Visual Novel típusu játékok

PC vagy konzolos játékok témaköre.
Avatar
-OJ-
Sensei
Sensei
Hozzászólások: 621
Csatlakozott: 2011.04.08. 09:48
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Otaku Odú
Kapcsolat:

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: -OJ- » 2012.01.05. 12:22

Kép

Eltartott közel két hétig, de most hogy elkészült a teljes angol fordítás, végre végigolvashattam a Little Busters! visual novelt. Az úgynevezett 'common route'-ot, mely a cselekmény kb 70%-át teszi ki anélkül, hogy bármelyik lány történetébe belelépnénk, már korábban is elolvastam, akkor azonban csak egy elvágott befejezés volt a jutalmam, amiből az égvilágon semmi nem derült ki -_-

Most azonban, hogy a jellemükön kívül mind a hat lánynak a háttértörténetét is megismertem, és ezáltal a végén megnyílt a fő cselekmény szál is, azt kell mondanom, teljesen megérte az olvasásába fektetett időt (és a több éves várakozást a fordításra)

A történet hozza a szokásos Key színvonalat.
Van egy csipetnyi románc, amit később ero-jelenetekkel is kiegészítettek, de az alap változatban nincsenek benne, és nem is hiányoztak, de ezúttal inkább a Barátságon van hangsúly. Sok (melo)dráma családtag elvesztéséről, családon belüli erőszakról és társadalmi megvetésről, iskolai megfélemlítésről (bullying), skizofréniáról, stb. Jól időzített, ütős poénokban sincs hiány. A lány karakterek kellően színesek, többen erős pszichológia fejlődésen esnek át a történetük során, és mind külön egyéniségek (persze a szokásos sztereotípiákba azért besorolhatók) ami igazán emlékezetessé teszi őket. Még a férfi karakterek is jól megírt háttérrel és jellemmel rendelkeznek nemcsak a komikus mellékszereplő szerepét töltik be. Egyedül a főhős okozott kisebb meglepetést, hogy a korábbi karizmatikus delikvensekkel szemben itt (kezdetben) egy elég pipogya shotát személyesítünk meg, de éppen ezért az Ő fejlődése jóval szemléletesebb.
Ha mind a hat lány történetét végigolvastuk,akkor nyílik csak meg az egész VN lényegi részét tartalmazó Refrain szál, amelyből minden kérdésre választ kapunk. A Clannadhoz hasonlóan itt történik a nagy drámai trollkodás, hatalmas sírások, deus ex machina és időutazás, míg többszöri végigjátszásra el nem érjük a True Endinget, amiért simán megérte végigolvasni az egészet (bár egy másik Key cím alapján már könnyen kitalálható, mi is a valós helyzet)

A rajzolás és a változatos háttérzenék (vagy 50 szám) ugyancsak a Keytől megszokott magas színvonalat képviselik, a beépített minijátékok (főleg a chibi karakterekkel történő baseballozás) pedig garantálják, hogy még többszöri újraolvasásra sem válik unalmassá a 'common route'

9/10

Aki szerette a korábbi Key címeket (AIR, Kanon, Clannad) annak nagy valószínűséggel ez is tetszeni fog. A befejezés az Én szememben még az eddig etalon Clannadét is messze lehagyta, míg a karakterek ugyanolyan jók B)

Hogy nem készült ebből anime, azt sose fogom megérteni T.T

Avatar
Cruel Angel
Félisten
Félisten
Hozzászólások: 2036
Csatlakozott: 2003.11.17. 14:33
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Két hely között valahol / e két hely Mennyország s Pokol

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: Cruel Angel » 2012.01.05. 12:57

@-OJ-: hosszban, hogy viszonyul ez mondjuk a Clannadhoz?
Kép

Avatar
-OJ-
Sensei
Sensei
Hozzászólások: 621
Csatlakozott: 2011.04.08. 09:48
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Otaku Odú
Kapcsolat:

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: -OJ- » 2012.01.05. 13:22

Nem számoltam, de szerintem jóval rövidebb, és ha kikapcsolod a minijátékokat akkor még többet le lehet faragni a hosszából.
Viszont ajánlott a common route-ot többször is végigolvasni (vagy legalább elölről áttekerni), mert bizonyos lehetőségek/jelenetek/CG-artok csak többszöri végigjátszásra válnak elérhetővé. És van olyan lány, akinek a teljes befejezése csak a főtörténet megtekintése után nyílik meg :wink:

Avatar
Cruel Angel
Félisten
Félisten
Hozzászólások: 2036
Csatlakozott: 2003.11.17. 14:33
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Két hely között valahol / e két hely Mennyország s Pokol

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: Cruel Angel » 2014.09.22. 21:42

topik rivájv mivel meglepődve tapasztaltam, hogy nem írtam év elején a To the Moon nevű élményemről. A cucc első ránézésre nem látszik visual novelnek, mivel RPG Makerrel készült, de valójában játékos interakció minimális (mászkálni kell leginkább, meg némi minigém puzzle-öket megoldogatni), és a lényeg masszívan a történeten van. Emellett viszonylag gyorsan (3-5 óra?) végig olvasható, tehát nem egy pl. Clannad féle monstrummal találja magát szembe az ember.
A sztori rövidsége miatt nem igazán tudok érdemben mesélni róla szpojlerek nélkül. Mindenesetre a rövid random ismertető: Ez egy történet világítótornyokról, elütött rágcsálókról, egy plüs kacsacsőrűemlősről, elfeledett kívánságokról, savanyú olivákról, egész életen át tartó szerelemről, és rengeteg - rengeteg origami nyúlról.

