Oldal: 5 / 5

Re: CG rajzfilmek

Elküldve: 2011.06.21. 23:39
Szerző: Titkos
Na, csak én nézem itt meg mindig az aktuális CG rajzfilmeket? XD Btw, mai "áldozat" a Kung-fu panda 2, és talán az első, amelyik egyáltalán nem tetszett. Hozzá kell tennem, hogy az első filmet sem tartom akkora nagy számnak, mint a Megaagyat, vagy akár a Madagaszkár szériát (Dreamworks többi munkája), de egyszeri kikapcsolódásnak jó volt, poénok közül is akadt pár jó, szóval semmi komoly gondom nem volt vele. (Még úgy sem, hogy nem tudtam nem észrevenni, hogy az alapsztori kissé olyan, mintha elővették és némileg felturbózták volna a Beverly Hills-i nindzsa című filmet.) Viszont itt van a második rész, ami valahogy még másfél órányi szórakozásra sem volt igazán alkalmas. Amikor meghallottam, hogy készül a folytatás, gondolkodtam is, hogy "ezen a történeten mit lehet még folytatni?", de gondoltam, hogy majd megint elővesznek pár kung-fu fogás paródiát, meg amik az 1-ben voltak, és hamar eltelik az a másfél óra. Sajnos nem így történt, unalmas, a poénok 90%-a már szerepel a trailerben, és kissé nyögvenyelős is, ráadásul olyan szinten sikerült benne az összes amcsi klisét felvonultatni, hogy az már nekem is fájt, pedig általában igyekszem elnéző lenni ezekkel szemben. Volt itt "nem én vagyok az apád" fordulattól kezdve "száműzött gyermek" sztori, illetve ezek mellé még behoztak főgonosznak egy albínó pávát, pedig a Rio filmnél tényleg azt hittem, hogy a bóbitás kakadunál gázabb főgonosz idén már nem lesz a filmekben. :dirr: (Jövőre várom a Lyme-kóros kullancsot, aki csigalassú mászása közben azt ordítozza, hogy "megcsíplek és véged lesz!", esetleg valami nyílméregbékát "Vigyázz, megtörölközöm benned!" dumával. :dirr: De komolyan, ezeknek senki nem szólt, hogy léteznek állatok, amik akkor sem lesznek az ember szemében ijesztőek, ha belegebednek?) Ez főleg annak fényében volt gáz, hogy az első rész főgonosza egy hópárduc, ami azért klasszisokkal coolabb és tekintélyt parancsolóbb. Ezen kívül valahogy a "fenyegetést" sem éreztem, ami az lett volna, hogy bár kung-fu tudásban a páva nem vetekedhet a legjobbakkal, viszont életveszélyes, mert tűzijátéka/ágyúja van. Tudom, hogy ennek van valós történelmi alapja, de ettől még a filmben irtó hülyén hatott. Viszont a "fénypont" mégis a film utolsó 10 mp-e, amit inkább el sem mondok, legyen annyi elég, hogy ha nem tévedek (bár úgy lenne), előrevetíti egy lehetséges még rosszabb harmadik rész eljövetelét. :dirr: Ezt egy rajzfilm-fannak sem ajánlom, reménykedjünk inkább, hogy a hamarosan mozikba kerülő Verdák 2 ennél sokkal jobb lesz.

Re: CG rajzfilmek

Elküldve: 2011.06.22. 20:13
Szerző: anubys
A pandának nekem már az első része sem tetszett, a másodikat több, mint valószínű, hogy minden formában kihagyom.

Ellenben ami nagyon meglepő, hogy úgy tűnik, a Pixar a történelme folyamán először luftot rúgott. Legalábbis az eddig beérkezett értékelések/kritikák alapján ez a kép állt össze bennem. Mondjuk eddig A Verdák az egyetlen cím, amit nem néztem meg tőlük, de ennek ellenére sem örülnék, ha a második rész fiaskó lenne. :(

Re: CG rajzfilmek

Elküldve: 2013.03.13. 14:36
Szerző: Titkos

Re: CG rajzfilmek

Elküldve: 2013.03.13. 18:05
Szerző: Mariko
Hát ez szomorú. :( Megnézem én a CGI rajzfilmeket is, és lehetnek nagyon aranyosak vagy viccesek, de igazán szépek nem, valahogy mindig olyan steril marad a látvány.

