Visual Novel típusu játékok

PC vagy konzolos játékok témaköre.
Avatar
-OJ-
Sensei
Sensei
Hozzászólások: 621
Csatlakozott: 2011.04.08. 09:48
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Otaku Odú
Kapcsolat:

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: -OJ- » 2012.01.05. 12:22

Kép

Eltartott közel két hétig, de most hogy elkészült a teljes angol fordítás, végre végigolvashattam a Little Busters! visual novelt. Az úgynevezett 'common route'-ot, mely a cselekmény kb 70%-át teszi ki anélkül, hogy bármelyik lány történetébe belelépnénk, már korábban is elolvastam, akkor azonban csak egy elvágott befejezés volt a jutalmam, amiből az égvilágon semmi nem derült ki -_-

Most azonban, hogy a jellemükön kívül mind a hat lánynak a háttértörténetét is megismertem, és ezáltal a végén megnyílt a fő cselekmény szál is, azt kell mondanom, teljesen megérte az olvasásába fektetett időt (és a több éves várakozást a fordításra)

A történet hozza a szokásos Key színvonalat.
Van egy csipetnyi románc, amit később ero-jelenetekkel is kiegészítettek, de az alap változatban nincsenek benne, és nem is hiányoztak, de ezúttal inkább a Barátságon van hangsúly. Sok (melo)dráma családtag elvesztéséről, családon belüli erőszakról és társadalmi megvetésről, iskolai megfélemlítésről (bullying), skizofréniáról, stb. Jól időzített, ütős poénokban sincs hiány. A lány karakterek kellően színesek, többen erős pszichológia fejlődésen esnek át a történetük során, és mind külön egyéniségek (persze a szokásos sztereotípiákba azért besorolhatók) ami igazán emlékezetessé teszi őket. Még a férfi karakterek is jól megírt háttérrel és jellemmel rendelkeznek nemcsak a komikus mellékszereplő szerepét töltik be. Egyedül a főhős okozott kisebb meglepetést, hogy a korábbi karizmatikus delikvensekkel szemben itt (kezdetben) egy elég pipogya shotát személyesítünk meg, de éppen ezért az Ő fejlődése jóval szemléletesebb.
Ha mind a hat lány történetét végigolvastuk,akkor nyílik csak meg az egész VN lényegi részét tartalmazó Refrain szál, amelyből minden kérdésre választ kapunk. A Clannadhoz hasonlóan itt történik a nagy drámai trollkodás, hatalmas sírások, deus ex machina és időutazás, míg többszöri végigjátszásra el nem érjük a True Endinget, amiért simán megérte végigolvasni az egészet (bár egy másik Key cím alapján már könnyen kitalálható, mi is a valós helyzet)

A rajzolás és a változatos háttérzenék (vagy 50 szám) ugyancsak a Keytől megszokott magas színvonalat képviselik, a beépített minijátékok (főleg a chibi karakterekkel történő baseballozás) pedig garantálják, hogy még többszöri újraolvasásra sem válik unalmassá a 'common route'

9/10

Aki szerette a korábbi Key címeket (AIR, Kanon, Clannad) annak nagy valószínűséggel ez is tetszeni fog. A befejezés az Én szememben még az eddig etalon Clannadét is messze lehagyta, míg a karakterek ugyanolyan jók B)

Hogy nem készült ebből anime, azt sose fogom megérteni T.T

Avatar
Cruel Angel
Félisten
Félisten
Hozzászólások: 2036
Csatlakozott: 2003.11.17. 14:33
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Két hely között valahol / e két hely Mennyország s Pokol

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: Cruel Angel » 2012.01.05. 12:57

@-OJ-: hosszban, hogy viszonyul ez mondjuk a Clannadhoz?
Kép

Avatar
-OJ-
Sensei
Sensei
Hozzászólások: 621
Csatlakozott: 2011.04.08. 09:48
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Otaku Odú
Kapcsolat:

