Emlékeztek még
erre a rantemre? Akkor most picit megint ebbe az irányba fogunk elmenni, mert újabb PvE event (vagyis ez már tavaly is volt, csak akkor én még nem játszottam OW-vel, szal nekem "új"... XD) jelent meg a játékban a Junkenstein's Revenge-el, viszont az átlag vérpistike játékos tavasz óta sem lett okosabb...
Persze mivel pont az Uprising után már sejtettem, hogy kb. milyen taktikai érzékre számíthatok az átlag játékosoktól, ezért most különösebb rage-elést nem tervezek, inkább mondjuk úgy, hogy pár észrevételemet írnám le, miután nem túlzás, hogy egy egész délutánt töltöttem pusztán azzal, hogy normál fokozaton hat különböző karival végigvigyem az endless módot az achi miatt. (Hogy mindenki értse, az is, aki nem játszik OW-t: ez jó esetben max ilyen egy-másfél órányi játékidő lenne, ha nem n00bokat kap maga mellé az ember, szal ez a "ráment egy délutánom" nem igazán a normális időtartam... XD)
1. Az "objective", mint olyan fogalmát a játékosok 90%-a továbbra sem képes felfogni. Valószínűleg a karakter mögött lévő bazi nagy ajtó, illetve a fenti HP csík biztos dísznek van szerintük, mert általában rohadtul nem arra koncentráltak, hogy tényleg az ajtót védjék ("hold the door!", istenem, "so easy, a
Hodor can do it!" XDDD elnézést XD), hanem ment a szokásos vérgőzös "I WILL KILL EVERY LAST
TITAN ZOMNIC!!!4444". Volt, hogy azért buktuk az egészet, mert ahogy megjelent mondjuk Roadhog, ezek mindannyian rámentek, míg a kis, alacsony HP-ju zombi-mobok meg szépen leszedték az ajtó HP-ját.
2. A játékmechanikát sem igazán sikerült a magukévá tenniük, ami egy másfél éves játék esetében azért már erősen szomorú. Elég gáz, amikor magyarázni kell, hogy ha csapatban támadnak, akkor először a healer Mercy-t kell leszedni, nem pedig ütlegelni a Roadhogot, miközben az folyamatosan kapja Mercy-től a heal-sugarat és még self-healje is van. Ez csak azért durva, mert ugye ez nem ilyen "only in PvE" effekt, hanem jó esetben PvP-ben elég sűrűn előfordul, hogy jön mondjuk a Rinhardt és mögötte nyomja belé a kakaót a Mercy. Ezek olyankor is inkább ütik face to face a Reint, ahelyett, hogy valami taktikai kerülőúton mondjuk a háta mögé kerülve megöljék a Mercy-t? Mert ha igen, remélem, hogy sosem kerülök velük egy csapatba. (De ezt speciel HotS-ban sem értettem soha, mármint hogy honnan jön 10-ből 9 embernél ez a "a tankot kell ütnöm!" mentalitás? Csak mert az jön szembe először? XD) Erre jöttek még rá az olyan "finomságok", mint hogy Junkrat ultiját le sem szarják a legtöbb esetben ("hadd menjen bele az ajtóba, elbírja az...", aha, ennek köszönhetően volt olyan meccsünk, hogy már az első két percben 50%-on állt az ajtó, mert ahelyett, hogy a gumiabroncsot szétlőtték volna, mindegyik szerteszét rohant előle...ami csak azért vicces, mert PvP-ben is nagyobb esélyed van túlélni a vele való találkozást, ha megpróbálod szétlőni, mintha csak futsz előle, ugyanis gyorsabb nálad és akkorát sebez, hogy instakill, ha utolér...
), vagy hogy a nagyobb, csóvákat lődöző mobokat a távolban szintén nem akarták leszedni, holott az igazán durva sebzést azok okozzák, sokszor veszélyesebbek, mint némelyik boss. És nem arról van szó, hogy én előre elolvastam volna egy honlapon a kötelező taktikát, egyszerűen ezekre a dolgokra kb. 2-3 meccs után ráéreztem, vagy kikövetkeztettem őket, vagy szimplán a PvP-s tapasztalataimra hagyatkozva is ki tudtam találni, hogy mikor mit kell csinálni. (Elég ijesztő, amikor sok esetben még ha vesztettünk is, én kaptam a "play of the game"-et. Én, akinek igazából nem valami gyors a reakcióideje, meg nem egy multi FPS-mester. Most akkor képzeljétek el, a többi hogy teljesíthetett... XD)
3. Blizz részéről meg lassan meg lehetne már oldani, hogy ha ilyen PvE event elején valaki kilép, akkor a progi be tudjon hozni egy másik játékost helyette, vagy legalább egy AI által irányított karaktert. Igaz, ma egész délután mindössze
egyetlen olyan helyzet fordult csak elő, hogy valaki kilépett menet közben (meg is lepődtem, hogy csak ilyen kevés, az Uprisingos "bal lábbal keltem ma, szóval inkább kilépek", meg "nem én akartam a healer lenni, kapjátok be, én leléptem!" stílusú egyének után, bár gondolom, ebben az azóta szigorított szabályok is belejátszhattak...), de azért ott sem volt kellemes, hogy onnantól kb. azt a meccset fújhattuk is. (Pláne, hogy ott is pont a healer lépett ki...)
Amúgy az event nagyon fun, az meg még inkább bejön, hogy most csak ilyen "hold the line" jellegű feladatot kaptunk (amint látható, sokak számára még ez is túl bonyolult...
), szóval nem kell A-ból B-be, majd onnan C-be elmenni, mint az Uprisingnál, csak néha úgy éreztem, hogy az arcomat lemarom némelyik játékoson.
(Ja és ez még mindig ilyen normal/hard mód, szóval ne úgy képzeljétek el, hogy mondjuk a legendary szinten szívok ennyit, mert az még érthető is lenne. XD) Hardon amúgy még egyszer nem sikerült nyernem, most hagytam is végül, talán jövő keddre, amikor újra felmegyek a heti loot boxokért, sikerül majd legalább annyira abszolválniuk a pályát, hogy egy hard mode win-t még össze tudjunk hozni. Ennél jobban már nem reménykedek. XD (Mondjuk azért Blizz is viccesen lövi be ezeket a nehézségi szinteket. Az Uprisingnál a legmagasabb fokozatról csinált egy gameplay videót valami "top OW guild" és konkrétan nekik is ilyen pár másodperccel az idő lejárta előtt sikerült éppen hogy csak végigvinniük. A Blizz szerint ez normális? Oké, szeretem én is a kihívást, de minta ezeknél a PvE dolgoknál picit túlhúzták volna a nehézség-mutatót... XD)
Ja, viszont aminek nagyon örültem, hogy úgy néz ki, rendszeres lesz az a metódus, hogy az előző event összes cuccát leárazzák mindig a következőre...
Szóval "sima" áron vehettem Witch Mercy skint, Mei highlight intro-t, stb.
(Ha jól emlékszem, úgy nyár elején eldöntöttem, hogy nem költök több creditet random cuccokra, hanem elkezdek eventekre spórolni, úgyhogy mostanra valami 5000-6000 creditből gazdálkodhattam.
)