Kicsit kevésbé rövid és kevésbé random ismertető: A két irányított főszereplőnk egy cégnek dolgozik a nem túl távoli jövőben, akik kvázi megvalósítható kívánságokat "teljesítenek". A dolog úgy működik, hogy van egy gépük, amivel a kuncsaft elméjében visszamennek a legrégebbi releváns emlékhez, ott beteszik neki ezt vágyat (amit kívánt). Majd a gép és a kuncsaft elméje közösen legenerál neki egy életnyi emléket, amely életben folyamatosan ott volt neki ez a vágy, így nagy valószínűséggel mindent megtett azért, hogy valóra váljon. Az aktuális kuncsaft egy halálán lévő öreg bácsi, akinek egyetlen egy kívánsága van: eljutni a Holdra. Hőseink tehát utazást tesznek a bácsi elméjében fokozatosan vissza az élete kulcsemlékein ahol sok minden furcsa dolgot tapasztalnak, nem minden úgy sül el ahogy szeretnék, de végére minden apró részlet összeáll egy fordulatos és megrázó kerek egésszé.

Ajánlom mindenkinek.
https://en.wikipedia.org/wiki/To_the_Moon
Elérhető sztímen, hámböl sztórban minden asztali számítógépes platformra.
Kép

Avatar
Cruel Angel
Félisten
Félisten
Hozzászólások: 2036
Csatlakozott: 2003.11.17. 14:33
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Két hely között valahol / e két hely Mennyország s Pokol

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: Cruel Angel » 2014.11.11. 11:50

Fate/stay night - Unlimited Blade Works
Uhh.
Kb. anno akörül, hogy kijött a Fate/Zero anime elolvastam a Fate utat.
(Gyors talpaló: Fate/stay night visual novelnek három útja van, amik egyrészt a főszereplő saját ideáljaihoz való viszonyaiban, illetve a kiemelt női főszereplőben / love interestben különböznek. Ezek címei Fate, Unlimited Blade Works, Heaven's Feel. Melyek ilyen sorrendben nyílnak meg és sorrendben Saberre, Rinre és Sakurara koncentrálnak.)
Akkor arra a megállapításra jutottam, hogy nem volt rossz, de nyögvenyelősnek, belterjesnek éreztem, ami főleg azért zavart mert magát a főhőst nem tudtam megszeretni. Az a baj, hogy arra már nem emlékszem egész bizonyosan, hogy ténylegesen mikor olvastam ezt, Fate/Zero elolvasása előtt, vagy után. (Most így próbálva összerakni emlékeimet, valszeg 2011 kora őszén, nyarán olvashattam, tehát F/Z olvasás előtt.) Mindenesetre F/Z-t olvasva akkor nemcsak, hogy azt izgalmasabbnak és változatosabbank éreztem, de magának Sabernek (Arturiának) a karakterét is a háttértörténetével és drámájával sokkal erősebnek éreztem F/Z-ben, mint az elvileg ő rá koncentráló útban F/sn-ben.

Ezekért leginkább akkor úgy döntöttem, hogy nincs erőm elolvasni azonnal az UBW-t és a HF-t, majd megteszem késöbb. Nos tekintve, hogy most az őszi szezonban elkezdődött az UBW anime, úgy döntöttem, hogy itt az ideje elővenni megint a vnt és átrágni magamat Rin útján, pláne ha már az DEEN féle anime adaptációban is ő volt a kedvencem. Hát átrágtam magam rajta.

Sajnos úgy látom, hogy a történet a fenti problémákkal továbbra is bír. A főszereplő továbbra sem szimpatikus. Badass-nek badass, ezt nem akarom tőle elvenni, de az ideálja számomra idegesítő. Saját magunk abszolút alturisztikus, naív módon mindenki más elé helyezni egészségtelen, és amikor ezt szép lassan a maga bőrén is megtapasztalja még mindig hajlamos az amúgy számára túl mély vízbe ugrani. Ráadásul én úgy éreztem, hogy a játék a hol bünteti, hol megdicséri, ha ideái szerint dönt a játékos. Rin szórakoztató, de tényleges character developmenttel ne adj isten drámával alig bír a történetben, ami megintcsak vicces, ha már ő a másik főszereplő (és nem egyszer az ő szemszögéből látjuk az eseményeket).
Végül de nem utolsósorban a True End epilógusában eldobott félmondatnyi happy end Shinjinek már majdnem a bizosíték kiverős kategóriában volt nálam. Mármint értem, hogy ez nem a Sakura út, itt keveset látunk a Matou ház belsőműködéséből, de akkor is. Shinji, aki hacsak az UBW-ben megtudott dolgokat is vesszük, tehát testvért abuzáló, öntelt, répista, szadista pöcs. Aki nem egyszer hagyott volna / szándékosan okozta volna számos szereplő, köztük a főszereplők halálát. Ő. Ő! Kapott csendes testvériszeretetben való gyógyulgatást kórházban. Értem, Rin kimentette a Grálból, tehát gáz lene ha utána meghalna. De mi az, hogy Sakura jár hozzá be és csendes, nyugodt? Ha már felhozta a főhős a belső narrációjában ezt, amire igazából semmi oka nem lett volna, legalább kapott volna teljes amnéziát, vagy valami.

Az expozicíciók és a world building természetesen érdekes, a nagy csavar jó, kár h 10 éves a játék így sajnos meglepni nem tudott. (De örültem volna, ha úgy ülöm végig, h nem tudom kicsoda Archer és a főszereplőkkel együtt ébredek rá.)

