Oldal: 1 / 3

Nyugati animáció (és kapcsolódó képregények)

Elküldve: 2017.06.17. 18:48
Szerző: Vree
(Rengeteg mondanivalóm lehetne mind a most futó amerikai rajzfilmekről, mind az amerikai-európai-magyar képregényipari kiadványokról, mind a webképregényekről általában. Kezdjünk talán egy általános témával, aztán majd igény szerint bontom vagy bontja az admin.)
----------------------------

Az új Kacsamesékkel kacsolatban voltak kétségeim, de kimondottan nézhetőnek tűnik :)

A Gravity Falls befejezése után az ottani stáb nagy része itt talált új munkát, talán nem véletlen, hogy Tiki és Vebi kiköpött Mabel és Dipper ebben az inkarnációban.

Kvák kapitány maradt egy az egyben, aki volt, amiben valószínűleg szerepe lehetett, hogy ő az (USÁban nagyon sikeres) Darkwing Duck rajzfilmben is szerepelt anno.(Eléggé valószínűnek tartom, hogy ha az új Kacsamesék pénzügyileg sikeres lesz, akkor a Disney a Darkwing Ducknak is csinál egy újrafeldolgozást, sőt talán már az előkészítése meg is kezdődött.)
Bigi Mama, Kőszív Glomgold, ők maradtak, illetve a Kasszafúrókból is egy hármas csapat (érdekes lesz látni, hogy most milyen személyiséggel).
Illetve van még valamiféle szellemkalóz, egy farkas Dr. Brownos agykalapban?, és egy Mark Beaks nevű szürke szárnyas.
Na ő lenne a modern világhoz írt antagonista, egy Bill Gates-szerű milliomos, akit nem is a pénz motivál, hanem hogy hány internetes követőt tud bezsebelni.
Bikli asszony megmaradt, de jobban hangsúlyozták az "erős női karakter" jellegét. Nekem úgy néz ki, hogy Eduháp karakterét is teljesen az övébe olvasztották.
Az ikrek maradtak, de most jobban hangsúlyozták az egyedi vonásaikat. Ezt legutoljára a rosszemlékű Quack Packban láttam, pedig amúgy nem rossz ötlet, hallottam anno ilyesfajta kritikát, hogy túl személyiségszegények voltak. Biztos vagyok benne, hogy most működőképesebb lesz.
Például mostmár csak Tiki isteníti az Ifjú Mormoták Kézikönyvét (a srácok elmaradhatatlan kalauzát) valahogy úgy, mint Dipper a rejtélyek naplóját a Gravity Fallsban. Viki lett a "laza" iker. Nikiről még nincs infó.
Vebi át lett írva Dipperre és idősebbre szintén, ami kezdetben taszított, de most úgy vagyok vele, hogy elfogadom ezt a karakter "idősebb" kiadásának (ahogy a hármasikrek egyéni stílusváltását és felnőttes szinkronhangját is a pubertásnak tudom be /:p). Tehát ő egy ilyen rejtélyrajongó csaj lett. Lássuk.
Donald az Donald és Dagobert az Scrooge, itt nincs változás. Ami az egész rajzfilmre jellemző, hogy sokkal inkább a képregénysorozatra hajaz, lényegében az eredeti Ducktales-et kombinálták a Carl Barks-féle klasszikus felállással.
Vannak még érdekes részletek, amiken el lehetne mammogni (Dagobert McCsip pl. mostmár egyenesen egy szigeten él, kvázi egy mga tervezte börtönben, nyilván ez is a kezdeti magányos paranoiáját jelzi, és valóban nehezebb kirabolni (haha! na persze!)

A magyar gyerekek érdekében csak annyit remélek még, hogy egy normális szinkroncsapat fog rajta dolgozni, és nem a Minimaxon fog futni, ahol két lány mondja majd be az összes hangot és a fősereplőt "Scrooge bácsinak" szólítják...

Re: Nyugati animáció és képregények

Elküldve: 2017.06.17. 23:58
Szerző: iskariotes
Első körben jelzem, hogy tetszik a topik maga :)

Ami pedig az új Kacsameséket illeti. Nos nem tetszik nekem a karakterdizájn, főleg ami az ikreket illeti. Nagyon elrontottnak érzem őket, de ez egyéni szocproblem tudom.

Ide haza a Disney fogja bemutatni:
Promo1: https://www.youtube.com/watch?v=ACHGUxsnH-4
Promo2: https://www.youtube.com/watch?v=9RsoEvDIJUE
Szinkronos előzetes:
https://www.youtube.com/watch?v=T0DHl6qHtag - amennyire megbírtam állapítani Vebi hangja Bogdányi Titanilla lett, őt is csak azért bírtam eltalálni mert a Simpsons-ban ő hozza Lisa-t.
Balus írta: 2017.06.17. 13:28 És ahogy az várható volt, ha már David Tennant is a stáb tagja, akkor legalább egy Doctor Who-utalást el fognak sütni. :D
Mivel eddig nem nagyon figyeltem oda az új sorozatra így ez sem tűnt fel nekem. Max az, hogy egyre több ilyen képpel találkoztam: Kép 1
Kép 2
Kép 3
Kép 4

Re: Nyugati animáció és képregények

Elküldve: 2017.06.21. 13:18
Szerző: Balus
Nekem is tetszik a topik. :)

Nézi itt valaki rajtam kívül a Rick and Morty-t? Most nyáron érkezik hozzá a 3. évad, és kíváncsi vagyok, hogy lesz-e kivel kibeszélnem a (szerintem) jelenleg futó legjobb animációs sorozatot. :D

