Mawaru Penguindrum

Egyes anime sorozatok, filmek, OVA-k megtárgyalása
Avatar
scineram
Hikikomori
Hikikomori
Hozzászólások: 1440
Csatlakozott: 2006.05.30. 13:43
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Green Hell
Kapcsolat:

Re: Mawaru Penguindrum

Hozzászólás Szerző: scineram » 2012.01.27. 00:15

Én sem éreztem, hogy ne lett volna őszinte, ezért nem is nagyon tudtam hova tenni a cselekedetét. Némileg hasonló gondban voltam Masako és Kamba kapcsolatával. A későbbi revelációk ismeretében nem volt igazán értelme a korábbi tetteiknek és megnyilvánulásaiknak. De mostanában nézem újra, talán jobban össze fog majd állani.
Kép

Avatar
alvaro
Nagymester
Nagymester
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.05.09. 09:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: gyászmenet
Kapcsolat:

Re: Mawaru Penguindrum

Hozzászólás Szerző: alvaro » 2012.01.27. 01:25

Fura, nekem inkább tűnt jó alaposan, évek óta előkészített dolognak, amihez meg jó nagy adag színészkedésre volt szükség. Ebben az esetben nem csinálta rosszul, azt kell mondjam.

Avatar
A mordályos nyul
Fanatikus
Fanatikus
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2006.11.12. 11:53
Nem:
Tartózkodási hely: Kő alatt

Re: Mawaru Penguindrum

Hozzászólás Szerző: A mordályos nyul » 2012.01.27. 10:32

Én anubys álláspontját tartom hihetőbbnek.
Kép

Avatar
alvaro
Nagymester
Nagymester
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.05.09. 09:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: gyászmenet
Kapcsolat:

Re: Mawaru Penguindrum

Hozzászólás Szerző: alvaro » 2012.01.27. 18:24

A mordályos nyul írta:Én anubys álláspontját tartom hihetőbbnek.
Azt tartom még elképzelhetőnek, esetleg, hogy Tabuki sokáig nem tudta, kikkel keveredik össze, és Yuri irányított mindent, végülis neki szakmája a színészkedés. De nekem még akkor se jön össze igazán.

Meg Masako is egy kicsit wtf így visszagondolva. Közben nem értem rá foglalkozni, mert akkor egész történet volt wtf :LOL:

Avatar
A mordályos nyul
Fanatikus
Fanatikus
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2006.11.12. 11:53
Nem:
Tartózkodási hely: Kő alatt

Re: Mawaru Penguindrum

Hozzászólás Szerző: A mordályos nyul » 2012.01.29. 12:47

A történet amúgyis elég wtf. Még az a szerencse, hogy A WTF-világban a WTF-dolgok WTF-módon ugyan, de működnek. WTF.
Kép

Avatar
Ayla
Fanatikus
Fanatikus
Hozzászólások: 1918
Csatlakozott: 2007.02.18. 16:59
Nem:
Tartózkodási hely: sehol és mindenhol

Re: Mawaru Penguindrum

Hozzászólás Szerző: Ayla » 2012.01.29. 19:37

vétéef.

az a baj, hogy kell pingvines telefondísz....
Shotaaa!! Lolííí! Shotaa!! Lolíí!! Sho- LOLI! :D He. | hol vagy, Pantalaimon?

Avatar
Surci
Fórummániás
Fórummániás
Hozzászólások: 1554
Csatlakozott: 2004.03.05. 18:42
Tartózkodási hely: SkyEye Corporation

Re: Mawaru Penguindrum

Hozzászólás Szerző: Surci » 2016.06.12. 00:14

Először is Ruinak kellene köszönetet mondanom, mert bár tudtam hogy Ikuhara meg minden, de az a bizonyos Shouma-féle Sors-idézet volt az, ami elég sokszor eszembe jutott, és addig piszkált, hogy egyéb prioritások ellenére is egyszerűen muszáj volt belekezdenem ebbe az animébe. Amúgy is nagy rajongója vagyok az ilyen fatalista cuccoknak és az eköré épülő sors vs. szabad akarat-kérdéskörnek: létezik-e sors, és ha igen, befolyásolható-e bármilyen mértékben, sorsnak tekinthető-e azon eseményfolyam, amikor mások által lekövetett múltbeli cselekedetek és események jelölik ki jövőnk irányát, eltérhetünk-e ettől saját akaratunk és erőfeszítéseink árán, vagy minden kőbe van vésve - örökre? Esetleg nincs semmi ilyesmi, és a "Sors"-szót csak önfelmentésként ismételgetik a gyengék, akiket ide-oda sodor a világ, de igazából ezen események csak véletlenek és minden azon múlik, mennyire erős az egyén szabad akarata? Úgyhogy kíváncsi voltam mennyire lesz hangsúlyos ez a fatalista vonal itt, és hogyan fogják kezelni: úgy mint a Berserkben, vagy inkább úgy, mint a Kőkapuban és a Madokában? Persze ennek a cuccnak van egy csomó más síkja is, de ez érdekelt leginkább.

Először pár szó a benyomásaimról és a karakterekről, aztán hogy mit raktam össze belőle. SPOILEREK LESZNEK. SOK. Akit zavar, az MOST hagyja abba az olvasást, nem fogom az egészet betagelni.

Látvány terén 10/10-es EPIC WIN, kicsit Mono-Shaftos érzésem volt néhol, valamint egy csomó dolog visszaköszön az Utenából, pl a stilizált "NPC"-k felismerhetően az ő kézjegyei és itt is marhára tetszettek, aztán a narrációként használt metrós Double-H csajszik is megfeleltethetőek az ottani "árnylányoknak", a shoujo-s karadesign (és nemcsak úgy általában, hanem pl. Masako egy-az-egyben Arisugawa, Shouma dizájnjáról kicsit Miki ugrott be, Sanetoshi-Akionak pedig még a szerepe is hasonló, nemcsak a kinézete), a liftes jelenet a 17. ep-ben is nem kis nosztalgiát ébresztett. Aztán ha már Yuri, abból itt is van egy, és ez egy Ikuhara-féle cuucban tudjuk mit jelent :D, sidekick pingvinek, akik itt szvsz marha jópofák voltak - ellentétben az általam ezerféle módon kivégezni kívánt Csucsuval -_-, a párbajok előtti átváltozós jelenetek szintén megfeleltethetőek a Kristályhercegnő színre lépéseinek (amit minden alkalommal végignéztem, és nagyon jól passzolt a Rock Over Japannal), végül nagyra értékeltem ezt a kis kikacsintást (ezen meg nevettem).

Sztori és feeling: a téma teljesen más mint az Utenában, kérdés, hogy ezt milyen eszközökkel sikerült átadni. Erre lentebb majd kitérek, de szvsz a tartalom a cucc egyik legerősebb oldala a vizualitáson felül. Az első fele kellően szórakoztató is, aztán Sanetoshi megjelenésével kezd el bedarkulni, végül az utolsó 1/3-nak már nem sok köze van ahhoz amit az elején néztünk, és nemcsak hangulat szempontjából, de ekkor vált át az egész mindfuck-WTF-kategóriába. Ezzel engem kissé meg is lőtt, mert annyira rá voltam állva a Ringo-Shouma-Yuri- Tabuki-vonalra, hogy nehezen váltottam át a hangulatilag tök más Sanetoshi-Kanba-Himari-féle szálra. Nem bántam volna ha párhuzamosabban építik fel, és nem nyomja háttérbe egyik a másikat, és ezt meg is lehetett volna oldani, tekintve hogy screentime-ot hasonló mértékben kapott mindkét "brigád", csak épp időben tolódtak el az arányok, valamint a végén már nagyon tömény lett a szimbolika is, aztán csak a fejem kapkodtam. Persze ezt is a szokásos tempómban, 3 nap alatt néztem végig, tehát az uccsó harmadot is egyben, így még sokkal szembetűnőbb a kontraszt. Ezért is van, hogy most írom ezt a postot, pedig már egy hete végeztem vele (másik egy hétig meg nem voltam józan időm), mert úgy jártam mint anno a Madokával, össze kellett állnia, különben a fele csak kérdésekből állt volna.

