A Dragonball: Evolution óriási bukás
A Dragonball: Evolution megbukott az amerikai pénztáraknál. A Kritika is szétszedte.
A filmet április 10-én mutatták be az amerikai mozikban, majdnem egy hónappal az ázsiai premierek után. A filmet 2181 moziban kezdték el vetíteni és "csak" 4,756,488 dollárt hozott a konyhára az első hétvégén. A 43,916,508 dolláros USA-n kívüli bevétel ígéretesebb, tudván azt, hogy a film 45 millió dollárból készült. Ám ebbe nem számítják bele soha a marketing pénzeket, amik olykor megduplázhatják a filmhez adott milliókat. Így úgy tűnik, bukta a film.
A kritika véleménye: az Entertainment Weekly, a New York Post és a
Boston Globe pl. "hiperaktívnak" és "unalmasnak" nevezte a filmet. Ugyanakkor a Variety és a Village Voice pozitívan írt a filmről, utóbbi azt állítja, egy 10 éves számára az év filmje lehet.
http://www.rottentomatoes.com/m/dragonball/?critic=creamcrop#contentReviews
http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=dragonball.htm
Hozzászólások:
Frissítés: USA: $9,105,184 16.3%
Külföld: $46,880,853 83.7%
Ez a mai állása a filmnek.
Rossz volt ez a film. Goku személyiségének köze sem volt ahhoz a jószívű, bár kissé együgyű, mindig jobbra törő harcoshoz, akit az animében megismerhettünk. Tulajdonképpen ő volt az olimpiai eszme megtestesítője - folyamatosan túl akarta szárnyalni a saját határait, itt meg nyavalyog, hogy nem elég menő és csajozni akar. Szegény Piccolonak sem volt túl sok szerepe, s a "Fájnl Báttl" egy rossz vicc volt.
Számomra 10/3-as, azért, mert az elején volt egy-két jó poén, a két kifeszített kötélen történt edzés miatt, és mert Chi-Chi csinos volt... 8-)
A film kétségtelenül bukta. Cirka 45 millát invesztált bele a készítő, ami azt jelenti, hogy világviszonylatban minimum 90 milliót kellene termelnie, hogy nullszaldós legyen. Erre már esélye sincs.
A marketing-költségeket nem kellene mondjuk egy nyári premierfilmhez hasonlítani, garantált, hogy a töredékét sem költötték rá.
A külföldi reklámozás meg mindenhol a regionális-terjesztő feladata.
Attól, hogy az amerikai gyártó ráfizetett, a külföldi forgalmazók még a pénzüknél lesznek.
paTKany: A film eddig minden bizonnyal bukás mert a marketing költséggel együtt sanszos, hogy a gyártási költség akár a 100 milliót is elérheti. Mivel ezek nagyon sokszor nem publikusak, illetve nem mindig közlik a teljes összeget, nem tudni, hogy reklámra mennyit költöttek. A körülbelüli értékeket mindig a korábban nyilvánosságra hozott adatokkal próbálják viszonyítani. Példa: a Transformers 2007-ben relatíve olcsón 135 millából készült, de a kampány idején 100 millát is eltapsoltak. A Quantum csendje tavaly 225 millából készült, a kampányra több mint 150 millát költöttek.
Mivel az eredeti DB-hez a címen, a neveken, és a harcon kívül kb. semmi köze, nem csoda... Ja, volt egy kristálygömb is. XD
Lehetne a hír címét finomítani arra, hogy "óriási bukás az USÁ-ban", mert a külföldi forgalmazás bevétele azért valamennyire elfogadhatónak mondható.
Várható volt... hát igen, azért az sem mindegy, hogy a Dragon Ballon felnőtt, mostmár igen-igen 20-as, 30-as éveiket élő embereket nem tudja lenyűgözni, de egy 8-10 évest igen. Eleve nem egy olyan téma, ami jól mutat live actionben. Azért vannak műfaji lehatárolásai annak, hogy mi az ami eleve bukásra ítélt egy esetleges megfilmesítés során.
Hozzászólás írásához jelentkezz be.