Re: Nyugati animáció és képregények

Elküldve: 2017.06.21. 13:24
Szerző: Ricz
Balus írta: 2017.06.21. 13:18Nézi itt valaki rajtam kívül a Rick and Morty-t? Most nyáron érkezik hozzá a 3. évad, és kíváncsi vagyok, hogy lesz-e kivel kibeszélnem a (szerintem) jelenleg futó legjobb animációs sorozatot. :D
Én spec nézem, de ki szokásom várni az évad végét. Szóval, menet közben nem leszek egy beszédes partner. :drop:

Re: Nyugati animáció és képregények

Elküldve: 2017.06.24. 10:15
Szerző: tulokos
Nem tudom, hogy mennyire kívánja meg ez a topic az animáció és képregény szoros kapcsolatát; nekem a "nyugati" animációhoz lenne rengeteg gondolatom, de képregényeket nem forgatok. Talán egy hónapja felvetettem másik topikban, hogy mindenesetre jó lenne egy hely, ahol a "nem anime" animációkat is kibeszélnénk. Erre tennék most akkor egy kísérletet, bár inkább csak egy kis ajánló lesz, hátha ezzel az "előjátékkal" sikerül felpezsdítenem a témát.

Nagyon szeretem a stop-motion technikát, első ilyen nagy kedvencesem a Karácsonyi lidércnyomás volt. Nagy öröm számomra, hogy a 90-es évek után most megint virágzását éli, köszönhetően a Laika stúdiónak. Mindjárt az első, 2009-es Coraline és a titkos ajtó című cuccal beírták magukat a képzeletbeli top10-es listámra. Meg aztán ugyanabban az évben ott volt a Mary és Max, amit szintén bármikor meg tudok nézni.

De ha már 2009-es év, akkor át is nyargalnék a legfaszább modern 2D animációkra, külön kiemelve tehát a Kells titka című csodát (nem is értem, hogy az Up végül hogy a faszba vihette el az Oscar szobrot). Tomm Moore kis szünet után aztán megismételte azt a királyságot, amit tud, ráadásul rajongója Miyazaki (és a Ghibli) munkásságának, úgyhogy rossz ember sem lehet. Ja, és idén jelentették be, hogy jön nemsokára az új filmje. (Csak érdekesség, hogy amúgy én is nagy Samurai Jack fan voltam, és hát le sem lehet tagadni, hogy mennyi inspirációt meríthetett Genndy Tartakovsky stílusából TM) Na, de mielőtt még túl korán elcsöppennék meg kell említeni a Belleville randevú francia filmet, ez az a cucc volt, amely végérvényesen megszerettette velem ezt a művészetet. A franciák amúgy is kurvajók ebben, nagy hagyománya van náluk is az animációnak, de én ezzel a címmel veszítettem el a "szüzességemet". Kár, hogy Sylvain Chomet későbbi 2010-es rendezése, Az illuzionista már közel sem sikerült olyan jóra. Aztán ki ne felejtsem a francia-iráni Persepolist, erről a filmről is jókat lehetne diskurálni.
De a régebbi "kézműves" cuccok között is sok kedvencesem van, tényleg csak párat kiemelve: The Secret of NIMH, The Black Cauldron (egyébként nem csak ez az egy Walt Disney van, amit csípek), Macskafogó.

Ja, és egyébként 3D-s számítógépes animációktól is pösszentem már el, eddig a legnagyobb élmény számomra a Rango volt.

Na, szóval csak bedobtam pár nevet és címet, hátha ezek közül nem ismertek párat, illetve én mindegyiket érdemesnek tartom a kibeszélésre.

Re: Nyugati animáció és képregények

Elküldve: 2017.06.24. 10:31
Szerző: Junchi
tulokos írta: 2017.06.24. 10:15 Nagyon szeretem a stop-motion technikát, első ilyen nagy kedvencesem a Karácsonyi lidércnyomás volt.
Érdekes, nekem az annyira nem jött be (sem a hangulata, sem a karakterek, sem semmi), ellenben a Halott menyasszonnyal, amit rögtön másnap meg is néztem újra (reminder: meg kéne majd ezt is venni DVD-n).
tulokos írta: 2017.06.24. 10:15Coraline és a titkos ajtó
Ezt milyen régóta megakarom nézni...
tulokos írta: 2017.06.24. 10:15külön kiemelve tehát a Kells titka című csodát (nem is értem, hogy az Up végül hogy a faszba vihette el az Oscar szobrot
...és ezt is. (Egyébként az animációs Oscarban [meg úgy általában az Oscarban] kár logikát keresni, főleg mikor ilyen tizenkettő-egytucat Pixar-Dreamworks vackok nyerik végül el a szobrocskát. Egyedül az Inside Out jutalmazásával értek egyet, mert az legalább tényleg zseniális volt.)
tulokos írta: 2017.06.24. 10:15Macskafogó
Ezt viszont nem értem, mit esznek ezen ennyire az emberek, nekem valahogy baromi idegesítő volt az egész, élen a "humorával". Ha már magyar rajzfilm, akkor nálam a Vuk jöhet csak szóba, illetve a Féhérlófia.

Re: Nyugati animáció és képregények

Elküldve: 2017.06.24. 11:32
Szerző: tulokos
Junchi írta: 2017.06.24. 10:31Ezt viszont nem értem, mit esznek ezen ennyire az emberek, nekem valahogy baromi idegesítő volt az egész, élen a "humorával". Ha már magyar rajzfilm, akkor nálam a Vuk jöhet csak szóba, illetve a Féhérlófia.
Nekem ugyanazért tetszett, amiért a Hófehér, a humora miatt. :D Tehát ebből a szempontból valóban kilóg a sorból. És igen, ha már magyar cuccok, akkor a Fehérlófia sem maradhat ki a felsorolásból!