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: -OJ- » 2012.01.05. 13:22

Nem számoltam, de szerintem jóval rövidebb, és ha kikapcsolod a minijátékokat akkor még többet le lehet faragni a hosszából.
Viszont ajánlott a common route-ot többször is végigolvasni (vagy legalább elölről áttekerni), mert bizonyos lehetőségek/jelenetek/CG-artok csak többszöri végigjátszásra válnak elérhetővé. És van olyan lány, akinek a teljes befejezése csak a főtörténet megtekintése után nyílik meg :wink:

Avatar
Cruel Angel
Félisten
Félisten
Hozzászólások: 2036
Csatlakozott: 2003.11.17. 14:33
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Két hely között valahol / e két hely Mennyország s Pokol

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: Cruel Angel » 2014.09.22. 21:42

topik rivájv mivel meglepődve tapasztaltam, hogy nem írtam év elején a To the Moon nevű élményemről. A cucc első ránézésre nem látszik visual novelnek, mivel RPG Makerrel készült, de valójában játékos interakció minimális (mászkálni kell leginkább, meg némi minigém puzzle-öket megoldogatni), és a lényeg masszívan a történeten van. Emellett viszonylag gyorsan (3-5 óra?) végig olvasható, tehát nem egy pl. Clannad féle monstrummal találja magát szembe az ember.
A sztori rövidsége miatt nem igazán tudok érdemben mesélni róla szpojlerek nélkül. Mindenesetre a rövid random ismertető: Ez egy történet világítótornyokról, elütött rágcsálókról, egy plüs kacsacsőrűemlősről, elfeledett kívánságokról, savanyú olivákról, egész életen át tartó szerelemről, és rengeteg - rengeteg origami nyúlról.

Kicsit kevésbé rövid és kevésbé random ismertető: A két irányított főszereplőnk egy cégnek dolgozik a nem túl távoli jövőben, akik kvázi megvalósítható kívánságokat "teljesítenek". A dolog úgy működik, hogy van egy gépük, amivel a kuncsaft elméjében visszamennek a legrégebbi releváns emlékhez, ott beteszik neki ezt vágyat (amit kívánt). Majd a gép és a kuncsaft elméje közösen legenerál neki egy életnyi emléket, amely életben folyamatosan ott volt neki ez a vágy, így nagy valószínűséggel mindent megtett azért, hogy valóra váljon. Az aktuális kuncsaft egy halálán lévő öreg bácsi, akinek egyetlen egy kívánsága van: eljutni a Holdra. Hőseink tehát utazást tesznek a bácsi elméjében fokozatosan vissza az élete kulcsemlékein ahol sok minden furcsa dolgot tapasztalnak, nem minden úgy sül el ahogy szeretnék, de végére minden apró részlet összeáll egy fordulatos és megrázó kerek egésszé.

Ajánlom mindenkinek.
https://en.wikipedia.org/wiki/To_the_Moon
Elérhető sztímen, hámböl sztórban minden asztali számítógépes platformra.
Kép

Avatar
Cruel Angel
Félisten
Félisten
Hozzászólások: 2036
Csatlakozott: 2003.11.17. 14:33
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Két hely között valahol / e két hely Mennyország s Pokol

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: Cruel Angel » 2014.11.11. 11:50

Fate/stay night - Unlimited Blade Works
Uhh.
Kb. anno akörül, hogy kijött a Fate/Zero anime elolvastam a Fate utat.
(Gyors talpaló: Fate/stay night visual novelnek három útja van, amik egyrészt a főszereplő saját ideáljaihoz való viszonyaiban, illetve a kiemelt női főszereplőben / love interestben különböznek. Ezek címei Fate, Unlimited Blade Works, Heaven's Feel. Melyek ilyen sorrendben nyílnak meg és sorrendben Saberre, Rinre és Sakurara koncentrálnak.)
Akkor arra a megállapításra jutottam, hogy nem volt rossz, de nyögvenyelősnek, belterjesnek éreztem, ami főleg azért zavart mert magát a főhőst nem tudtam megszeretni. Az a baj, hogy arra már nem emlékszem egész bizonyosan, hogy ténylegesen mikor olvastam ezt, Fate/Zero elolvasása előtt, vagy után. (Most így próbálva összerakni emlékeimet, valszeg 2011 kora őszén, nyarán olvashattam, tehát F/Z olvasás előtt.) Mindenesetre F/Z-t olvasva akkor nemcsak, hogy azt izgalmasabbnak és változatosabbank éreztem, de magának Sabernek (Arturiának) a karakterét is a háttértörténetével és drámájával sokkal erősebnek éreztem F/Z-ben, mint az elvileg ő rá koncentráló útban F/sn-ben.

