1. Kiderült, hogy azért itt rajtam kívül még nem egy ember Blizzezik. XD
2. Bár az OW/HS/HOTS triónak mind van külön topicjuk, pont az "őshármas" Warcraft/Starcraft/Diablo csapatnak nincs, viszont mivel ezek háza táján külön-külön nincs is mindig akkora infódömbing, hogy az saját topicot érdemelne, ezért ide mehet majd minden apróság is. (Pl. a mostani Diablo-mobiljáték blama, vagy akár az Annarancs által említett Warcraft cinematicos "kabe-don". XDDD)
3. Nem utolsó sorban itt tudom folytatni Riczel a Warcraftozást (ami félig-meddig Starcraftozásba is átfolyt, szal megint csak jobbnak láttam csinálni egy ilyen "ömlesztett" topicot és akkor itt minden cím játszik, ami Blizz XD), nem később kell majd egy egész fórumoldalnyi postot átpakolnom ide. XD
Tény, ez már akkor is "ronda" volt, amikor megjelent, ugyanígy a WoW is. (Utóbbinál mondjuk tartom, hogy részben ennek technikai okai is voltak, értsd: egy Witcher 3-al opereáló MMO alatt még egy atomerőmű is elfüstölne, szóval direkt csinálták részben "rondára", hogy még krumplin is elfusson a játék. XD) De amúgy ja, ezt a "random tátogás, ami alá csak be van rakva a hangfájl" dolgot én is megfigyeltem, az más kérdés, hogy nem mintha pl. az SC 1-ben nem ugyanígy néztek ki volna ki a beszélő szereplők és amúgy azt sem javították ki a remastered változatban... XD (Ezt csak azért jegyzem így meg, mert míg a War3-at már sokan a megjelenésekor is szidták, mondván, hogy "a War 1-2 volt az igazi, ez már ilyen gagyisított változata azoknak...", addig az SC 1-ről csak szuperlatívuszokban beszélt mindenki, mintha az egy tökéletes játék lenne, holott ez a húzás pl. már ott is megvolt ugyanígy. Ott ugye a 2-t fikázzák, mint gyalázatot, ami ehhez képest látványos és lip synces átvezetőkkel operál... XD)Ricz írta: ↑2018.11.09. 08:05Az első még mindig egy in-game cutscene, amit az engine-nel hoznak létre, de igazán azon látszik, hogy a 15 évvel ezelőtti motor mennyire limitált képességű a modell- és textúrakezelésben, mert ez minden csak nem szép. A szájmozgás jobbára inkább olyan haltátogás, mint Ishimori professzor sora a Cyborg 009: Call of Justice előzetesében, ahol annyi az egész animáció, hogy nyílik a fejében egy lyuk, ami különböző sebességgel bezárul, kinyílik, bezárul. Míg a pre-renderelt cinematic viszont látszik, hogy köze nincs ehhez a belső dologhoz, lévén egy fájlból olvassa be az egészet. És itt indul igazán az egészben a parasztvakítás része.
