társaikkal, mint mondjuk a Bloodrealm.
Az Omens mindezeket felülmúlja.

Ja, ha valakinek nem lenne meg, hogy mi is az a gyűjtögetős kártyajáték:
a Magic the Gathering által a 90-es években útjára indított műfajról van szó. A hagyományos kártyajátékok esetében a játékosok előre meghatározott, sztenderd pakliból húznak; a gyűjtögetős játék esetében ez úgy változik, hogy a paklit is te magad állítod ösze. Új lapokat a helyi videó-vagy szerepjátékbolt árul, zsákbamacska-szettek formájában; a rafkós játékos aztán a ritkább lapokat a kártya-"feketepiac"on értékesíti tovább. A cégek pár havonta-évente jönnek ki új kiegészítőkkel, és mondanom sem kell, hogy a különféle hivatalos versenyeken is csak X évnél nem régebbi lapokkal lehet indulni, így aztán függőségre hajlamos ismerősünk pillanatok alatt el tudja gyűjtögetni a családi kastélyt.
A cél ugye ugyanaz, mint a modern online játékok vagy a dizájner drogok esetében: a feltűnés kerülése mellett a legmélyebb függőségbe taszítani a T. fogyasztót.

Hála az égnek, az online utódokba, mint az Omens, nem kötelező pénzt dobálnunk: a virtuális kártyalap "megvásárolható" simán csak a belogoláskor, illetve a győztes meccsek végén kapott kreditekért is. A jó szponzor módjára viselkedő játékos előnye max. annyi, hogy gyorsabban jut a kártyalapokhoz. Hogy mennyivel gyorsabban, az attól függ, hogy az adott cég mennyire aggresszíven próbál rólad pénzt leakasztani. Az Omensé a lehető legbarátságosabb kontrukció, amit eddig láttam: a fizetős játékos előnye kimerül annyiban, hogy jobb lapokat tartalmazó csomagokat nyitogathat, de ezeket a lapokat a free-to-playeseknek hozzáférhető csomag is tartalmazza - kisebb eséllyel, de alacsonyabb csomagonkénti áron. Tehát a lényegi különbség csak annyi, hogy a fizetős játékosnak kevesebbet kell kattintganti.
(Hozzáteszem, az én account-omon jelenleg 100,000 pénz van, az alap csomag ára meg 100, szóval ez az előny sem elhanyagolható. :p)

A CCG-k felépítése ma is többnyire az MtG-ét követi: adott két játékos X "életponttal", amiket igyekeznek mindketten 0-ra csökkenteni. A játszható kártyák között találhatóak "instantok" (egyszeri azonnali hatások, mondjuk egy "Villámcsapás", ami Y pontot sebez az ellenfélen), illetve "permanensek" (többnyire valamilyen eszköz vagy élőlényt ábrázoló lap, ami több fordulón át játékban marad; monduuk egy "Csatlós" vagy "Kard", ami 1 pontot sebez minden körben).
Egy másik lehetséges csoportosítás megkülönböztet "fenyegetéseket" (olyan lapok, amik az ellenfél életpontjait, vagy hosszú távú stratégiáját veszélyeztetik) és "válaszokat" (olyan lapok, amik eltávolítanak egy vagy több fenyegetést). Egy játszma úgy is tekinthető, mint egy örök huzavona a "gyors" paklik (amik az ellenfél életpontjainak minél gyorsabb elszívását célozzák) és a lassú paklik (amik hatékony "válaszok"kal, öngyógyítással, és lapok, erőforrások felhalmozásával törnek az ellenfél irányítás alá vételére, hogy a végjátékban ők uralhassák a terepet) között. (Ezt a lassabb megtérülés = nagyobb haszon hatást a legtöbb CCG támogatja.)

