Semleges mozgókép-élmények

Filmek, sorozatok, animék a TV-ben, moziban.
Avatar
Leara
Törzskommentelő
Törzskommentelő
Hozzászólások: 396
Csatlakozott: 2017.02.11. 20:26
Nem:

Re: Semleges mozgókép-élmények

Hozzászólás Szerző: Leara » 2018.12.31. 16:19

Ricz írta:
2018.12.31. 09:37
Regisztráltam oda is, bár egy igen erős "JAJ NE!" a véleményem az oldalról, mert ugyanolyan káosz, mint a Moly (sőt, dettó ugyanaz)
Még szép, hogy ugyanaz, hisz ugyanazok csinálják XD. Nem is tudom, hogy a Bence amúgy mennyire ért ehhez, tudtommal a moly is csak valami hobbi-szerűségként indult, aztán kinőtte magát, szóval nem vagyok biztos abban, hogy profi programozó lenne XD. Ötleteket viszont lehet nekik írni, szóval hajrá :D! Egyébként valóban vannak bajai a snittnek, de közösségi szempontból messze az egyik legszimpatikusabb hely, eddig még nem igazán futottam bele kreténekbe XD. Na, de nem offolok többet :woff:

Avatar
iskariotes
Nagymester
Nagymester
Hozzászólások: 993
Csatlakozott: 2007.04.11. 10:37
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Springfild, Evergreen Terrace 742

Re: Semleges mozgókép-élmények

Hozzászólás Szerző: iskariotes » 2018.12.31. 23:30

Mildred:
1, Egy teljesen lényegtelen állam, Istenhátamögötti városkájától kivül él egy farmon. Templomba se jár, nem része a közöségnek. Ő kivül áll a világtól.
2, A férje lelép egy 19 éves csajjal. Frances McDormand pedig a filmforgatása alatt volt 59-60 éves, és így akart játszani egy késői 40-est(?) vagy korai ötvenest. És miközben az exe egy dögös tinit szeret, addig neki egy késő negyvenes törpe teszi a szépet. Hát gondolom elégé megalázó lehet.
3, Mildred szegény. Olyan állása van amit bárki be tudna tölteni, egy rozzant furgonja van. Mindösszesen egy havi pénzt tudott letenni az asztalra a reklám ügyében. Úgy gondolom ennyi pénzből más helyen több embert tudott volna elérni.

Egy tanulatlan, erőszakos, alacsony középosztályú, mozaikcsaládos a közöség peremén élő nő Misszuriban. Plusz megerőszakolják, megölik és felgyújtják a lányát. Számára ez csak a sikra volt Mildred történetében. Hasnló modon járt volna el, ha a fiával vagy bárki vagy bármvel ilyesmi történik ami neki fontos lett volna. Nem a gyásza hanem a dühe vagy inkább maga a keserű élete volt itt terítéken.

Dühös, mert:
1, Rossz helyen él és nincs senki akihez szólhatna. Egyedül a főnöknőjével beszélget és hát persze barátnők, de hát főnök-beosztott.
2, Mert nem érzi magát már vonzónak
3, És még ezernyi más dologért dühös/frusztrált.
Lánya elvesztésében inkább síratja saját életét semmint Angelat. A magatehetlenség a frusztráció pedig nála átcsap értelmetlen erőszakba. Ezért is indul útnak.
"A barát olyan ellenség, aki még nem támadott meg." /Madagaszkár pingvinjei - Kapitány/
"Semmit sem tenni könnyű - megbocsátani viszont nehéz." /Avatar az utolsó léghajlító - Aang/

Avatar
Junchi
Félisten
Félisten
Hozzászólások: 2066
Csatlakozott: 2007.06.23. 14:28
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Azuchi

Re: Semleges mozgókép-élmények

Hozzászólás Szerző: Junchi » 2019.03.22. 14:16

Annihilation

A legveszélyesebb kategóriában futó film: Amelyik szentül hiszi magáról, hogy intelligens, miközben félelmetesen retardált.

Nem tudom látta-e innen valaki, egy érdekes all-female cast sci-fi - horror - dráma elegy, legalábbis egy darabig. Kicsit olyan, mint a Sztalker kevésbé elnyújtott, main streamizált változata, csak nőkkel a főszerepben. Alapból amúgy nem is lenne rossz ez a DNS-t szétszóró és összekeverő Zónás turné, ha legalább felét visszaadta volna mindannak a potenciálnak, ami rejlett benne.