A halott menyasszony sem volt rossz, de az nem varázsolt el annyira, mindenesetre Tim Burton mint animátor/animáció rendező szerintem sokkal izgalmasabb és szerethetőbb, mint amikor Johnny Depp-ből csinál bohócot... :D

Re: Nyugati animáció és képregények

Elküldve: 2017.06.24. 15:49
Szerző: Balus
tulokos írta: 2017.06.24. 10:15 Nagyon szeretem a stop-motion technikát, első ilyen nagy kedvencesem a Karácsonyi lidércnyomás volt. Nagy öröm számomra, hogy a 90-es évek után most megint virágzását éli, köszönhetően a Laika stúdiónak. Mindjárt az első, 2009-es Coraline és a titkos ajtó című cuccal beírták magukat a képzeletbeli top10-es listámra.
A Laikától az én személyes kedvencem a Kubo és a varázshúrok, szerintem eddig messze ez a legkiforrottabb munkájuk. Legalább háromszor néztem meg, és mindegyik alkalommal ugyanúgy lenyűgözött, mint legelőször. (Nem kicsit voltam csalódott, amikor a Zootopia elvitte előle az animációs Oscart...)

És ha már stop-motion, akkor nagyon tudom ajánlani A fantasztikus Róka úr c. filmet Wes Andersontól.
tulokos írta: 2017.06.24. 10:15 Kells titka
Ezt már nagyon régóta meg akarom nézni, főleg amióta megtudtam, hogy a Kecskeméti Rajzfilmstúdió is részt vett az elkészítésében.
tulokos írta: 2017.06.24. 10:15 Belleville randevú
A Belleville randevút és a már említett Rangót leginkább azért tudom értékelni, hogy mertek szakítani a nyugati rajzfilmekre gyakran jellemző aranyos karakterdesignokkal (plusz a Belleville randevúban gyakorlatilag nincsen beszéd, ami szintén bátor húzás). Kész felüdülés olyan rajzfilmfigurákat látni, amik bizonyos szempontból szépek és jól kidolgozottak, de aranyosnak semmiképpen sem nevezném őket.
tulokos írta: 2017.06.24. 11:32 Nekem ugyanazért tetszett, amiért a Hófehér, a humora miatt. :D Tehát ebből a szempontból valóban kilóg a sorból. És igen, ha már magyar cuccok, akkor a Fehérlófia sem maradhat ki a felsorolásból!
Jaj, a Hófehér. :D Az egyik kedvenc magyar rajzfilmem, amit a Macskafogóval szemben érthetetlenül kevesen ismernek. Pedig remek kifigurázása a klasszikus tündérmeséknek. A szövegek pedig szenzációsak, az egyik barátommal órákon keresztül tudunk belőle idézni. :D

Re: Nyugati animáció és képregények

Elküldve: 2017.06.24. 19:34
Szerző: tulokos
Balus írta: 2017.06.24. 15:49A Laikától az én személyes kedvencem a Kubo és a varázshúrok, szerintem eddig messze ez a legkiforrottabb munkájuk. Legalább háromszor néztem meg, és mindegyik alkalommal ugyanúgy lenyűgözött, mint legelőször. (Nem kicsit voltam csalódott, amikor a Zootopia elvitte előle az animációs Oscart...)
A Kubo és a varázshúrok azért is kiemelkedő most a Laika munkái között, mert a Coraline után a ParaNorman és a Doboztrollok már nem voltak olyan érdekfeszítőek, viszont a technikai megvalósítás mindegyikben top-notch.

Wes Andersontól előbb láttam a Tenenbaum, a háziátok, az Édes vízi élet, A Grand Budapest Hotel, valamint a Holdfény királyság filmeket. Engem sose tudott megfogni azzal az átromantizált nosztalgiával, amit annyira nyomat, mintha valójában jelentés nélküliek lennének a cuccai. De aztán A Fantasztikus Róka úr nagyon tetszett, én is csak ajánlani tudom. Bár sajnos nem olyan magas szintű az angolom, hogy a szövegében is igazán el tudjak merülni, márpedig ennek az lenne az egyik nagy erénye (Roald Dahl regénye alapján készült a cucc).
Balus írta: 2017.06.24. 15:49Ezt már nagyon régóta meg akarom nézni, főleg amióta megtudtam, hogy a Kecskeméti Rajzfilmstúdió is részt vett az elkészítésében.
Bezony, szomorú is voltam, amikor nem vitte el az Oscart, nem mintha olyan sokat jelentene már az a szobor, de azért mégis.
Balus írta: 2017.06.24. 15:49A Belleville randevút és a már említett Rangót leginkább azért tudom értékelni, hogy mertek szakítani a nyugati rajzfilmekre gyakran jellemző aranyos karakterdesignokkal (plusz a Belleville randevúban gyakorlatilag nincsen beszéd, ami szintén bátor húzás). Kész felüdülés olyan rajzfilmfigurákat látni, amik bizonyos szempontból szépek és jól kidolgozottak, de aranyosnak semmiképpen sem nevezném őket.
Hehe, ez így van.
Meg hát amúgy a rút esztétikája is legalább olyan fontos! Tim Burton például sokat tett azért, hogy annak is meglegyen a bája napjainkban. Vagy a Guillermo del Toro-féle A faun labirintusa, amellett hogy hatalmas dráma nagyon komoly belső világgal, esztétikával is operál. Amikor a legelején a kislány talál egy ocsmány és nagy botsásákát, akkor utána azt mondja az anyjának, hogy "láttam egy tündért", már ott éreztem, hogy ez nekem fog szólni. :D Na, de most már eléggé elkanyarodtam, noha egyébként az ilyen látványos filmek esetében is felmerülhetne az animáció mint eszköz.
Balus írta: 2017.06.24. 15:49Jaj, a Hófehér. :D Az egyik kedvenc magyar rajzfilmem, amit a Macskafogóval szemben érthetetlenül kevesen ismernek. Pedig remek kifigurázása a klasszikus tündérmeséknek. A szövegek pedig szenzációsak, az egyik barátommal órákon keresztül tudunk belőle idézni. :D
És ellentéte mindannak, ami Walt Disney! :D