Ja és pár szó a cucc humoráról: Junchi szólt, hogy lehet szoknom kell majd. Na ezzel nem volt gond (szemben mondjuk a Kőkapuval, ahol 5-6 ep kellett neki), mert itt már az első pillanatban elkapott, eleve tudtam hogy kissé "alternatívabb" humora lesz mint egy átlag animének, elvégre a rendezőúr stílusa is kissé eltér egy tucatgyártott animéktől. A sorozat első fele ezért is tetszett jobban, a pingvineknek is több szerep jutott, pl. azon már az elején jót vigyorogtam amikor Kanba kitalálja hogy vessék be őket kémnek, hisz nem látja őket senki, vagy Ringo folyamatos pofáraesésein és Shouma szívásain is nagyon jól elszórakoztam + a Ringo-Yuri-féle fürdőházas SM-jelenet lezárásától is kinyúltam, úgyhogy nem bántam volna ha a végére nem szedik ki ezt részét teljesen, dehát eljött a DEEP KONTENT ideje. Viszont ez az egyik ok, amiért biztos hogy újra fogom nézni.

Karakterek: ez a show leggyengébb pontja, ugyanis a szereplők egy-két kivétellel nem igazi jellemek, hanem gyak. plot-device-ként funkcionálnak, éppen ezért sajnos jellemfejlődés is kevés figyelhető meg rajtuk, hisz akkor nem tudnák betölteni a plot ("SORS") által kijelölt helyüket, ráadásul nagyjából besorolhatók egy-egy animés klisébe is - bár szerencsére nem a túltolt, zavaró módon, és szinte mindegyiküknek van egy csomó olyan flashbackben előadott traumája vagy múltja, ami érthetővé teszi a karakterüket.

Takakura Kanba: az erősebb bátyó, a családfenntartó, a védelmező, nőcsábász és hősszerelmes. Kívül laza, belül angtsy bishi akinek majd nagy-nagy önmegtagadásokon és szenvedésen kell keresztülmennie, jól össze is veszik majd mindenkivel a nagy semmin, fix hogy még a Sötét Oldalra is átáll, aztán rájön hogy nem ez a megváltás útja. Ezt úgy 3-4 ep alapján szűrtem le, szal a karakterútja meglehetősen kiszámítható volt kezdettől fogva. A háttérsztorija legalább árnyalt rajta, de eredetiségnek híján volt a szentem. Az a kvázi-siscest vonal elég WTF volt az első részben, de aztán beugrott az erre vonatkozó animés főszabály, úgyhogy inkább az érdekelt, hogy kavarodtak össze ezek egy családba.

Takakura Shouma: a jószivű öcsi, akit nem csípnek a nők, de amúgy mindenkihez kedves, kicsit béna - tipikus papucs. A sorozat folyamán valami módon össze fogja kapni magát, mégpedig egy nő miatt - amikor Kanba lepaszolta neki a Ringo-vonalat, evidenssé is vált, ki lesz az a bizonyos love interest. Viszont sokkal több poén helyzetbe kerül és szerethetőbb kari is, mint a bátyja. Ráadásul a megállapodásuk miatt még az se zavart, hogy Alma sokat oltja, elvégre kell a napló, muszáj csicskulni, mese nincs. A flashbackjei szintén korrektek.

Takakura Himari: Itt az érdekelt leginkább, ki tud e törni a kedves hugi-in-distress kategóriából. Sajna nem, de ez megintcsak annak köszönhető, hogy a plot keretét meghatározó "Mary had a little lamb"-féle meséből az övé a legkisebb bárány szerepe, így magától nem is lehet képes erre. A Triple-H-féle flashbacket imádtam ^^ Sanetoshi első jelenete, manipulatív egy rohadék. A másik énje Kristályhercegnőként meg LOL, főleg hogy az valójában nem is ő, hanem Momoka, és hogy bárki áll előtte, rögtön le is oltja. Az a jelenet pedig üt a Madokából, amikor a pingvinsapkát kell Homurának Kanbának visszaszereznie XDD

Tokikago Yuri: Ikuhara-féle cuccban vagyunk, meg a név is kötelez. Az egyik kedvencem, éspedig azért, mert egyrészt kissé kattant, másrészt pedig a Tabukival való kapcsolatát végig úgy kezeli, mint aki nem szerelmes, csak amolyan lelki támaszai egymásnak. Valamint kicsit szemét, de annál viccesebb módon oltja Ringo-t, amikor tanárbácsi felé próbál közeledni. Aztán a fürdőházas résznél már szinte vártam az OMG so sad past-et, ami be is jött, de ez se zavart túlzottan, mert egy ilyen shoujo-szerű animénél bőven belefér, még ha olyan hatásvadászat is, mint a ház. És persze a YuriXRingo SM-kötözős jelenet, meg ahogy a végén Shouma mint nagy megmentő beugrik a szobába, aztán jól pofára esik egy sörösüvegen XDDDDD na azon besírtam :D Viszont mi volt az az ágyjelenet azzal a comic relief színházas idiótával (akiről végig aszittem hogy egy nőnek maszkírozott hapsi)?

Tabuki Keiju: Alapvetően elég egyszerű jellem, kedves tanárbácsi és Ringo nagy FELNŐTT "szerelme" - viszont volt egy twist a jellemében a 17. ep-nél, ami először nagy OOC-nek tűnt, aztán ahogy próbáltam összerakni a cuccot, rájöttem, hogy talán mégsem az, mert akkor nem a karakter alapjelleméből indultam ki, hanem hogy mit akar szimbolizálni. Többit lejjebb.

Oginome Ringo: őt hagytam a végére, mert nagy-nagy favoritom lett ebből az animéből, de olyannyira, hogy a kedvenc karik közé is be kellett tennem MAL-on (Harime Nui-t ütötte ki átmenetileg). Alapvetően kis szürkeegér-csajszinak tűnik, aki nem túl menő, nem túl ügyes, és a ganguro-menőcsaj barátnői árnyékában él, DE: ez csak egy álca, mert valójában mániákus stalker...nek gondolná az ember második ránézésre, egy idióta szerelmes tinilánynak, aki belezúgott tanárbácsiba, és mindenképp el akarja csábítani. Ám ez is csak a felszín, ugyanis ennél jóval betegebb a kiscsaj: nem ő szerelmes Tabukiba, hanem a halott nővére volt az, viszont rögeszméje, hogy a saját nővérévé kell válnia, mert akkor újra összehozhatja a családját, és hogy a sorsa (mármint Momokáé, aki igazából szerinte ő maga!) szó szerint meg van írva a nővére naplójában! Amikor ez kiderült, csak lestem hogy ilyen beteg jellemet hogy a francba lehet kitalálni, de ahogy ezt előadják, az iszonyatnagy: neki is áll beteljesíteni, ami általában úgy-ahogy sikerül is (legalábbis szerinte), a néző meg közben hülyére röhögi magát, pl. az első csókjelenet (tanárbácsi kanyarba sincs XDDD), a currys sztori, békából préselt bájital, az első "együtt töltött éjszaka" amikor a padló alatt sátorozik betegen, vagy a "Nagy Megtermékenyülés Project" XDDDDDD Aztán még hozzácsapják Shoumát, akit összevissza pincsiztet, szerencsétlennek pedig muszáj elviselnie Almácska hülyeségeit - míg végül nagy nehezen rájön, hogy ő nem a nővére, nem is lesz az soha, és nem is kell annak lennie, amire Shouma ébreszti rá. A legpoénabb karakter az egész cuccban, és szerintem a legszerethetőbben tálalt is, mert tényleg teljesen kész agyilag, mégse valami OMG angstgépként vagy pszichopata picsaként mutatják be, ráadásul ahogy rájön a nyilvánvaló tényre, hogy Shoumát szereti, és hogy tovább kell lépnie a nővére árnyékából, valamint elfogadva apja új családját egy nagyon szép karakterfejlődést kap kvázi egyetlenként ebben a sorozatban.

Hogy mi is akart lenni ez az egész:

Az Utenával nem is szerencsés összevetni tartalom terén, lévén az egy nagyon karakterorientált anime, ráadásul az üzenete is meglehetősen univerzális: önmagunk keresése és megtalálása, felnőtté válás, stb, ... A Pingvindob viszont mind szimbolikájában, mind hátterében inkább japán, mint bármi más, ezért talán kissé nehezebb is összerakni. Ez az elején nekem is gondot okozott, lévén a társadalmi háttér meglehetősen fontos lesz itt, és ez eltér a nyugatitól, akárcsak a szimbolika (ami az Utenában bár komplexebb, valahol mégis könnyebben visszafejthető, mert nem annyira a japános háttértartalommal dolgozik). Először azt gondoltam hogy egy love-story lesz, de nem, a család és az azon belüli kapcsolatok a fő szál, nyilvánvalóan ezért is a pingvinek az egyik fő szimbólum, lévén azok is kommunákban élnek, egyedül gyengék és védtelenek.