Ez is igaz, de várj, azóta még jobban rákontráztak. Mondván, hogy a legjobb fejlesztőik jelenleg mind mobiljátékokon dolgoznak, illetve, hogy az összes franchiseukból ki akarnak hozni 1-1 mobiljátékot. (Jó, őszinte leszek: fogalmam nincs, hogy az "IP" mit jelent, de úgy jött le a szövegből, mintha a franchise címek lennének, tehát Warcraft, Starcraft, stb., de nyugodtan javíts ki, ha hülyeséget mondok. XD) Úgyhogy akik nem 10 éve (amikor az Activison-el összeolvadtak) ábrándultak ki Blizzékből, azok ezután a húzás után kezdték el fontolgatni, hogy ez-e az a pillanat, amikor úgymond "meghalt a cég lelke". Jó, nyilván az eddigi bejövős játékaikat nem fogom csak úgy dobni, de én is szkeptikusan várom, hogy mi a fene lesz ezután az az út, amerre haladnak. Amúgy meg ahogy írod, senkit nem zavarna, ha a mobilpiacra is nyitni akarnának (főleg engem nem, akit ez nem is érint, lévén olyan régi az okostelóm, hogy azon sanszosan semmi nem indulna el ezek közül... XD), a probléma azzal van, hogy szinte tüntetőleg köpik szembe közben a PC játékosokat. Kezdődött ezzel a lesajnálós/hülyegyerekes "lol, hát nincs nektek telótok?" szöveggel, most meg folytatják ezzel "a legjobb fejlesztőink mind mobilon dolgoznak", meg "nem kéne, hogy a "mobiljáték" egy szitokszó legyen a gamerek körében" mentegetéssel. Ez kb. akkora önégetés volt, mint anno, amikor sok fan kérte, hogy legyen WoW Classic, mire a Blizz nagyképű válasza az volt, hogy "azt hiszed, hogy akarod, hogy legyen, de igazából nem", ami szintén mém lett, annyira ilyen "apu majd megmondja helyetted, hogy neked mi a jó, mert te nem tudod" lesajnáló szöveg volt. (Aztán persze most már ott tartunk, hogy nyáron jön a WoW Classic, szóval itt legalább rájöttek, hogy hülyék voltak és korrigálták a hibát, csak nem értem, hogy miért kell mindig először egy-egy ilyen látványos égés, mire észbe kapnak. Ezekben a húzásokban igazából ez a legijesztőbb, hogy nem tudom eldönteni, hogy a Blizz az, akik már ennyire nem tudják, hogy mit szeretnének a fanjaik, vagy pedig valami más is van a háttérben és pl. most ezt a mobilbaromságot is mondjuk az Activison erőlteti rájuk, ők meg próbálnak jó képet vágni hozzá?)Ricz írta: ↑2018.11.09. 08:05Igazából, elcseszték a bejelentést. Mert a Bethesda is készül egy csomó mobiljáték kiadással, többek közt Elder Scrolls-ossal is, de tőlük előre megkaptuk, hogy a PC- és konzolszegmens nem lesz elhanyagolva a mobiljáték-piac előretörésével, mert belengették, hogy jön majd a TES6, ami vélhetően Hammerfellbe és a Iliac-öbölbe visz minket a fanteóriák szerint. Szóval, a Blizz elcseszte: előbb kellett volna bejelenteni az új Diablo címet nagy gépre, és aztán nem akadtak volna ki azon, hogy "a következő installáció csak mobilgáma lesz". Mert ha csinálnak is egy D4-et, vagy tervben van az elképzelt 1-2 újrahúzása (mondjuk abból az 1 totál remake kell legyen, mert az valami borzalmas, hozzá képest a második rész nemhogy a szomszéd bolygó, de a szomszéd galaxis...), akkor a fanok se hőbörögnének akkorát, mint azt teszik. Kommuni-fucking-káció.
