Oldal: 13 / 18

Re: Mivel játszol mostanában?

Elküldve: 2017.07.17. 13:47
Szerző: Vree
SadWindDragon írta: 2017.05.30. 12:28 A Shadowverse-t tolom, mint gyűjtögetős kártyajáték nekem nagyon bejött.
Fennmaradt a tabletemen, bár igazábók sok komplexitás nincs benne - mint a legtöbb gimmickes CCG, úgy érzem az egy csavar újítás a játékmenetben (Evolution-ok meccsenkénti korlátozott száma) túl meghatározó. :D A grafikák rendben vannak, a szinkron csúcs :D de a "történet" igazából csak ismétlődések sorozata. A karakterosztályok különböző játékmenet ötletei tetszettek, ha nem is a legkiegyensúlyozottabbak. :D
alvaro írta: 2017.05.27. 05:59 (Közben meg a Jazz Jackrabbit-et nyomom egy cache-es 486SLC-n, GUS classickal, 1 megás Cirrus Logic ISA videóval, nagyon penge hipster kis gép :LOL: A savnyomokat még le kell pucolni az alaplapról.)
Bárcsak több gépen futna a Jazz 1, szívesen elővenném néha. :D
R-R-R-Rabbit Fire

Re: Mivel játszol mostanában?

Elküldve: 2017.07.18. 21:19
Szerző: alvaro
Vree írta: 2017.07.17. 13:47 Bárcsak több gépen futna a Jazz 1, szívesen elővenném néha. :D
R-R-R-Rabbit Fire
Hát igen, elég hamar eldobja magát, a Vogons szerint 133-as Pentium a maximum, amit elbír, ezt egy patch kitolja 200 MHz-ig, de ott tényleg vége.

Modern gépen DOSBox alatt persze bármilyen sebesség beállítható, igazi retró hardveren meg lehet játszani a cache-ekkel, ha túl gyors lenne.

Re: Mivel játszol mostanában?

Elküldve: 2017.08.11. 12:58
Szerző: Junchi
The Witcher 3

Soha nem játszottam egyetlen korábbi Viccser játékkal sem (az ilyesmi szerepjátékok amúgy sem az eseteim), de ezzel egyelőre egész jól elvagyok, sőt kellemes csalódás. Mondjuk szívesebben venném, ha inkább Ciri lett volna főszerepbe pakolva, mert ez a Geralt valahogy halálosan unalmas és fakír fickó, az irányítást meg nehezemre esik megszokni (a mozgás nagyon furcsa, az ugrás meg aztán pláne, az úszást meg el sem kezdem becsmérelni, bár lehet csak én vagyok ilyen pancser, hogy nem akar a gombkiosztás a kezemre állni), viszont a játékmechanika kimondottan tetszik. Járkálok a világban, felveszek mindenféle mellékküldetést, fejlesztem a fickót, páncélt csináltatok a kovácsnál, mindenféle gátlástalanságot követek el, hogy több aranyam legyen (>:3), alkímiázok, meghalok jópárszor, mert rossz stratégiával megyek neki azoknak a nyomorult lidérceknek, mert hiszem, hogy vagyok akkora májer, hogy előzetes informálódás nélkül is legyőzöm őket, aztán tévedek, jóban vagyok a fehérnéppel (alkalomadtán némi jutalmat is szolgáltatnak lovagiasságom ért cserébe :D), kártyázok a helyiekkel (bár mindig veszítek), stuff. Úgyhogy jah, kicsit olyasmi ez, mint valami középkori-fantasys sandbox, de valahogy sosem unalmas (kivéve a barlangokat), mindig találok valamit, amivel elbaromkodhatok, technikailag pedig abszolút rendben van a cucc.

Egyébként a fősztorival nem sokat haladtam eddig - nem mintha nem lenne a maga módján érdekes, de előtte inkább fejlesztem Geraltot, meg bejárom a világ elérhető parcelláit. Ja, és kimondottan jól esik most magyar felirattal játszani. Életemben nem játszottam semmit magyarul, de ennek nagyon "jól áll".

Re: Mivel játszol mostanában?

Elküldve: 2017.08.11. 19:08
Szerző: Dodgers
A topic címére most a "mikkel?" kérdés lenne a válasz a részemről, révén múlt hónapban sikerrel fedeztem fel ama tényt, hogy az eBay angliai részlege és a PS1-2 párosa határozottan vonzó jelenség akkor, amikor ha jól keresel, akár 15+ éves címeket lehet 2-3 ezer forintokért leakasztani. Ennek révén landolt a kosárba a Ridge Racer 5, a Klonoa 2 és az Ace Combat Zero: The Belkan War PS2-re, a Silent Bomber és az Ape Escape pedig PS1-re, és habár emiatt sikerült lecsúszni a Splatoon 2 múlt heti preimerjéről, bőven megérte ezekért a címekért. Mondjuk a Klonoa 2 került annyiba, mint a többi cím együttvéve, de ez így is nagyjából olcsóbban kijött ez a pakk mint egy vadiúj PS4-es cím, és már azért is megérte, mert pölö a Klonoa 2 vagy Ape Escape jellegű cuccok felett sajnos eljárt az idő a Sony részéről.

Re: Mivel játszol mostanában?

Elküldve: 2017.08.11. 19:32
Szerző: Titkos
Junchi írta: 2017.08.11. 12:58 ...ez a Geralt valahogy halálosan unalmas és fakír fickó...
*reklám on*

Erre ott vannak az eredeti regények... :D

*reklám off*

Re: Mivel játszol mostanában?

Elküldve: 2017.08.12. 05:28
Szerző: alvaro
Junchi írta: 2017.08.11. 12:58 The Witcher 3
Weeping Angel easter egg megvolt? :vigyor:

Re: Mivel játszol mostanában?

Elküldve: 2017.08.12. 06:33
Szerző: Junchi
Titkos írta: 2017.08.11. 19:32 Erre ott vannak az eredeti regények... :D
A regények elolvasásának sorsa nagyban függ attól, mennyire szippant be végül a cucc világa és a karakterek. Előbbi jó irányba tart (úgy ahogy), utóbbin viszont van mit csiszolni. Mondjuk vicces, hisz Geralt karakterét valahol én alakítgatom az akcióimmal és döntéseimmel, aki az eddig elkövetett dolgaim függvényében a "leggátlástalanabb Witcher ever" titulusra is nyugodtan pályázhat, sőt, ha lenne ilyen reputation system a játékban, állítom, én már rég vörösben lennék. :D (Maa, annyira azért nem bánom ám a dolgot, szal ennek a világnak a lakói sem különbek sokkal, szal ha épp mégis jótékonykodásra vetemednék, példás humanitáriusként, akkor valahogy rögtön visszaélnek vele, kihasználnak végül, átvernek, satöbbi, úgyhogy befejeztem minden ilyen jellegű akciót.)

>alvaro

Még nem, ahhoz a temetőhöz, ahol vannak, még nincs megfelelő Lvl-em.

Re: Mivel játszol mostanában?