'95-ös szám, metró, terrorizmus: az anime kerete, ami nyilvánvaló utalás a '95-ös tokyo-i metróban véghezvitt gáztámadásra, amit egy apokaliptikus szekta követett el, és melyet az USA-ra akart kenni, így akarván kirobbantani az atomháborút és elhozva a világvégét, ami elpusztítja majd a gaz kapitalizmust. Kis adalék, hogy rájuk keresve meglehetősen DURVA dolgokat találtam, pl. a támadásnak 12 halálos áldozata volt, viszont ez csak annak köszönhető hogy amatőrök voltak, mert az utána következő razziákban annyi ideggázt találtak a telephelyeiken, amennyivel 4-5 millió embert (!!!!!!!!) meg lehetett volna ölni, ehhez még hozzájönnek biológiai fegyverminták, mint ebola és anthrax. o.O"""" Ami még érdekesebb, hogy a szekta tagjai között felülreprezentáltak a középosztálybeli és elit családokból származó tagok (az animében Kanba és Masako valódi apja, vagy pl. Sanetoshi is, aki szintén orvosgyakornok volt). Ugye a legtöbb hasonló brigád jellemzően olyan tagokkal dolgozik, akiknek ez az egyetlen vigaszuk az életben, szegények, elesettek, stb... Mi az oka hogy ilyen sokan gyűltek a kapitalista rendszer pusztulását kívánva az Aum zászlaja alá, pont a tehetősek közül? Hat évvel járunk a japán gazdásági lufi összeomlása után, az ezt követő stagnálást "Japán elveszett évtizedének" is szokták nevezni - ami lassan már inkább elveszett negyedszázad lesz - és kezd nyilvánvalóvá válni hogy a nagy jólét és növekedés időszaka a múlté, az addig biztosnak hitt egzisztenciák (majdnem 40 évről beszélünk) immáron nincsenek bebetonozva, az addig szinte ismeretlen egzisztenciális bizonytalanság általánossá válik, viszont a társadalmi elvárások mit sem változtak, így ezeknek egyre nehezebb megfelelni. Így jópáran az eddig üdvözítő, ám szerintük valójában a társadalmat tévútra vivő gazdasági-társadalmi rendszert kezdik okolni, mely a talmi csillogás hajszolása mellett elidegeníti egymástól az embereket, és kitaszítja azokat, akik nem felelnek meg az egyre erősödő versenyben - nem véletlen a sok utalás a gonosz világra, ahol elhagyják a felesleges gyermekeket (Gyerek-megsemmisítő, nyilván a szereplők korára van átírva ez a helyszín, szvsz az animében sem létezik, szintén csak szimbólum, akárcsak a doboz, ami elzárja egymástól az embereket).

A sztori szereplői már az új világ gyermekei, az "Elveszett évtizedekben" nőttek fel. Ők már örököltek mindent, Tabuki és Yuri korban is közelebb állnak az "aranykorhoz", így az elvárások még inkább csattannak rajtuk: Tabuki önhibáján nem tud megfelelni elvárásmániás anyjának, aki így öccse születése után háttérbe is szorítja ("megsemmisítőbe" kerül, kvázi lemond róla a családja). Yuri esete hasonló, itt még a mai napig a férfidominancia uralta japán társadalomra is akad utalás: csak a tökéletesség az elfogadható, (kiszúrtam hogy Yuri apjának összes nőalakot ábrázoló szobra torzó) nőként nem lehet teljes jogú tagja a társadalomnak, ezért "át kell változnia", mégpedig olyan módon, ahogy a családfő elvárja tőle, ő pedig akarata ellenére is engedelmeskedik, mert vágyik az elfogadásra. Namost az ő esetében konkrét rape is volt, vagy legalábbis szexuális bántalmazás minimum, de ezen kívül szvsz nem szimbolizál semmi "családon belüli erőszakot" vagy hasonlót, csak a plotban ily módon jelenik meg. Ide tartozik még Masako esete, aki mindenáron meg akar felelni nagyapja elvárásainak, és ezzel védeni kisebb testvérét, akinek semmi köze ahhoz a szerephez amit neki szánnak (kőkemény üzleti pálya), valamint apja kitagadása, aki szektatag lesz, és így evidens, hogy nem ért egyet a nagyfater elveivel.

A Takakura-triumvirátus esete annyiban más, hogy egyrészt fiatalabbak, így nekik már végképp nincs közük sem az "aranykorhoz", sem az annak összeomlása után következő társadalmi feszültségekhez, így a metrós merénylethez sem, de ők is örökösök, hisz végig megbélyegzettként tengetik napjaikat, és szüleik bűnei miatt sújtja a Sors Himarit a betegségével (Mary's lambs-féle sztori). A keleti, kollektívitáson alapuló társadalmakban, így Japánban is mélyen gyökerezik az a meggyőződés, hogy a családtagoknak nem csupán egymás között kell elszámolniuk egymás tetteivel, de mint egységnek a külvilág felé is. Azaz ha egy tag is szégyent hoz a családra, akkor nem csupán az adott személyen lesz rajta a bélyeg, de az egész családján is, az apák tartozásaiért a gyermekek felelnek, a szülők bűneiért a büntetés a gyerekeket is sújtja. Ez ma már nyilvánvalóan változóban van, de egy hozzánk hasonlóan individualista, sőt eleve más mentalitású nézőnek először ezt imo elég nehéz befogadni, azaz hogy mit problémáznak ezen ennyit. Vagy Tabuki pl. miért ugrik neki Kanbának fenn a toronyban, amikor elvileg elismeri, hogy Kanba nem felelős a szülei tetteiért (viszont tovább tartja a kapcsolatot a terrorsejtekkel - valójában inkább arra jön rá hogy Kanba is hasonlóan gondolkodik mint a terroristák, semmi nem drága a cél, jelen esetben Himari érdekében) - mert valakinek mégis viselnie kell a felelősséget Momoka haláláért, olyan nincs, hogy egy leszármazott ne kötődjön a bűnös felmenőihez. Végül azért menti meg Himarit, mert Kanba önfeláldozásában Momokát látja, ahogy anno őt mentette meg.

Mawaru ringo - az alma (szív, élet) körforgása: a legfontosabb szimbólum az alma, de ennek a jelentése is kissé kétértelmű először: jelenthet tudást (ez itt irreleváns) vagy a bűnbeesés jele is (ez már közelebb áll a sztorihoz, sokáig én is azt hittem hogy az almák megosztása csakis a szüleik bűnei miatti közös felelősséget jelenti) - de itt nem erről van szó, mert valójában a végzetüket osztották meg egymással. Végiglapoztam a topicot és láttam a linkelt alma-táblázatot, az sokat segített, lévén kissé belekavarodtam a dologba Sanetoshi megjelenése után. A keleti kultúrákban az alma a béke és a harmónia jele is, mivel mindhárman kaptak a gyümölcsből, így tudnak rendes családként funkcionálni a vérségi kötelékek hiánya és egyéb nehézségek ellenére is. Az alma az életet is jelöli, egy-egy negyeddel "segítik ki" egymást, ha épp valakinek szüksége van rá, és Sanetoshi (ál)széruma is abból készül. Valamint az alma maga a szív (mawaru - körbejáró pingvindob), ami nélkül az embernek vége. A körforgás volt az, amibe kicsit már belekavarodtam, főleg azért, mert az eleje nem volt időrendileg teljesen tiszta. A ketreces jelenetekben Kanba lesz a kiválasztott, szerintem azért, mert neki megvan az oka az életre: Masako-t és Mario-t akarja megvédeni, ezért a két név a ketrece falán, mint szálak a külvilághoz, értük vállalja az önkéntes száműzetést. Az almát megosztja Shoumával, akinek így szintén lesz egy értékelhető kapcsolata, és a maga részét később megosztja Himarival, így lesznek kvázi egy család (itt van egy olyan jelenet, ami viszont kronológiailag bekavar: amikor Shouma először találkozik Himarival a lépcsőházban, Kanba nem úgy tűnik mintha ismerné - benn az egyik lakásban hallgatják faterjaik észosztását a gaz világról, és Kanba akkor veszi észre kinn a gangon Shoumát, kérdezi is Masako-t hogy ki az a gyerek és miért ott mászkál ahelyett hogy a világmegváltó dumákra figyelne). Na de a lényegre: a családegyesítés után viszonzásként Kanba később kapja azt a bizonyos ragtapaszt Himaritól, ami a pingvinjének is a védjegye, ám Shouma nem kap ilyen típusú viszonzást, pedig ő inkább a kötelékek, és nem az áldozatok embere. Neki más alma jutott: a saját viszonzását ő egy újabb köteléken keresztül Ringo-tól kapja, majd végül a sors-transzfer átvállalásával juttatja vissza neki, megmentve így annak életét. A végén ezért nincs szüksége a Kanbától kapott alma felére: már van neki sajátja ^^ amit végül feláldoz Ringo-ért. Ringo sors-transzfere pedig ahhoz kellett, hogy Kanba kiválasztottként kapott almáját, mely most már újra teljes, átjuttassa Himarinak (mintegy annak jeleként, hogy a "testvérei" őt választották ki), és kvázi kitörölje a Takakurák teljes múltját. Huh mire ezt összeraktam ^^"""