Igazán mondjuk az utolsó pár perc vágja haza, mikor is úgy dönt, hogy ő nem akar többé közönségfilm lenni, inkább megpróbálkozik rejtett művészfilmes ambícióit érvényre juttatni. Rendkívül kesernyésre sikeredett a végső felvonás, ráadásul még logikátlan és idióta is. Mi az, hogy
SPOILER
egy foszforgránáttal haza lehet vágni az egész zónát, idegenestül, új fajostul, mindenestül? Nonszensz! És miben volt más a végén a pasas által öngyilkosságra használt változat, az akkor miért nem tudta ugyanezt elérni??
Persze tudom, ilyenkor jön az a süket duma, hogy "ez művészet, te ezt nem értheted", de ez legalább olyan röhejes, mint mikor a "műfajteremtő", az "ironikus", meg a "társadalomkritika" szavakkal menőzik a net népe. Igen, mert ezeket nem lehet jól vagy éppen rosszul csinálni - ha egy film társadalomkritika, akkor onnantól kezdve rögtön védve is van a "társadalomkritika-pajzzsal", vagy mi? Ezt a filmet sem fogja megvédeni az artsy-shield, főleg, hogy baromi rosszul is jön ki belőle.

5/10

Avatar
Junchi
Félisten
Félisten
Hozzászólások: 2066
Csatlakozott: 2007.06.23. 14:28
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Azuchi

Re: Semleges mozgókép-élmények

Hozzászólás Szerző: Junchi » 2019.09.07. 08:36

Húztam-vontam-fontolgattam, hogy akarom-e látni az Alita filmet vagy sem, de tegnap végül sort kerítettem rá. (Nyílt titok btw: lassan három hete, hogy le volt már töltve, de psszt!)

Végeredmény szempontjából valahol kellemes csalódás, több dolgot is meglepően jól csinált, de azért messze nem makulátlan, vannak vele gondok, a mangát ismerőként pedig pláne nem óhajtom a későbbiek során sem pajzsomra emelni, de azért így is messze több köze volt az eredetihez, mint mondjuk a GitS filmnek.

Legjobban Gallyt... na jó, legyen: Alitának fogom hívni most én is. Szóval Alitát találták el. A hidegrázós félfejszem dizájnnal mondjuk már az előzetesek láttán sem lettem vastapsokkal megtámogatott híve, és el is kellett telnie a film negyedének, hogy a kezdeti creepységet kissé feledtetni tudják velem az események, de azt mondom, megszokható. Ízlésesebb lett volna, ha nem ragaszkodnak mindenáron az eredeti manga-stílushoz, de tolerálható. Szóval Alita itt is a semmiből induló naíva, aki mit sem sejtve magáról vagy a világról vág neki az életnek. Persze a filozofikusabb tartalmakat szinte mind kivágták a filmből, mert az már sok lett volna az elsősorban amerikai piacra szánt célközönségnek, úgyhogy Alita egzisztencialista válsága a géplét és emberlét peremén című kontentet inkább ne is keressük sehol. Mindegy, Alita karaktere még így is kellő figyelmet kapott és bár a változások bizonyos szinteken túl gyorsan érkeztek, azért így is vállveregetést érdemelnek a forgatókönyvírók, legalábbis ezen a fronton.

Látványfilmként megint csak jól muzsikál, a motorballos szekvenciák szépen doromboltak például, hangulatban még hozzá is adott a mangához így, hogy volt mozgás + keménység-faktor. A harcjeleneteket ugyancsak eltalálták, legalábbis látványban, mert a mögöttes tartalom és motiváció ismét csak eltűnt vagy leegyszerűsödött. Szegény Makaku háttérsztorija a teste elrohadásával és a csatornalét örömeivel teljes hiánycikk (nincs meg az érthető rage-katalizátor), ahogy Zapan sértett férfibüszkesége és revanskísérlete is inkább volt mulatságos dühöngés, semmint komolyan vehető szándék. Ido dokit jól eltalálták (Christoph Waltzot meg a Django óta nagyon komálom), Novából nem sokat láttunk, de az initial misztikusságát jól megfogták, ellentétben Yuugóval, aki túlságosan amerikai szájízre lett szabva, bár meg kell mondjam, hogy az eredeti mangában látott napközis csoportos fejéért sem voltam különösebben oda.