Elküldve: 2017.08.14. 19:55
Szerző: ViharTáncos
LawBrakers

Ütös kis cucc Unreal Tournament és az OverWatch közös gyermeke nagyon skilles cucc amiért a 12 évesek nem nagyon élvezik. :D

Re: Mivel játszol mostanában?

Elküldve: 2017.08.31. 03:55
Szerző: Ricz
Összeraktam az új gépet, jelenleg a Sniper Elite 4 megy hétvégenként, illetve a Fallout 4-et kezdtem el. Ha hív a bolgár ismi, akkor most már normálisan megy a Killing Floor 2 is.

Re: Mivel játszol mostanában?

Elküldve: 2017.09.13. 20:26
Szerző: tulokos
Junchi írta: 2017.08.12. 06:33A regények elolvasásának sorsa nagyban függ attól, mennyire szippant be végül a cucc világa és a karakterek. Előbbi jó irányba tart (úgy ahogy), utóbbin viszont van mit csiszolni. Mondjuk vicces, hisz Geralt karakterét valahol én alakítgatom az akcióimmal és döntéseimmel, aki az eddig elkövetett dolgaim függvényében a "leggátlástalanabb Witcher ever" titulusra is nyugodtan pályázhat, sőt, ha lenne ilyen reputation system a játékban, állítom, én már rég vörösben lennék. :D (Maa, annyira azért nem bánom ám a dolgot, szal ennek a világnak a lakói sem különbek sokkal, szal ha épp mégis jótékonykodásra vetemednék, példás humanitáriusként, akkor valahogy rögtön visszaélnek vele, kihasználnak végül, átvernek, satöbbi, úgyhogy befejeztem minden ilyen jellegű akciót.)
A regény nem csak Geraltra fókuszál, mivel különböző szálakon halad a történet, amelyek közül csak az egyik a "Geralt's party" kolbászolása. Illetve halkan jegyzem meg, hogy Ciri a másik főszereplője a könyveknek. :wink:

Ja, én meg a megjelenése óta a Hellblade: Senua's Sacrifice játékra vagyok rápörögve. A szerelem egyébként itt kezdődött, ekkor már eldöntöttem, hogy ha rossz lesz, én akkor is csak jókat fogok mondani a játékról. De szerencsére kurva jó lett, úgyhogy őszinte szívvel tudom majd ajánlani. Legalábbis ezt tervezem, mármint hogy írok majd róla, mert már többször összeszedtem a gondolataimat, csak még nem jutottam el odáig, hogy leírjam.

Re: Mivel játszol mostanában?

Elküldve: 2017.09.15. 13:55
Szerző: Junchi
tulokos írta: 2017.09.13. 20:26 Illetve halkan jegyzem meg, hogy Ciri a másik főszereplője a könyveknek. :wink:
Ja, a játékban is ő a másik főszereplő papíron, csak vele sokkal kevesebbet lehet lenni, inkább csak bizonyos szegmensek jutnak neki, azok sem tartanak tovább 10 percnél.

Btw hamarosan a végére érek a mókának, maximalista maxipista révén szeretnék (nagyjából) mindent megszerezni/elérni, a mellékküldetések nagy része megvan, az összes kincset felkutattam, a bejárható területeket bejártam, mindenki felbérelte már szeretetszoláglatomat, aki szerette volna, úgyhogy lassan illendő lenne leszámolni a Wild Hunttal. :D

Re: Mivel játszol mostanában?

Elküldve: 2017.10.06. 05:44
Szerző: ViharTáncos
Akartam ajánlani aki szereti az ilyen mostanában népszerű king of the hill shootereket a Fortnite battle royale nyílt bétája már megkezdödött ingyenes lesz a cucc szerintem szórakoztatobb is mint a PUBG az építkezős része miatt.

Fortnite: Battle Royale – Everything You Need To Know!

Re: Mivel játszol mostanában?

Elküldve: 2017.10.06. 18:56
Szerző: Dodgers
A legújabb Dark Souls epizóddal, avagy a Cuphead-el.

Amik között amúgy egyáltalán nem lenne kapocs, ha nem arról lenne szó, hogy a videojátékokkal foglalkozó újságírás újfent bizonyította rátermettségét azáltal, hogy egyébként egy, a "mönős-lövős" (run n' gun) játékstílus decens-jó nehézségi szintjén álló játék kapcsán kiáltja ki az új nehézség-királyt, és egyben az új példát arra, hogy a nehéz játékok nem mindenki által élvezhetőek. Pedig egyébként egy stílusában tényleg jó játékról van szó, ami ráadásul a '30-as évek rajzfilmjeinek NAGYON hiteles visszaadása is az audiovizuális körítést nézve, de "ofkorsz" a zsurnalista kollégák nagy része sajnos azt sem tudja, hogy a Cuphead stílusában nagy öreg Contra-t eszik-e vagy isszák, és elég valószínű hogy azért, mert a PS3/X360/Wii generációban egyszerűen alig voltak ilyesféle játékok. Ami még talán el is menne, ha nem születne szinte naponta olyan cikk, ami szabályosan démonizálja a játékot, pedig 15-25 éve a szeme se rebbent volna senkinek szerintem, csak simán ellettek volna vele (vagy nem, ha éppen nem kedvelik a run n' gun stílust).

Re: Mivel játszol mostanában?

Elküldve: 2017.10.07. 07:49
Szerző: ViharTáncos
Dodgers írta: 2017.10.06. 18:56 A legújabb Dark Souls epizóddal, avagy a Cuphead-el.

Downward Thrust nagyon jó kielemzi a játék körül kialakult miliőt érdemes meghallgatni hogy miért történik mostanság ilyen reakció.

The Important Message That Cuphead Leaves Behind

Re: Mivel játszol mostanában?

Elküldve: 2017.10.07. 08:21
Szerző: alvaro
Kíváncsi vagyok, hogy nekem átlépi-e a kihívás és az értelmetlen szadizmus között húzódó határvonalat. A Touhou játékok jutnak eszembe erről, a legtöbbjét azért Easy modoban (hogy kinevessenek még a nyulak is) nagy nehezen azért végig tudtam vinni, egyik-másikat még normalban is, de itt vége, hard limit, brick wall. A legújabb kettőt (egyelőre?) easyben se toltam végig.

Én közben Alice: Madness Returns-t játszom, újra. Másik kedvenc, szóval még egy lány, aki amúgy nagyon rendben lenne, csak őrült szegény. Elképzelem, ahogy egy nagy zacskóban a labirintusában összegyűjtött fogakat mind visszaviszi Homurának :vigyor: Jól festenének egy képen, eléggé hasonlítanak kívül-belül.

szerk. A cuphead egyelőre rendben van. Nem elsőre sikerülnek a pályák, de kéne nekik...? Majd meglátjuk, mennyire bosszant fel később :D

Re: Mivel játszol mostanában?