Mondjuk ha már world building reménykedtem, hogy Shiro baromi specializált, de übertáp képességeire lesz valami magyarázat egyszer, ha már ez az út, amiben talán legjobban ki tudja teljesíteni őket. Sajnos nem, maradtunk abba, hogy véletlen folytán ő ilyennek született. :\

Összességében azt kell, hogy mondjam nem rossz ez, Nasunak vannak jó ötletei, de a történet minősége erősen vegyes. ... és szomorú ezt mondani, mert az F/Z mégiscsak egy utólag írt, spinoff prequel történet, ami az eredeti sztoriból épít, de az mégis kenterbeveri. Szeretnék egy olyan világban élni, ahol Urobuchi bácsi írna egy negyedik utat F/sn-hez ami nemcsak world buildingben, de karakterinterakciókban, -fejlődésben és -drámában is megüti azt a mércét, amit F/Z produkált, így méltóbb lezárást tud adni annak.

HF-t pedig majd elolvasom amikor kicsit közelebb leszünk annak az ufotable adaptációjához.
Kép

Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 5517
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: Titkos » 2014.11.11. 16:30

Cruel Angel írta:HF-t pedig majd elolvasom amikor kicsit közelebb leszünk annak az ufotable adaptációjához.
Amúgy erről mondtak már valamit, hogy tuti megcsinálják? Vagy jelenleg még abban a stádiumban van, hogy "ha az UBW anime elég sikeres lesz, akkor lehet, hogy ezt is elővesszük"?
Kép

Avatar
Cruel Angel
Félisten
Félisten
Hozzászólások: 2036
Csatlakozott: 2003.11.17. 14:33
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Két hely között valahol / e két hely Mennyország s Pokol

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: Cruel Angel » 2014.11.11. 16:35

Titkos írta:
Cruel Angel írta:HF-t pedig majd elolvasom amikor kicsit közelebb leszünk annak az ufotable adaptációjához.
Amúgy erről mondtak már valamit, hogy tuti megcsinálják? Vagy jelenleg még abban a stádiumban van, hogy "ha az UBW anime elég sikeres lesz, akkor lehet, hogy ezt is elővesszük"?
Van oldalaa projektek, szal igen valószínű, hogy lesz és múvi lesz. A fandom reméli, hogy legaláb 2-3 múvi, hogy ne csak random H jelenetek és akció jelenetek legyenek másfél két órában.
Szerkesztve: Még baromi semmit mondó teaser trailer is van.
Kép

Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 5517
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: Titkos » 2014.11.11. 18:44

Cruel Angel írta:Van oldalaa projektek, szal igen valószínű, hogy lesz és múvi lesz. A fandom reméli, hogy legaláb 2-3 múvi, hogy ne csak random H jelenetek és akció jelenetek legyenek másfél két órában.
Szerkesztve: Még baromi semmit mondó teaser trailer is van.
Na, akkor reméljük a legjobbakat. :) Mondjuk ez a "csak egy mozifilm lesz" hír kissé engem is elszomorított, sőt, még valamilyen szinten úgy is érzem, hogy "persze, a Sakura-fanboyok csak ennyit kapnak mi? :(", de azért még reménykedek, meg láttunk már néha csodát. (Az Inu Yasha: Kanketsuhennél senki nem hitte el, hogy 20 kötet érdemben belefér 26 részbe és mégis! :D XD)
Kép

Avatar
Shirosaki
Gyakorlott
Gyakorlott
Hozzászólások: 72
Csatlakozott: 2013.11.24. 04:03

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: Shirosaki » 2014.12.01. 06:16

Én sok pozitív kritika után pár napja vettem meg a Long Live the Queen című VN-t steamen. Kiváncsi leszek, hogy tényleg van-e olyan jó, mint amilyennek elmondták.

Avatar
Cruel Angel
Félisten
Félisten
Hozzászólások: 2036
Csatlakozott: 2003.11.17. 14:33
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Két hely között valahol / e két hely Mennyország s Pokol

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: Cruel Angel » 2015.05.29. 23:57

Fun fact akit érint:
Steamen megjelent angolul a Higurashi no naku koro ni visual novel első fejezete mindhárom oprendszerre, a PS2 port spritejaival.
http://store.steampowered.com/app/310360

(Ráadásul a születésnapom előtt egy nappal... és senki nem szólt erről nekem, pedig még akciós is volt. D: )
Kép

Avatar
A mordályos nyul
Fanatikus
Fanatikus
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2006.11.12. 11:53
Nem:
Tartózkodási hely: Kő alatt

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: A mordályos nyul » 2015.05.30. 08:37

Cruel Angel írta:Fun fact akit érint:
Steamen megjelent angolul a Higurashi no naku koro ni visual novel első fejezete mindhárom oprendszerre, a PS2 port spritejaival.
http://store.steampowered.com/app/310360
OMG! :shock: Ezt megjegyezzük...
Kép

Avatar
Cruel Angel
Félisten
Félisten
Hozzászólások: 2036
Csatlakozott: 2003.11.17. 14:33
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Két hely között valahol / e két hely Mennyország s Pokol

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: Cruel Angel » 2015.05.30. 09:10

ami sajn nincs az a voice acting, illetve a ps3-as japán remake kultúráltabb hátterei... ellenben ez meg nem hivatalos patch-csel elvileg orvosolható (én még nem jutottam el oda, hogy megvegyem és ezt teszteljem)

http://steamcommunity.com/app/310360/di ... 855247172/
Kép

Avatar
ViharTáncos
Fórummániás
Fórummániás
Hozzászólások: 1551
Csatlakozott: 2010.08.07. 14:34
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: ViharTáncos » 2016.09.17. 17:31

Kép

Egy IOS és android kijött Steampunk Syfy VN (ingyenes de epizodok előtt várni kell vagy fizetni tekintve hogy ez egy magas minőségű sorozat nem csak egy mini sztori)

A képen látható főszereplővel indul a a sztori a önbizalom hiányos de elég okos Lantern és a neki tökéletes ellentétével NeNe vel inditunk ami kis repülöjükkel sikerül valami ismeretlen tárgyal ütközniük amit már a levegőben üldözöbe vesznek és a különös misztikus világba jutnak általa...