Hogy mi teszi a CCG-k közt különlegessé az Omens-t:
- látható kéz.
Ez ugye régi kártyás beidegződés, hogy a kézben tartott lapoknak takarásban kell lenniük. Belegondolva azonban ez nem igazán kedvez a statégiai elemnek: kicsit rulett szaga van, ahogy a játékosok a legerősebb lapjaikat szorongatják, és megpróbálják bedobni a legjobbnak ítélt pillanatban, imádkozva, hogy az ellenfél kezében ne egy tökéletes válaszlap lapuljon.
Az Omens sem mentesíti magát teljesen az előre nem látható fordulatoktól, de konkrétan a játékosok kezét (és így a következő 3-4 körben valószínűsíthető stratégiájukat) láthatóvá teszi. Ez viszont csak kedvez a játéknak: az Omensben nem az a jobb, aki szerencsés pillanatban játszik ki egy adut, hanem az, aki világosan tudja előre látni az ellenfél stratégiáját és megtenni a szükséges lépéseket.

- "válasz"lap mentesítés

A legtöbb CCG rákfenéje a "válasz"ok elengedhetetlen szükségessége, ami erősen limitálja a pakliéptést. Világos, hogy ha egy permanens lap képes folyamatosan hátráltatni egy játékost, ezek mielőbbi eltávolítása a megfelelő válasszal kulcsfontosságú. Az eredmény többnyire az, hogy a játékosok válaszlapok vég nélküli kézben tartogatására vannak kényszerítve, ami a meccseket gyakran lövészárok-háborúhoz teszi hasonlatossá.

Miben áll az Omens újítása? Csak annyiban, hogy a "válasz"okat kivette a lapok kizárólagos hatásköréből.

Amikor a játékos először látja, hogy az Omensben 4 fajta "erőforrás" kategória van, talán megijed, pedig ezek teljesen logikusak:
- Pénz: (érme ikon) Ezzel hozhatunk játékba új lapokat.
- Étel: (alma ikon) Gyógyítja a játékost vagy egy permanens lapot.
- Koponya: Sebez egy játékost vagy egy ellenséges permanens lapot.
- Mégia: Joker, a fentiek közülk mind3ra használható.

Következésképpen a játékosok keze felszabadul, hiszen Koponya/Mágia pöttyök segítségével akkor is tudnak reagálni egy sürgős fenyegetésre, ha konkrét válaszlap az adott pillanatban nincs kézben.

- eszkaláció

A legtöbb CCG megkülönböztet egy "bankot" (a paklit, ahonnan új kártyákat húzunk) és egy "temetőt" (ahová a már használt instant vagy eltávolított permanens lapok kerülnek). Az Omens nagy dobása, hogy a játékosok az utóbbiból is húznak, tehát a már kijátszott lapok előbb-utóbb visszakerülnek a játékba. Ez azt eredményezi, hogy egy kezdetben két egymást bökdöső permanens lapra korlátozódó mező egy hosszabb mecss végére millió egymással harcoló lappal teli óriási csatatérré változik. A fenti okból nem okoz gondot az sem, hogy az Omens-ben (más CCG-kkel ellentétben) lehetetlen "kifogyni a lapokból"; más CCG-kben ez segít eldönteni egy patthelyzetbe jutott meccs végét, de az Omensben akkora körönkénti sebzések váltakoznak egy elhúzódott meccs végére, hogy egyik játékos előbb-utóbb biztosan elhullik.

- egyensúly
Ezt talán mondani sem kéne, de az Omensben nincs "legjobb" pakli. Természetesen vannak hatásosabb kombinációk, de én nem találkoztam olyan esettel, hogy egy kombó mindent vitt volna. Több tucat közel egyenrangú lehetőség van, és még az egyes kategóriákon belül legjobb paklik sem feltétlenül egyértelműek.

- mértékletesség
Ha olvastad a CCG összefoglalómat, valószínűleg világos, hogy a sok bevételt hozó játék záloga a SOK megvehető lap. Sajnos ez azt eredményezi, hogy egyesek mindig erősebbek,mint mások. Rosszabb, ha -mint a Kingdoms esetében- ez a kiegyensúlyozatlanság még szándékos is. A Kingdomsban a lapok ártól függően lehetnek Gyakori, Szokatlan, Ritka, Epikus és Legendás besorolásúak, és a magasabb besorolású mindig jobb is. Következmény: csak az a játékos nem játszik Legendás lapokkal, akinek nem telik rá, míg a legtöbb Gyakori lap még a kezdő játékos számára is alapból szemét. Azaz, kár volt megcsinálni őket, hiszen csak helykitöltők a bontatlan csomagokban.