Sanetoshi és Momoka: direkt nem említettem őket a karaktereknél, mert ők végképp nem azok. Sanetoshi magára szellemként, varázslóként, vagy átokként hivatkozik, de szerintem inkább egy eszme, felfogás vagy "válasz" a megváltozott, elidegenedő világra, akárcsak Momoka. Egykor mindketten létező személyek voltak, de találkozásukkor már allegóriaként álltak egymással szemben (nyilvánvaló hogy fizikai valójában gy átlag kislány nem tud keresztbetenni egy terrortámadásnak). A barack a (hosszú) élet és a termékenység szimbóluma a Távol-Keleten, valamint gondoskodó anyaistennőt is jelöl. Sanetoshi nevét pedig direkt kikerestem, kanjik alapján szabad fordításban valahogy úgy hangzik, hogy "sekélyes igazságok ékesszóló hordozója" (ebből a 眞 még buddhista szektát is jelöl, utalva az Aum-ra). Az egész animu valójában egy nagy Momoka vs. Sanetoshi deathmatch: két eszme, hozzáállás feszül egymásnak, mindkettő másból táplálkozik és mindkettő megszerzi a maga követőit: Sanetoshi válasza az elidegenedésre (dobozok felismerése) a kétségbeesés, a harag és a pusztítás, hisz egy valódi kapcsolatok nélküli világ kínzóan üres és felesleges, az önmagába zárkózó ember számára nem érték, és magát, mint eme "igazság" felismerőjét felsőbbrendűnek tekinti - az Aum tagjai is tisztának, felemelkedettnek hitték magukat. Momoka meggyőződése, hogy a dobozokból társas kapcsolatok teremtésén keresztül lehet kilépni, ahogyan ő is megmentette Tabukit és Yurit, és ahogyan a sors-transzfereket véghezviszi mások érdekében a saját kárára, az nemkevés önzetlenségre is utal. Kanba Sanetoshi útját választja, feláldozva mindenkit, még a családját is, hogy megmenthesse Himarit, viszont fals erőfeszítései kudarcot vallanak, lévén a két "testvérébe" helyezett almadarab nélkül nem fog működni a terve, őket viszont sikeresen elidegenítette magától. Szerintem ezért merültek ki Sanetoshi szérumai is, Kanba rossz áldozatokat hozott a megszerzésük érdekében, így nem adták meg azt az életerőt, amire Himarinak szüksége volt a túléléshez, mert másokat emésztett el érdekében. Shouma viszont Momoka útjára lép, amikor egyre közelebb kerül Ringo-hoz és segít is kijönnie a téveszméjéből, ráadásul az életét is megmenti (kétszer is) - Ringo szerepe elsősorban ez volt ebben a cuccban. Az egész anime alatt ezen két felfogás eredményét/eredménytelenségét követtük végig, míg az egy Kanbán kívül mindenki számára nyilvánvalóvá vált hogy melyik vezet eredményre, őt pedig az utolsó ep-ben ébresztik rá testvérei, hogy nagy hiba volt elhagyni azt az utat, melyet a legelején ő maga választott, amikor először osztotta meg az almáját Shoumával.

END: Kissé Madokás, de Uro nélkül. Mivel a sors-transzfer miatt meg sem történt az egész, így nem tudom, hogy a végén a két fiú szellemek-e vagy az ujjászületett tesók, a lányoknak pedig nincsenek emlékeik, happy endnek is felfogható. Az elején felmerült Sors-témára visszatérve: az anime szerint létezik sors, de nincs kőbe vésve, önfeláldozással és kemény munkával változtathatunk rajta. Mondjuk ez a "szeretet ereje" kissé elcsépelt, de ebben az animébe a mondanivalója miatt teljesen jól passzol. Egy család nem feltétlenül a vérségi kötelékek miatt lesz család, hanem inkább a közös élmények, egymás segítése és elfogadása által, valami ilyesmit szűrtem le még belőle.

Azért volt pár részlet amik nem tiszták:

Momoka naplója és az utolsó sor: szerintem nem volt ez varázskönyv, csak annak hitték, elvégre nem Ringo sorsa volt megírva benne, hanem ő tette valósággá a benne leírtakat. Sanetoshi tudta is hogy önmagukban nem a benne leírtak számítanak, hiszen az utolsó sor, ami a transzferhez kellett, önmagában, csak szövegként elmondva semmit sem ér. Az kell hogy az illető, aki kimondja, hajlandó legyen áldozatot hozni a sors megváltoztatásának érdekében. Szvsz Momoka nem volt se varázsló, se hasonló még életében, ahogy Sanetoshi sem, minketten emberek voltak, csak az általuk képviselt értékrend csapott össze ilyen módon a metrós első találkozásukkor. Ezért hiába is tőntek el a világból, az örökségük, az eszméik fennmaradtak és éltek tovább azokban, akiket megmentettek, vagy akikkel kapcsolatban álltak.

Valamint sokszor váltunk a való és az allegórikus világ között, különösen az utolsó epizódok alatt, pl. amikor kiderül hogy a Takakura-szülők már rég halottak, azt sem tudom hogy ezzel Kanba tisztában van-e vagy az eszme részeként valóságként éli meg azt is, hogy a szüleikkel találkozik?

Első blikkre ennyi jött le, és viccen kívül ez most tényleg csak egy nem túl részletes, nagy vonalakban történő összefoglaló volt. Nem kizárt hogy be is néztem pár dolgot, talán bele is magyaráztam, és egy csomó kisebb részlet biztos hogy kimaradt. Nagy revaccs-potenciálja van ennek a cuccnak, tele van olyasmikkel, amit elsőre nem vesz észre az ember, akár utalások, fontos áthallások vagy poénok (LOL most ugrott be a 2-H lányok abban a részben figyelmeztetnek a metrón: óvakodj a stalkerektől!, amelyikben Kanbáék ráállnak Ringo megfigyelésére, aztán kiderül hogy a csaj messze nagyobb stalker :D).

Mindig élvezem az ilyen animéket, talán az NGE-Haibanés gyökereim miatt, lehet rajtuk agyalni, mindig van egy olyan részlet ami bekavar a már összeállni akaró képbe, viszont idővel és 1-2 revaccs alkalmával minden a helyére kerül majd.

Nagyon erős 8/10 most, mert annyit megjegyeznék, hogy a végén kevesebb angsttel kibékültem volna, valamint az utolsó harmad kaotikus történetmesélése és borzasztó tömény szimbolikája kissé betett, de nagyon nem kizárt hogy egy újranézés során feljebb fogom húzni. Nagyon hiányoznak az ilyen intelligens animék, nem bánnám ha Ikuhara összehozna még pár hasonlót. És nagyon érdekelne azok véleménye, akik látták, mennyire helytállóak az elképzeléseim.

