×

Regisztráció

Anime: Bakemono no Ko

Bakemono no Ko © Hosoda Mamoru • Studio Chizu

Bakemono no Ko (movie, 2015)

バケモノの子

The Boy and the Beast

A fiú és a szörnyeteg

Hossz: 118
Műfaj: akció, vígjáték, fantasy, kaland, shounen

Rendezte: Hosoda Mamoru
Eredeti mű: Hosoda Mamoru
Írta: Hosoda Mamoru
Karakter dizájn: Takaaki Yamashita
Zene: Masakatsu Takagi
Stúdió: Studio Chizu

Hivatkozások: ANN, AniDB

Értékelések: (4 szavazat, átlag: 7.25) részletek

Bakemono no Ko © Hosoda Mamoru / Studio Chizu
"Egy fiatal fiú egyedül kóborol Tokió utcáin. Váratlanul egy különös lénnyel találkozik, egy medveszerű harcossal, aki egy párhuzamos világból érkezett, hogy tanítványt találjon magának. A fiú követi a mogorva szörnyeteget a fantasztikus világba, amelyből az érkezett, hogy hosszú évek munkájával a nyomdokaiba léphessen."

Hosoda ezzel a filmjével tovább boncolgatja egy család karaktereit. A Nyári Háborúk című alkotásában magára a családra (és főleg a nagymamára) fókuszált. A következő művében, a Farkasgyermekekben az anya szerepét vizsgálta meg, ebben a mozijában pedig az apai szerepkör kerül bemutatásra. A rendező nem is aprózza el a kérdést, egyszerre három apa figurát is bemutat nekünk. Ren vérszerinti apját, Kyuta nevelő apját Kumatetsut és egy idealisztikusnak gondolt apát, Iozant.

Ren a film elején egyedül marad anyja halála után. Bár az apja nem élt velük a fiú hozzá szeretne visszatalálni, amit a gyámjai nem engednek meg neki. Házúról való elszökése után bele botlik Kumatetsuba. A férfi nem ember, hanem Jutengaiból való, ahol antropomorf állatok élnek. A fiú addigi életének hátat fordítva vele tart. Hamarosan kiderül, hogy Kumatetsu nem egyszerű lény, hanem komoly lehetősége van megszerezni világának vezetőtrónusát. Ehhez mindösszesen két dolognak kell beteljesülnie: 1, legyen egy tanítványa 2, le kell győzni az esélyesebbnek tartott Iozant.
A félig medve félig farkasra emlékeztető Kumatetsu kényszerűségből maga mellé fogadja addigi első tanítványát Rent aki mivel nem akarja elárulni a nevét Kyutanak nevez el. A két fél nehezen érti meg egymást eleinte. Mind ketten forrófejűek és konokok, mások igazságát semmibe veszik.
A mester mivel soha nem volt tanára nem tudja hogyan kell átadatni a tudását más valakinek. Férfiak révén a szavak helyett végül a tettekkel kommunikálnak egymás közt. Kyuta rávezeti fogadott apját, hogyan tanítson, hogy végre ö is tanulhasson. Lassacskán és döcögősen, de elindulnak a mester és tanítványa rögös útján.
A hosszú évek közös edzése és a sok közösen átélt kaland során az apa és a fia remek csapatot alkotnak. Kumatetsu végül eléri célját és Jutengai uralkodója lesz, amit egyértelműen Kyuta miatt tudott elérni.

Kyuta tinédzser éveire mindent megtanult, amit Kumatetsu adhatott neki és készen állt arra, hogy elhagyja a szülöi házat. Megkeresi a vérszerinti apját és lerendezi vele a múltbéli sérelmeit. A két férfi közt egy fajta kapcsolat alakult ki, de az apa nevét soha nem mondják ki. Miközben Ren a mi világunkban jár megismerkedik egy Kaede nevű gimnazista lánnyal, aki segít neki tanulni, hogy a fiú minél több tudást birtokolhasson és elhagyhassa választott világát. Kumatetsu féltékeny arra, hogy fia számára már nem fontosak az ő tanácsai végül a tanítvány otthagyja mesterét. De Kaede szavai hatására megérti, hogy nem hagyhatja el a sensejét így visszatér és segíti az uralkodásért rendezett párviadal megnyerését.

A harmadik apa Iozan aki egy oroszlán és egy vaddisznó szerelemgyermeke. Pontosan olyan amilyenek egy wuxia film tanítómesterét elképzeljük. Tiszteli a hagyományokat, kedves, jóságos, becsületes. Közösség kedvelt alakja, akinek sok tanítványa és követője van. Nagy háza, konfuciusi szemléletű felesége, és két príma fia van.
A három apa közül ő áll legközelebb az ideális atyai szerephez, de saját erejét és bölcsességét, mint oly sok mester egy valaki felett nem képes használni ez pedig kedvenc gyermeke az. Lágyszívűsége és/vagy önhittségének az árát súlyosan meg kell fizetni.

Hosoda szokásához híven folyamatosan újabb és újabb témákat dob fel, valamint egyre több és több fonalat enged útjának. A témák közti ugrálást szerencsére végig kézben tartja a rendező. Így elsőként mester-tanítvány majd az önuralom és önismeret témákat dolgozza fel a filmben. Majd az egészet elhajítja és áttérünk a felnőtté válás és a szerelem problémaira, de ezeket is elhagyjuk a harc a küzdelem és a bosszú témáiért. Végül a felelősség és felelőtlenség témáját mutatja be a mozi. Ami habarcsként működik az az, hogy végig egy apa-fiú kapcsolaton belül vannak tálalva a témák.

Hosoda ezzel az alkotásával, bár nem lett „új Miyazaki” de kétség nem fér hozzá, hogy újabb lépcsőfokot tett azon az úton, aminek a végén egy Oscar-díj várja.
Írta: iskariotes
iskariotes értékelése: 8 (nagyon jó)
2018.07.25.
22230 olvasás

Ismertető értékelése:
Nincs elég szavazat.
Az értékeléshez jelentkezz be.

Képek:

Bakemono no Ko © Hosoda Mamoru • Studio Chizu

Hozzászólások:
Hozzászólás írásához jelentkezz be.