Mennyire ellentétes ez az Omens filozófiájával, ahol ugyan léteznek Ritka lapok, de ezek erejükben teljesen megegyeznek Gyakori társaikkal. A sok és kevés és sok lapot birtokló játékos között így csak annyi a különbség, hogy az utóbbi 3-4 lap között választhat, ahol az előbb csak 1-2-ből.
Amikor más játék 10-20 új kártyát publikál, olyankoraz Omens 1-2-t - de ezek rendesen le vannak tesztelve és szervesen beépülnek a játék menetébe.

- közös játéktér, azonnali meccsek

Ezt illő lesz talán a hátrányok között is megemlítenem, de az Omensben csak 2 multiplayer "aréna" van: az alap és a Tournament aréna. Következésképpen minden játékos egy hadszíntérre van dobva, ami talán kevésbé kedvez a gyengébbeknek, ellenben nagyban hozzájárul, hogy bármikor élvezetes meccsekben vehessünk részt. Míg más játékokban percekig ketyeg a homokóra, míg ellenfél jelentkezik (HA jelentkezik), az Omensben ritkán volt ilyen problémám, szinte mindig azonnal akadt ellenfél.

- egyedi frakciók és egy működő "kék" frakció

Az MtG-ben a "kék" színhez tartoztak az ellenfél kártyáit a saját oldalunkra állító, erőforrásokat ellopó, játékteret erősen kontrolláló lapok. A legtöbb CCG-ben két véglettel találkoztam: ezek a lapok vagy irreálisan erősek, vagy (irritáló jellegüket ellensúlyozandó) végletesen gyengék.
Az Omens-ben egy teljes frakció, a Metris lapok épülnek erre a koncepcióra, és a legjobban kivitelezik, amit játékban eddig láttam. Elég erősek, hogy teljes stratégiát lehessen a "verjük agyon az ellent a saját lapjaival" célra alapozni; de az ellenfél számára mindig adott a lehetséges ellenstratégia is. Hozzá kell tenni, a Metris meccsek talán a legtöbb gyakorlatot követelők mindkét játékos számára, hiszen ezekhez az ellenfél frakcióját is alaposan ismerni kell; bár persze ez valamennyire minden meccsre igaz.

Egyébként mind a 4 választható frakció (a sok lap húzására szakosodott Vepistole, a saját lapjait feláldozó Daramek, az ellenfélt irányítás alá vevő Metris, és a lapok visszatartásával erőt gyűjtő Endazu), mind a választható hős lapok sora egyedi és más-más stratégiát követel. A lehetséges kombók száma (az Omens aránylag kevés létező kártyáinak száma miatt) korlátos, de a hősök száma így is garantálja, hogy minden meccs új kihívás legyen.

Picit nézzük a hátrányokat is azért:
- kaotikus Tournament mód
Ez a játékmód elég nyilvánvalóan kevésbé volt "egyensúlyozva", mint a sima Multiplayer. Persze ebben a módban minden kártya és minden hős szabadon kombinálható, tehát a kiegyensúlyozottság eleve esélytelen cél lehet. Teljesen játszhatónak tartom így is, és a gyengébb hősökkel nyomulás is itt jó buli és kihívás, de azért érezhetően itt vannak jóval hasznosabb és haszontalanabb hősök, amin lehetett volna még csiszolni.
- lassú betanulás
Sajna a játékos sokáig az 1 játékos módra van korlátozva az elején, részben, mert a lapjait nem tuningulta még eléggé a PvP-hez (ahol csak maxos lapokkal lehet nyomulni - nem baj, ha ezek mind Gyakori lapok, de a mind2 laponkénti turbózás megszerzése elengedhetetlen), részben, mert a játék anélkül is csak X győzelem után engedélyezi az újabb játékmódokat. Én elég jól elszórakoztam a Campaign és Skirmish módokkal is, és így de ha valakit csak a PvP hoz lázba, annak lehet, hogy elfogy a türelme, mielőtt a játék javát ki tudná élvezni.
(Hozzáteszem, nekem bejött a közös aréna úgy is, hogy gyakran vesztettem: mivel az Omens pakliépítése 10 lapból áll csak, remekül el lehet lesni a stratégiákat a gyakorlottabb játékosoktól, amiből aztán kiválaszthatjuk, hogy melyik lapokat szeretnénk elsősorban fejleszteni.)
- befejezetlenség
Hát igen. :( Ez az, ami már soha nem fog elkészülni. Lehetett volna Metris-Endazu-Daramek campaign mód, plusz hősök és kártyák, stb. (néhol még a helyük is látszik). Nagyon nem sajnálkozom, mert a játék anélkül is odab(elnézést), szóval király. Így csak sajnálkozni lehet, hogy egy ilyen kiváló dizájn nem tudta magát továbbvinni.