A végén még azé RÉDZSELEK kicsit Sanetoshi miatt, akinek csak egy női seiyuu kellett volna, mondjuk Sakamoto Maaya vagy Sawashiro Miyuki, és megvan az animetörténelem egyik legcoolabb és legfullosabb női főgonosza. Francba már. -_-""""""""""
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Surci 2016.06.14. 21:11-kor.
今度こそ... 決着をつけてやる! - This time... I'll end it all!
-----------------------------------------------------------------
Kép
MAL

Avatar
Junchi
Fórummániás
Fórummániás
Hozzászólások: 1622
Csatlakozott: 2007.06.23. 14:28
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Azuchi

Re: Mawaru Penguindrum

Hozzászólás Szerző: Junchi » 2016.06.12. 09:36

Surci írta:a párbajok előtti átváltozós jelenetek szintén megfeleltethetőek a Kristályhercegnő színre lépéseinek (amit minden alkalommal végignéztem, és nagyon jól passzolt a Rock Over Japannal)
Jaja, ami az Utenában a Zettai Unmei Mokushiroku, az itt a Seizon Senryaku.
Surci írta:Karakterek: ez a show leggyengébb pontja, ugyanis a szereplők egy-két kivétellel nem igazi jellemek, hanem gyak. plot-device-ként funkcionálnak, éppen ezért sajnos jellemfejlődés is kevés figyelhető meg rajtuk
Ezt osztom, tényleg nem olyan erős, karakteres és unikális a gárda, mint az Utenában volt, szal például a két fiút a mai napig nem sikerült úgy megkedvelnem, mint szereplőket. Egyszerűen hiányzott belőlük valami.
Surci írta:Oginome Ringorájön a nyilvánvaló tényre, hogy Shoumát szereti, és hogy tovább kell lépnie a nővére árnyékából, valamint elfogadva apja új családját egy nagyon szép karakterfejlődést kap kvázi egyetlenként ebben a sorozatban.
És ezt is osztom. Főleg úgy, hogy az elején rohadtul ingerelt a kis csaj ezzel a túlpörgéssel, a Tabuki-mániájával, meg sokáig nem is értettem, hogy mi is az effektív szerepe ebben a sztoriban. Aztán szépen-lassan 180 fokos fordulatot vett a róla kialakított véleményem, főleg, hogy sokszor nagyobb lelki támaszt jelentett Shouma számára, mint Kanba.
Surci írta:(itt van egy olyan jelenet, ami viszont kronológiailag bekavar: amikor Shouma először találkozik Himarival a lépcsőházban, Kanba nem úgy tűnik mintha ismerné - benn az egyik lakásban hallgatják faterjaik észosztását a gaz világról, és Kanba akkor veszi észre kinn a gangon Shoumát, kérdezi is Masako-t hogy ki az a gyerek és miért ott mászkál ahelyett hogy a világmegváltó dumákra figyelne)
Erre a mai napig én sem találtam logikus magyarázatot, pedig már kétszer is láttam az animét, és utánaolvasással sem jutottam eredményre. Szimpla plot hole. (A ketreces buli meg biztos előtte kellett, hogy legyen, főleg, hogy ott a lépcsőházban ossza meg először Shouma az almát Himarival.)
Surci írta:(Mary's lambs-féle sztori)
Az egy nagyon durva és hasznos része volt ennek a sztorinak, és egyszerűen BRRR az egész, több okból is. Egyrészt nagyon jól összefoglalja a Takakura gyerkőcök addigi életét, a kölcsönös függéstől kezdve az odaadó szereteten át mindent, másrészt igazából az egész sztorit kvázi visszaadja, hogy milyen kiszámíthatatlan és aljas dolog a sors (a mesében az istennő), az emberek pedig mennyire gyenge és kiszolgáltatott teremtmények. (Himari is ugye azért kap csak egy újabb esélyt, hogy az még több szenvedést hozzon, amit a Goddess ki is ragad külön.) Harcolni a sors ellen pedig csakis a kiválasztottak tudnak (a mesében a két fekete nyufi, alias Sanetoshi), akik már nem emberek többé, hanem valami mások, hisz a körforgás által már nincsenek tovább megbélyegezve. (Ezzel kapcsolatban van is egy fontos beszélgetés közte és Shoumáék között a tizenakárhányas részben a metrón.)
Surci írta:de itt nem erről van szó, mert valójában a végzetüket osztották meg egymással.
Yepp, ez nagyon szépen végigkövethető az egész animében, bár azt azért kicsit aljasnak tartottam, hogy a timeline-nal próbálnak bekavarni. (Bár, ha leesik gyorsban az embernek, hogy a Kanba-Shouma ketrecektől indul minden, onnan már nem vészes, de galád módon pont ezt hagyták a végére.)
Surci írta:Sanetoshi és Momoka
Nekem erre az egészre megvan a magam kis Utenás analógiája. Nem tehetek róla, de én egyszerűen teljesen hasonló szerepben láttam Sanetoshit, mint Akiót, max azzal a különbséggel, hogy míg utóbbi egy "tejhatalmú" valaki volt, aki végig úgy táncoltatott mindenkit, ahogy neki jól esett, addig utóbbi tökeit végig szorongatták (Momoka). Hamarabb be is fuccsoltak a tervei. :D Mindenesetre ő is nagyon el volt szállva magától, hogy ki tudott lépni a körforgásból (vagy akkor maradjunk a dobozos/ketreces analógiánál), amit a legvégén ugye Shoumáék is meglépnek, mikor végre képesek levedleni papa+mama bűneit és a múltjukat szépen rendbe tenni, ergo újjászületni.
Surci írta:A végén még azé RÉDZSELEK kicsit Sanetoshi miatt, akinek csak egy női seiyuu kellett volna, mondjuk Sakamoto Maaya vagy Sawashiro Miyuki, és megvan az animetörténelem egyik legcoolabb és legfullosabb női főgonosza. Francba már. -_-""""""""""
Igazából még jól is ment volna Momoka "ellenfelének" egy nő, ráadás hasonló hajszínnel, nem is értem egyébként én sem mind a mai napig, hogy miért kellett férfit csinálni belőle. A lényegen nem változtatott volna, sőt, még ment is volna Ikuhara feminista szemléletmódjához és stílusához.

Ja, és egy nagyon fontos dolog: A Yuri Kuma Arashit kerüld el NAGYON messzire! Egy borzalom az az anime, én hatalmasat csalódtam Ikuharában.

Avatar
Surci
Fórummániás
Fórummániás
Hozzászólások: 1554
Csatlakozott: 2004.03.05. 18:42
Tartózkodási hely: SkyEye Corporation

Re: Mawaru Penguindrum

Hozzászólás Szerző: Surci » 2016.06.14. 15:53

Junchi írta:az elején rohadtul ingerelt a kis csaj ezzel a túlpörgéssel, a Tabuki-mániájával, meg sokáig nem is értettem, hogy mi is az effektív szerepe ebben a sztoriban.
Én az első pillanattól kezdve imádtam ^^ Pár rész után már nem is számoltam a pofáraeséseit, ennek ellenére nem adja fel, nyomul ezerrel, nem lehet lelőni... de annnyira FUN módon, jópofán és aranyosan van előadva, hogy sokszor nem is igazán érzi az ember, mennyire nem a szerelemért, hanem egy mély trauma miatt csinálja az egészet. Nagyon ritka hogy (ha csak átmenetileg is) valaki ki tudjon ütni egy karit a toplistáról, de neki most sikerült... Valamiért vonzódom az ilyen kattantakhoz ^_^
Junchi írta:Nem tehetek róla, de én egyszerűen teljesen hasonló szerepben láttam Sanetoshit, mint Akiót (...) Mindenesetre ő is nagyon el volt szállva magától
Dettó, Akio-Sanetoshi is egy Utena-referencia karakter, talán emiatt is nem csinált belőle Ikuhara csajt ˇ_ˇ" Amúgy az a vicc hogy ezzel a nagyképűségével szívatta meg magát végül, mert volt az a jelenet amikor Himari két sálját elküldi a D-2-es csajoknak. Namost az ő karakterét ismerve kizártnak tartom hogy jószívűségből tette volna, sztem egyrészt magához akarta édesgetni a hugit ezzel a húzással, másrészt meg rúgni rajta egyet, hogy hiába küldte el a volt barátnőinek az ajándékot, azok le se fogják szarni (ugye a legelső közös jelenetük is arról szól, hogy van-e tüske Himariban amiatt, hogy a barátnői befutottak, ő meg kimardt a buliból). Aztán ráfázik, mert a két csajszi pár nap múlva személyesen jön el meglátogatni, csak ugye Almácskába futnak bele :D
junchi írta:Ja, és egy nagyon fontos dolog: A Yuri Kuma Arashit kerüld el NAGYON messzire! Egy borzalom az az anime, én hatalmasat csalódtam Ikuharában.
Hát amennyit szidtátok itt, nem is állt szándékomban. Ráadásul karadizájnra is olyan moeyurifanszervíz-kinézete van az egésznek... Szal ezt skippelem.