Elküldve: 2017.10.08. 01:59
Szerző: Titkos
Dodgers írta: 2017.10.06. 18:56 A legújabb Dark Souls epizóddal, avagy a Cuphead-el.
Fú, na ebbe én is belezúgtam a gameplay videók alapján (úgy értem...csak nézzetek rá, nem lehet nem imádni! :D), aztán megtudtam, hogy ezt a szórakoztató dizájnt azzal "kompenzálja", hogy ilyen "hajadat kitéped, mire leversz benne egy bosst" nehézségi szintre van belőve a játék. (Sőt, nem csak a bossok, hanem úgy az egész game, szal amikor csak platformjátékos-stílusban mégy előre a pályán és közben lődözöd az ellenfeleidet, akkor is minden lépésre oda kell ám figyelni, mert szemből, lentről, fentről és kb, mindenhonnan mennek rád a mobok...) Na most nekem a relatíve nehéz játékokkal nincs komolyabb bajom (rengeteget toltam anno pl. a Furry of the Furries néven futó platformert, amiről elég annyit mondanom, hogy nincs checkpoint a pályákon és az első sérüléstől szétrobban a karaktered, ezután pedig kezdheted a pályát a legelejétől...), ellenben amikor direkt úgy csinálják meg, hogy "haha, ez majd jóóóóól felidegeli a tisztelt gamereket :3", az már úgy kevésbé jön be... XD (Szal pl. anno az egész Tomb Raider kultusz még az első 1-2 epizód környékén nekem pont azért maradt ki, mert elég volt elolvasnom pl. az 576-os leírásokat belőle, amikor ecsetelték, hogy kb. centire pontosan kell 1-1 ugrást kiszámítani, meg hasonlók, hogy tudjam, hogy én ebből inkább nem kérek.) Szal még meglátom, hogy beruházok-e majd rá (mondjuk előnye, hogy legalább nem egy ló ára, szóval ha kiderülne, hogy mégis egy agyvérzéses, idegesítő izé, legalább olcsón szívatta meg magát az ember... XD), de addig is pár kérdés:

1. Ebben csak co-op mód van, vagy egyedül is lehet tolni? Eddig szinte az összes (ha nem mindegyik) gameplay videóban ketten ugrándoztak a képernyőn, ráadásul azt néztem, hogy úgy talán könnyebb is, mivel ha az egyik kari meghal, akkor a másik játékos még gyorsan fel tudja támasztani, ha elkapja a szellemét.

2. Ha már halálok és nehézség: ez alapvetően hogy működik? Ha jól láttam, valami kártyák jelzik a bal alsó sarokban, hogy hány életed maradt, ha ezek mind elfogytak, akkor szellemként szépen fellebegsz a túlvilágba, kivéve ugye co-op-ban, ahol a haverod vissza tud hozni. (Tényleg, akkor co-op-ban kvázi "unlimited life works", vagy mi? :D X meghal, Y visszahozza, aztán Y hal meg és X hozza vissza? :D Vagy azért ennek van valami limitje? XD) Na, ami érdekelne, hogy ha mondjuk elfogy a három vagy hány kártyád és meghalsz, akkor semmi gond és próbálhatod újra a pályát ismét három élettel, vagy nem ilyen egyszerű és még "büntet" is valahogyan a játék?

3. A "normál pálya - boss" arány milyen? Egy pálya - egy boss, vagy inkább bossok és néha ugrálunk is, vagy fordítva, sok ugrabugra és mondjuk minden ötödik pálya végén jön egy bossfight?
ViharTáncos írta: 2017.10.07. 07:49 Downward Thrust nagyon jó kielemzi a játék körül kialakult miliőt érdemes meghallgatni hogy miért történik mostanság ilyen reakció.

The Important Message That Cuphead Leaves Behind
Na, ezt meg fogom nézni, mert nekem totál kimaradt, hogy valami "hisztéria" alakult volna ki a game körül. :) Annyit észleltem az egészből, hogy kivételesen PC-re is kiadtak egy platformjátékot, ami összességében valóban elég ritka esemény, illetve, hogy egyrészt a szokatlan dizájnjával, másrészt a nehézségi szintjével kitűnik az átlag játékok köréből, de kb. ennyi.
alvaro írta: 2017.10.07. 08:21Én közben Alice: Madness Returns-t játszom, újra. Másik kedvenc, szóval még egy lány, aki amúgy nagyon rendben lenne, csak őrült szegény. Elképzelem, ahogy egy nagy zacskóban a labirintusában összegyűjtött fogakat mind visszaviszi Homurának :vigyor: Jól festenének egy képen, eléggé hasonlítanak kívül-belül.
Kezd gyanús lenni, hogy neked valami olyasmi fétised ez a "megőrült/lelkileg rendesen meggyötört lány" trope, mint teszem azt nekem mondjuk a nekomimik. :lol:

Re: Mivel játszol mostanában?

Elküldve: 2017.10.08. 05:09
Szerző: Dodgers
Titkos írta: 2017.10.08. 01:59 ellenben amikor direkt úgy csinálják meg, hogy "haha, ez majd jóóóóól felidegeli a tisztelt gamereket :3", az már úgy kevésbé jön be... XD
Na, akkor most jönne a húsz forintos kérdés, hogy mennyire ismered teszem azt a Contra sorozatot, mert ahhoz hasonlóan a Cuphead se igazából egy *annyira* szivatós valami, már ha a run n' gun stílust nézem. Itt is meghalsz persze ötször-tízszer-hússzor mire betanulsz egy pályát-bosst, de közel se arról szól a fáma mint teszem azt a Kaizo Mario World vagy a Super Meat Boy esetében, vagyis hogy a fejlesztők direkt a szivatásra mentek volna rá hogy nőjön minden mazochistának az e-nudlija, miközben az életét rááldozza. Ezzel kapcsolatban nagyon óvatosak voltak a fejlesztők, mert simán lehetne nehezebb a játék ennél (állhatna csak bossokból, nem vehetnél fegyvereket, és egy lövéstől meghalnál, amik közül az első és a harmadik pont megvolt a legnehezebb Contra részben, a Hard Corpsban), de ehelyett NAGYON ügyesen lőtték be azt a nehézséget amitől még szívhatod a fogad, de közben marha jól esik rájönni arra, hogy egy boss mikor-mit-hogyan csinál, és a végén meglegyen az elégedettség. Nekem speciel pont azt az élményt hozza, amit őszintén hiányoltam a run n' gun megcsappant jelenléte miatt a PS3/X360 generáció alatt, de persze az is igaz, hogy ez a stílus sose volt mindenkié ha lehet így mondani, és ha beszámolók miatt is gondolod azt, hogy vért kakilós valami a Cuphead, akkor azt szerintem ne vedd készpénznek.

Ez lehet elitizmusnak hangzik, de effektive minden nap kapom az agyhúgykövet, ahogy a sok újságíró és streamer az új Dark Souls-nak kiáltja ki, meg az új szabványnak a nehéz játékok terén, közben meg szerintem csak arról van szó, amire az előző kommentemben is utaltam. Hogy egy jelentős réteg egyszerűen nem videojátékozott a "kezsüalizált" PS3/X360 éra előtt, és most jön ki az hogy a klasszikusok szépen kimaradtak, ez pedig olyan beszámolókat szül, amik szerintem nem festik le 100%-ig pontosan a játékot. Nem mintha nem lenne nehéznek nehéz persze, de tudnék mondani ennél nem egy nehezebb játékot 20 évvel ezelőttről, és akármennyire hülyén hangzik, de a Cuphead egy olyan korba csöppent, ami túlléppett a run n' gun stíluson, és egy tisztességes visszatérővel egyszerűen sokan, még a hivatásos tesztészek se tudnak mit kezdeni, mert a.) nem szájbarágós "szinematik" rágógumi, b.) nem Dark Souls, azaz nem a mennyei manna, aminél a falat verős nehézség egyben egy joker kártya, amit minden tesztben el lehet sütni.