Akárhogy is, mindenkinek ajánlom, aki látni akar egy IGAZI CCG-t, aki ilyesmi tervezésére akarja valaha adni a fejét, annak meg kötelező.
Avatar
alvaro
Fórumfüggő
Fórumfüggő
Hozzászólások: 1050
Csatlakozott: 2007.05.09. 09:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: gyászmenet
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: alvaro »

Bár pár éve kijött már, nekem csak most került a látóterembe a Spec ops: The line. Jó kis hangulatelem, annyira elb*szott az egész történet, hogy az egyetlen mód jól kijönni belőle, ha az ember nem játszik vele. Bár a főhős és csapata kicsit se hasonlít mágikus lányokra, az egész mégis van olyan érzés, mint egy jobb Madoka Magica setting :knife:

Lehet ám egy csomó helyen döntéseket hozni, aztán úgyis ugyanúgy elsz@ródik minden. Meg vannak különböző befejezések is, mondjuk rossz, rosszabb meg még rosszabb :thumb:

Nagyon bejönnek viszont a zenés harcok (a kedvencem a koncertterem, ahol a színpad mellett várnak a vizes tartálykocsik), amik után az ember igazán megkérdezheti magától, hogy most akkor ez mire is volt jó? :drop: A minden fényűzésével félig a homok alá temetett Dubai is ad egyfajta alaphangulat.
Avatar
Junchi
Koffein Kondenzátor
Koffein Kondenzátor
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2007.06.23. 14:28
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Azuchi

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Junchi »

The Evil Within

Avagy "kellett már nekem egy ilyen túlélőhorror, mint éhezőnek egy kiló kenyér". Igaz, mind a tipikus horror elemei, mind a játékmechanikája semmi olyan, amit ne láttunk volna már hatszáz másik helyen, de én azt mondom, működik.

A sztorinak mondjuk nem sok értelmét láttam, főleg, hogy sokszor tök ugyanazokat a köröket futtatja le, ráadásul se nem érdekes, se nem izgalmas, úgyhogy a vége felé volt, hogy egyszerűen csak továbbnyomtam egy-egy videót. Persze itt is van mindenféle napló, hanganyag, meg satöbbi, épp csak azt a fajta "meg akarom ismerni" késztetést nem érzi az ember, mint mondjuk egy Silent Hillnél. De mindegy is, mert ezt leszámítva működik ez a game, de nagyon.

Működik, mert bár össze-vissza lopkod mindenhonnan (RE főleg, de a Last of Us-t sem kell félteni, szal volt, hogy konkrétan tök ugyanazt kellett csinálni egy adott szakaszon, mint ott), de azt legalább jól csinálja. Emberünk például távolról sem szupermen - szépen beosztja a rendelkezésre álló lőszert, kifárad, bujkál, gyűjtögeti a crossbowhoz az alkatrészeket és viszonylag gyorsan el tud halálozni, ráadásul az élete sem töltődik varázslatosan vissza. Emellett, ha meghal, nem egzakt onnan kezdi újra, ahol kilehelte lelkét, hanem a régi, de jól bevált check point rendszer szerint megy a móka. Mindemellett emberünk fejlődőképes: az ellenfelektől és egyéb helyekről összekukázott zöld taknyok afféle skill pointként funkcionálnak, amivel egy rakat képességet és egyebet fejleszteni lehet, például a leghasznosabbat, hogy nem fingik ki 3 másodperc sprint után, de a max HP-t is növelni lehet, nagyobb kapacitás a csúzliknak, több gyufa, amivel a gaz "zombikat" lehet elégetni, jobb közelharci adottságok, satöbbi.