Amúgy azon lepődtem meg hogy relatíve kevesen nézték ezt az animét itthon. MAL alapján eléggé ismert (és kedvelt), de az itthoni közönséget leginkább AAlist alapján lehet mérni, és ott valami 600 fő látta/nézi összesen o.O" Még az Utenánál meg is értem, hogy nem mindenkinek jön be a retro látvány vagy a feminista felütés, meg régen is volt, de ez azért nem egy elborult rétegcucc, mert egy Yojouhan-nál (valami 70 fő LOL) vagy hasonló Yuasa-féle agyfasznál is azt mondom hogy oké, nem mindenkinek fekszik az sem. De hogy egy teljesen generic tizenkettő-egytucat shounen vagy SoL 2-6000 nézőt képes összeszedni, ez meg az ötödét-tizedét se nagyon, úgy hogy a látványra se lehet panasz, az első fele-kétharmada kellően szórakoztató is, a zenéi is jók (nekem ugyan jobban bejönnek a pörgős témák akár BGM, akár OP-ED-vonalon, viszont ettől függetlenül teljesen okés ez a cucc ilyen téren is, sőt, fentebb elfelejtettem méltatni azt a számot ami a végső nagy Sors-transzfer alatt szól, így most megteszem ^^), erre...

Ja és ez is 2011-es. Az összes jó animét akkor adták ki évekre előre, kapásból van vagy 7-8 cím abból az évből ami kiemelkedő, most meg diétázhatunk? :D
今度こそ... 決着をつけてやる! - This time... I'll end it all!
-----------------------------------------------------------------
Kép
MAL

Avatar
alvaro
Nagymester
Nagymester
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.05.09. 09:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: gyászmenet
Kapcsolat:

Re: Mawaru Penguindrum

Hozzászólás Szerző: alvaro » 2016.06.14. 19:24

Surci, ez szép volt, az elemzésed (nekem) megvilágított jó pár dolgot a háttérrel kapcsolatban!

Lehet, újra kéne nézni. Finom kis cucc ez.

Ráadásul pont ezt a számot hallgattam a GOSE14 fordítása közben, szóval instant emlék-stimulátor. Illetve azt a hármat, aminek ez az egyike, és mindegyiknek "Destiny" szerepel a címében, nem véletlenül. Basszus, ha nem Haifisch, akkor Destiny ciklus, tényleg nagyon illik alá... A 15-höz meg... őőő... jó, a kandzsikat hanyagolom, meg a Tecső se találja. Szóval az a jelenet megvan, amikor Kanba a telefonját húzogatva löki a robbanó pingvingolyókat a nyomozók alá? Van némi párhuzam.

Avatar
Catrin
Veterán
Veterán
Hozzászólások: 731
Csatlakozott: 2008.08.12. 11:00
Nem:
Kapcsolat:

Re: Mawaru Penguindrum

Hozzászólás Szerző: Catrin » 2016.09.05. 00:17

Előre szólok, hogy "mély elemzés" nem lesz, egyrészt a fenti tl;dr bőven elegendő, másrészt késztetést sem éreztem. De nézzük sorban az egyéb dolgokat.

Összbenyomásom nesze semmi, fogd meg jól formátumban: Nagyon jó a pingvin, kellően egyedi menettel, tálalással, néhány új ötlettel és mondanivalóval. A zene végig élvezetes (Rock Over Japan The Best), a(z interaktív és értelmes!!!) látvány pedig feldobja az egészet. Végig szórakoztat, leköt, agyaltat. Kerek, de nem szájbarágósan. Leghatásosabb eleme a non-linearitása. A szándékos lyukai ellenére hiányérzetem nincs. Gyengéje helyenként a hangulata és a karakterei. Lehetett volna ez a rész még alaposabb. 8/10, se több, se kevesebb.

Amúgy teljesen azt kaptam, amit vártam tőle, egy különlegesebb sorozatot, aminél résen kell lenni. De minden fontosabb elemét elégszer közli (az almáknál és a flashbackeknél kell a figyelem, de ha lankadna is, a lényeget
SPOILER
- az öröklött és saját bűnt, valamint annak lehetséges javítását/törlesztését, a sors alakíthatóságát, az összetartás és szeretet iránti/általi küzdést -
folyamatosan közlik, a sors&család vonalat pedig a kellően érdekelt néző úgyis magáévá teszi).

Jöttem is a topicba lelkesen végigolvasni, kit mi mennyire mozgatott meg belőle és 1. kicsit csalódtam gyerekek, 2. baszd meg Surci.

1. Alig ment itt a blabla és az agyalás a részek alatt, ez meglep, azt hittem több tl;dr gyanús hsz és több tippelgetés volt itt ezzel az animével kapcsolatban.

2. Aztán jött Surci és ide vetette róla a "házi dolgozatát"XD, amivel kvázi mindent elmondott. Jó kissé túlzok, de csak dettózni nem akarok a fenti sorokra (basszus, még a karakterek közül is pont Ringót és Yurit értékeltem leginkább, annyira mókásak és még a hangulattal is az volt a bajom, hogy a hibbant-dráma arányokat nem a legjobban nekem tetsző mértékben osztották el, túldárkult és stb, most nagyon egy húron pendültünk na), pedig alighanem ezt tehetném.

Szóval a fenti tl;dr DETTÓ, és mivel én nem éreztem a késztetést minden evidencia és hozzálátás megfogalmazására, épp ezért lepett meg, hogy Surci posztja nem nyújtott igazán semmilyen új gondolatot/élményt, még ha kissé túl is ragozta (ezt most ne vedd személyes kudarcnak, ezt én veszem személyes sikernekXD). De ezért is szeretjük ennyire ezt a fórumot, mert van itt nekünk pár nagyon ráérős jól fogalmazó kolléga. :D

Azért néhány apróság:

- A legtöbb gondolatomat az élvezetes kirakózás nyújtotta: a múlt eseményei. Nem lett minden teljesen egyértelműen és kereken ábrázolva (előnyére), de jól sorba állítható és szumma érthető, ahogy zajlottak az események. Tényleg ez volt a kedvencem, az hogy közben
SPOILER
Momoka és Sanetoshi mit sakkoztak itt a többieket bábuként használva
, nekem másodlagos volt (bár pont a gyerekek családi helyzetének témáján figyeltek be olyan szikrák, amik egy korábbi nézésnél biztos másképp villannak, de ez személyes ügy). Az almás-pingvindobos = Himari és a tesók, Alma és a "felnőttek" fővonalak persze szintén érdekeltek. Kíváncsian vártam mi a franc lesz még, nem volt teljesen kiszámítható, de annyira kusza sem. Minden ment a maga medrében, szerencsére összeálltak a dolgok. A szimbolika és a misztikum mértéke és használata pedig már teljesen harmadlagos szempontot öltött, inkább volt szín, látvány, kiegészítő elem, minden funkciója ellenére (ez nem azt jelenti, hogy nem figyeltem rájuk, de nem is okoztak sok wtf-et). Itt jegyezném meg, hogy nekem a pingvinek, mint poén és tükör szereplők teljesen feleslegesek voltak, de nem is zavartak, a seizon senryakuuut pedig állandóan imádtam.

- Persze ezen a könnyedén lezajló szórakozási kielégülésemen felül érdekelt mélyebben is a cucc, a felvetett kérdéseit nézve, főként a japán mentalitás és szemszög miatt.

- Kedvencem Ringo baromkodása volt, de erről Surci eleget írt, viszont Masakóról szinte semmit. Nem is túl színes a drága, a szála sem a legérdekesebb, de az ő esetében pl. már tudat alattXD feltűnt, hogy
SPOILER
dettó úgy néz ki, mint Kanba, mégis jóleső fordulat volt, hogy tényleg testvérek
. Plusz Horie Yui végig annyira mélyen tolta, annyira >rossz< volt hallgatni ezt az erőltetett hangot, hogy már jó (kb. egy rész után már lázasan vártam a monológjait). Most ez nem irónia, lehet, hogy legalább annyira mű volt, ahogy Kaji Yuki meg a haverjai szoktak néha rekedt-basszust szenvedni, de mégis működött. Isteni, bántam is mikor Kanba miatt gyengébb pillanataiban visszaváltott csajszisabbra és már-már Hanekawára is emlékeztetett... Azt pedig nem értem, mi a baj a 16-os résszel. Ugyanolyan flúgos volt, mint a többi.