Az első epizod után meg szavazom neki a folytatás bár nem vagyok nagy barátja ennek a müfajnak mert elalszom rajta de itt a egy kis P&C elemnek hála és a érdekes karakterek és dizájnak hála fent tudja tartani a érdeklődést egy a müfajhoz nem szokott embernek is.

Avatar
Ricz
Sensei
Sensei
Hozzászólások: 560
Csatlakozott: 2016.12.24. 01:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: sajnos a Föld nevű bolygón
Kapcsolat:

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: Ricz » 2017.01.26. 11:13

Igazából hír a témához kapcsolódón, de nem tudom ki szokott "3rd party" venni Steamhez kulcsokat, mondjuk Bundle Stars-on, Indiegalán, Humble Bundle-n stb., így azért leadom nektek is a drótot.

Ha valakinek van Shan Gui kulcsa ilyen helyekről, az nem fogja tudni beváltani. Megindult a szerzői jogi perlekedés és bírósági eljárás a kiadója, Ju Cai ellen. A sztorit anno a csapatom blogján leírtam, de itt zanzásítom:

A Magenta Factory lefejlesztette a játékot, és jött volna a Steamre publikálni, viszont a kiadási jogokat egy Spanyolországban élő kínaira, Ju Caira bízta. Aztán háromoldalú egyeztetés indult egy Steam munkatárs bevonásával, mivel az indie fejlesztőknek szükséges a konstans kapcsolattartás a platformon. Ez volt 2012-2013-ban. 2014-ben bukott ki a dolog, hogy Ju Cai nem utalja el a Magenta Factory részére az eladásokból származó bevételi részt, ami ellen segítséget is kértek a Steamtől. Ju Cai erre letiltotta őket és a Steam munkatársait is, viszont olyan szerződést kötöttek, ami miatt a Steam nem léphetett fel önállóan. Ezt a fejlesztő nyilvánosságra hozta, ami miatt százával zúdultak a negatív review-ok a játékra, mind a kiadót téve felelőssé, ezzel is nyomást próbálva gyakorolni rá. 2016 első feléig tartott ez az állapot. Ugyanis kommentárt tudtak írni, de frissíteni a játékot nem, pedig azóta volt pár engine, kép- és hanganyag-korrekció.

Mostani fejlemények:
Addig azzal telt a Magenta Factory ideje, hogy új kiadót keresett. Ez most a ZiX lett, és elkezdtek financiális alapot harácsolni egy nemzetközi szerzői jogi perre, ugyanis a kínai fejlesztőnek Amerikában kell megvívnia ezt a harcot. Úgy fest, sikerült is valamelyest, de még nincs jogerős határozat. Csak annyi történt, hogy a DMCA értelmében a Steam letiltotta a third-party kulcsokat. Ettől függetlenül az áruházban meg lehet venni a játékot (de legalábbis nem vették le), de nem tudom, hogy annak a bevételei kerülnek-e Ju Caihoz (bár feltételezem: nem).

Ez már csak azért is érdekes, mert talán először van ilyesmire példa a Steamen. (Olyat tudok, hogy a fejlesztő/kiadó csalt a játék review-val, ezért eltávolították őket.) Másodsorban, hamarosan jön a végleges Shan Gui verzió (addig meg akarom rendesen csinálni a magyar verziót, remélve, hogy kap hivatalos supportot a fejlesztőktől és az új kiadótól), mielőtt a Magenta Factory kiadná a(z elvileg folytatását) Bai Qu-t.

Avatar
Ricz
Sensei
Sensei
Hozzászólások: 560
Csatlakozott: 2016.12.24. 01:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: sajnos a Föld nevű bolygón
Kapcsolat:

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: Ricz » 2017.11.08. 18:11

Kissé felkapott lett mostanában a Doki Doki Literature Club nevű VN (már MatPat is csinált róla egy GT Live-ot, Steamen hidden gemként emlegetik), szóval tettem vele egy próbát. Hát... Én elintéztem az értékelését annyival, hogy "Nem a megszokott, klisés, átlagos romantikus visual noveled. Minden más potenciális spoiler lenne játékelemre és csavarra egyaránt." Most viszont nekifutok itt, hogy miért is.