Re: Nyugati animáció és képregények

Elküldve: 2017.06.24. 19:40
Szerző: Akosss
Fú, nincs időm most mindenre reagálni, de köszi szépen az ajánlásokat, felírogattam őket a PTW listámra. Ami a magyar rajzfilmeket illeti, a Macskafogó és a Vuk mellett nekem a Szaffi a nagy kedvencem, a Hófehér és a Fehérlófia nekem sajnos kimaradt, de akkor majd bepótlom őket. Stop-motionből pedig az említettek mellett nekem még a Wallace és Gromit a kedvencem, jaj de régen láttam, plusz juteszembe meg kéne nézni a Shaun, a bárány mozit is. Jajj, ha valamivel le vagyok maradva az animék mellett, azok ezek...

Re: Nyugati animáció és képregények

Elküldve: 2017.06.26. 21:31
Szerző: iskariotes
A tavalyi animációs Oscaron személy szerint végig őrlődtem és nem tudtam dönteni, hogy a Vörös teknős vagy az Életem cukkiniként e a jobb alkotás. Végül magamban Cukkinira szavaztam mert annak úgy vélem sokkal pozitívabb a vége mint a Teknősnek. A Kubo stabil harmadik helyet hozta el nálam, a Zootropolis is belefért a top 5-be, de hogy a Moana helyett a Messzi Északot tettem volna be az is biztos.

Az meg kiábrándító, hogy idén eddig semmi érdemleges nem került be a mozikba. Talán a Lego Batman talán.

Re: Nyugati animáció és képregények

Elküldve: 2017.06.27. 10:45
Szerző: Akosss
iskariotes írta: 2017.06.26. 21:31 Az meg kiábrándító, hogy idén eddig semmi érdemleges nem került be a mozikba. Talán a Lego Batman talán.
Ja, ráadásul már megint a fucking minionokat látom mindenhol a Gru 3 miatt. :knife: A Verdák 3-ra nem tudom, miért volt szükség, messze a Pixar egyik legrosszabb produkciója, inkább ment volna A hihetetlen család 2 helyette. A nemsokára megjelenő Emoji-filmtől meg egyenesen rosszul vagyok. :computer:

Re: Nyugati animáció és képregények

Elküldve: 2017.06.27. 22:22
Szerző: Balus
iskariotes írta: 2017.06.26. 21:31 Az meg kiábrándító, hogy idén eddig semmi érdemleges nem került be a mozikba. Talán a Lego Batman talán.
A Pixar másik idei filmje, a Coco a trailerek alapján szerintem ígéretesnek tűnik (legalábbis az alapkoncepcióját már most érdekesebbnek találom a pár évvel ezelőtti, hasonló tematikájú Az élet könyvénél).

Re: Nyugati animáció és képregények

Elküldve: 2017.06.29. 19:19
Szerző: tulokos
iskariotes írta: 2017.06.26. 21:31 A tavalyi animációs Oscaron személy szerint végig őrlődtem és nem tudtam dönteni, hogy a Vörös teknős vagy az Életem cukkiniként e a jobb alkotás. Végül magamban Cukkinira szavaztam mert annak úgy vélem sokkal pozitívabb a vége mint a Teknősnek. A Kubo stabil harmadik helyet hozta el nálam, a Zootropolis is belefért a top 5-be, de hogy a Moana helyett a Messzi Északot tettem volna be az is biztos.
Az Életem cukkiniként kedves történet és ügyes dráma annak ellenére, hogy propaganda film. Olyan árvaházról szól, amelyben a nehéz sorsú gyerekek teljesen ki vannak egyenlítve etnikailag, és ezt még megfejelték azzal, hogy az állami szervek is csak bizalomra adnak okot; a legtöbb empátiát egy rendőr (!) gyakorolja a filmben. :mosoly:

De legalább nem olyan felszínes, mint a Zootropolis, ami ugyanezt a multikulti témát propagálja. Pofátlanul drága és kétségtelenül profi iparos munka lett a rendőr nyuszi története, de semmi több. Az Oscar-díj lelketlenségét bizonyítja, hogy győztesnek hozták ki. Lelketlenség alatt azt értem, hogy semmibe veszik a valóságot, az olyan tényeket, hogy itt van ez a stop-motion rajzfilm, ami eszköztelenül, 5 millió euróból ugyanazt a hatást megvalósítja (és persze még többet is), mint a Walt Disney "gigaprodukciója". Ráadásul a Zootropolis már az Oscar előtt elérte az 1 milliárd dolláros bevételt, míg az Életem cukkiniként pedig nem is profitált semmit (szerk.: vagyis nagy segítség lett volna, ha a díjjal megtámogatták volna az ilyen cuccoknak a terjedését, de hát ezek ugye nem szempontok).