- Apropó seiyuuk. Kedvencem egyértelműen Noto Mamiko. Alapból is szeretem az ilyen nőcisebb szerepeiben, ráadásul itt még pofátlanul perverz is, még nagyobb ráadás, hogy még musicalt is szolgáltatott, sőt, Ishida Akira is befigyelt mellette, mint szenvedős tanár bácsi. Isteniek na. Himari hangjánál (majd ha több számomra érdekes szerepben tündököl, csak megjegyzem) pedig ismét megállapítottam, hogy erre a csajra jobban kéne figyelni. Annyira egyedi és szépséges ő is, kár hogy nem futok sűrűbben össze vele.

- Sanetoshi tényleg lehetett volna nő is, de nekem mindegy, nyilván így is tetszett, bár nem nyáladzottam. Igazából azt az ütős antagonista nőszerepet, amire én várok, ez a karakter sem hozta volna (magasak az elvárásaim xd).

- Bírtam Yuri álférfileszbijét, azt főleg, hogy Oscarra hajazott. Persze sok értelme nem volt, de így kaptunk egy minimális - nézzétek leszbik - fanservice elemet itt is, ami ha jól nézem ennek az Ikuharának az egyik védjegye.

- Apropó tabuk. Első ránézésre én is azt hittem, hogy ki fog futni az egész ilyen
SPOILER
incest-nem incest vonalra, de végül az is csak fanservice maradt. Szerencsére. A sors kőbe vésett-e vagy sem, és egyéb finomságok mindjárt értékelhetőbbek
.

Hirtelen ennyi. Majd ha nem leszek fáradt és beugrik pár - a korábbi posztokra külön - reagáló inger, akkor még írok. De valószínűbb, hogy lusta leszek. Meglátjuk.

És amit még adott ez a Mawarus téma: több animéről is érkeztek gondolatok, amik ilyen fórumos-ajánlós dologhoz vezettek. (Mániám sokszor nem tudatosan, de állandóan hasonlitgatni egymáshoz az egyes műveket, ami egyrészt nyilván evidens, másrészt viszont nem mindig előnyös, de mindegy.) Eleve a Pingvint is azért lestem meg, hogy még az Utenás kihívás előtt meglegyen. Ha már a Yurikumát úgyis láttam, haladjak Ikuharában visszafelé. XD

Na de az asszociációk:

- Junchival ellentétben én most már nem mondanám Surcinak, hogy kerülje a Yurikumát. Sajnos amellett, hogy többször érdektelenségbe fullad legnagyobb hibája szerintem, hogy ISZONYATOSAN szájbarágós!!!!!!!!444 De minden téren. Viszont mivel tudjuk, hogy Surcus milyen élvezetes ep-blogok (Ilya, Éndzsű) szolgáltatására képes, ki ne akarná itt olvasni leszbimackós hányattatásait is agyonrészletezve? XD Még a végén annyira működne a dolog bűnös élvezetként, hogy Junchi sem állna conon a holdfényes figuráknál olyan kínosan ügyelve a "nem veszem meg azt a rohadjon meg de jól néz ki Ginko figurát, mert ez az anime egy SZAR" álcájára, és a szemeiben nem a reménytelenség, hanem a vásárlás okozta öröm csillanna. XDXD Trollkodásos szadizmus OFFFF.

- Tetszett ahogy behozták a 95-ös eseményeket, és ahogy súlyt helyeztek a gyerekekre, kíváncsivá tesz vajon a japánok tényleg milyen gondolatokkal nézik az ilyen "elméjüknek" címzett sorozatokat, társadalom kritikákat. Mennyire szórakoznak vagy agyalnak el rajta (nyilván nem jobban, mint a nyugatiak a nyugatiakonXD). Nekem külön tetszik a buborék korszak témája, amiről eszembe jutott, miért is imádom annyira a Speed Graphert. Ez nem olyan cím, amit ajánlanék ide, mert iszonyat klisés és ígért seinen képe helyett gagyi shounen mondatokat és szex-vér-erőszakot kapunk, a Gonzó pedig önlopott a Basiliskből is hozzá. Szóval jól értitek, nagyon KOMOLY a mű, de a Pingvin miatt ráébredtem mennyire revaccsolnom kéne. Mert gigasablon megoldásai ellenére egy szórakoztató, kerek cucc, pár szintén sablon-feszt de emlékezetes karakterrel (Suitengu!!), ennek egyvelege pedig azóta is az egyik kedvenc anime zárásomba fut ki, a buborékos Japán pedig nem kicsit kapja meg a magáét az egész cuccban.

- Eszembe jutott még a Mouryou no Hako, amit most nyáron fejeztem be, szépséges 7 ponttal, de azóta sem megy ki a fejemből, filózom, hogy fölviszem 8-ra, de a kedvencek közé egyre inkább beékelendő (na nem a top10-be vagy a bestbe, csak az etc részlegbeXD) ez a kellemesen agyalós regényadaptációs folklórral ötvözött krimi. Kár, hogy a közepén a bishik elpofáznak két epizódot is a mouryouról.-.- És, hogy félig nagy agymenés a megoldása, de másik felében pedig zseniális, amit nem győz magában kirakózni az ember. Szóval ezeket a gondolatokat is a Pingvinnel kapcsolatos benyomásaim, agyalásaim és viszonyom generálták. Lehet majd írok is bővebben a Mouryouról, mert ahogy látom innen alig láttátok, ami egyrészt kár, másrészt wtf.
Kép

Avatar
Surci
Fórummániás
Fórummániás
Hozzászólások: 1554
Csatlakozott: 2004.03.05. 18:42
Tartózkodási hely: SkyEye Corporation

Re: Mawaru Penguindrum

Hozzászólás Szerző: Surci » 2016.09.05. 15:16

Catrin írta:Előre szólok, hogy "mély elemzés" nem lesz, egyrészt a fenti tl;dr bőven elegendő, másrészt késztetést sem éreztem. De nézzük sorban az egyéb dolgokat.
Igazából ennyi érdekelt: az összbenyomások erről az egészről. Örülök hogy bejött, nálunk a 8/10 már bőven az "elég jó" kategória :D
Catrin írta:Surci posztja nem nyújtott igazán semmilyen új gondolatot/élményt, még ha kissé túl is ragozta (ezt most ne vedd személyes kudarcnak, ezt én veszem személyes sikernekXD)
Naigen, eléggé körbeírós-nagyonbelemenős tudok lenni, amikor (számomra) fontosak a részletek meg mindenféle árnyalatok, de sztem ezt már megszoktátok. Az pedig külön jó, ha önmagában is minden tiszta és világos volt. A nagyja ugyan nekem is azonnal lejött, de a mindenféle kis részletek összepakolásával, plothole-bemagyarázással meg hasonlókkal szeretek elcicózni ^^ És ilyenkor hajlamos vagyok elveszni a részletekben, de ezt nem bánom az efféle intelligens animéknél (meg aztán lehet, hogy a végén teljesen más jön le belőlük nekem, mint amit a legtöbben gondolnak, lásd Homu karaktere, Kira motivációi, Evangelion, a CG vége, Utenás karakterek, stb.... ^^ ). Szerencsére a Pingvin bőven kerek egész ahhoz hogy egyértelmű legyen, csak sok kis apró darabból áll össze a nagy kép, de egy két lényegtelen kivétellel mind a helyükön is vannak. Inkább a szimbolikán keresztül hozott japán társadalmi jelentéstartalma jelenti az agyalós részét egy nyugati nézőnek.
Catrin írta:Masakóról szinte semmit.
Vele az volt a bajom, hogy az ő sztoriline-ja messze nem lett annyira kifejtve mint vártam. Azért mégiscsak Mario-nál van az egyik sapka, ergo valami olyasmi szintű vonalat vártam volna, mint a bratyóknál, de azon az 1 epizódon kívül, amiben megkapjuk és letisztázzuk a múltjukat, tulképp semmi más lényeges nincs azon túl, hogy megy az ANGST Kanba után. Viszont a keménykedős Horie Yui nagyon tetszik nekem is. És volt még egy aspektus, ami neked nem szembetűnő, mert még nem nézted az Utenát, de nekem tudat alatt annnyira Arisugawa ugrott be az egész csajról, hogy a nem túl jól kifejtett szála helyett sokszor inkább az utenás énjén nosztalgiáztam hehe :D
Catrin írta:Tetszett ahogy behozták a 95-ös eseményeket, és ahogy súlyt helyeztek a gyerekekre, kíváncsivá tesz vajon a japánok tényleg milyen gondolatokkal nézik az ilyen "elméjüknek" címzett sorozatokat, társadalom kritikákat. Mennyire szórakoznak vagy agyalnak el rajta
Nekem kifejezetten az tetszik az ilyen, kicsit mélyebben japán kultúrális-társadalmi dolgokba belemenős cuccokban, hogy nyugatiként mennyire tudok elvonatkoztatni a saját kultúrkörömtől, és hogy valóban átjön-e úgy az a message, ahogy a japán közönségnek címezték (sose fogjuk megtudni XDD). A buborék-korszakra (szigorúan társadalmi értelemben véve!) pedig van hazai analógia is, szal ebből a szempontból könnyebb értelmezni, viszont az erre adott válaszok az animében már tipikusan japánosak, és ez volt az ami kicsit gondolkodásra késztetett.
Catrin írta:a leszbik ennek az Ikuharának az egyik védjegye.
Naja, pl. a Szélamún azon epizódjaiban, ahol Haruka és Michiru szerepelnek, véletlenül pont ő a rendező. Mondjuk nem tudom hogy a forrás mangában mennyire hangsúlyos ez a szál. Viszont az Utenában már nem fanszervíz-jellegű a yuri-vonal, és kvázi az egyetlen olyan cucc, amiben komolyan is tudtam venni, és nemcsak fanservice-nek vagy tizenéves akogare-izének tűnik az egész. És még ideológiája is van a yurizásaihoz :D
Catrin írta:Junchival ellentétben én most már nem mondanám Surcinak, hogy kerülje a Yurikumát.
LOL te vagy az első aki pozitívan (ill. inkább csak nem a sárga földig lehúzva :D ) hozza szóba ezt az animét. Amit hallottam róla, abból úgy veszem ki, hogy az Ikuhara-fanok csalódottságát leginkább az váltotta ki, hogy tartalmilag messze nem áll olyan szinten, mint a többi cucca. Nemtom... végül is csak 12 ep, talán eccer.
Catrin írta:Surcus milyen élvezetes ep-blogok (Ilya, Éndzsű) szolgáltatására képes, ki ne akarná itt olvasni leszbimackós hányattatásait is agyonrészletezve
Ez csak akkor működik, ha vannak benne onscreen nyálasan nyelvező, egymást tapizó pucér leszbiLOLik :P A kiemelés minden aspektusa lényeges, ha valami nincs a helyén, akkor már nem az igazi :D De majdmeglátjuk ;)