Ami nem tetszett, kiemelt prioritással: Roncsváros. Mi a fos volt ez? Felvázolom, hogy milyen a Gunnm manga Roncsvárosa: Félsötét, szürke (tehát véletlenül sem napfényben úszó, amit már csak a masszív ipari létesítményjellege sem tenne lehetővé), balra nézel, csövest látsz, jobbra valakit, aki épp a szintetikus testrészéért küzd, fent valami drogost, aki épp az ürülékében fetreng, lent meg még több nyomort. Füst van, zaj van és veszély. NEM vígan és békésen sétafikáló emberek/kiborgok, hanem kosz és káosz. A film eleje számomra értékelhetetlen, szal tisztára olyan képet fest az egész, mintha Alita valami közel-keleti városba csöppent volna mint turista, akinek az egyetlen gondja az, hogy egy járkáló gép ki ne lapítson egy kiskutyát. Később - rejtélyes körülmények között - már javul a helyzet, csak így meg röhejesen veszi ki magát.

Aztán a sztori: Az első pár kötet legfontosabb eseményeit veszi át, bár a sorrend nem egészen ez, ráadásul nekem kicsit hiányzott a kohéziós erő az egyes kulcsjelenetek közt, de ennél is nagyobb gond, hogy az utolsó fél órában olyan feszessé válik a tempó, hogy az csúnyán rányomja a bélyegét az egész filmre. Egybeveszi a motorballt, a Zapanos szálat, Yuugóét, Makakuét, a Tipharesbe jutás kísérletét, az összes fontosabb drámai moment ide koncentrálódik, minden karakter sorsa ide torkollik. Borzasztó amatőr dolog ez. A mangában is párhuzamosan futottak ezeknek a szálaknak a többsége, de érdekes módon volt mindenre idő, jutott mindenre keret. Itt meg mintha odaszóltak volna Rodrigueznek, hogy "Te, Robikám, fél óra maradt a játékidőből, de azért reméljük, belefér még az eredeti mű kábé három kötete. Te megoldod, mi hiszünk benned". Az amerikai szájízre írt olcsó szerelmi szálat meg már észre sem vettem. Ignoráltam. (Azt meg egyenesen sehová sem tudom tenni, hogy azt az anime-original nőt [Chiren] ide is beleerőltették, szóval neki már az OVA-ban sem láttam sok értelmét, az meg minden szájbarágás nélkül átjött a mangában, hogy Ido a lányaként szereti és óvja Alitát... :roll: )

Szóval jah: Alapvetően nem volt rossz ötlet filmre vinni ezt a remek mangát, önálló produkcióként még egy gyenge 7/10-et is megérne, viszont az alapművet ismerve már inkább 5/10, úgyhogy veszem a kettő átlagát, és adok neki egy 6/10-et, amibe belevittem azon jóindulatomat, hogy bár fogtam többször is a fejem bizonyos megoldásain, de egy percig nem untatott az egész film.

Avatar
iskariotes
Nagymester
Nagymester
Hozzászólások: 993
Csatlakozott: 2007.04.11. 10:37
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Springfild, Evergreen Terrace 742

Re: Semleges mozgókép-élmények

Hozzászólás Szerző: iskariotes » 2019.09.10. 13:02

Junchi írta:
2019.09.07. 08:36
Ami nem tetszett, kiemelt prioritással: Roncsváros. Mi a fos volt ez? Felvázolom, hogy milyen a Gunnm manga Roncsvárosa: Félsötét, szürke (tehát véletlenül sem napfényben úszó, amit már csak a masszív ipari létesítményjellege sem tenne lehetővé), balra nézel, csövest látsz, jobbra valakit, aki épp a szintetikus testrészéért küzd, fent valami drogost, aki épp az ürülékében fetreng, lent meg még több nyomort. Füst van, zaj van és veszély. NEM vígan és békésen sétafikáló emberek/kiborgok, hanem kosz és káosz. A film eleje számomra értékelhetetlen, szal tisztára olyan képet fest az egész, mintha Alita valami közel-keleti városba csöppent volna mint turista, akinek az egyetlen gondja az, hogy egy járkáló gép ki ne lapítson egy kiskutyát. Később - rejtélyes körülmények között - már javul a helyzet, csak így meg röhejesen veszi ki magát.
A filmről nekem pozitívabb a véleményem, de ez az a része amivel akkor sem tudtam békét kötni. Végig az járt a fejemben, hogy a város, de maga a vidék elég kellemesnek hat. Különös képen, ha mondjuk olyan látványokkal vetjük össze mint amilyen a Szárnyas fejvadászban van. Végig az motoszkált bennem, hogy ha ennyire élhető a külvilág akkor miért nem mennek el az emberek? Nem láttam ennek semmi akadályát, de még sem tették meg, vagy ennek valamilyen mélyebb üzenete akart lenni?
"A barát olyan ellenség, aki még nem támadott meg." /Madagaszkár pingvinjei - Kapitány/
"Semmit sem tenni könnyű - megbocsátani viszont nehéz." /Avatar az utolsó léghajlító - Aang/

Válasz küldése