Re: CG rajzfilmek

Elküldve: 2013.03.13. 19:39
Szerző: Sárkánybaby
Ha megigérik, hogy előveszik cserébe a bandát, akik a papirrepülős rövidfilmet csinálták, és teljes munkaidőben foglalkoztatják őket (elsősorban az írót/rendezőt), én visszamenőleg is haljamos leszek megbocsájtani a studiónak. Ellenkező esetben viszont...

Re: CG rajzfilmek

Elküldve: 2013.03.13. 23:09
Szerző: iskariotes
Nem tudom engemet igazán nem lepett meg a Disney cég döntése és valamelyest egyet is értek vele. A kor halad ezzel együtt a nem a legjobb technikai megoldásokat is szépen lassan elkel tenni. Szóval pl.: Chaplin is nagyon sokáig ellen állt a hangos filmnek végül ő is forgatott nem egy hangos filmet (méghozzá milyeneket!). Természetesen előlehet jönni fekete-fehér vagy néma filmekkel (pl.: Schindler listája, A némafilmes) de ezek inkább a kivétel ami erősíti a szabályt.

Amit én sokkalta szomorúbbnak tartok, hogy a Disney már nagyon régen alkotott valami nagyon eredetit és frisset. Történetei sajnos kevés új tartalommal bírnak míg technikailag szinte alig mutat valami figyelemre méltót. Hiába no az igazán színvonalas animációs filmek Japánban és Európában készülnek.

Re: CG rajzfilmek

Elküldve: 2013.03.14. 02:42
Szerző: Sárkánybaby
iskariotes írta:a Disney már nagyon régen alkotott valami nagyon eredetit
Ha valamiről, akkor PONT ERRŐL nem híres a Disney. Ha nagyon töröm a fejem, az utolsó eredeti (a Pixar produkciók nagyját leszámítva) az Eszeveszett birodalom volt. Nem véletlen, hogy Wiki is úgy sorolja a filmeket, hogy van egy bűbájos "based on" oszlop mellettük (woah, Philip K. Dick feldolgozás?). Persze csak úgy mellékesen megjegyzem, azért máshol is sokszor mennek a szomszédba ötletekért. Köhm, DreamWorks.
Amúgy azért ez elég durva. Valami nagyon nincs rendben a világgal. Hígulnak az animék, a filmek, a videójátékok... alig van új IP (independent project), minden harmadik, meg negyedik rész, ha nem több. És ebben tényleg az a legijesztőbb, hogy úgy nagyjából mindenhol ez megy. Komolyan félek attól, hogy a végén az álmaim is folytatásosak lesznek, és reggelente kapom az SMS-t, hogy pénzt vontak le a kártyámról, csak mert igénybe vettem ezt a szórakozási formát. :S
Ami pedig eredeti, vagy nem konvencionális, azt egy laza mozdulattal besöprik a szőnyeg alá. Lehet az egész mögött multinacionális cégek összeesküvését sejteni, de szerintem a dolog sokkal egyszerűbb. Ezt magunknak köszönhetjük. Megelégszünk azzal a minőséggel, amit kapunk, a filmesek ezért nem is törik magukat jobban.

Re: CG rajzfilmek

Elküldve: 2013.03.14. 07:33
Szerző: Andro
Én sajnálom, hogy a Disney cég ilyen lett. Ezek a CGI-os mesék nem adják vissza a régi, szép grafikájú mesék élvezetét. A karakterek olyan... üresek és személytelenek lettek, a történetek bugyuták, vagy a gyerekek számára érthetetlenek. Én visszasírom a klasszikus Disney-t, és kár, hogy a mostani gyerekek már csak ilyen bárgyú izéken nőnek fel. T_T

A Disney pont a szép, kézzel készített, 2D-s rajzfilmjeiről vált híressé, de hát most már mindenhol csak a pénz, és a minél gyorsabban minél többet elv számít, ami sajnos a minőség rovására megy. :(

Teljesen tönkretették Walt bácsi örökségét, aki ilyesmit tuti nem engedett volna.