A játékmenet kellően változatos, az ellenfelek kimondottan jópofák (és vannak köztük meglepően félelmetesek is, Laura például BRR), a nehézséggel és hosszal szintén nincs probléma, de ami a legfőbb: tényleg érződik, hogy ez egy horrorjáték. Jó, vélhetően nem fog senki remegő kézzel a kontrollerhez nyúlni és cm/év mértékegységben megadott sebességgel közlekedni a játékban, de azért megvan a maga hatása.

A sztorit érintve már előhoztam egy-két negatívumot a cucc kapcsán, de ki kell még emeljem a grafikát is, ami finoman szólva sem a legjobb, főleg az árnyékok néznek ki kimondottan ocsmányul, helyenként durván beszaggat, ráadásul vannak kimondottan ronda helyszínek is. Már a LoU-ban is voltak elég könnyen kiszúrható problémák a megjelenítést illetően, de így is százszor jobban muzsikált, mint az EL, ráadásul nem gondoltam volna, hogy valaha is ilyet mondok, de kimondottan örültem volna, ha lett volna valami telepítés a játék elején, elkerülve a sokszor bosszantóan sok időt igénybe vevő töltésképernyők hosszas bámulását. Persze ez leginkább akkor volt jellemző, mikor épp meghaltam (amiből volt részem nem is kevésszer, a helyi temetkezési vállalkozás simán meggazdagodott volna belőlem), de az éppen elég is volt.

Mindezek mellett a játékban van egy csomó titok (kulcsok gyűjtögetése a széfekhez, rejtett térképdarabok, fegyverek, stb.), amit mindig is szerettem, illetve New Game+ opció, ahol az előző játékban begyűjtött cuccokat vihetem tovább, ami ugyancsak jóságos, ráadásul garantáltan nem lesz meg minden elsőre és van is replay value-ja, sőt, még a hard mode-ban is látok fantáziát (a Nightmare-ben már kevésbé).

All in all, első végigjátszás után 7/10-re értékelném a cuccot, a kisebb pontveszteségek oka a már említettek, illetve, hogy az utolsó 4-5 chapterre kissé elszállt a dolog (kvázi átment az egész egy RE6-féle akciójátékba, ráadásul géppisztolyos, kocsit vezető "zombik"? Komolyan?), de a többi része azért erősen kárpótolt.
Avatar
ViharTáncos
Fórummániás
Fórummániás
Hozzászólások: 1553
Csatlakozott: 2010.08.07. 14:34
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: ViharTáncos »

The Dark Eye: Chains of Satinav
Kép

A történet egy középkori apró kisvárosban kezdődik egy ifjú "bukott" varázsló tanoncról szól aki madárfogó-ként kénytelen tengetni mindennapjait nagybátyjával. Az srácban tombol a megfelelni akarás így benevez egy a királyi audienciával járó versenyre ,hogy bizonyítson az őt kivetett vagy éppen félelemmel vegyes helybéliek irányába. Miközben egy régi fenyegetés kap újra erőre mely események láncolatába sikeresen fejest ugrik.

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=_ZmF7zifGvs
Avatar
LeSpookySkeleton
Haladó
Haladó
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2016.05.06. 18:05
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: LeSpookySkeleton »

Kép
SPOILER
Kép
A mordályos nyul
Fanatikus
Fanatikus
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2006.11.12. 11:53
Nem:
Tartózkodási hely: Kő alatt

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: A mordályos nyul »

Végre, végre van egy terhelhető gépem!
Óóóó, a sok játék, amiről eddig le kellett mondanom...! Vagy csak nagyon nehézkesen tudtam játszani...
*____*
Lehet vissza is tekerek a topicban ötletekért, néhány kivételtől eltekintve semmivel nem játszottam az elmúlt években - és előtte se sokkal többel...