Titkos írta: 2017.10.08. 01:591. Ebben csak co-op mód van, vagy egyedül is lehet tolni? Eddig szinte az összes (ha nem mindegyik) gameplay videóban ketten ugrándoztak a képernyőn, ráadásul azt néztem, hogy úgy talán könnyebb is, mivel ha az egyik kari meghal, akkor a másik játékos még gyorsan fel tudja támasztani, ha elkapja a szellemét.
Persze, lehet egyedül és kettesben is játszani, de egyelőre még csak offline, vagyis igazi ott, helyen ülős multiban. Hogy könnyebb-e azt nem tudom, mert igaz, hogy fel lehet éleszteni a haverodat, de tudtommal a boss-ok életereje egy kicsit meg van emelve direkt amiatt, hogy a két játékost kompenzálja, szóval ha a partnered gyorsan meghal és időben se tudod feléleszteni, akkor pont egy nehezebb boss harcban találod magad.


Titkos írta: 2017.10.08. 01:592. Ha már halálok és nehézség: ez alapvetően hogy működik? Ha jól láttam, valami kártyák jelzik a bal alsó sarokban, hogy hány életed maradt, ha ezek mind elfogytak, akkor szellemként szépen fellebegsz a túlvilágba, kivéve ugye co-op-ban, ahol a haverod vissza tud hozni.

Nem, a kártyák a speciális lövésekhez kellenek, minden kártya egy lövést jelentve, ami fegyverenként változik. Maguk a kártyák a bossok sebzésével gyűlnek, és a repülős pályákon ha megvan mind a hat, akkor elnyomhatsz egy ultra támadást azért a hatért cserébe, plusz a pályavégi értékelésnél is számít hogy mennyi van nálad, szóval ha mind a hat megvan, akkor kapod a legtöbb bónuszt rájuk. Amúgy tényleg három HP-d van, és ha az elfogy, akkor nincs semmi különösebb gond, a játék csak visszarak a pálya/boss harc elejére és próbálkozhatsz újra. Ez nem Demon's Souls ahol a HP-d addig feleződik, amíg egy item segítségével megszűnsz szellem lenni, és ha a multiban meghalsz, addig sincs semmi gond amíg a haverod fel nem éleszt időben (akárhányszor), de persze egy boss harc közben pont az "időben" rész tud a legnehezebb lenni néha.



Titkos írta: 2017.10.08. 01:593. A "normál pálya - boss" arány milyen? Egy pálya - egy boss, vagy inkább bossok és néha ugrálunk is, vagy fordítva, sok ugrabugra és mondjuk minden ötödik pálya végén jön egy bossfight?
Inkább a sok boss harc, néha platformerkedés játszik, az is inkább azért, mert a játék eredetileg csak boss harcokból állt volna, de időközben a fejlesztők szerették volna változatosabbá tenni a játékot, és így kapott a végső verzió néhány ugrálós pályát is. Az első világban pölö hat-hét boss harc és két ugrálós pálya volt, szóval gondolhatod hol volt a hangsúly a koncepció terén.


ViharTáncos írta: 2017.10.07. 07:49 Downward Thrust nagyon jó kielemzi a játék körül kialakult miliőt érdemes meghallgatni hogy miért történik mostanság ilyen reakció.

The Important Message That Cuphead Leaves Behind
Addig direkt nem akartam megnézni a videót amíg Titkosnak nem válaszoltam, mert kíváncsi voltam hogy a srác melyik irányba fogja elvinni a témát (esetleg pont abba ahova én vittem), de örülök, hogy legfőképpen arra akadt kilyukadni, hogy pont a Cuphead rövidsége teszi lehetővé azt, hogy a játék tényleg önmagáért legyen nehéz és neked küzdeni kelljen vele, ahelyett hogy 10-20 órán át az upgrade rendszerek révén gyűrj le egy amúgy sem nehéz játékot. Mondjuk ezzel együtt nem tudom nem érezni azt, hogy a téma túl van lihegve egy kissé, de véletlenül sem azért, mert a fickó úgy adta-e volna elő amit szeretett volna: inkább azért, mert szerintem ez a játék 15-25 évvel ezelőtt közel se kavart volna ekkora port mint most, és nem azért, mert az akkori mezőnyben ne lett volna jó (mert ott is megállta volna a helyét), hanem azért, mert a PS2/GameCube/Xbox érában jóval szélesebb volt a választék mint az utána jövő érában, és azáltal, hogy a PS3/X360 évei alatt jóformán két szegmensre tagolódtak a játékok (barom nagy költségvetésű AAA vs. retro indie), a "mezeibb" játékok mint pölö a Cuphead is, egyszerűen kiszorultak. Akkor még nem volt ismeretlen koncepció az "üljél neki többször és koncentrálj" és a "tanulj a saját hibáidból", hanem azért voltak játékok, amikben a játékmenet jóval aktívab szerepet töltött be, csomó olyan funkciót betöltve és ellátva, amiért most pölö a Dark Souls-t is oda meg vissza paskolják gratulációként. A Dark Souls (meg a Bloodborne, ami a DaS "testvér franchise-a" lényegében) pölö egy az egyben olyan mint egy komolyabb "játékos" játék a PS2 generációból, de a PS3/X360 generáció egyszerűen annyira felhigított mindent (amelett, hogy az akkor bejövő sok-sok új embernek is szinte ez a generáció szabta meg, hogy mi a videojáték), hogy a Dark Souls effektíve a semmiért lett felmagasztalva.

És ezt nem szó szerint értem (mert pölö a Bloodborne is egy bitang jó játék), hanem azért, mert egy jelentős réteg szinte MINDEN, az átlagnál nehezebb játékot a DaS-hoz hasonlít nehézségben, mintha nem készült nehéz játék 2011 előtt, közben pedig csak annyi történt, hogy egy generáció alatt szinte elfeljtődött az, ami addig alapvető, egyértelmű volt. A Cuphead-nél pedig dettó ez a helyzet: nem egy streamer örjöng rajta, a hivatásos tesztészek egy része nem tudja hova tenni és könnyítésért könyörög, van olyan is, aki azért reklamált mert nem volt hirdetve az, hogy egy nehéz játék (bazzeg, egy run n' gun, ami pont a nehézségről szól) közben pedig (erősen szvsz, persze) csak egy jól összerakott, az átlag jobb run n' gun-oknál nem szivatósabb játékról van szó, ami ráadásul BITANG jól néz ki és szól (mert az OST-je is remek). És akármennyire örülök, hogy azért így is vannak elégedett vásárlók, de mondom, állandóan olyan érzésem van, mintha sokan olyasmi miatt panaszkodnának, ami 10-15 éve még egyáltalán nem volt kirívó, és hellyel-közzel volt helye az akkori AAA-k között.