Re: CG rajzfilmek

Elküldve: 2013.03.14. 13:36
Szerző: Sárkánybaby
Ezt egy kissé a személyem elleni támadásként fogom fel, mert hobbim a 3Ds modellezés, és ha egyszer odaérek, szeretnék azzal foglalkozni teljes állásban is. Hagy védjem meg hát.
(Előrebocsájtanám a szakszavaimat: 3D alatt sokszor a CGI animációt és modellezést értem, a jelenet szón pedig a 3Ds "színpadot".)

A CGI nem jelent feltétlenül egyet a munka hiányával, sőt. Bár valóban nem igényel rajztudást, de kreativitást annál inkább. Egy CGI animációval sokkal több mindent lehet megvalósítani, mint a hagyományos rajzolással, így minél több az ötlet, annál több a munka (azért ismerjük el: a ruhákon a mozgó minták nem egy kifejezetten megvalósítható 2D dolog).
Viszont ezzel egyidejűleg a GCI egyszerűbb is, mint a 2D. Kevesebb helyet foglal (fizikailag egy szekrényben), sokkal könnyebben kezelhető, és sokkal, SOKKAL konzisztensebb, mint a kézzel rajzolt társa. Itt nem csak az egészestét filmekre gondolok, hanem a sorozatokra is, amiket helyből mondjuk 3 helyen rajzolnak. Ha megvan egy modell, megvan a háttér, megvan a renderelés módja, stb, akkor már csak az animációra kell ráfeküdni, így a felelősség az animátorokon van.

A Dragons cö sorozatot nézve (az Így neveld a sárkányod sorozata) egész érdekes dolgokat figyeltem meg, amibe ha 3Ds modellezés szemlélettel gondolok bele, teljesen normális és magától értetődő. Kontinuitás. Ha hozzáadnak valamit a faluhoz, teszem azt egy szobrot, vagy egy szobához egy berendezési tárgyat, akkor az ott marad a következő részekben. Miért? Egyszerűen nem kell azon agyalni, hogy mi van ott, ha elmentették a jelenetet, akkor az ott marad, míg nem törlik.
A másik személyes tapasztalat, és azt hiszem, a profik is így vannak vele, ha van egy komplett jelenet, mondjuk egy lakás, még ha nem is működik minden rendeltetés szerűen (mondjuk nem nyithatóak a szekrények fiókjai), a dolgok logikusan vannak elhelyezve. "Ez a szoba hideg télen, de nem túl nagy, lesz benne egy hordozható vaskályha. Annak a helye meg a konyhában az ajtó mögött lesz, mert ott van hely, és nincs útban."
Egy jelentben, mondjuk ami egy falut modellez, nem feltétlenül lehet bemenni minden házba, nem alakítják ki a szobákat, de ahol zajlódnak az események, az nagyon sok esetben ki van rendesen dolgozva, az apró részletekig. Egy 3Ds modellen egy képkockán jobban látszódik, ha valami nincs a helyén, a 2D pedig trükközhet az átszínezéssel/árnyékolással/amit akarsz.

Ez persze nem jelenti azt, hogy a hagyományos grafika nem fektet hangsúlyt a logikus elrendezésekre és a kontinuitásra, viszont a 3D-nél az előbbi lényegében követelmény, az utóbbi meg magától értetődik.
A 3D egy nagyon hasznos, jó kezekben nagyon szép, és kidolgozott módszer, de nem közvetlen utódja a 2D-nek. Nagyon sok hibrid animáció készül/készült, mint a korábban említett papirrepülős is, azt a vonalat kellene meglovagolni. Az a technika ötvözi a hagyományos animáció egyszerűségét a 3D nagyszerűségével.

Végül pedig annyit fűznék a dologhoz, hogy nem a módszer rontja el a rajz- és animációs filmeket, hanem a szar a forgatókönyv és/vagy rendezés.