A szitu elég megszokott. Te vagy a főhős, akinek van egy potenciális háreme, 3 csajból, akiket versírással lehet elhódítani az irodalmi klubban, illetve van még egy pár mellékkarakter. Az első játékmeneted elég szokványos lesz a végéig. Meghódítottad, szerelmet vallasz, majd aztán megkapod azt,
SPOILER
hogy a csaj felakasztotta magát.
Na mondani se kell, ez elég wtf így elsőre, főleg, hogy ez akkor is bekövetkezik, ha jól csinálod végig. A következő nekifutásodnál azt veszed észre, hogy az ő részei
SPOILER
eltűntek, karakterzagyvalék van a helyén, a karakter CG-je korrumpálódott, majd a játék egyre komolyabb hibákat kezd el produkálni.
Mindezt szándékosan teszi ráadásul, hogy aztán majd
SPOILER
a mellékszereplő csaj megölje a másik kinézettet is, szétverje a játékot (törli a többi karaktert, beszűkíti a lehetőségeidet, és rákényszerítsen egy négyszemközti beszélgetésre kizárólag vele), ami viszont nem hogy a 4. falat veri ki, de az összeset, lebontja a tetőt és az alapokat is. Ugyanis nagyon sokat kezd el "beszélni" az egzisztencializmusról, hogy mit jelent egy másodlagos karakternek lenni a játékban, és magát szintén személyként definiálja, némiképp idézve: "mikor lezárod a játékot, részünkről vége a színjátékra,
>>haza megyünk<<, és míg te éled a magad valós életét, fel sem merül a kérdés, hogy minket közben mi is emészt", illetve "van fogalmad arról,
milyen érzés a kispadról ülve nézni, ahogy játékmenetről játékmenetre végigenyelegsz egy vagy több csajjal, miközben tudod, hogy neked sose fognak lapot osztani, mert a kispadra vagy örökre ítélve?"
Onnantól pedig csak ez van: nincs mentés, nincs másik lehetőség, arra a profilodra ez az állapot állt be. Még nem próbáltam más gépeken, ott lehet tiszta lappal kezdesz, de érdemes kipróbálni legalább. Ebből a szempontból valóban nem egy megszokott... Hogy jó-e? Eh... Inkább frusztráló, mert a kényszert értsd úgy, ahogy sugalltam a spoilerben.

Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 5517
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: Titkos » 2018.06.27. 14:40

Látom, Ricz épp írt itt fentebb a nyugati VN szcéna egyik híres/hírhedt üdvöskéjéről (btw, állítólag épp a héten lett miatta öngyilkos egy srác, bár a részleteket nem volt időm megvizsgálni, lehet szimplán megint a bulvármédia kente az egész ügyet a játékra...), úgyhogy én most egy másik címet emlegetnék fel, ez pedig a HuniePop. Történt a legutóbbi szilveszteri bulin, hogy haver leszedte, úgy voltam vele, hogy "jó, oké, elmarháskodunk vele egy darabig"...aha, aztán lett belőle valami 12+ órán át húzódó gameplay. :dirr: Na most eleinte még én is szórakoztatónak találtam, de ezen 12 óra alatt egyrészt sikerült majdhogynem megutálnom ezt a címet, másrészt meg erről ordít, hogy amcsik csinálták. Értsd: van benne munka, az ilyen Steames, kétfilléres indie gamek többségénél azért messze több, viszont ugyanakkor bármilyen közepes kategóriájú japán VN/dating sim röhögve dobja a kukába, mert azért annyira nem nagy szám. De miről is van szó? Adott a szokásos dating sim setting: te vagy Mr. Szűz Lúzergyerek, aki előtt egy napon megjelenik a jótündér keresztanya istennő-Madoka (nem, de tényleg...XD) és közli, hogy majd ő gatyába rázza és megtanítja csajozni. Öhm...oké, érdekes felütés, de legalább láthatóan nem veszi magát komolyan a cucc. XD (Btw, ez az egyik nagy pozitívuma, végig poénra vesznek benne mindent, Madoka száját nem ritkán még negyedik falat áttörő poénok is elhagyják, meg ilyesmi... XD) Ezután kezdődik a szokásos módi: van úgy 6-8 különböző csaj, velük kell megismerkedni, beszélgetések során kiismerni a jellemüket, mert vissza is kérdeznek ám és csak akkor lehet őket megfektetni, ha ezen kérdésekre helyesen válaszolsz és kigyűlik a hat vagy hány szívecske a karakter profiljukban. :dirr: Na most én azért olyan sok dating simmel/VN-el még nem játszottam (ami most beugrik így hirtelen, az a Shuffle Sia route-ja, illetve a Tsukihimét vittem egy darabig), de egyből feltűnőek voltak a különbségek, hogy a HuniePop mennyi mindenben eltér a Japánban készült hasonszőrű játékoktól és sajnos ez csak kisebb részben volt pozitív csalódás, nagyobb részben inkább negatív. Valami olyasmi élmény volt, mintha mennél 1-2 kört a japán gyárból frissen kigördülő új Toyotával, majd a haverok rábeszélnének, hogy próbáld ki két amcsi srác indie autófejlesztését, ami ugyan gurul, meg tényleg van benne 1-2 ötletes dolog, viszont ettől még nem azzal járnál rendszeresen, mert annyira nem jó. Na, de akkor nézzük:

Pozitívumok:

-aránylag szép grafika, a hátterek teljesen rendben vannak és még a karidizájn is olyan, hogy már majdnem elhiszem, hogy japánok dizájnolták XD csak majdnem, de az illúzió nagyon próbálkozik XD

-ugye míg a legtöbb japán dating simben rendszerint hozzádvágnak 5-6 tizenéves csajt és max abban térnek el egymástól, hogy melyikük melyik otaku-klisét testesíti meg, addig itt tényleg volt minden XD pornószínésznőként dolgozó gyerekes anya, tanárnő, elvált, gyermekét egyedül nevelő asszony, crackwhore loli, ezós csaj, stb. XDDD Tök vicces volt, hogy jóval kevésbé próbáltak olyan "túlidealizált" karikat készíteni, mint általában a japánok szoktak az ilyen jellegű játékokban. XD

-a zenék/szinkronhangok is rendben voltak.