Milyen érdekes az is, hogy a 2014-es Oscart annyira nem hatotta meg az állatokkal eljátszott történet az elfogadásról, hogy az Ernest és Celestine elvihesse az aranyszobrot a Jégvarázs elől. Hiába egy hatalmas szar a Jégvarázs, mert a sikeresség akkor is kellően imponálónak bizonyult. (Jesszusom, az 5 éves unokahúgom már több nyelven betanulta a "Let it go" songot; nagyon nehéz szeretni így valakit... :D )

Szóval A vörös teknős győzelmére semmi esély nem volt itt, noha szerintem kétséget kizáróan a legjobb animációs film volt 2016-ban. A Ghiblitől sem lehetett idegen feladat részt venni ebben, különösen Takahatának, aki egy francia műveltségű figura. Az Oscarra jelölt animációk között ez állított a legtöbbet, méghozzá sokkal elemibb, örök érvényű értékekről. Beszédes volt a teknős-teknőspáncél és a nő allegóriája, gyönyörűen mutatta be az apaságot, vagy egészen pontosan az örökítést. Illetve megrendítő a cselekmény kerete, a történet a történetben, ami azzal a feszültséggel zárul, hogy vajon érvényes volt e a főhős élete. Én afelé hajlok, hogy "igaz" életet élt, annak ellenére, hogy nem volt valóság.

Re: Nyugati animáció és képregények

Elküldve: 2017.06.29. 20:02
Szerző: Titkos
Jó a topic, ha lesz időm, majd valamikor írok is ide több dologról, most csak annyit szeretnék mondani, hogy a "legjobb animációs film" Oscarban nem kell túlzottan sok logikát keresni: minden évben a Disney/Pixar/Dreamworks nyer és kész. :dirr: Ez így el van döntve, függetlenül a film minőségétől. Ha mondjuk abban a bizonyos évben az Inside Out-ot egy tök noname cég hozta volna ki, míg a Disney mondjuk az Emoji movie-val jött volna, akkor is ez utóbbi nyer. Szomorú, de ez van, ennyit ér manapság az egész Oscar. ^^" Btw, Emoji-film: abból nem a filmet kell megnézni, mert az láthatóan gagyi lesz, hanem elég ezt az összefoglalót, benne van minden lényeges infó. :D

Re: Nyugati animáció és képregények

Elküldve: 2017.06.29. 20:26
Szerző: tulokos
Titkos írta: 2017.06.29. 20:02Oscarban nem kell túlzottan sok logikát keresni: minden évben a Disney/Pixar/Dreamworks nyer és kész. :dirr:
Főleg a Pixar nyer, és párszor a Disney, illetve most már csak a Disney mióta megvette a Pixart. :D

Re: Nyugati animáció és képregények

Elküldve: 2017.06.30. 20:58
Szerző: Balus
Kijött az első trailer a Rick and Morty 3. évadához, és pont olyan elborult az egész, mint ahogy azt szeretem.

Valaki hibernáljon engem július 30-ig! :D

Re: Nyugati animáció és képregények

Elküldve: 2017.06.30. 23:15
Szerző: iskariotes
tulokos írta: 2017.06.29. 19:19
iskariotes írta: 2017.06.26. 21:31 A tavalyi animációs Oscaron személy szerint végig őrlődtem és nem tudtam dönteni, hogy a Vörös teknős vagy az Életem cukkiniként e a jobb alkotás. Végül magamban Cukkinira szavaztam mert annak úgy vélem sokkal pozitívabb a vége mint a Teknősnek. A Kubo stabil harmadik helyet hozta el nálam, a Zootropolis is belefért a top 5-be, de hogy a Moana helyett a Messzi Északot tettem volna be az is biztos.
Az Életem cukkiniként kedves történet és ügyes dráma annak ellenére, hogy propaganda film. Olyan árvaházról szól, amelyben a nehéz sorsú gyerekek teljesen ki vannak egyenlítve etnikailag, és ezt még megfejelték azzal, hogy az állami szervek is csak bizalomra adnak okot; a legtöbb empátiát egy rendőr (!) gyakorolja a filmben. :mosoly:
Jó persze a film nagyon idilikus képet fest sok mindenről, de azért alapvetően ott van mindenhol a dráma. Cukkini alapvető helyzete sem vidám és ez még csak fokozódik! Az árvaház hiába mesébe illő Simon nagyon hamar rendet vág a fejekben: itt azok vannak akiket senki sem szeret. Ehhez meg jönnek a gyerekek háttér történetei, Alice talán a legfelkavaróbb akiről Simon csak annyit mond: "Róla pontosan nem tudom miért van itt. Apukája csinált vele valamit, kimondhatatlan dolgokat művelt vele." Szóval van itt dráma bőven és ugye most ez a felsorolás sem volt teljes. A magam részéről jó dolognak tartom, hogy egy ilyen film mesél a gyerekeknek arról, hogy milyen az árvaház, a rendőrök nem szőrös talpú gonosz bácsik mind. És igen a társadalomban sok fajta ember él, de ettől még nem kell őket utálni.
tulokos írta: 2017.06.29. 19:19 Szóval A vörös teknős győzelmére semmi esély nem volt itt, noha szerintem kétséget kizáróan a legjobb animációs film volt 2016-ban. A Ghiblitől sem lehetett idegen feladat részt venni ebben, különösen Takahatának, aki egy francia műveltségű figura. Az Oscarra jelölt animációk között ez állított a legtöbbet, méghozzá sokkal elemibb, örök érvényű értékekről. Beszédes volt a teknős-teknőspáncél és a nő allegóriája, gyönyörűen mutatta be az apaságot, vagy egészen pontosan az örökítést. Illetve megrendítő a cselekmény kerete, a történet a történetben, ami azzal a feszültséggel zárul, hogy vajon érvényes volt e a főhős élete. Én afelé hajlok, hogy "igaz" életet élt, annak ellenére, hogy nem volt valóság.
A magam részéről inkább azt mondom, hogy igaz és valós életet élt a férfi a szigeten. Ha nem lett volna valós mind az amit láttunk akkor nagyon szomorú lennék.