Re: CG rajzfilmek

Elküldve: 2013.03.14. 15:00
Szerző: Titkos
Mariko írta:Hát ez szomorú. :( Megnézem én a CGI rajzfilmeket is, és lehetnek nagyon aranyosak vagy viccesek, de igazán szépek nem, valahogy mindig olyan steril marad a látvány.
Na igen, ezzel én is így vagyok, oké, hogy most már teljesen emberi arcmimikát is le tudnak modellezni CGI-ben, meg a Shrekben az erdőben egyenként meg tudod számolni a fűszálakat, meg hasonlók, de valahogy akármilyen jó is lesz, nem tűnik olyan "szép lágynak". ^^" (De mondok jobbat: még a 2D-s filmet is el tudja cseszni utólag, ha számítógéppel "javítgatják". Pont a Disney szokott ilyet, hogy "digitálisan felújított XY filmünket kiadtuk a 20 éves évfordulójára!" és hiába tűéles most már kép, meg minden, valahogy sokkal sterilebb, "rondább" lesz az egész. ^^")
iskariotes írta:Nem tudom engemet igazán nem lepett meg a Disney cég döntése és valamelyest egyet is értek vele. A kor halad ezzel együtt a nem a legjobb technikai megoldásokat is szépen lassan elkel tenni. Szóval pl.: Chaplin is nagyon sokáig ellen állt a hangos filmnek végül ő is forgatott nem egy hangos filmet (méghozzá milyeneket!). Természetesen előlehet jönni fekete-fehér vagy néma filmekkel (pl.: Schindler listája, A némafilmes) de ezek inkább a kivétel ami erősíti a szabályt.
Mondjuk nem tudom, számomra ez az ért durva hasonlat. ^^" Az, hogy anno a filmek fekete-fehérből átmentek színesbe, illetve hang is került alájuk, érthető volt, mivel mondhatjuk, hogy jelentősen növelték az élvezhetőségi faktort. Az, hogy a 2D átment 3D-be, szerintem a nézők számára annyival többet nem adott az élményhez, inkább csak a stúdióknak kényelmesebb. ^^" Meg hogy SB is mondja, a 3D nem feltétlenül a következő technikai lépcsőfok, persze vannak benne új lehetőségek, de van, amiben még mindig a 2D lenne a jobb.
Sárkánybaby írta:Ami pedig eredeti, vagy nem konvencionális, azt egy laza mozdulattal besöprik a szőnyeg alá. Lehet az egész mögött multinacionális cégek összeesküvését sejteni, de szerintem a dolog sokkal egyszerűbb. Ezt magunknak köszönhetjük. Megelégszünk azzal a minőséggel, amit kapunk, a filmesek ezért nem is törik magukat jobban.
Meg amúgy megelégedni egy dolog, de az a gond, hogy sokan el is várják, hogy kvázi ugyanazt nézzék meg hatvanadjára is és csak a szereplők legyenek mások. Szal ahogy pl. az animéknél hatszázadjára is el lehet adni mondjuk a "moe kislányok csinálnak moe dolgokat" sorozatokat, úgy az amcsi filmeknél/rajzfilmeknél is eskü pipálják a nézők, hogy "szerelmi szál? oké, megvolt. drámai túljátszás? rendben van, ez is stimmel" stb. és ha valami hiányzik belőle, annyiszor vonnak le mínusz pontokat a filmből. Az Eszeveszett birodalom pl. tudod, hogy amcsiban viszonylag bukás volt? És tudod, hogy pontosan azért, mert azzal jött mindenki, hogy "nem volt benne Disney-feeling!", ami alatt ők azt értették, hogy nem volt kötelező szerelmi szál, éneklő hercegnő, túljátszós-drámázós végkifejlet? Egyszerűen zavarta őket, hogy nem ugyanazt kapták, amit korábban már ötvenszer.
Andro írta:Ezek a CGI-os mesék nem adják vissza a régi, szép grafikájú mesék élvezetét. A karakterek olyan... üresek és személytelenek lettek, a történetek bugyuták, vagy a gyerekek számára érthetetlenek. Én visszasírom a klasszikus Disney-t, és kár, hogy a mostani gyerekek már csak ilyen bárgyú izéken nőnek fel. T_T
Mondjuk nem azért Andro, de szerintem neked valami CGI-allergiád van. ^^" Kb. hamarabb látod meg a filmben azt, hogy milyen technikával készül (és ha CGI, már eleve mínusszal indul nálad), mint azt, hogy amúgy mi a sztorija, milyenek a szereplői, egyáltalán miről szól, stb. CGI filmekből is időről-időre kijönnek olyan darabok, amik teljesen ajánlhatóak és "érthetőek" (mondjuk ezt nem értettem, szerintem nem bonyolultabb egy átlag CGI film sztorija, mint anno a kézzel rajzoltaké...) gyerekek számára is. Pl. korábban volt Az őrzők legendája (amit több ember ajánlására meg is néztél végül és ugye, hogy tetszett XD), vagy pl. a Disney-féle Aranyhaj amellett, hogy CGI, teljesen belepasszol a 90-es években készült filmjeik sorozatába, tavalyiak közül pedig ott volt a Lorax, amiben még üzenet és tanulság is van. És szerintem ez még messze nem az összes. A másik meg, hogy azért a régi Disney rajzfilmek sem voltak annyira "aranyosak és szépek", csak persze a nosztalgia megszépít mindent. A Hófehérkés boszorkány gyerekek generációira hozott frászt (sokkalta ijesztőbb volt, mint a legtöbb CGI karakter manapság... XDDD), Bambi anyját lelőtték, de túléltük, ha pedig "bárgyúságra" kell visszaemlékezni, egyből bevillan az Aladdin Dzsinije vagy Az oroszlánkirály Timon & Pumbája. (Amúgy ez utóbbiakról annyit, hogy mindkét filmből ők voltak a kedvenc karaktereim, sokkal jobban megfogtak, mint a főhős, akiről már úgyis tudtam, hogy neki borítékolva van a happy end. XD)
Andro írta:Teljesen tönkretették Walt bácsi örökségét, aki ilyesmit tuti nem engedett volna.
Mondjuk tekintve, hogy milyen úttörő animátor volt, én ebben nem lennék olyan biztos, szerintem minimum kipróbálta volna a CGI animációt, ha már az ő korában is létezett volna. Persze nem feltétlenül a pénz miatt, inkább a lehetőségekre lett volna kíváncsi.
Sárkánybaby írta:A 3D egy nagyon hasznos, jó kezekben nagyon szép, és kidolgozott módszer, de nem közvetlen utódja a 2D-nek. Nagyon sok hibrid animáció készül/készült, mint a korábban említett papirrepülős is, azt a vonalat kellene meglovagolni. Az a technika ötvözi a hagyományos animáció egyszerűségét a 3D nagyszerűségével.
Ez! Ha kíváncsiak vagytok az én véleményemre, nem is azzal van a legnagyobb gond, hogy 3D-s filmek is készülnek, sőt, van olyan, ahol a sztori is indokolja ezt és tök jól jön ki a dolog (pl. Rontó Ralph, most így hirtelen el sem tudom képzelni 2D-s, kézzel rajzolt rajzfilmként ^^"), hanem inkább azzal, hogy újabban már csak ilyenek készülnek. Sajnos az amcsik valóban azt hiszik az eddigiek alapján, hogy a 3D a 2D egyenesági utódja, az animálás következő szinte, stb-stb., pedig ez szerintem így nézőként sem igaz, SB pedig "szakmabeliként" is azt mondja, hogy szerinte sem. XD