Tény, ebből a szempontból valóban "megcsonkították" a játékot az első részhez képest, sőt, nekem még a WoW-ot idéző hat kiló retcon sem igazán jött be (honnan is van Mengsnek huszonéves, Anduin-koppintás fia, amikor az SC 1-ben azt mondták, hogy eleve azért kezdett partizánkodni, mert a Konföderációsok hagyták meghalni a feleségét és fiát vagy mi...?), viszont mindezekkel együtt, szerintem méltó módon folytatták a sztorit, nálam kb. minden megmaradt a cuccban, amit szerettem az 1-ben, csak egy magasabb szintre lett emelve. (Jó, a politikai machinációk pont nem, vagy legalábbis nem akkora mértékben, de azok nekem annyira nem hiányoztak, engem a három faj sztorija jobban érdekelt, főleg a protoss. XD) Szal Xel'nagák behozása (az 1-ben csak utaltak rájuk kb.), Duran kiléte, Kerrigan "megjavítása" (az 1-ben miután zerg lett, kb. végig utáltam, Sylvanashoz hasonlóan röhejesnek találtam a fanboyok imádatát, a 2-re sikerült belőle egy olyan karit csinálni, aki ha a kedvencem ugyan nem is lesz soha, de legalább együtt tudtam vele érezni, meg ilyesmi), stb-stb., szóval azért ha a politikából le is vettek, cserébe szerintem jobban rámentek a nagybetűs PLOT-ra. Azért ha megnézzük, szinte a teljes SC 1 arról szólt, hogy ki kicsodát hogyan döf hátba, míg a tényleges történet szinte alig haladt, inkább csak utalgatták rá, meg felvezették, hogy mivé fog ez még fajulni. (Ugye eleve Duranről az 1-ben csak a "titkos pályán" derül ki, hogy nem Kerrigan kutyája, hanem valami erősebb, nagyobb, ősibb gonosz ügynöke, "kissé" eltitkolták a lényeget... XD) Plusz azért az 1 már sokszor átesett a ló túloldalára ezzel a "behozunk még egy hatodik politikai frakciót is" dologgal, lásd a Brood Warban a UED, akiktől én sokkal többet vártam volna, mint ami végül lett belőlük. A két ikonikus karit leszámít (DuGalle és Stukov, nem véletlen, hogy utóbbit a 2-ben még "fel is támasztották", plusz a HotS-ban is benne van XD) egy arctalan, semmilyen társaság voltak, akik kb. ugyanazt találták ki, amit Mengsk az alapjátékban, csak nagyobb mértékben: ők már nem ilyen pszi-disztruptorokkal (most nem találok ki ennek frappáns magyar fordítást XD) szaroztak 1-1 rajnyi zerg irányítása miatt, hanem konkrétan az Overmindot kapták el, aztán lehetett sejteni, hogy mi lesz a dolog vége... XD Szal náluk pl. pont azt éreztem, hogy bejöttek ilyen "filler szarkavaróknak", mert különben a Brood War csak Protoss és Zerg kampányból állt volna. XD Nem mondom azt, hogy ez egy hatalmas probléma, de érdekesebb lett volna, ha már ott elkezdődnek az olyan interakciók Mengskel, Kerrigannel és Jimmy fiúval, amik végül csak a Wing of Liberty-nél indultak el, mert nekem így kissé úgy jött le, hogy akikről leginkább szólnia kéne a sztorinak, azok az egész Brood War alatt csak háttérstatiszták a UED banda mellett, ők meg azért messze nem érdekeltek engem annyira, mint az "alap brancs". Szal én igazából mindkét részt egyformán bírtam, hangulatban, meg még pár egyéb dologban valóban eltérnek egymástól, de a gyalázattól szvsz akármelyik rész messze van, csak itt is az van, mint SW-nél, meg sok egyéb cuccnál, hogy "amelyik epizódját még gyerekként láttam, az a jó, amit meg már huszonévesként, az szar". Aztán persze nyilván ez a fanköpködés is benne volt abban, hogy amikor végre odajutottam, hogy