:banan:

Most első körben azokat nézem, amik
- Mindenki Játszotta, Csak Én Nem, Mert Géphiány (pl. Portal...)
- Játszottam Ugyan Kicsit, Meg Lelkendeztem Is Róla, de Géphiány. (pl. Wildstar...)
Második körben meg ismerősök ajánlóira nézek majd rá.
Avatar
Rui-chan
Fórummániás
Fórummániás
Hozzászólások: 1644
Csatlakozott: 2009.06.08. 13:10
Nem:
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Rui-chan »

Na, akkor vallok! Tudom, lassan unalmas kezd lenni, hogy a csapból is ez folyik, de két hete felraktam a telómra a Pokémon Go-t. :oops: Amikor hivatalosan kijött a játék, a Play áruházból nem tudtam letölteni, azt írta, hogy a telefonom nem kompatibilis a játékkal. (Samsung Galaxy S3 LTE-m van egyébként.) Aztán csak furdalt a kíváncsiság és feltámadt bennem a 9 éves gyerek, aki az iskolai szünetekben Pokémon Tazokkal harcolt másokkal. Gondoltam utána nézek, hiszen egy csomó olyan esetről olvastam, hogy még azelőtt elkezdtek játszani vele xy országban, hogy hivatalosan kiadták volna. Találtam is egy megoldást, de figyelmeztettek, ha nem megfelelő oldalról töltöm le az apk programot, könnyen benyelhet egy jó kis vírust a készülékem. Rögtön lelohadt a lelkesedésem, szóval hagytam a dolgot.
Aztán sikerült felkutatnom a Niantic hivatalos apk progiját, amit többen is teszteltek és teljesen biztonságos. Ezt letöltöttem és némi vacakolás után el is kezdhettem gyűjteni a zsebszörnyeket. :D
Kezdő Pokémonnak Charmandert választottam, mert ő a kedvencem ebben a kategóriában. Ma elértem a 10-es szintet, mert nincs túl sok időm vadászni. Meg amúgy is, csak akkor van beaktiválva, ha megyek munkába és jövök haza, az meg nem sok, mivel még a kerületből se mozdulok ki. Nagyon eszi a telefon akkuját, mert folyamatosan menni kell a mobilnetnek, GPS-nek és a képernyő is aktív marad. Szerintem Drowzee mágnes vagyok, mert még akkor is azt adja be, amikor az észleléseknél nem jelzi, hogy lenne a közelben. :dirr:
Kép
Avatar
Hikari
AoiAnime szerkesztő
AoiAnime szerkesztő
Hozzászólások: 743
Csatlakozott: 2003.02.17. 19:05
Nem:
Tartózkodási hely: Norvégia
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Hikari »

Rui-chan írta:Na, akkor vallok! Tudom, lassan unalmas kezd lenni, hogy a csapból is ez folyik, de két hete felraktam a telómra a Pokémon Go-t. :oops:
:goodpost:
Érdekes módon engem is rabul ejtett a játék, pedig a pokemon anime sose érdekelt annyira. De valahogy nagyon rákattantam a játékra, bár így kisgyerekes anyukaként és munka mellett nem volt túl könnyű, de végül 18-as szintig vittem, és már össze volt gyűjtve jópár evolution-jelölt, hogy megugorjam a következő szintet is. úgy terveztem, a 20-as szintre el kell jutnom, mielőtt abbahagyom, de végülis múlt héten itthon rekedtem beteg gyerekkel egy egész hétre pokelabda nélkül, így végül egy hétig elő se szedtem a játékot, és ez elég is volt ahhoz, hogy leszokjak róla. Épp ideje volt, mert a végefelé már munkaidőben is aktívan vadásztam :p
De így is sok szép élményt adott a pokemon go, jó volt kicsit újra belemélyedni valamibe, a rövid péntekeken pár órát eltölteni egy-egy pokestop vagy gym környékén pörgetéssel és harcolással, elszedni a gym-eket az iskolába kényszerített tízévesektől, tojásokat keltetni a bedugult forgalmat kihasználva, ésatöbbi ésatöbbi :p. Szerencsémre pont a szomszédban volt egy spawn point is, így minden óra 20 és 40 perckor tudtam is fogni egy-egy pokemont, egész addig, míg a második 55 koronát költöttem el 100 labdára (itt vidéken sajnos nem bővelkedünk pokestopokban), amit fájdalmasan rövid idő allatt elpazaroltam 500-as eevee-kre, akik meg is lógtak szépen :p .
És imádtam metal-inspirálta neveket adni a pokemonjaimnak :p. És még egy pikachut is összeszedtem a végére :)