(gondolom a szöveg mennyiségéből látszik, hogy mennyire érint a téma, de nem tehetek róla, amikor még csak nem is a "köcsögarcú öreg motoros" szól belőlem, hanem olyasvalaki, aki a PS3 előtt is fogott már kontrollert a kezében, és aki pont idén ruházott be egy használt SNES-re)

Re: Mivel játszol mostanában?

Elküldve: 2017.10.08. 14:13
Szerző: alvaro
Érdekes cucc ez a Cuphead. Jó sok kézzel festett grafikát halmoztak össze benne, számomra nagyon adja a retrórajzfilm-stílust, egyelőre bejövős. Hogy sokadszorra van meg egy boss? Ja, hát igen, ez vele jár. Eleve úgy álltam neki, hogy Touhou, és hozza a dolgot, mondjuk úgy easy modo szintjén, mert szivat, de rövidek a pályák, így azért némi gyakorlással túl tudom tenni magam rajtuk, és egy darabig elég jól kikapcsol az ilyesfajta koncentráció.

A története a stílushoz illően debil, a főhős igazából nem is csésze, hanem egy rohadt kis k0cs0g :drop: Eljátssza a lelkét a kaszinóban, aztán beválallja, hogy maga helyett másokat fog behajítani a darálóba, csak hogy megússza. Remélem, megszívja a végén, de csak a legvégén :LOL:

Titkos, lehet benne valami, épp ma reggel kezdtem Hellsblade-et nézni a Tecsőn (hiába, ezekhez a mai játékokhoz már túl gyopár a gépem), és Senua csontig kékre festett arcából kinéző alaposan zilált tekintetét és a magánál hurcolt zsugorított fejes zsákocskát elnézve eldöntöttem, hogy jó lesz ez :lol: Egyébként elég pszichedelikus élménynek tűnik, szóval eddig megfogott (láttam vagy 40 percet belőle), csak kicsit offtopic, hiszen nem én játszom...

Sajnos ez marad az ilyen nagy címekkel, a Rise of Tomb Raidert, a Wolfensteint, a Quantum Breaket (Homura szimulátor más főszereplővel) is így "toltam végig", egyszer talán lesz gépem is hozzájuk... Meg az új Prey is várakozik, ugyanezzel a címkével :drop:

Re: Mivel játszol mostanában?

Elküldve: 2017.10.08. 17:42
Szerző: Ricz
Kipróbáltam a Northgardot. Kicsit erősen hajaz a Settlers és a Knights & Merchants játékokra, de nem baj, rég volt ilyen. Kissé rajzfilmes grafika, viking téma, teljesen jó... lenne, ha nem csak egyszeri csaták és multi lenne a játékban, hanem azért rittyentettek volna valami kis sztorit. Mit tomén, hogy adott klán élén kell Skandináviát egyesíteni, prédálgatni, ilyesmi. Mert a témájában van ennyi ebben a műfajban. Helyette megmaradt a Vinlandban partra szállós, "foglaljuk el a szigetet a többi klán előtt, és nyomjuk le őket" vonalon.

Re: Mivel játszol mostanában?

Elküldve: 2017.10.09. 04:40
Szerző: Titkos
Dodgers: Értem, köszi a részletes választ, akkor úgy látom, inkább arról van itt szó, hogy a "mai gamereknél", ez már kicsapja a biztosítékot, pedig mondjuk 20 éve egy átlagos nehézségű játék lett volna. :) Amúgy részemről egyáltalán nem gond, hogy ilyen bő lére eresztetted a témát, sőt, ahogy sokszor azon filózunk itt, hogy "mi történt a mai animékkel?", úgy valamilyen szinten ezt a kérdést a játékoknál is fel lehetne tenni, meg úgy magukról a gamerekről is. Szal ami nekem feltűnt, hogy egyrészt kevés kivételtől eltekintve a nehézségi szintet jól levitték sok esetben a béka segge alá, hogy kis túlzással tényleg "minden hülye" végig tudjon tolni akármilyen játékot most már. (Szal mit tudom én, ha ma jönne ki mondjuk a Prince of Persia 1, szerintem senki nem játszana vele 5-10 percnél tovább. XD) A másik, hogy túlzottan kinyalják a játékosok seggét és sikeresen rászoktatták őket arra, hogy minden játékbeli megmozdulásukért azonnal kapják a jutalmat, legyen az egy achievement, új skin, új fegyver, akármi. A legjobb, hogy ezt már szinte követelik is, szal pl. nem olyan rég volt a WoW-ban egy tök poén "mini scenario", ahol ilyen időutazásos helyszínek és viccek közepette kellett megakadályozni egy adott karakter halálát. Mire a hivatalos fórumon sokaktól egyből jött a szájhúzás, hogy "á, nem fogom ezt végigcsinálni, tök szar már, láttátok, hogy milyen gagyi a reward a végén?" Uhh, már elnézést, de az anyjukat az ilyeneknek... -___- Egy ember volt, aki beírta, hogy "emlékszel, amikor a játékot még önmagáért, az élvezetért, a történetért, stb. játszottad és nem azért, hogy azon görcsölj, hogy mi lesz a díj, ha ezt vagy azt végigcsinálod?", de nem túl sokan értettek egyet vele, szal ja... :/ Úgyhogy ha már Cuphead (úristen, elsőre majdnem Cupcakes-t írtam, de az NAGYON más...XD), simán el tudom képzelni, hogy itt is nagyrészt azért sír sokak szája, mert "úristen, egy játék, ami az átlagnál nagyobb energiabefektetést igényel és még nem is kapok legendary skineket, vagy hasonlókat, ha levertem egy bosst!" :P
alvaro írta: 2017.10.08. 14:13A története a stílushoz illően debil, a főhős igazából nem is csésze, hanem egy rohadt kis k0cs0g :drop: Eljátssza a lelkét a kaszinóban, aztán beválallja, hogy maga helyett másokat fog behajítani a darálóba, csak hogy megússza. Remélem, megszívja a végén, de csak a legvégén :LOL:
Egyrészt ja. :D XDDDDDDDDD Másrészt nekem épp ezért tetszik ez a retro-rajzfilm stílus, mert akkoriban még nem feltétlenül gyerekeknek szóltak elsősorban az animációs filmek, ezért néha mind a szereplők jelleme, mind a dizájnjuk eléggé "brutálisra" sikeredett, mármint mai szemmel. :D Egy ilyenre pl. ma tuti rámondanák egyből, hogy "jajj, nem szabad így kiadni, megijeszti a gyereket!" :P

Re: Mivel játszol mostanában?