Most vegyük csak a Disney-t: Kijöttek a Hercegnő és a békával, megbukott a pénztáraknál, de legalábbis nem hozott annyi pénzt, mint várták tőle. Majd kijöttek az Aranyhajjal, ami tarolt. Mit szűrt le ebből a Disney? "Ó, mi hülyék, kellett nekünk a békásat 2D-ben rajzolni, az ma már a gagyiság szinonimája és a nézők is tudják!" Mit szűrt le ebből a néző? "Ó, ti hülyék, kellett nektek a békáshoz a gyengébb írókat/rendezőket felfogadnotok!" Szóval igen, ennél a két filmnél pont nem a grafikai megvalósítás döntötte el a dolgokat. Hanem az, hogy a békásban volt egyetlen epic főgonosz, meg mondjuk 1-2 jó dal, de ebben kb. kimerültek a film pozitívumai, mert ezen kívül semmilyen szempontból nem hozta a 90-es évek kézzel rajzolt Disney-s hercegnős sztorijainak a színvonalát, pedig bevallottan ilyen fél-nosztalgiafilm akart lenni. Az Aranyhaj meg hiába volt CGI, simán beállhatott volna a fenti klasszikusok mellé, mert hangulatban, sztoriban, karakterekben teljesen ugyanazt a szintet hozta (na jó, majdnem XD), mint anno a "nagy filmjeik". Az a baj, hogy ezt pont ők nem látják.