végigtoljam a 2-t, én oda meg vissza voltam tőle, totál átjött a feeling, meg minden, szóval a hibák mellett is csak lestem, hogy "Mi a francról beszéltek, ez tök jó!" Értsd: Lehet én is kritikusabb lennék a 2-vel, ha pont a drága fandom nem azzal etet éveken át, hogy kis túlzással ez a játéktörténelem legnagyobb csalódása folytatások tekintetében, mert így nekem is csalódás lett, épp csak tök kellemes. XD Ez nem azt jelenti, hogy nem tudnék listát írni arról, hogy mi az, ami retcon, mi az, ami fura és mi az, ami meg kifejezetten zavaró húzás, de ilyenek meg majd' minden Blizz játékban megvannak, ennyi erővel mindegyik szar. XD (SPOILER: Igazából talán egyetlen húzás volt, amit még most is emésztek: hogy kitalálták, hogy Tassadar igazából sosem volt protoss, hanem Duran mintára ő is Xel'naga "ügynök" volt, csak ő a jókat szolgálta. Ez szerintem majdhogynem mindent elvett a karakterből, amiért az első részben jó volt, a hősies halálával együtt, amit ugye szintén retconoltak emiatt. Ez nagyon fájt, emiatt kissé be is rágtam rájuk, de az összes többi húzás legalábbis elnézhető volt számomra. Pl. sokan felhördültek azon, hogy a protossokkal úgy alapból hogy kibasztak már, mind fizikailag, mind spirituálisan meg lett csonkítva a kultúrájuk azzal, hogy kb. az egész Khala Amon "találmánya" volt és pont attól kellett elvágniuk magukat, mert különben agymosottak lettek volna. Tény, hogy protoss-fanként ez sem esett jól, de valahogy ezt még megértettem, ha megfigyeltétek, mindhárom fajnak fel kellett áldoznia valamit, illetve új alapokra kellett helyeznie a létezését azért, hogy Amont lenyomhassák, a protossoknak ez volt az "áldozata".)Ricz írta: ↑2018.11.09. 08:052) Az SC és a BW-kiegje voltak az egyik első komolyabb történetet elmesélő játékok az átvezetőikben, ahol egy komplett politikai machinációt kaptál, jó fő karakterekkel. Lehet rá mondani, hogy a Warhammer 40K-kopi, de azért a WH asztali szerepjátékokban is inkább a lawful good-chaotic evil-total neutral trió uralkodott, amit az ezredfordulóra kezdtek el rendesen árnyékoltatni. Az SC2 ezzel szemben nem tartalmaz annyi politikai játszmát és a korábbi karakterek is eléggé kifordulva viselkednek minden magyarázat nélkül, amit utólag kezdtek el megindokolni. De erre mondják, hogy "késő bánat, damage is done." Emiatt pedig tényleg jogosan érezték úgy a rajongók, hogy meg van gyalázva a játék maga, mert ez volt az erőssége.
Háááát....nem tudom, te kb. ha jól értem, azt várnád el, hogy majdhogynem kompletten csináljanak egy teljesen új játékot (sőt, gyúrjanak egybe hármat), épp csak az első három WC nagyon alap vázát hagynák meg. Én ezt annyira nem támogatnám, nem csak azért, mert ahogy írod, egy komplett retcon-fesztivál lenne (amit ja, a WoW-ban is rühellek, épp csak nem tudok mit csinálni vele... ^^"), hanem mert azért ezek jellemzően a nosztalgiára is építenek és ez már így nagyon más lenne, mint ami anno volt. (Btw, Warcraft 1-2 hogy lenne anélkül, ha nem "Gul'dan és a lepaktáló démonok a főgecik"? Ez kb. olyan, mint GyU Szauron és a Gyűrű körüli kavarás nélkül, szerintem megkerülhetetlen elem, nem véletlen, hogy a film is innen indított, csak abban még a démonok nem kerültek annyira előtérbe, bár Medivhvel már őket is megszellőztették.) Egyébként ekkora volumenű játékfelújítás