Elküldve: 2017.10.09. 07:52
Szerző: Ricz
Titkos írta: 2017.10.09. 04:40 Szal mit tudom én, ha ma jönne ki mondjuk a Prince of Persia 1, szerintem senki nem játszana vele 5-10 percnél tovább. XD
Ácsi, melyik "1"? A pixeles csoda, amiben egy óra alatt végig kell menj az egészen? (Az pofon egyszerű, de lehet azért, mert gyerekkoromban is nagy kedvenc volt.) Vagy az 1 újrázása, a nagyon elfeledett "3D" alcímű, amiben a fő nehézség az irányítás és a kamerakezelés nehézsége, vagy a már fluid, megmozgató, de nem olyan nagy kihívást jelentő Sands of Time? :drop:
Titkos írta: 2017.10.09. 04:40 A másik, hogy túlzottan kinyalják a játékosok seggét és sikeresen rászoktatták őket arra, hogy minden játékbeli megmozdulásukért azonnal kapják a jutalmat, legyen az egy achievement, új skin, új fegyver, akármi.
Ezt elsősorban a könnyebb, casualebb játékokon veszem észre, nem csak az olyan cashgrab shiteken, mint az éves CoD. Valamiképp mindenképp jutalmazni kell a játékost, hogy visszatérjen a játékhoz. De ezt nehéz elérni olyanoknál, akik egy RPG-ben is képesek eltekerni az átvezetőt, automatán szakítják meg a beszélgetést, és csak a logra hagyatkoznak, hogy mit kell tenni. Mintha csak az élete múlna azon, hogy minél kisebb energiabefektetéssel kijátssza a játékot... (Istenem, hol van az az idő, amikor a Gothic első részét 27 alkalommal toltam ki, mert annyira magába invesztált a világa, vagy az a minimum 30 Morrowindes, Oblivionos és Skyrimes karakterem, akikkel a nagy kalandokba belevágtam...)

Re: Mivel játszol mostanában?

Elküldve: 2017.10.09. 08:16
Szerző: Titkos
Ricz írta: 2017.10.09. 07:52 Ácsi, melyik "1"? A pixeles csoda, amiben egy óra alatt végig kell menj az egészen? (Az pofon egyszerű, de lehet azért, mert gyerekkoromban is nagy kedvenc volt.) Vagy az 1 újrázása, a nagyon elfeledett "3D" alcímű, amiben a fő nehézség az irányítás és a kamerakezelés nehézsége, vagy a már fluid, megmozgató, de nem olyan nagy kihívást jelentő Sands of Time? :drop:
Az eredeti első, szóval ja, a pixelcsoda. :) Aztán lehet akkor tényleg én voltam béna, de rémlik, hogy kis taknyosként amíg a többi játékkal még általában próbálkoztam is, addig ezt mindig hamar abbahagytam, mert elég hamar az lett a vége, hogy beestem a szöges verembe, rámesett a plafon, leszúrt az ellenfél, stb. XD Szal nem igazán ez a mai "tök könnyen megy és az első achidat már azért megkapod, hogy beléptél a játékba"-típusú játék. :)

Illetve még Dodgerstől akartam kérdezni egy dolgot az előző postban, csak lyukas volt az agyam:
Dodgers írta: 2017.10.08. 05:09...aki pont idén ruházott be egy használt SNES-re)
Apropó, a SNES Classic Mini-ről van valami híred? A NES-est sikerült megvennem (az sem volt egy egyszerű menet, vették, mint a cukrot, szóval nagy volt a konkurencia, illetve azt sem gondoltam volna, hogy egy plusz kontrollert szerezni hozzá nehezebb lesz, mint magát a készüléket felhajtani... XD), aztán később jöttek a hírek, hogy lesz egy ugyanilyen kiadás SNES-ből is, elvileg azóta már megjelent, de nem igazán hallottam róla semmit. (A NES-ért még jobban törtem magam, mert anno nekem olyan volt, a SNES csak pont azért érdekelt volna, mert az meg kimaradt. XD) Szóval az érdekelne, hogy végülis megjelent-e azóta, ha igen, akkor a magyar boltokba eljutott-e már, vagy esetleg elcsesztem és már mindet meg is vették? Erről van valami infód?

Re: Mivel játszol mostanában?

Elküldve: 2017.10.15. 11:45
Szerző: Dodgers
Titkos írta: 2017.10.09. 04:40 Szal ami nekem feltűnt, hogy egyrészt kevés kivételtől eltekintve a nehézségi szintet jól levitték sok esetben a béka segge alá, hogy kis túlzással tényleg "minden hülye" végig tudjon tolni akármilyen játékot most már. (Szal mit tudom én, ha ma jönne ki mondjuk a Prince of Persia 1, szerintem senki nem játszana vele 5-10 percnél tovább. XD) A másik, hogy túlzottan kinyalják a játékosok seggét és sikeresen rászoktatták őket arra, hogy minden játékbeli megmozdulásukért azonnal kapják a jutalmat, legyen az egy achievement, új skin, új fegyver, akármi.
Yep, és habár nem egyszer felkerült annak a témája az Aoi-n, hogy az animék mennyire lettek "kezsüálizálva" az évek alatt, személy szerint ezt a játékoknál jóval hangsúlyosabbnak érzem, és pontosan azért, mert az animékkel ellentétben a Nyugatnak nagyon sok beleszólása lett az évek alatt a játékok színterén, pontosan a hetedik konzolgeneráció, a PS3-X360-Wii éra óta. Egy kissé általánosítónak hangzik ez tudom, de pölö a "cinematic", "percekig járkálok azt' hallgatom a mondókákat" játékok iránti vonzódás echte kinevelése túlnyomórészt a nyugati fejlesztők érdeme volt, ahogy az is, hogy nagyon sok fejlesztő a lehető legegyszerűbb módon oldotta meg a minél szélesebb közönség elérését, magyarán inkább a prezentációra volt helyezve a hangsúly ahelyett, hogy a játékmenet építgetésén lett volna a figyelem, és ez pont egy olyan generációban történt, aminek ugyan érdeme, hogy NAGYON sok embert invitált a hobbiba (eleve a Wii is pont ezért volt marha sikeres), de számukra már eleve más sztenderd lett prezentálva még ha csak a PS2-Gamecube/Xbox generációt nézem is. Már abban az érában is volt egy bizonyos fokú nyitás a mainstream felé (pölö a God of War is ebben a generációban indult el), de főleg a PS2 kapcsán még megvolt egy egészséges egyensúly a higítottabb címek és a "játék" játékok között, amiket a hardcore-abb/ínyencebb, vagy akár csak szimplán kísérletező réteg is élvezhetett. Na pont ez lett megkavarva az utána jövő generációban, aminek a hatása most is érezhető, többek között az általad is emletett hátsó kinyalásban. Alapvetően persze nem lett volna rossz ötlet nyitva tartani a hobbit az új arcok számára, de az speciel engem is zavar, hogy nem egy játéknál veszem észre azt, hogy mintha a fő designer nem egy játékos fejével gondolkodna: erre a legjobb példa a "gyalogolok azt' megy a dialógus" húzás, ami első végigjátszások alkalmával még hellyel-közzel működne is, de egy esetleges végigjátszás során már jó eséllyel fog felesleges időhúzásként lejönni, amit még csak nem is ugorhatsz, mert akkor jaj, oda lesz az "immersion", az egyik újkeletű játékfejlesztői varásszó. És persze túl bonyolult sem lehet a játékmenet, mert akkor az egyszeri jóskapista nem fogja megvenni a folytatást, annak ellenére, hogy bármelyik magára adó rendező/designer tisztában van azzal, hogy egy játékot a játékmenete tart életben, aminél bizony előfordulhat, hogy magának a játékosnak is kell időt szakítania ahhoz hogy működjön. A Cuphead-nél is például idő kell ahhoz, hogy betanuld, hogy egy boss mikor mit csinál és hogyan, és azt hogyan lehet kikerülni, de teszem azt egy Devil May Cry-nál vagy egy Bayonetta-nál a harcrendszerrel is tisztában kell lenned, tudnod kell hogy maga a kombózás milyen üresjáratokat hagy a mozgásban, mikor tudsz megszakítani egy támadást és így tovább. És direkt hoztam fel ezt a három játékot, mert szépen lefedednek egy-egy szegmenst: a Cuphead játékmenete önmagában nem egy bonyolult valami, mert inkább a tartalom feldolgozásán van a hangsúly, míg a DMC-Bayo kettősnél ugye ezen felül maga a játék mechanika megértése is egy külön lépés, és akármelyiket veszed, a sztereotíp AAA fejlesztő úgy néz ezekre mint a leprásra. Ami valahol érthető is, hiszen a casual (nem rossz értelemben használom itt) közönség nagy része egyszerűen nem tudja, nem akarja (mert sír a szája, ahogy te is mondtad), vagy nincs ideje ezek kapcsán elérni a "got gud" státuszt, ami egyenlő a nem elég széles körben elérhető játékkal. Ilyen körülmények között meg persze, hogy adja magát a "könnyű nehézségi szint + DLC + lootbox" receptje, amit viszonylag gyakran lehet újramelegíteni és eladni, néha rávágván, hogy a túl drága költségvetésű játékok miatt kell ez.