Ezekért leginkább akkor úgy döntöttem, hogy nincs erőm elolvasni azonnal az UBW-t és a HF-t, majd megteszem késöbb. Nos tekintve, hogy most az őszi szezonban elkezdődött az UBW anime, úgy döntöttem, hogy itt az ideje elővenni megint a vnt és átrágni magamat Rin útján, pláne ha már az DEEN féle anime adaptációban is ő volt a kedvencem. Hát átrágtam magam rajta.

Sajnos úgy látom, hogy a történet a fenti problémákkal továbbra is bír. A főszereplő továbbra sem szimpatikus. Badass-nek badass, ezt nem akarom tőle elvenni, de az ideálja számomra idegesítő. Saját magunk abszolút alturisztikus, naív módon mindenki más elé helyezni egészségtelen, és amikor ezt szép lassan a maga bőrén is megtapasztalja még mindig hajlamos az amúgy számára túl mély vízbe ugrani. Ráadásul én úgy éreztem, hogy a játék a hol bünteti, hol megdicséri, ha ideái szerint dönt a játékos. Rin szórakoztató, de tényleges character developmenttel ne adj isten drámával alig bír a történetben, ami megintcsak vicces, ha már ő a másik főszereplő (és nem egyszer az ő szemszögéből látjuk az eseményeket).
Végül de nem utolsósorban a True End epilógusában eldobott félmondatnyi happy end Shinjinek már majdnem a bizosíték kiverős kategóriában volt nálam. Mármint értem, hogy ez nem a Sakura út, itt keveset látunk a Matou ház belsőműködéséből, de akkor is. Shinji, aki hacsak az UBW-ben megtudott dolgokat is vesszük, tehát testvért abuzáló, öntelt, répista, szadista pöcs. Aki nem egyszer hagyott volna / szándékosan okozta volna számos szereplő, köztük a főszereplők halálát. Ő. Ő! Kapott csendes testvériszeretetben való gyógyulgatást kórházban. Értem, Rin kimentette a Grálból, tehát gáz lene ha utána meghalna. De mi az, hogy Sakura jár hozzá be és csendes, nyugodt? Ha már felhozta a főhős a belső narrációjában ezt, amire igazából semmi oka nem lett volna, legalább kapott volna teljes amnéziát, vagy valami.

Az expozicíciók és a world building természetesen érdekes, a nagy csavar jó, kár h 10 éves a játék így sajnos meglepni nem tudott. (De örültem volna, ha úgy ülöm végig, h nem tudom kicsoda Archer és a főszereplőkkel együtt ébredek rá.)

Mondjuk ha már world building reménykedtem, hogy Shiro baromi specializált, de übertáp képességeire lesz valami magyarázat egyszer, ha már ez az út, amiben talán legjobban ki tudja teljesíteni őket. Sajnos nem, maradtunk abba, hogy véletlen folytán ő ilyennek született. :\

Összességében azt kell, hogy mondjam nem rossz ez, Nasunak vannak jó ötletei, de a történet minősége erősen vegyes. ... és szomorú ezt mondani, mert az F/Z mégiscsak egy utólag írt, spinoff prequel történet, ami az eredeti sztoriból épít, de az mégis kenterbeveri. Szeretnék egy olyan világban élni, ahol Urobuchi bácsi írna egy negyedik utat F/sn-hez ami nemcsak world buildingben, de karakterinterakciókban, -fejlődésben és -drámában is megüti azt a mércét, amit F/Z produkált, így méltóbb lezárást tud adni annak.