már készült valaha? Azért is kérdezem, mert én olyan sok "remastered" game-el nem játszottam eddig (amik beugranak, azok pl. a felújított Monkey Islandek, meg egyéb LucasArts kalandjáték címek), de a legtöbbjükről elmondható volt, hogy még ennyit sem kaptak, mint az új War3. Kaptak egy grafikai/zenei ráncfelvarrást és kb. ennyi, esetleg szinkront, ha olyan régi volt a játék, hogy akkoriban még csak felirattal beszéltek egymáshoz a karik. Ehhez képest én kissé unfairnek érzem, hogy szerinted a Blizznek meg három teljes játékot kellene újradolgoznia, retconolnia. XD (Btw, mivel én a Diablo 1-2-ből még csak gameplayeket néztem és "rendesen" csak a 3-al játszottam, ezért én ott szinte kérném is őket, hogy azért túl sokat ne újítsanak rajtuk, ugyanazt akarom átélni, mint random Pistike 10 évesen, amikor először csinálta össze magát, amikor a kazamatában menve kinyitott egy ajtót és csak annyit hallott, hogy "AAAAH, FRESH MEAT!", aztán látta, ahogy egy hentesbárdos démon rohan felé... XDDDD Amúgy Butcher rulez, a HotS-ban is az egyik kedvenc hősöm és baromi jó, ahogy ezt a rárontós-becsináltatós képességét ott is meghagyták... XDDD) Illetve pici lore kukacoskodások még:Ricz írta: ↑2018.11.09. 08:053) Ettől a 90-es évekbeli hiányosságtól meg tudnák most fosztani a franchise-t azzal, ha nem arról szólna az első 2 játék, hogy voltaképp Gul'dan és a lepaktáló démonok a fő ge*ik, és Medivh bukása is bekerülne, amit eredetileg meg regényben jelentettek meg (és onnan vették át a filmbe). Szóval, volt már egy Arthas-hoz hasonló leépüléses pálfordulás már korábban tőlük. Valamint a kezdeti dark fantasy alapokból, vagyis azzal, hogy megjelennek az orkok és miegymások, majd elkezd szépen fragmentálódni a Hét Királyság, teljes Azeroth, ami majd a W3:TFT végére beálló hatalmi erőviszonyokhoz vezet, egy szép ívben fel lenne építve. Lenne retcon bőven, de a WoW miatt már így is egy retcon-fesztivál (pl. az oké, hogy a vértündék hol állnak, de azért Sylvanas undeadjei a Hordával inkább vannak egy kényszerszövetségben, nem beszélve arról, hogy Arthas alias Lidérckirály nem épp a rajongásuk tárgya, akiknek a halállovagjai meg ugyanúgy Hordások) az egész miskulancia. Ugyanezt pedig meg lehetne játszani a Diablókkal is. Legalábbis ezt kéne jelentse egy "Reforged", de minimum egy remake játék.
1. Medivh benne volt a legelső Warcraftban, az egyik pálya arról szól, hogy őt kell lenyomni. Az más kérdés, hogy lore ekkor még tényleg nem nagyon volt mögötte, egy random őrült mágusnak tűnt, akit csak úgy meg kell ölni "mer' gonosz". Azt már valóban később kerekítették hozzá, hogy ő a nagy Magna Aegwynn fia, akiben Sargeras lelke szunnyad és pont ettől őrült meg, ő segített kinyitni a Dark Portalt, stb-stb. Viszont pont ezért, mivel kb. csak utólag, a filmekben/regényekben/stb. volt ez az egész már rendesen (retconolva XD) előadva, ezért szerintem össze sem mérhető az Arthas-sztorival, ami kb. egy Anakin - Darth Vader-féle pálfordulásnak felelt meg (ja, ezt meg az SW-ből lopták Blizzék, van egy csomó párhuzam, Padmé szerepében Jaina Proudmoore és ugye még a klasszikus "Tanítványodként hagytalak el. s most én vagyok a mester!"