Re: Nyugati animáció és képregények

Elküldve: 2017.07.01. 02:14
Szerző: Ricz
Na, kicsit közbepofátlankodok az Oscaros gondolatmenetbe azzal, hogy elkezdtem az Archert. Kapásból be is daráltam az első évadot, de érzem, hogy olyan rövidnek fogom érezni, mint a Brickleberry-t. Jó pár hangosan röhögős pillanata van ennek is, némelyik duma meg olyan, azt tanítani kéne. :)

BTW, akkor már Oscar ON: személy szerint nagyon nem tartom sokra az egészet, ahogy a Golden Globe-ot vagy az Arany Pálmát/Medvét. Rendszerint pont az a módszer miatt, ahogy működik. Egy csomó tényleg jó film megy el a radar alatt, vagy totál érthetetlen döntés születik. Tavaly volt a Suicide Squad példának okádék, ami maszkos díjat nyert egy amúgy olyan filmmel szemben, aminél egy kábé olyan maszképítő bravúrokat hajtottak végre, mint az egykoron tették a Majmok bolygójával (az eredeti Hestonossal).
Egy jó képpel tudnám leírni: ez kábé olyan, mint amikor kiraknak eléd egy csomó sört. Van közte cider, kőműves sör, igazi kézműves darab, egy lágyabb ízű édes sör, meg valami kommersz szar, és megszavazzák, hogy a kőműves sör az igazi, mert az pont elég keserű, habos meg lófüttyfürütty, és úgy a jó, hogy érzed rajta a homokot. Mindezt arra alapozva, hogy "cidert csak a puncik isznak és azok, akik félnek egy kis alkoholtól", "a kézműves sörök rendre elcsesznek valamit a kísérletezgetéseikkel", "az a sör, ami lágyabb ízű és/vagy édesebb, az nem is sör, hanem lóhúgy", "a kommersz szar meg azért van mezőnyben, mert mifelénk ez minőséginek számít" (mint a Heineken Magyarországon, mikor az csak egy közép-alsó kategóriás holland munkássör, vagyis egy olyan Arany Ászok-színvonal).

Re: Nyugati animáció és képregények

Elküldve: 2017.07.04. 23:58
Szerző: iskariotes
Ricz írta: 2017.07.01. 02:14 Na, kicsit közbepofátlankodok az Oscaros gondolatmenetbe azzal, hogy elkezdtem az Archert. Kapásból be is daráltam az első évadot, de érzem, hogy olyan rövidnek fogom érezni, mint a Brickleberry-t. Jó pár hangosan röhögős pillanata van ennek is, némelyik duma meg olyan, azt tanítani kéne. :)
Ricz! Riiiicz! Riiiiiicz! Riiiiiiiiiiiicz! Danger Zone! :rozsaszintancoloelefant: Az Archer hihetetlenül kemény sorozat, én imádom. Remélem végig nézid mert nagyon megéri.

Ja igen! Csak jelzem, hogy az Archer nálam ugyan olyan csere alap mint az Avatar univerzum, ha esetleg valakit ez érdekelné.

Re: Nyugati animáció és képregények

Elküldve: 2017.07.05. 01:43
Szerző: Ricz
iskariotes írta: 2017.07.04. 23:58Ricz! Riiiicz! Riiiiiicz! Riiiiiiiiiiiicz! Danger Zone! :rozsaszintancoloelefant:
Ezt most elképzeltem, ahogy úgy mondod mint Stirling. :LOL:

Amúgy végig fogom, már a 3. évadot kezdtem el. Nekem is bejön, igaz, a humora nem mindig talál be, olykor kissé idegesítő is Stirling, de valamivel mindig képes meglepni a sorozat, amivel helyreteszi.

Re: Nyugati animáció és képregények

Elküldve: 2017.07.13. 13:17
Szerző: Vree
RE: amerikai szuperhős(Marvel/DC)posvány
iskariotes írta: 2017.07.05. 22:03
Vree írta: 2017.07.03. 14:35 Nem segít, hogy mind a Marvel, mind a DCU roskadozik a saját történelme alatt: valamiért minden író adottnak veszi, hogy az összes új olvasó eleve tudni fogja (egyáltalán érdekli), hogy 100 gagyi karakterből melyik ki és mit csinált 100 kötettel ezelőtt valakivel a Titkos Háborúk különszámban...
(Na a Gwenpool pont azért működik, mert ezzel szakít: egy karakter sem növi túl a konkrét képregényben kijelölt szerepét, és mindre esik egy-két magyarázó metapoén. Pofonegyszerű frmula, amiből mégis sok Marvel író tanulhatna.)
Én a magam részéről nem érzem ezt. Vagyis persze egy amerikai képregényrajzoló aki gyermekként is ezeket a füzeteket olvasta (mert imádta a szuperhősöket) másképpen viszonyul az elődökhöz mint aki kimondottan utálja a szuperhősök ezen változatát. De mivel mindig történik csere az alkotóknál így mindig egy újabb generáció mutathatja be, hogy nekik mit jelképez Batman, hogy szerintük mi vezérli Lex Luthort stb. stb. Azt én sem tagadom, hogy a sok párhuzamosan futó különböző univerzumokban játszódó történetek fárasztóak tudnak lenni.
Arról nem is beszélve, hogy egyes történeteket vagy 30-40 éve ugyan az a szerző visz és lustaságból vagy szerkesztői nyomás miatt nem mer vagy akar változtatni a történeten. Vagy ha már ki is került a keze közül akkor értő módon nem nyúlnak hozzá csak a mester szellemében visszik tovább az univerzumot (lásd DB).
Arra gondolok, hogy: mondjuk felütöm ezt az "All-New Wolverine"-t.
(Elején, az 1. fejezettel+Annuallal kezdve.)
Annyira képben vagyok, mint olvasó, hogy a Logan Wolverine most "meghalt" és a lánya/klónja X-23 veszi fel a Wolverine köntöst.
(És most linkelhetném az oldalas spread-eket, ahol áll azt üvöltve, hogy "Nem vagyok Laura! A nevem Wolverine!", csak hogy sulykoljuk ugye az olvasóban...Mármint a legközelebbbi rebootig, szóval kvázi tök feleslegesen...)
Az első pár oldal még tetszik is, valamiféle amatőr tini banda hangszeres próbán vagyunk, a látvány egész helyes, aztán...
Feltűnik Reed Richards, aki valamiért fekete tinédzser, és vele együtt Póklány/Gwen Stacy, de ő nem Póklány, hanem X-23, akivel valamiért tudatot cseréltek egy párhuzamos univerzumban(?), ezért megkeresik Pókembert, aki nem Peter Parker hanem Dr. Oktopusz, aki jó útra tért és az utódja lett, miután a szelleme megszállta a testét és
MIIIIVAAAAAAAAAAAN?