HF-t pedig majd elolvasom amikor kicsit közelebb leszünk annak az ufotable adaptációjához.
Kép

Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 5447
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: Titkos » 2014.11.11. 16:30

Cruel Angel írta:HF-t pedig majd elolvasom amikor kicsit közelebb leszünk annak az ufotable adaptációjához.
Amúgy erről mondtak már valamit, hogy tuti megcsinálják? Vagy jelenleg még abban a stádiumban van, hogy "ha az UBW anime elég sikeres lesz, akkor lehet, hogy ezt is elővesszük"?
Kép

Avatar
Cruel Angel
Félisten
Félisten
Hozzászólások: 2036
Csatlakozott: 2003.11.17. 14:33
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Két hely között valahol / e két hely Mennyország s Pokol

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: Cruel Angel » 2014.11.11. 16:35

Titkos írta:
Cruel Angel írta:HF-t pedig majd elolvasom amikor kicsit közelebb leszünk annak az ufotable adaptációjához.
Amúgy erről mondtak már valamit, hogy tuti megcsinálják? Vagy jelenleg még abban a stádiumban van, hogy "ha az UBW anime elég sikeres lesz, akkor lehet, hogy ezt is elővesszük"?
Van oldalaa projektek, szal igen valószínű, hogy lesz és múvi lesz. A fandom reméli, hogy legaláb 2-3 múvi, hogy ne csak random H jelenetek és akció jelenetek legyenek másfél két órában.
Szerkesztve: Még baromi semmit mondó teaser trailer is van.
Kép

Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 5447
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: Titkos » 2014.11.11. 18:44

Cruel Angel írta:Van oldalaa projektek, szal igen valószínű, hogy lesz és múvi lesz. A fandom reméli, hogy legaláb 2-3 múvi, hogy ne csak random H jelenetek és akció jelenetek legyenek másfél két órában.
Szerkesztve: Még baromi semmit mondó teaser trailer is van.
Na, akkor reméljük a legjobbakat. :) Mondjuk ez a "csak egy mozifilm lesz" hír kissé engem is elszomorított, sőt, még valamilyen szinten úgy is érzem, hogy "persze, a Sakura-fanboyok csak ennyit kapnak mi? :(", de azért még reménykedek, meg láttunk már néha csodát. (Az Inu Yasha: Kanketsuhennél senki nem hitte el, hogy 20 kötet érdemben belefér 26 részbe és mégis! :D XD)
Kép

Avatar
Shirosaki
Gyakorlott
Gyakorlott
Hozzászólások: 72
Csatlakozott: 2013.11.24. 04:03

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: Shirosaki » 2014.12.01. 06:16

Én sok pozitív kritika után pár napja vettem meg a Long Live the Queen című VN-t steamen. Kiváncsi leszek, hogy tényleg van-e olyan jó, mint amilyennek elmondták.

Avatar
Cruel Angel
Félisten
Félisten
Hozzászólások: 2036
Csatlakozott: 2003.11.17. 14:33
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Két hely között valahol / e két hely Mennyország s Pokol

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: Cruel Angel » 2015.05.29. 23:57

Fun fact akit érint:
Steamen megjelent angolul a Higurashi no naku koro ni visual novel első fejezete mindhárom oprendszerre, a PS2 port spritejaival.
http://store.steampowered.com/app/310360

(Ráadásul a születésnapom előtt egy nappal... és senki nem szólt erről nekem, pedig még akciós is volt. D: )
Kép

Avatar
A mordályos nyul
Fanatikus
Fanatikus
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2006.11.12. 11:53
Nem:
Tartózkodási hely: Kő alatt

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: A mordályos nyul » 2015.05.30. 08:37

Cruel Angel írta:Fun fact akit érint:
Steamen megjelent angolul a Higurashi no naku koro ni visual novel első fejezete mindhárom oprendszerre, a PS2 port spritejaival.
http://store.steampowered.com/app/310360
OMG! :shock: Ezt megjegyezzük...
Kép