-1-2 poén mini játék.

Negatívumok:

-sajnos a kariknál hiába próbálták variálni a különböző jellemeket és háttérsztorikat, rohadtul érződik, hogy ugyanolyan 2D-s archetípusok, mint egy hasonszőrű japán játékban a tsundere, a moe girl, meg a többi, épp csak kaptak némi "amerikai ízt".

-a játéknak gyakorlatilag nincs sztorija. Oké, megismerjük a karik jellemét, illetve kapunk valami minimális háttérsztorit róluk, de ezen dolgok később sehová sem vezetnek. Pl. kiderül, hogy a pornószínésznő lánya szintén ott van a választható csajok között és a velük való beszélgetések során mindkettőjüktől hallunk arról, hogy hogyan állnak egymáshoz...épp csak ebből semmi nem lesz. Azt hittem, jön valami subplot, hogy mi fogjuk kibékíteni az anyát a lányával, vagy ilyesmi, de lófasz, az egész csak porhintés volt. És nem egy ilyen van a játékban sajnos. Na most biztos én lettem elkényeztetve, de a japán dating simektől megszoktam azt, hogy a karik fejlődnek valamilyen irányba, a főhős hatással van a lányok jellemére, vagy legalább van valami történetféleség, ami keretet ad a szexjeleneteknek, de itt semmi ilyesmi nincs, inkább ahogy a karidizájn, ez is csak valami illúzióként van jelen, hogy azt hidd, hogy lesz bármilyen kimenetele a cselekedeteidnek.

-a randi-rendszer. Oké, ugye a normál dating simekben ez alapesetben úgy szokott kinézni, hogy miközben halad a sztori, különböző választások elé állít a játék a csajokkal való beszélgetések közben és neked úgymond "azt kell mondanod, amit hallani szeretne", hogy bejuss a bugyijába. XD Persze közben halad a történet is, megismersz új szereplőket, stb., szóval a szexjelenet inkább már csak ilyen cseresznye a tortán. XD Na, a HuniePop-ban viszont az egész erre van kihegyezve. Mivel sztori nincs, a karik pedig nem annyira mélyek, hogy pár jelenet után akármit ki lehetne hozni belőlük, ezért a lefektetésükre fűztek fel egy olyan szintű időhúzós játékmenetet, ami nálam a Blizzard játékokhoz szükséges energiabefektetési időt idézte. XD Kezdődik a dolog ott, hogy randizgatni kell velük, ahol kérdéseket tesznek fel és elvileg úgy kéne működnie a dolognak, hogy a jellemük alapján kéne tudnod, hogy mi a helyes válasz, de mivel nem igazán van annyira jól kidolgozott jellemük, hogy ez minden esetben egyértelmű legyen, ezért az ember elég hamar ott tart, hogy a HuniePop Wikiről kezdi el lenézni a válaszokat. XDDD Na, a lényeg, hogy van öt "szívecske mutató", amik kezdetben üresek és ha jól emlékszem legalább négyet össze kell gyűjtened ahhoz, hogy szobára mehess az adott lánnyal, de persze még ebbe is belekavartak, mert vannak napszakok is és csak éjszakai randi után viheted a hotelbe, plusz van olyan, hogy X vagy Y csaj az adott napon "nem tartózkodik a városban". Tehát itt már bejön egy adag időhúzás és randomsági faktor, amiket minden játékban utálni szoktam, ugye a HS-ben is ezért martam le az arcomat az elején. XD De ha csak beszélgetni kellene... Beépítettek a játékba egy gagyi, leginkább egy Candy Crush koppintásra hajazó "kirakóst", ami úgy néz ki, hogy van vagy 4-5 féle különböző jel (hangjegy, csillag, vízcsepp, stb.), amik mind 1-1 tulajdonságot jelölnek és mindegyik csaj más-más jelet tart kívánatosnak, vagy taszítónak. A lényeg, hogy egy szintén eléggé random kirakós játékot kell eljátszanod úgy csajonként minimum 4-5 alkalommal, ami persze önmagában még eléggé nehéz, ezért játékbeli pénzért venned kell különböző extra tárgyakat, amik megkönnyítik a kirakóst, pl. pont olyan jelek esnek, hogy könnyebben össze tudj húzni belőlük 4-5 jelet egymás mellé (mert olyankor történik az, hogy kapod a pontot és egy sor eltűnik, megint csak ilyen Tetris/Candy Crush-szerűen), pénzt viszont ha jól emlékszem, úgy szerzel, ha sokat randizgatsz, meg dumálsz velük, stb-stb. Megint csak azt tudom mondani, hogy elég Blizz cuccal játszottam ahhoz, hogy észrevegyem, hogy mikor mennek rá a készítők direkt az "időhúzásra" és ez pontosan az az eset.