Az persze mondjuk nem segít a helyzeten, hogy némelyik rendező/designer interrakív sztorimesélési médiumként tekint a játékokra semmint videojátékokra, pölö David Cage, vagy a The Order: 1887 fejlesztői majdhogynem rühellik a játékokat, és direkt "nem játék" játékokat akarnak összerakni, amire rátesz egy lapáttal az az enyhén hipszter gondolkodásmód még a hivatalos orgánumokban is, hogy a játékoknak túl kell már lépniük a játék státuszon, és igenis be kell bizonyítaniuk hogy egy felnőtt, a médiumból bármit kihozható művészeti ágról van szó, ami sajnos túl sokszor fullad túlzottan komolykodó, egyszer végigjátszható, íztelen-szagtalan progikba, amik epikusak-drámaiak-fenetudják, de inkább hatnak kínos önigazolásnak, semmint őszinte kreálmányoknak. Ebben a közegben pedig szinte adja magát, hogy a Dark Souls lett az atyaúristen, ami amellett hogy narratíva szempontjából tényleg nem rossz stílust képvisel (alig van egyenesen kimondva valami, és ha van is, azt is a játékosnak kell összerakni), a játékmenet terén is merészen vállalja fel azt, hogy tényleg egy játékról van szó aminek időt kell adni és oda kell figyelni, bár a lóláb azért kilóg abból a szempontból, hogy valahol nem lenne szabad így lennie. Nem olyan értelemben persze, hogy akkor most a DaS nem lehet jó (mert az), hanem az, hogy egy bizonyos szemszögből nézve annyi történt, hogy a From Software és Hidetaka Miyazaki mintha nem vettek volna tudomást arról, hogy milyen folyamatok zajlottak le a PS3-X360 korszak kezdete óta, és szimplán csináltak egy nagyon jó játékot, amit a környezete aztán bődületes magasságokba emelt. És bizonyos szintig a Cuphead-el is ez van, amikor egyesek az új sztendernek kiáltották ki, miközben ja, csak annyi történt, hogy végre kijött egy run n' gun játék, ami 20 évvel ezelőtt is simán megállt volna a lábán, és sok zsurnalista egyszerűen nem tudja elfogadni, hogy vannak olyan játékok, amik egy bizonyos közönség számára készültek. Pont úgy, ahogy egy könyv/film/satöbbi is készülhet egy célközönség számára, csak a videojáték, mint hobbi nem olyan rég vált szélesebb körben népszerűbb, elfogadottabb hobbivá, és még él az a (szerintem) naiv elképzelés, hogy minden játék mindenki számára fogyaszthatónak kell lennie. Önmagában nem is lenne hülyeség, mert például a Platinum Games (Bayonetta fejlesztő, többek között) mindig is figyelt arra, hogy sokrétű legyen a nehézségi fok választás lehetősége, de a Cuphead-féle játékoknál trükkösebb ez a helyzet, mert az élvezet túlnyomó része pont hogy a bossok leveréséből adódik a saját erőfeszítéseid révén, és vékony az a vonal, ahol a könnyítés ellenére ez még megvan és ahol már nincs. És ha azt nézem, hogy a legújabb Assassin's Creed-ben lesz olyan mód, ahol mindennemű harc és kihívás ki lesz véve annak érdekében, hogy békésen lehessen kalandozni a játék világában, na meg a linkelt cikket, ahol a cikkíró lelkesen ágál egy boss skip funkcióért (amellett, hogy nagyon szép példázata annak a fazon, hogy mitől "puhány" a mostani játékipar), akkor semmi nem garantálja, hogy például addig ne nyugodjon a panaszáradat, amíg a Cuphead-ben is lesz boss skip gomb, ami meg ugye úgy folytaná meg a játékot ahogy van.

Mindehhez azért hozzáteszem, hogy mintha a nyolcadik konzolgeneráció (PS4-X1-Switch) kezdené valamelyest újra felfedezni, hogy mik is igazából a játékok (inkább a PS4-Switch kettős), mert példának okáért az idei év felhozatala röhögve vágja haza az előző generáció évei közül nem is egyet, de általánosságban nézve is egy NAGYON jó év volt az idei videojáték szempontjából (és még a Super Mario Odyssey hátravan, ami simán az egyik legkreatívabb Mario játéknak látszik, ami valaha készült), és nem egy esetben pont azért, mert ezek a címek ki tudtak bújni a cinematic DLC/lootbox pokolból, és inkább azzal voltak elfoglalva, hogy igazán játékok legyenek (pölö a Zelda: Breath of the Wild, ami azon ritka open world játékok egyike, ahol a narratíva egyrészt nem száraz és pocsék rosszul tempózott, másrészt a játékmenet se a szokásos "csináld ezt-csináld azt 80 órán keresztül). És mindezek után jó kérdés persze, hogy az anime ipar milyen lehet, de abban a szegmensben szerintem még megvan a kettősség a fadeknek való behódolás és az univerzum természetes törvénye között, magyarán minden korban van egy rakás szar, amit aztán az idő szépen el fog tüntetni, ahogy anno sem minden hónapban landolt egy NGE vagy egy CB. Azt sem mondom persze, hogy nem változtak volna hellyel-közzel objektíve rosszabbra a dolgok, de ha azt nézem, hogy régebb óta vagyok videojáték fan mint anime fan, az előbbi szerintem nagyobb kakiban van már csak a nemzetközibb vonzerő miatt is, míg az animéknél gyakrabban érzem azt, hogy még megvan az a bizonyos vonal az ismertebb-kommerszebb meh cuccok között, és az olyan között, amiket lehet hogy nem reklámoznak annyira, de érdemes beléjük időt feccölni (ez külön áll a magyar viszonylatokra, mert teszem azt AA-n nem egy túltárgyalt anime a Mahoujin Guru Guru remake).