OFF
Catrin írta:Sanetoshi tényleg lehetett volna nő is, de nekem mindegy, nyilván így is tetszett, bár nem nyáladzottam. Igazából azt az ütős antagonista nőszerepet, amire én várok, ez a karakter sem hozta volna (magasak az elvárásaim xd).
Mi kéne neked, Kira vagy Makishima csajsziban? Akkor jó, mer nekem is. Szerintem nem az elvárásaink magasak, csak túúúl van ez az egész szexualizálva, aztán nem merik bevállalni, hogy egy nő igazi villain legyen, és ne csak egy megtévedt bárányka, overpowered loli, sablon picsaharczos maca vagy egydimenziós gonosz női testben, mer akkor mi benne az "érték" a főleg férfiakból álló japó közönség számára...? Ráadásul a sok sablongonosz mellett olyan magas labda ez, amit nem értek hogy nem tudnak végre legalább egy animében rendesen, klisémentesen lecsapni. De ugyanígy mondhatnám a nyugati produkciókat is, talán GoT-os Cersei kivételével egyetlen emlékezetes igazi női antagonista sincs, aki nem elsősorban valami fullajtárja a főgonosznak vagy csak egy kicsit keményebbnek és függetlenebbnek induló csöcsicsaj, aki majd később úgyis szövetséges (és persze a férfifővezír alárendeltje) lesz.

Amúgy ha Sanetoshi nő lett volna, bőven az evil animucsajok topjára kerülne, függetlenül attól, hogy egy Kirától vagy Knivestől még így is messze áll rohadékságban (és még így is inkább egy eszme ő, mint személy). Nagggyonn van még mit behozni ezen a téren, na ^^
/OFF
今度こそ... 決着をつけてやる! - This time... I'll end it all!
-----------------------------------------------------------------
Kép
MAL

Avatar
Catrin
Veterán
Veterán
Hozzászólások: 731
Csatlakozott: 2008.08.12. 11:00
Nem:
Kapcsolat:

Re: Mawaru Penguindrum

Hozzászólás Szerző: Catrin » 2016.09.05. 22:31

OFF:
Surci írta:Mi kéne neked, Kira vagy Makishima csajsziban? Akkor jó, mer nekem is.
Bezony. Bosszantó, hogy nem élnek vele, tényleg még nyugati sztori (akár film, akár regény stb.) sem rémlik így hirtelen egy ilyen fullosabb antagonista nővel (és a hangsúly itt most tényleg azon van, hogy ne álljon felette senki és ne egy szimpla fekete jellem legyen). Nem meglepő, csak sajnálatos. És arra már nem is gondolok, hogy egy másik erős női protagonista helyett (ami amúgy zabálni való) talán még inkább tetszene, ha férfi állna vele szemben (és most nem feminista ingerek miatt, hanem mert ütős lenne, - hogy egy szerintem ideillő fura példával jöjjek: mekkora jó volt látni ahogy Okabe lezúzta Moekát abban a bizonyos részbenXD). Amúgy ennek a fordítottja (férfi anti, női proti) is sokkal ritkább, mint az azonos nemű ellenfelek, de legalább jelen van.
Kép

Avatar
Junchi
Fórummániás
Fórummániás
Hozzászólások: 1622
Csatlakozott: 2007.06.23. 14:28
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Azuchi

Re: Mawaru Penguindrum

Hozzászólás Szerző: Junchi » 2016.09.06. 06:59

Catrin írta:Még a végén annyira működne a dolog bűnös élvezetként, hogy Junchi sem állna conon a holdfényes figuráknál olyan kínosan ügyelve a "nem veszem meg azt a rohadjon meg de jól néz ki Ginko figurát, mert ez az anime egy SZAR" álcájára
Azért az nagyon gonosz dolog volt. Itt ez az anime, amit ki nem állhatok, a karakterei, akiket ki nem állhatok és ki nem állhatom magam azért, amiért a nyálamat vertem az egyébként roppant jól kidolgozott Lulu és Ginko figurákra. Na mindegy, egy Ikuhara figurám így is van, szal a majd 20 centis Utenámra azért büszke vagyok. :3

Ja, egyébként gratula a Pingvindob abszolválásához, már csak egyetlen lépés választ el a full Ikuharizálódástól, az ősmama Utena, de majd szólok, ha elkezdtem nézni a Trigunt. (Kívülállóknak, hogy hogy jön ide a Trigun: Ez a kihívás [egyik] rám eső része, amit Catrin kartársnővel kötöttem.)

Avatar
paTKany
A 8. Aasu
A 8. Aasu
Hozzászólások: 800
Csatlakozott: 2003.07.16. 18:19
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Aasu residence

Re: Mawaru Penguindrum

Hozzászólás Szerző: paTKany » 2016.09.07. 19:52

Catrin írta:OFF:
Surci írta:Mi kéne neked, Kira vagy Makishima csajsziban? Akkor jó, mer nekem is.
Bezony. Bosszantó, hogy nem élnek vele, tényleg még nyugati sztori (akár film, akár regény stb.) sem rémlik így hirtelen egy ilyen fullosabb antagonista nővel (és a hangsúly itt most tényleg azon van, hogy ne álljon felette senki és ne egy szimpla fekete jellem legyen).
Ha egy Ichinomiya Fukiko vagy egy Rosemary Applefield sem felel meg neked ennek a kritériumnak akkor arra az elvárásra nem a magas, hanem inkább az irreális a megfelelő jelző. Különösen Rosemary egy ritkán látható gátlástalan kígyó volt az ártatlanul mosolygós álarca mögött.
Egy antagonista nőnek alapvetően muszáj valami érzelmi motivációt is adni, mert ha csak a pénz meg a hatalom érdekeli akkor semmi extra nincsen benne (a mellein kívűl persze) bármelyik férfi antagonistához képest.
Kép

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: 1 valamint 0 vendég