Előrelapoztam egy pár fejezetet, na ebben X-23 (bocs Wolverine) Mókuslánnyal talizik, ami találkozás tulajdonképp nem vezet semmire, de ugye kell a plug-in a most újrainduló "Verhetetlen Mókuslány" sorozatnak.

És kábé ez a modern DC/Marvel dióhéjban. Crossover crossover hátán (keresztbe-reklám), folyamatos utalások egyszerre több sorozatban parallel futó eseményekre, amik csak egy újabb rebootot szolgálnak. Történet? Cselekmény? Ugyan kérlek, a sok zombinak ez is megfelel.
iskariotes írta: 2017.07.05. 22:03De teszem hozzám egy Pókemberbe talán könnyebb bekapcsolódni mint mondjuk egy futó mangába ahol vagy 100 fejezet van plusz három regény plusz közel fél tucat spin off manga boldogítja a jó embert. Arról nem is beszélve, hogy egyes történeteket vagy 30-40 éve ugyan az a szerző visz és lustaságból vagy szerkesztői nyomás miatt nem mer vagy akar változtatni a történeten. Vagy ha már ki is került a keze közül akkor értő módon nem nyúlnak hozzá csak a mester szellemében visszik tovább az univerzumot (lásd DB).
Ezt viccnek szántad, ugye? Hisz' az összes fentebb említett teljesen fordítva van.
Egyetlen mangát, plusz esetleg 1-2 anime vagy OVÁt, netán light novelt követni (ami igazából ugyanaz a sztori mind a 3ban minimális változtatással, de az egyikhez nem szükséges a másik feldolgozásról még akár csak hallani se) bármilyen nehézséget jelenthet?
Ehhez képest üss fel bármilyen szuperhősös Wikipédia oldalt és rögtön látszik (még jó, hogy van internet és valaki ezeket rendszerezi, különben az életben nem tudnánk követni), hogy 4-5 sorozat (All-New Pókember, Ultimate Pókember, Kiváló Pókember, Bosszúállók #345, Végtelen Világok Háborúja #1-6 satöbbi satöbbi) ismerete kellene, hogy követni lehessen az eseményeket, de ráadásul ezek nem is feltétlenül logikusan kapcsolódó narratívát alkotó történetek, inkább csak "kötelező részvétel" a húzónevek részéről.

Hogy az írók váltogatják egymást, az meg többnyire csak káoszt szül. Animéből is ha animeváltozat van, ha filmváltozat van, ha novellaváltozat van, az sokszor más "univerzum", esetleg más íróval és más szabályokkal és az ilyen "reboot" teljesen rendben van; ahogy rendben van mondjuk a Batman Animated Series, Batman Nolan trilógia, Tim Burton's Batman, Batman különszámok...

De az vicc, amikor egymásnak adják a kulcsot az írók bármilyen átfogó terv nélkül (és ez pl. TV-sorozatoknál is sokszor látszik és rányomja a bélyegét, ha nincs egy erős "irányító" vezető kinevezve a stábban), az egyik retconolja amit a másik írt, a kiadó belenyúlkál...Olyan is lesz a végeredmény.

Példa:
a Fox és a Marvel most küzd egymással a mozivászonért, ti. a Marvel eladta az X-Men adaptálás jogát nekik, és mivel azok a filmek sikerek voltak, nem is bírja visszaszerezni.
A Marvel viszont nem akarja, hogy más licencét reklámozza. Mi lett ennek a következménye?

Először is elkezdett nyomni a képregényekben egy X-Men alternatívát, az Inhumans nevű félisten-csoportot.
Egy tucat szuperhősről "kiderült", hogy -nahát!- igazából mindig is ehhez a trupphozt tartozott.

Skarlát Boszorkány és Quicksilver az X-Men főgonosz Magneto gyerekei. A szerepük annyira jelentős, hogy Skarlát Boszorkány volt az, aki a mutáns populációt milliókról pár százra varázsolta a legutóbbi retconban (újabb "zseniális" kiadói húzás, visszaveivendő az X-Ment a szuperhősös gyökerekhez). Szóval a szerepe az X-Men képregényes univerzumban nem éppen jelentéktelen.

Csakhogy a Marvel fel szerette volna őket használni a saját mozifilmjeiben. Mi lehetett ennek a módja?

Meglepetés! Kiderült, hogy a testvérek SOHA NEM IS VOLTAK MAGNETO GYEREKEI, SEM PEDIG MUTÁNSOK, csak azt hitték! És így a Marvel már nyugodtan használhatja őket a továbbiakban.
Miközben a hűséges (barom) olvasó foghatja a fejét, hogy itt most mi van?

És ez nem egyedi eset.