Emlékül pár kép magamnak :p:
Kép Kép Kép


(amúgy itt Norvégiában tökjól fogadták az emberek a pokemon-lázat, az önkormányzat a fontosabb taktikai helyeken pokemon-sátrakat helyezett el töltöállomással(!!!) az esős nyárra való tekintettel, és még egy óriás pikachut is telepítettek a legnépszerűbb pokemon helyre:
http://www.nordhordland.no/nyhende/nord ... 5-33-81875 )
Avatar
Rui-chan
Fórummániás
Fórummániás
Hozzászólások: 1644
Csatlakozott: 2009.06.08. 13:10
Nem:
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Rui-chan »

Rájöttem, hogy 15-ös szintig még egész könnyű volt a fejlődés, innentől jóval több xp-t kell gyűjteni. Beszereztem egy power bankot, mert ha elmentem lure party-ra, akkor olyan 1-1,5 óra után majdnem teljesen lemerült a telefonom, szóval nem tudtam sokáig maradni. Plusz hétvégére tervezem az első komolyabb vadászatot, megtervezett útvonallal és helyszínekkel. Sok olyan hely van még Budapesten, ahol jó szörnyeket lehet fogni, csak nem volt időm eljutni oda.
Hikari írta: Emlékül pár kép magamnak :p:
Kép Kép Kép


(amúgy itt Norvégiában tökjól fogadták az emberek a pokemon-lázat, az önkormányzat a fontosabb taktikai helyeken pokemon-sátrakat helyezett el töltöállomással(!!!) az esős nyárra való tekintettel, és még egy óriás pikachut is telepítettek a legnépszerűbb pokemon helyre:
http://www.nordhordland.no/nyhende/nord ... 5-33-81875 )
Á, szóval kék csapatba tartozol! Én sárga lettem. :vigyor:

Magyarországon elég vegyes a fogadtatása és lassan a játékosok is csökkennek az új frissítéssekkel egybekötött szigorítások miatt. A 0.37-es verzióval bejött a Buddy lehetőség, vagyis választhatsz magad mellé egy Pokémont, akivel együtt sétáltok. Viszont a rootolt telefonoknál hibát jelez a játék, azokon nem indul el. (Persze az okos emberek erre is találtak megoldást.) Akik nem játszanak vele, vagy érdeklődnek, hogy mi ez az új hóbort, vagy cikinek, gyerekesnek tartják, esetleg totál semlegesek.
Ez a töltőállomás jól hangzik, de szerintem Magyarországon soha nem lenne ilyen. ^^"
Kép
Avatar
ViharTáncos
Fórummániás
Fórummániás
Hozzászólások: 1553
Csatlakozott: 2010.08.07. 14:34
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: ViharTáncos »

Mivel nekem nincs időm sajnos a Pokemonozni (meg össze is omlik állandóan) s Ingress hasonlóan nem jutok sehova.
Ezért bele kezdtem a League of Angels: Fire Raider-be jó kis addiktiv cucc már 49 lvl felhúztam magam.

Kép
Avatar
alvaro
Fórumfüggő
Fórumfüggő
Hozzászólások: 1050
Csatlakozott: 2007.05.09. 09:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: gyászmenet
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: alvaro »

Én a Wizardry 7 c. örökbecsű elképesztő hosszúságú 1992-es RPG-t kezdtem nyüstölni megint. Elleszek vele egy darabig. Tervben a madokás lányok portréi a karakterek képének :D

Lehetne játszani DosBox alatt is, de jobban esik eredeti retró géppel, amilyet épp kedvem van összerakni. 286-on lassú, 386-on kábé jó, 486-on már inkább túl gyors. 386SX-40 a kedvenc gépem alá, SBPRO-val vagy SB16-tal. Ha modokat hallgatok vagy Doomozok is, akkor lehet SB32 vagy AWE, RAM akár 1MB is elég lenne, de van a gépben általában 16, hozzávaló videokártya, 320*200*256-hoz tökmindegy :)

Van feelingje OPL2 zenével :)
Válasz küldése