Nem to'om, de nekem ez a "paródia" kissé meredeknek hat, mármint azt direkte művek fricskázására használják. Ezért is preferálom jobban a szatírát ennél a filmnél, mert az ténylegesen a valós események kifigurázását, azok felnagyítását jelenti, és szerintem, aki egy kicsit is otthon van a történelem ezen szakaszát illetően, annak simán átjönnek a poénok, az üzenet és az említett szatirikus jelleg. Legalábbis én nem látom, mitől lenne ezt másabb kaliber interpretálni, mint az előbb felhozott Dicsőség ösvényeit az első VH kapcsán, vagy akármelyik másik hasonló filmet.
A Tágra zárt szemek nálam az egyik, ami kimaradt (mert azt még a rendező hardcore fanjai sem csípik, én meg hiszek nekik, mert... én is HC-fan vagyok ), de annyira nem is érdekel, ahogy a Spartacus sem, a Lolita meg... Ahhoz kell majd egy megfelelő lélekállapot és mentális felkészülés. Nem is biztos, hogy akarom.
Az általad említett verzióhoz ugyan nem volt szerencsém, de a Kubrick-féle Ragyogás nálam ott vérzett el, hogy 45 perccel hosszabb volt, mint kellett volna. Persze ebben is vannak azért emlékezetes momentumok (a kis srác első találkája a holt nővérekkel = BRRR!, az ikonikus "Here's Johnny!" jelenet, meg Nicholson úgy általában), de imho nem több az egész, mint egy labilis lelkiállapotú fószer leépülése és megkattanása, ráadásul nem is különösebben nyomasztó vagy para ez a film.
Nem is csoda, hogy Kubrick szabad kezet adott neki a legtöbb jelenetben.
Egyébként a további Kubricizálódáshoz hajrá, leginkább arra leszek majd kíváncsi, mi lesz a véleményed a Barry Lyndonról (ami egy méltatlanul underwatched film, nálam simán a második kedvenc a rendezőtől, habár ezt pont nem említetted, hogy le lenne töltve), a Narancsra meg aztán pláne. Nálam a mai napig ez az ÜBER ALLES mozgókép, szinte biztos vagyok benne, hogy semmi nem fogja leütni a dobogó tetejéről. (Mit meg nem adnék, ha lenne hazai BD-s kiadás belőle, a DVD-n is szereplő príma felirattal.)