-és ha már itt tartunk, azért azok a bizonyos "szexjelenetek" sem olyan "húha-húha" kategóriásak, kapsz egy állóképet a meztelen csajról, meg a hotelos résznél (ami szintén ez a jeltologatós játék... :dirr:) annyit változtattak a fenti metóduson, hogy IDŐRE kell húzgálnod a jeleket, miközben a csaj nyögdös és lekerül róla a melltartó... XD (mert van valami "pleasure-o-meter" vagy micsoda és ha lassú vagy, elkezd fogyni a vágya... XD)

Na, ha igazán kitartó vagy és mindezt végigjátszod az összes csajnál, akkor még jutalmul Madokával is lefeküdhetsz, plusz utána áthívja azokat, akik ha nem is kidolgozottabb jelleműek, de legalább fétisembe vágóak lettek volna, szóval van itt ilyen jellemben Princess Celestia-klón, valami nekogirl, szarvas szörnylány, stb... XD Kár, hogy én ezeket már csak képeken láttam, mert 12 órányi monoton cukorkatologatós minijáték után közöltem a srácokkal, hogy ezt majd akkor folytatjuk, ha én nem leszek a bulin, mert annyira nem fun, vagy akkor most én jövök és ők fogják nézni 12 órán keresztül, ahogy én HotS-ozom. :dirr:

De persze erre az egész fentire mondhatnátok, hogy "jó Titkos, hát beszívattak ezzel, így jártál, de legalább valami noname amcsi izé...", nos, én is ezt gondoltam, aztán a neten rákeresve majd' leestem a székről, mert kiderült, hogy ez az izé komoly rajongóbázissal rendelkezik. Komolyan, idén érkezik elvileg a második része, mert úgy tűnik, ennyire megérte a készítőknek ez a széria, a fanok frankón bestgirl-vitákba bonyolódnak arról, hogy melyik 2D-s papírmasé csaj volt a jobb (btw, külön "bónusz" volt, hogy mindenki Audrey-ra van belőle rágerjedve, akinél kiállhatatlanabb karaktert régen láttam úgy...kb. bármiben, ennek ellenére olyan nyálfolyatás megy rá, hogy az valami agyrém, a haverok közül is kb. négyből három ott ömlengett róla 12 óráig... :dirr:), 4chanon meg olyan eventet tartottak, hogy meghívták a szinkronszínészeket és azok körül is akkora hisztéria volt, mint akármelyik TOP japán seiyuunál, fél óráig olvastattak fel velük különböző szövegeket a karaktereik hangján... @__@ Az ilyen (szvsz vérgáz és erőltetett) játékbeli szövegekből meg totális szállóige lett náluk, mint pl. a "What's shakin bacon?" vagy az "I can't stand fake ass hoes!" Hogy átérezzétek a hisztéria erejét: amikor pl. megtudták, hogy ugyanaz a csaj lett a Darlingban Ichigo angol hangja, aki ebben a játékban Audrey, egyből elkezdték nyomatni az ilyen képeket...

Szal nem tudom, lehet én vagyok túl öreg, vagy megint nem értek valamit, amit mindenki más igen, de ha már dating sim, meg csajozós játék: ez nekem pont egy "egyéjszakás kaland" volt, ami úgy fél napig szórakoztat és leköt, de azután már szóra sem érdemes, az emberek jelentős része viszont láthatóan "beleszeretett" és még "feleségül is vette". XD
Kép

Avatar
Ricz
Sensei
Sensei
Hozzászólások: 560
Csatlakozott: 2016.12.24. 01:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: sajnos a Föld nevű bolygón
Kapcsolat:

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: Ricz » 2018.08.13. 09:45

HuniePop... Jaj. Lehet csak én vagyok ilyen beteg állat, de képes vagyok napokig szüntelenül játszani. Ezt a randirendszert mondjuk jobban preferálom, mint a japán verziót, amihez elég egy helyes válasz is akár, és már jó úton haladsz. Itt tényleg egy ügyességi a dolog, még ha elég láma is. De na... Inkább, mint "Ki nevet a végén"-ezni, Észkeréket játszani, Unózni a CPU ellen.
A "folytatása", a HunieCam Studio is megéri a pénzért, de lehet mert a Wet - The Sexy Empire óta nem volt pornóipar-menedzselős játék a piacon egyáltalán. Talán a Movies meg a Sims, Singles, de azok ilyen szappanopera-játékok úgyis. (Mondjuk, annak idején reméltem, hogy a Született Feleségek játékban is lesz némi akció, ha már az első 1-2 évad az alapja, hogy a vízvezetékszerelő sráccal össze lehet boronálódni, de á... Leányálom. :'D)

Na, de VN... Akkor jöjjön pár.

Nekopara Extra

Félévvel a Vol. 0 Fan Disk és a Vol. 1 játék előtt játszódik. Az ONA verzióról már lehúztam a vizes lepedőt, akkor már legyen erről is. Igazából, nem nagy megfejtés a sztori. Ugyanazokat látod, némiképp bővített formában, mint az ONA-ban, de sokkal élvezhetőbb kivitelben. Már ami a szinkront illeti, mert itt legalább nem vernyogás az egész. A játék rendszer ugyanúgy Live 2D-s, interaktív emote-tal bíró, tehát izgó-mozgó karakterek, akik reagálnak a kattintásra és a buksisimire. Mint a cm is elárulja, nem teljes értékű a játék.


Panty Party

Egy VN, ahol a bugyik élnek. Minden ecchi rajongó nedves álma. Sőt, ezek a bugyik harcolnak és van egy bizonyos Szerelem Harcosa, aki képes bugyivá változni. No, úgy hallom, a fanok el is élveztek. Fejeljük meg ezt a sztorit a szokásos mahou shoujo klisével, hogy van egy mindenek feletti gonosz, akit le kell nyomni a világ megmentéséért. És az is egy bugyi. Hogy a fejemre ne húzzam.

A pozitívumok közül sokat nem tudok említeni. Abszolút komolytalan és elborult, pláne a harcrendszer, ami nem más, mint a szokványos TPS-nézetű lövölde, csak itt egy bugyi vagdalkozik a saját szárával vagy lő energiagombócokat. Ez megy egy arénában pár ellenféllel szemben. Az első 1-2 harcig még poénosnak is nevezhető...