Avatar
Cruel Angel
Félisten
Félisten
Hozzászólások: 2036
Csatlakozott: 2003.11.17. 14:33
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Két hely között valahol / e két hely Mennyország s Pokol

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: Cruel Angel » 2015.05.30. 09:10

ami sajn nincs az a voice acting, illetve a ps3-as japán remake kultúráltabb hátterei... ellenben ez meg nem hivatalos patch-csel elvileg orvosolható (én még nem jutottam el oda, hogy megvegyem és ezt teszteljem)

http://steamcommunity.com/app/310360/di ... 855247172/
Kép

Avatar
ViharTáncos
Fórummániás
Fórummániás
Hozzászólások: 1551
Csatlakozott: 2010.08.07. 14:34
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: ViharTáncos » 2016.09.17. 17:31

Kép

Egy IOS és android kijött Steampunk Syfy VN (ingyenes de epizodok előtt várni kell vagy fizetni tekintve hogy ez egy magas minőségű sorozat nem csak egy mini sztori)

A képen látható főszereplővel indul a a sztori a önbizalom hiányos de elég okos Lantern és a neki tökéletes ellentétével NeNe vel inditunk ami kis repülöjükkel sikerül valami ismeretlen tárgyal ütközniük amit már a levegőben üldözöbe vesznek és a különös misztikus világba jutnak általa...

Az első epizod után meg szavazom neki a folytatás bár nem vagyok nagy barátja ennek a müfajnak mert elalszom rajta de itt a egy kis P&C elemnek hála és a érdekes karakterek és dizájnak hála fent tudja tartani a érdeklődést egy a müfajhoz nem szokott embernek is.

Avatar
Ricz
Sensei
Sensei
Hozzászólások: 510
Csatlakozott: 2016.12.24. 01:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: sajnos a Föld nevű bolygón
Kapcsolat:

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: Ricz » 2017.01.26. 11:13

Igazából hír a témához kapcsolódón, de nem tudom ki szokott "3rd party" venni Steamhez kulcsokat, mondjuk Bundle Stars-on, Indiegalán, Humble Bundle-n stb., így azért leadom nektek is a drótot.

Ha valakinek van Shan Gui kulcsa ilyen helyekről, az nem fogja tudni beváltani. Megindult a szerzői jogi perlekedés és bírósági eljárás a kiadója, Ju Cai ellen. A sztorit anno a csapatom blogján leírtam, de itt zanzásítom:

A Magenta Factory lefejlesztette a játékot, és jött volna a Steamre publikálni, viszont a kiadási jogokat egy Spanyolországban élő kínaira, Ju Caira bízta. Aztán háromoldalú egyeztetés indult egy Steam munkatárs bevonásával, mivel az indie fejlesztőknek szükséges a konstans kapcsolattartás a platformon. Ez volt 2012-2013-ban. 2014-ben bukott ki a dolog, hogy Ju Cai nem utalja el a Magenta Factory részére az eladásokból származó bevételi részt, ami ellen segítséget is kértek a Steamtől. Ju Cai erre letiltotta őket és a Steam munkatársait is, viszont olyan szerződést kötöttek, ami miatt a Steam nem léphetett fel önállóan. Ezt a fejlesztő nyilvánosságra hozta, ami miatt százával zúdultak a negatív review-ok a játékra, mind a kiadót téve felelőssé, ezzel is nyomást próbálva gyakorolni rá. 2016 első feléig tartott ez az állapot. Ugyanis kommentárt tudtak írni, de frissíteni a játékot nem, pedig azóta volt pár engine, kép- és hanganyag-korrekció.