-jelenetet is megkaptuk később Utherrel, aminek a végkimenetele is ugyanaz... XD), avagy a szemünk előtt játszódott le ingame közben, ahogy egy kissé forrófejű, de alapvetően jószándékú ember folyamatosan egyre inkább a "sötét oldal" felé sodródik. Medivhnél már mindenki tudta, hogy mi lesz a dolog vége, egyrészt a játékból, másrészt, mert pl. ha valaki csak a filmet látta, vagy a regényt (The Last Guardian) olvasta, ezekben is folyamatosan utalgattak rá, hogy "ezzel a fazonnal nem stimmel valami...", míg Arthasnál csak szép fokozatosan durvult el a sztori, a legvégét meg aztán szerintem senki nem sejtette... Arthashoz hasonló durva átalakulás talán csak Kerrigan "zergesítése" volt, de még az sem volt pont ugyanilyen, hiszen ott nem beszélhettünk karakterfejlődésről, ott inkább a meglepetés ütött, hogy mégsem halt meg, illetve, hogy mivé vált, de az átváltozás pár pálya alatt lezajlott és utána már a kompletten "átmosott" Kerrigant láttuk, míg Arthasnál ott volt a folyamatos romlás, az egyre durvuló karakterrel. Itt lehet, hogy most az elfogultság beszél belőlem, de legalább Blizz univerzumból nem tudok olyan kariról, akinek ilyen szép folyamatosan végig tudtuk követni a "romlását" és nem úgy, hogy "olvasd el a hatszázadik képregény ötödik kötetét, abban szépen benne van!", hanem ingame, a játék sztorijával együtt haladva. Szerintem ezért is van az, hogy sokak szemében a Lich King a mai napig az egyik legikonikusabb Blizzard gonosz, mert oké, hogy a 12-14 éves kölyök maga alá pisil, mert "annyira menő a páncélja, a hangja, meg a képességei", stb., de szerintem igazán a mögötte lévő lore tette hatalmassá.
2. Jaja, a WoW tele van retconokkal, ezeket én is rühellem benne. Főleg, amikor érződik, hogy nem feltétlenül történetileg/karakterileg találják ki ezt vagy azt, hanem mert pusztán a gameplay indokolja. Érted, baromira érdekelt volna pl., hogy a Thrall által vezette büszke és nemes orkok hogy a fenébe ülnek le egyáltalán "büdös élőhalottakkal" tárgyalni. (Akiket pár éve még Mount Hyjalnál vertek bucira a Légióval együtt. Igen, tudom, hogy a Forsakenek nem egyenlőek a Scourge-el, de ezt nem kötelesek ők is tudni, vagy ha tudják is, igen érdekes bizalmat feltételez részükről, hogy egyből a hordába fogadják őket.) A blood elfek voltak a másik ilyen lol, amit azzal magyaráztak, hogy mivel a Frozen Throne-ban ott volt az az egy darab rasszista Garithos parancsnok, ezért az egész Szövetség "elárulta őket" (mármint szerintük) és más alternatíva lévén a Hordához fordultak. Ja, aztán ezek a "rasszista Allisok" a Burning Crusade után közvetlenül jövő Lich Kinges kiegészítőben máris high elfekkel vannak tele Dalaranban, akik ugye a blood elfek "tiszta változatai", szóval hogy is van ez? Úgy, hogy Blizz mondta, hogy zavarja, hogy a Hordában nincs egyetlen "szép" faj sem, csak "ronda orkok, bikafejű taurenek, agyaras trollok, meg oszló élőhalottak", ezért kitaláltak nekik is egy attraktív fajt, hogy aki nem képes azon túltenni magát, hogy nem lehet a virtuális énje egy topmodell, az ne csak emiatt csatlakozzon az Allihoz. XD A kasztoknál dettó ez volt, ugye az alap WoW-ban sámán csak Hordás lehetett, paladin meg csak Allis. Igen, de aztán úgy érezték a fejlesztők, hogy ez megint csak a "szép fajokhoz" hasonló megkötés (értsd: ha mondjuk neked a sámán kaszt a mindened, akkor csak Hordás karit indíthatsz), úgyhogy először behozták a draenei sámán - blood elf paladin kombót (amiknél már alapból...."