Titkos írta: 2017.10.09. 08:16
Dodgers írta: 2017.10.08. 05:09...aki pont idén ruházott be egy használt SNES-re)
Apropó, a SNES Classic Mini-ről van valami híred?
Igen, megjelent azóta itthon is (pont a múlt hónap végén), és azt mondjuk nem tudom, hogy a hazai készlet hogy áll konkrétan, de világszinten azért figyelt arra a Nintendo hogy ebből ne marha keveset gyártson le (és ráadásul mintha a "skalpereknek" is nehezebb dolga lett volna a felhalmozással), szóval szerintem jobban áll a hazai ellátottság, mint az NES Classic-nál volt. Kár is, hogy nem voltál a mostani Conon, mert például két eladó SNES Classicot is láttam negyvenezerért, ami viszont nem tudom, hogy a konzolszekció felkészültségét dicséri-e, vagy tényleg az SNES Mini elérhetőségét példázza. Már csak azért is, mert egyrészt nekem nem rémlik, hogy lett-e volna valaha eladó NES Classic kihozva, másrészt a mostani kínálat meglepően erős volt, talán a legerősebb amit láttam eddig. Inkább a PS4-Switch-3DS dominált, de pölö PS4-re nem csak a sablon AAA címek voltak kihozva, a Switch-hez kvázi az összes említésre méltó, dobozos változatban is megjelent játék kapható volt (még a Zelda: Breath of the Wild is, ami anno nyitócím volt), és 3DS-re is volt annyira decens a választék, hogy egy Pokémon Omega Ruby-val távoztam a pulttól. Ezekhez mérten mondom, jó kérdés hogy ez mennyire jellemzi az SNES Classic itthoni elérhetőségét, de szerintem jóval kevesebb szívás lenne vele mint az NES Classic-nál.

És ha már Cuphead-Cupcakes -> :wtf:

Re: Mivel játszol mostanában?

Elküldve: 2017.10.15. 15:11
Szerző: Titkos
"A játékipar sokkal jobban elkurvult, mint az animeipar" témához: igen, ebben van valami, szóval akármennyit is szoktuk itt szidni a "mai animéket", azért még úgy általában legalább évi 1-2 sorozatot én is megnézek az újak közül is. Ellenben játékok közül ha utánagondolok, hogy az elmúlt kb. tíz(!) évben miket vettem, gyakorlatilag kimerül a lista a Portal 1-2-ben, a Witcher trilógiában, illetve a Blizzard cuccaiban. Ez elég kevés ahhoz képest, hogy mekkora időintervallumról beszélünk, illetve ahhoz képest, hogy mondjuk a 90-es évek végén, 2000-res évek elején még ennek a sokszorosával játszottam. Vettem persze egyéb címeket is, de azok mind kivétel nélkül vagy valamilyen régi klasszikus újbóli elérhetőségei (pl. a ToonStruckkal én egészen addig nem tudtam játszani, amíg múlt hónapban végre fel nem dobták Steamre, pedig évekig szemeztem vele), vagy valamilyen régi klasszikus felújított változatai (végig szinkronizált Monkey Island 1-2, az eredeti hangokkal: amikor egy álom valóra válik *____*). Oké, persze erre rá lehetne fogni, hogy időből sincs már annyim játszogatni, mint anno 12-15 évesen, ami egyrészt valahol igaz, másrészt viszont ha megnézitek, hogy milyen sűrűn irkálok pl. itt fórumon a Blizz játékok topicjaiba, akkor azért látszik, hogy messze nem ez a helyzet, csak egyszerűen ők azok, akik még mindig inkább a "fun faktort" helyezik előtérbe 1-1 játék kapcsán és nem "megreformálni" akarják a műfajt, vagy bizonyítani, hogy "fú kérem, ez itt egy komoly médium, most meg fogjuk haladni a "játék" mivoltát és valami mást fogunk csinálni belőle!" (Volt, hogy meg is kaptam már több helyről, hogy a Blizz is igazából "kommersz cuccokat" gyárt, amit mindig egy máshol már bejáratott formulától lopnak, de köszönöm, én ezekkel elvagyok. XD)

SNES Classic Mini-hez: Köszi, akkor ezek szerint még épp időben kezdem vadászni, talán még nem fogyott el az összes, ha csak a múlt hónap végén jelent meg. XD (És még megelőzhetem a karácsonyi vásárlási őrületet, ami hamarosan kezdődik és ilyenkor minden magyar 1-2 hónapig annyit költ, mint egy amerikai... XDDD)
Dodgers írta: 2017.10.15. 11:45 És ha már Cuphead-Cupcakes -> :wtf:
Hehe, na ez itt picit off, de dióhéjban: amikor az MLP G4 elindult úgy 2011 körül, ugye felkarolta a felnőtt fandom, akiket ma már bróniknak nevezünk és ez viszont hozta magával azt is, hogy megjelentek az olyan beteg fazonok, akik azt élvezik, hogy minél aranyosabb, ártatlanabb szereplőket minél gorefestebb helyzetekbe hozzanak. Ezért valamelyikük megírta ezt a "Cupcakes" nevű ficet, aminek röviden az a története, hogy Pinkie Pie bekattan és habcsókokat süt a ledarált barátaiból. :dirr: (Az egésznek annyi köze van a canonhoz, hogy Pinkie-nek volt egy canon "Cupcakes" dala, illetve egy epizód, amiben szomorúsága miatt enyhén előjött belőle egy "pszicho én", ez utóbbiból csináltak a fanok egy darabolós gyilkost, ami nyilván túlzás, de mondom, itt direkt egy ilyen polgárpukkasztó gorefest volt a cél.) A fic aztán egyfajta "cult classic" lett, szal még aki nem is olvasta, az is tudja a fandomban, hogy micsoda, olyan "híressé" (vagy inkább hírhedtté) vált. XD

Re: Mivel játszol mostanában?

Elküldve: 2017.10.15. 18:57
Szerző: alvaro
Puhaság és elkurvulás ide vagy oda, a Cuphead ezen a ponton kezd inkább őrjítővé, mint ösztönzővé válni. Az első repülős boss (van több is?), Hilda Berg teljesen megakasztott, legalább kétszázszor próbáltam, és a korábbi pályákkal ellentétben jó ideje nem érzem a fejlődést, nem jutok egyre-egyre tovább, hanem ugyanott vagy korábban meghalok, nem tudok a párhuzamos támadásokra figyelni, mindenképp felőrli a HP-imat a végére. Egyszerűen elértem a képességeim határát és úgy néz ki, legfeljebb nagyon-nagyon sok próbálkozás alatt valami nagy szerencse vihet csak át itt. Lehet, hogy most kéne megnéznem, van-e valami hasznos upgrade a boltban, vagy nem tudom...