Mostani fejlemények:
Addig azzal telt a Magenta Factory ideje, hogy új kiadót keresett. Ez most a ZiX lett, és elkezdtek financiális alapot harácsolni egy nemzetközi szerzői jogi perre, ugyanis a kínai fejlesztőnek Amerikában kell megvívnia ezt a harcot. Úgy fest, sikerült is valamelyest, de még nincs jogerős határozat. Csak annyi történt, hogy a DMCA értelmében a Steam letiltotta a third-party kulcsokat. Ettől függetlenül az áruházban meg lehet venni a játékot (de legalábbis nem vették le), de nem tudom, hogy annak a bevételei kerülnek-e Ju Caihoz (bár feltételezem: nem).

Ez már csak azért is érdekes, mert talán először van ilyesmire példa a Steamen. (Olyat tudok, hogy a fejlesztő/kiadó csalt a játék review-val, ezért eltávolították őket.) Másodsorban, hamarosan jön a végleges Shan Gui verzió (addig meg akarom rendesen csinálni a magyar verziót, remélve, hogy kap hivatalos supportot a fejlesztőktől és az új kiadótól), mielőtt a Magenta Factory kiadná a(z elvileg folytatását) Bai Qu-t.

Avatar
Ricz
Sensei
Sensei
Hozzászólások: 510
Csatlakozott: 2016.12.24. 01:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: sajnos a Föld nevű bolygón
Kapcsolat:

Re: Visual Novel típusu játékok

Hozzászólás Szerző: Ricz » 2017.11.08. 18:11

Kissé felkapott lett mostanában a Doki Doki Literature Club nevű VN (már MatPat is csinált róla egy GT Live-ot, Steamen hidden gemként emlegetik), szóval tettem vele egy próbát. Hát... Én elintéztem az értékelését annyival, hogy "Nem a megszokott, klisés, átlagos romantikus visual noveled. Minden más potenciális spoiler lenne játékelemre és csavarra egyaránt." Most viszont nekifutok itt, hogy miért is.

A szitu elég megszokott. Te vagy a főhős, akinek van egy potenciális háreme, 3 csajból, akiket versírással lehet elhódítani az irodalmi klubban, illetve van még egy pár mellékkarakter. Az első játékmeneted elég szokványos lesz a végéig. Meghódítottad, szerelmet vallasz, majd aztán megkapod azt,
SPOILER
hogy a csaj felakasztotta magát.
Na mondani se kell, ez elég wtf így elsőre, főleg, hogy ez akkor is bekövetkezik, ha jól csinálod végig. A következő nekifutásodnál azt veszed észre, hogy az ő részei
SPOILER
eltűntek, karakterzagyvalék van a helyén, a karakter CG-je korrumpálódott, majd a játék egyre komolyabb hibákat kezd el produkálni.
Mindezt szándékosan teszi ráadásul, hogy aztán majd
SPOILER
a mellékszereplő csaj megölje a másik kinézettet is, szétverje a játékot (törli a többi karaktert, beszűkíti a lehetőségeidet, és rákényszerítsen egy négyszemközti beszélgetésre kizárólag vele), ami viszont nem hogy a 4. falat veri ki, de az összeset, lebontja a tetőt és az alapokat is. Ugyanis nagyon sokat kezd el "beszélni" az egzisztencializmusról, hogy mit jelent egy másodlagos karakternek lenni a játékban, és magát szintén személyként definiálja, némiképp idézve: "mikor lezárod a játékot, részünkről vége a színjátékra,
>>haza megyünk<<, és míg te éled a magad valós életét, fel sem merül a kérdés, hogy minket közben mi is emészt", illetve "van fogalmad arról,
milyen érzés a kispadról ülve nézni, ahogy játékmenetről játékmenetre végigenyelegsz egy vagy több csajjal, miközben tudod, hogy neked sose fognak lapot osztani, mert a kispadra vagy örökre ítélve?"
Onnantól pedig csak ez van: nincs mentés, nincs másik lehetőség, arra a profilodra ez az állapot állt be. Még nem próbáltam más gépeken, ott lehet tiszta lappal kezdesz, de érdemes kipróbálni legalább. Ebből a szempontból valóban nem egy megszokott... Hogy jó-e? Eh... Inkább frusztráló, mert a kényszert értsd úgy, ahogy sugalltam a spoilerben.

Válasz küldése