érdekesen" magyarázták meg, hogy melyikük hogyan került kapcsolatba az elemekkel, illetve a Fénnyel), de most már végképp elgurult a gyógyszerük, tauren paladinok ("Sunwalkerek") rohangálnak, sőt, most láttam/hallottam valamikor, hogy zandalari trollok lehetnek majd paladinok, vagy mi, hát lol... XD Mondjuk nekem már eleve a druida kaszt elég lol volt. A War3 alapján a druidizmus egy kizárólag night elf specifikus dolognak tűnt, de persze nem akarták a WoW-ban, hogy az is csak egy "Alli only" kaszt legyen, mint a paladin, ezért kínjukban a taureneknek is odaadták ezt a választási opciót. Na már az lol volt, ahogy próbálták megmagyarázni, hogy Cenarius őket is tanította rá, vagy mi. XD De a legjobb, amin lestem, az később jött, a Cata idején: worgen druidák. XDDD Egy War2 vége óta hermetikusan elzárt emberi királyságról beszélünk, akik nem hogy Kalimdorral (ami ugye a másik kontinens), de még a környékükön élő szomszédos királyságokkal sem érintkeztek a Második Háború óta. Erre fel pont ott DRUIDÁK... XD Van egy nagy "Blizztard" haverom, azért mondom, hogy ő az, mert ő tényleg mindenből képes "kimosni" őket, tipikusan mindig megmagyarázza, ha felhozom neki 1-1 ilyen "lore-butchering" példámat, hogy én vagyok túl kritikus, meg nem néztem meg a negyedik Blizzcon ötödik interjúját, ahol Metzen vagy Morheim elmondta, hogy ezt mivel magyarázzák... XD Na, szóval megkérdezem tőle, hogy mégis mivel magyarázható ezek után a worgen druida, mint olyan, mire elkezdett arról mesélni, hogy náluk van valamilyen "terméskultusz" (szal ilyen pogány bandát kell elképzelni, mint akik vesszőbábúban égették meg Nic Cage-et abban a "NOT THE BEES!" filmben... XD), ami oké, de hogy ebből hogyan következik hogy az ő pogány szektájuk magáévá tette Cenarius tanításait...? Jó, oké, biztosan van rá valamilyen nyakatekert, félig lore-rape magyarázat, ha felütném a Wowwikit, tuti elmondaná nekem, de ez már ilyen "kínunkban magyarázzuk a magyarázhatatlant", szimplán akartak egy coolos farkasembert, aki nem mellesleg képes a természet erőit irányítani, ennyi a valós magyarázat. XD
3. Ezt a death knightos részt nem igazán értem, mármint, hogy Arthas DK-i hogyan lettek Hordások, vagy mit mondasz. DK-ból tudtommal kétféle volt eddig: az elsők a War2 idején, azok valóban Hordások voltak és úgy keletkeztek, hogy ork warlockok a csatában ellenük elesett emberi paladinok testébe raktak bele ork lelkeket. Így kvázi egy rohadó emberi tetem ült egy csontlovon, ork hanggal, lélekkel, tudattal. Na, de viszont ezeknek még nem volt közük a Lich Kinghez, hiszen Lich King ekkor még nem létezett, ork sámánként futott Ner'zhul néven. XD A későbbi DK-k pedig nem Hordások voltak, hanem előbb gonoszként tevékenykedtek a Scourge szolgálatában (ezeket már Ner'zhul "gyártotta" és nem kellett lélekpakolászással szaroznia, egy az egyben feltámasztotta a delikvenst, így nála már emberből orkon át elfekig mindenkiből lehetett DK XD), később pedig miután a Wrath of the Lich King elején "megjavultak", egy külön frakció lettek "Knights of the Ebon Blade" név alatt, saját bázissal (Acherus, the Ebon Hold), akik gyakorlatilag mind az Allisokkal, mind a Hordásokkal hajlandóak együttműködni, de egyikük alá sem tartoznak. (Hasonlóan, mint pl. a dalarani Kirin Tor.)