Szóval ennyit a szuperhős képregényekről...

Re: Nyugati animáció és képregények

Elküldve: 2017.07.13. 13:57
Szerző: Ricz
Vree írta: 2017.07.13. 13:17Példa:
a Fox és a Marvel most küzd egymással a mozivászonért, ti. a Marvel eladta az X-Men adaptálás jogát nekik, és mivel azok a filmek sikerek voltak, nem is bírja visszaszerezni.
Javíts ki nyugodtan, ha rosszul emlékszem a miértekre és a lore-ra, de asszem az Infinity Warban (a közelgő Avengers moziszálban) a Fantasztikus Négyes is komoly szerepet játszott, és ők is a Foxnál vannak. Hiába sikerült elfogadhatóra a első ezen évezredbeli próbálkozás és az Ezüst Utazós film, annyit ültek a szereplőkön, hogy lejáróban volt a licenc, így összerakatták megújításként a Fantastic 4 című kolosszális bukást.
Kíváncsi vagyok miképp fogja ezt az MCU megoldani, bár eddig egész jól megvoltak nélkülük is.

Re: Nyugati animáció és képregények

Elküldve: 2017.07.13. 14:20
Szerző: Vree
^Így van, az F4et nem használhatja vásznon a Marvel és gyakorlatilag nem léteznek emiatt a Marvel Cinematic Univezumban.

(Mondjuk nekem baromira nem is hiányoznak. Sokkal logikusabb történet szempontból egyetlen hőscsoportra (Avengers) fókuszálni.

Az X-Men eleve olyan setting volt, ami önálló univerzumot kívánt, hiszen az lényegében a transzhumán mese, ahol a társadalom próbál megbirkózni egy terjedő "új" ember és a régi "tisztavérű" konzervatívok vitájával. Ami viszont nem passzolt túl jól a Marvel többi részének alapfelállásához, ahol a hősök magányosak és egyediek, akikre kivételezett pozíciójuk ró felelősséget. Nyilván nehéz a hatalom, felelősség, titoktartás, magány érzését érzékeltetni, ha minden második ember már úgyis mutáns.
Ami az F4et illeti, ők meg igazából egy derűlátóbb korból visszamaradt "öregek", akik eléggé kilógnak a sötétrealistább figurák közül. Mondjuk persze a Marvel képregényuniverzum tömve van más, tök felesleges csapatokkal is, de mennyivel jobb így, hogy legyen már akkor CSAK az Avengers.)

Érdekes, hogy a Deadpool kapcsán történt egy csere: hogy az F4 ellenség Ego-t adta át a FOX, cserébe hogy két mutáns szerepelhessen a Deadpool moziban. De ez nem valószínű, hogy nagy tételben is ismétlődő dolog lesz.

Erről amúgy eszembe jut, hogy az All-New képregényuniverzum az F4et UGYANÚGY eltemette. Ha jól tudom, van benne egy gonosz Reed Richards "The Maker" valahol és ennyi.
Szóval ez a "rivális licencet nem reklámozunk" filmes politika nagyon is beleszól a Marvel képregényekbe, bizony.

Re: Nyugati animáció és képregények

Elküldve: 2017.07.13. 22:47
Szerző: iskariotes
Részben miattad Vree részben azért mert agyaltam rajtam részben felül bírálom a nézőpontomat.

Valóban komoly probléma, hogy a két nagy nem érti mit is kellene tenniük. A rengeteg "univerzum" helyett mindenkinek (tehát az egyes karaktereknek) csak egy kellene ahol nincs semmiféle keresztbe megjelenés. (Milyen furcsa az anime-manga világában talán egy komolyabban vehető crossover volt a Lupin&Connan duó). Ez már alapból sokat lendíthetne a bolton/megítélésen.
Továbbá a karaktereket jobban kellene "pozicionálni". Itt arra gondolok, hogy egy-egy szuperhőst vagy csapatot kimondottan egy-egy célközönséghez kellene igazítani. Példának okáért: Pókemberrel inkább a (kis)tini fiúkat lenne célszerű betámadni, a Fantasztikus 4-sel inkább a tudomány iránt érdeklődőket lehetne megszólítani. A Vasemberrel a technikai újdonságokkal foglalkozó embereket lehetne megfogni. Persze ezek csak ilyen ötletelések, de szerintem ez még mindig járhatóbb út lehetne mint ami eddig volt.
A legtöbb sorozat akármennyire is értő kezek készítik előbb utóbb megfásul. Ezért a magam részéről inkább azt látnám célravezetőnek, hogy egy szerző párossal mondjuk kötnek egy minimum 4 maximum 8 éves szerződést akik az adott szakaszban vezetik a karaktert és így a világát. Szerintem ez azért lehetne jó mert így sokan elmesélhetnék az ő sztorijukat, könnyebben és gyorsabban lehetne reagálni a világ változására. Valamint megadná a kontinuitás biztonságát, de nem az lenne, hogy egy valaki 50 éven át írjon egy történetet.

Ami pedig az anime&manga párhuzamot illeti.
Természetesen bizonyos szempontból könnyebb "követni", főleg akkor ha egy adót mangát 12-24-56 rész alatt pontosan feldolgozza egy anime. Csak úgy kérdezem, hányan mondták, hogy olvasták a DN-t miközben csak az animét látták? (Gondolom arányaiban annyian ahányan azt mondták, hogy olvasták a LoR-t miközben csak a trilógiát látták.) Másrészt szerintem egy több évtizede futó sorozatba sem olyan könnyű bekapcsolódni. Plusz ha valaki most kezdene bele egy olyan sorozatba mint mondjuk a OP elég sok kanyart kellene lenyelnie mire a jelenlegi fejezetekhez elérne az olvasó.