Mert hogy a negatívum az, hogy amúgy frankón ennyi az egész. Egy klisétenger VN kitöltéssel. Paródiának egyszer elmegy.


Teaching Feeling ~Life with a Slave~

Igen, ezt megvettem a supportért. Most a 2.3.0-ás változat a legfrissebb, de nagyon sok újdonság nincs benne a korábbi kiadások óta. De mi is ez?

Nos, a sztori, hogy egy vidéki kisváros orvosa vagyunk, akihez egy rejtélyes figura hoz egy 11 körüli kislányt, komoly sebekkel. Rabszolga volt valami nemesnél, aki meghalt és most kell neki valami fedél. Befogadod vagy se? HA nem, vége a játéknak. Ha igen, akkor neki kell állni buksisimizni, hogy feltornázd a bizalmat veled szemben. Mert ha megerőszakolod, akkor halálra ítéled, mert nem lesz elég a bizalmi pont, hogy túlélje a 17. nap környékén jelentkező megfázását. Onnantól szexpartner csinálhatsz belőle, elég komoly orgiákat rendezve, amelyhez drogot is lehet tolni (főleg ajzót). De nem is igazán ez a része az, ami a legtöbb embert megfogta. De komolyan, nem. Hanem a ruhakollekció, hogy lehet öltöztetgetni őt így-úgy meg amúgy. Valahányszor kijön egy patch és "content addition", több kérdés van erre az elemre, mint bármi másra.

Egy ponton túl amúgy repetitív, grindfesztivállá válik, ugyanis minél többet kufircoltok befolyásoltság alatt is, annál magasabb lesz valamelyik testtájának érzékenysége, az ő libidója, és ezeket kell az egekbe tornázni, hogy haladhass a sztorival, kioldhass ruhákat... MEH. És most ez egy téma- és lehetőségfüggetlen MEH. Azzal együtt is amúgy minimum iszonytató egyik-másik lehetőség gondolata, de ahogy a Sims-nél a manuszok gyújtogatása és tömeges megölése is egy lehetőség, úgy itt is, és senki se kényszerít rá. Na meg, úgyis megkapod érte a magadét egy Bad Enddel.


Corruption of Champions

A revampolt változatot tolom, az 1.0.2. modolt 1.4.9-es verzióját. Ez kizárólag szöveges kalandjáték. Hős vagy, akit egy falu védelmébe küldenek ki egy isten háta mögötti lepratelepre valami másik létsíkon, ahonnan jön a rontás a faludra és a világodra. Jársz erdőben, tónál, harcolsz goblinokkal, kutyákkal, ghoulokkal meg mindenféle csodalénnyel meg korcsfajzattal. Amit dobnak, az valamit elváltoztat a testeden. Pl. ha férfi karakterrel mész, az inkubusz kivonattól egyre démonibb külsőd lesz: elszíneződik a bőröd, karmokat eresztesz, villás lesz a nyelved, szarvad, farkad nő, esetleg több is. A szukubusz kivonat ezt annyival tolja meg, hogy elnőiesít, a farkadnak és a golyóidnak búcsút mondhatsz, mellet eresztesz stb. Aztán te magad is mixelheted a dolgokat, vagy akár ráfeküdhetsz egy fajtára is, de akkor jó eséllyel számolhatsz azzal, hogy komoly és beláthatatlan következményei lesznek. Veszteni ugyanis rohadt könnyen lehet a játékban. Megölni nem fognak, de az éhség jó eséllyel kicsinál, egyes történeti pontokon, ha bukod a küzdelmet, akkor kampó, vagy ha mondjuk túltolod a kutyaborsot és alacsony az intelligenciád, akkor jó eséllyel teljes mértékben átváltozol kutyává, és game over. Ja, és készülj arra, hogy mindenki és minden meg akar erőszakolni, ha pedig elég magas a rontásszinted (ami rohadt könnyen összejöhet) meg a libidód, akkor bizony te is fogod nyomni ezt az ipart. A szövegezése nagyon durva, a szó azon értelmében, hogy részletgazdag, alapos és nem fukarkodik leírni azt, hogy mit csinál egy 2,5 méter magas minotaurusz mondjuk egy 120 centis goblinlánnyal...


40 Days and 40 Nights of Rain

Na, vissza a nem felnőtt tartalmú anyagokhoz. A ZIGZAG fejlesztette és a DejaVu fordította rövidke VN egy háborúban nyit, ahol egy kiégett katona épp agyonlő egy gyereket a harcban. Aztán kiderül, hogy álom volt a megtörténtek nyomán. Ugyan beállt a háborúban a fegyverszünet, de már napok óta esik az eső megállás nélkül a kisvárosra. A katona így talál rá egy csetlő-botló lánykára, akit magához is fogad, de vele is marad, mert a lány nem tágít mellőle.

Pozitívuma: rövid, érzelmes darab elsősorban az emberekről egy háborús környezetben.

Negatívuma: az angol fordítás valami elképesztően silány, tele van félrefordításokkal és ferdítésekkel, és csak ront az amúgy is kissé slampos szövegen. Bár van egy kis karakterfejlődés és van egy extra csavar is a sztoriban, de nem igazán esik neki jobban a mű, nem mer golyókat ereszteni, hogy ténylegesen is elmerengjen a narráláskor egy-egy esemény vagy gondolat felett.

Válasz küldése