Az a papírrepülős pedig valami hihetetlenül epic lett, pont azért, mert az embernek szinte emlékeztetnie kellett magát arra, hogy 3D is van benne. Nem ugrott egyből a képedbe, mint a CGI filmeknél "alapból", hanem "belesimult" a 2D-be. (A karakterekről pl. a 101 kiskutya ugrott be, ami ennyi év után azért szép teljesítmény a Disney-től. XD)

Re: CG rajzfilmek

Elküldve: 2013.03.14. 17:58
Szerző: A mordályos nyul
Egyetértek azzal a kijelentéssel, hogy a rajzfilm élvezhetősége nem függ össze az elkészítésének módjával. Ha jól tudom, már az Oroszlánkirályban is használtak számítógépes megoldásokat, de ha nem abban, más ilyen "korai" rajzolt klasszikusban biztos.
A mai Disney-k nem bugyutábbak mint a régebbiek. (Főleg nem bugyutábbak, mint a Disney-mélyrepülés alatt készült jellegtelen újrahasznosítás-halmok ^^; ) Az alapvető különbség az, hogy régen az volt az első számú igény, hogy a meséket viszonylag hűen adaptálják, persze happy endesítve. (Nem tudom, hol írtam már, hogy ennek az az értelme, hogy ha egy csomó gyerek sírva jön ki a moziból mert a kis hableány habbá változik a film végén, akkor az instant bukta.) Manapság már az emberek inkább frissített, kicsavart, átértelmezett, felturbózott verziókat néznek szívesen ezekből. Nem Disney, de én ezért imádtam a Pirosszkát is. Ráadásul az az animáció szempontjából nem is kifejezetten szép, de az összes többi tökéletesen elviszi a hátán a műsort.
Titkos írta: Mondjuk tekintve, hogy milyen úttörő animátor volt, én ebben nem lennék olyan biztos, szerintem minimum kipróbálta volna a CGI animációt, ha már az ő korában is létezett volna. Persze nem feltétlenül a pénz miatt, inkább a lehetőségekre lett volna kíváncsi.
Disney elsősorban üzletember volt, szóval jah, a pénz miatt ráeresztette volna ő is az animátorait a számítógépes animációra.

Re: CG rajzfilmek

Elküldve: 2013.04.04. 14:17
Szerző: Ayla
Egyetértek Titkossal.
Amúgy a legelső számítógépes beavatkozás, tulajdonképpen, színezés az a Lion Kingnél volt. És szerintem gyönyörű a mai napig.

Igen, nem baj a 3D. Sőt. De tartsák meg a 2Dt. Képzeljétek el, hogy a mi gyerekeink már nem látnak 2Ds rajzfilmeket... rosszabbik esetben. Szerintem ez borzalmas.

Ha már 3D. Láttam a héten egy .gif-et valami 3D meséből, de olyan szinten volt élethű, hogy vagy 3-4 percig néztem, hogy mi nem stimmel, míg rájöttem, hogy az igazából egy CGI rajzfilm részlet... sajnos nem tudom sem előkeresni, sem felidézni pontosan mi volt, de az emberkének a bőre... valami zseniálisan élethű volt. Mi lehetetett az? Ilyen nagyon napfényes volt...

Re: CG rajzfilmek

Elküldve: 2013.04.06. 01:49
Szerző: Sárkánybaby
Mondj többet, ennyiből akár Bioshock Infinite is lehet. :-P

Re: CG rajzfilmek

Elküldve: 2013.04.07. 11:10
Szerző: Ayla
Nemtudok többet mondani... :( és elveszett a TUMBLR mélyében a .gif... :(
lehet plakátokat kéne nézzek 2011-től...