ak írta:(
Abban reménykedtem, h a Lain topicban fogsz belém kötni :P )
Írd mondjuk oda hogy a Lain üres, hatásvadász, rossz anime, csak a pénzért adták ki, valamint az EL-nek 100x több mondanivalója van, majd hagyd le a mondat véfgéről a "szerintem" szócskát. Na AKKOR beléd fogok ott kötni
ak írta:
A "tápolás a játék lényege", onnan jön, h amíg 20 óra alatt végig lehetne vinni valamelyik részt, addig az emberek többsége legalább 3x annyi ideig játszik vele, mert pusztán tápolja a karaktereit.
Ez általában az összes RPGre (keleti vagy nyugati) egyaránt igaz, mivel az RPG-k alapkoncepciója az volna, hogy ne leghessen kezdő karakterrel megnyerni, hanem fejlődnöd kelljen. Szal ne azért nyerd meg a játékot, mert jó kézügyességgel leárkádoltad a főellenséget, meg megtaláltad a joy-on a "repeat fire"-gombot
Ebben az értelemben igaz, hogy az FF a tápolásról szól, de ezzel nem mondunk túl sokat, csak kb annyit hogy a Need for Speed a sebességről szól.
ak írta:
Nem tudom, h láttál-e egy maxos csapatot, mondjuk FF8ban?
FFVIII ebből a szempontból nem a legjobb példa, mert ott épp ezen akartak változtatni (nem sikerült.....), hogy n lehessen túltápolni. A megoldás, hogy a szörnyek veled együtt szintet lépnek, ffejlődnek, HP, harcérték, új varázslatok, etc...hiába lépsz szintet, nem leszel beljebb a szörnynél, sőt. Az FFVIII-at elméletileg első szinten végig lehet vinni! Más kérdés, hogy az istentelen táp limit breakek miatt (főleg a lionheart-renzokuken, meg a Wishing star, meg angel wings, ha ügyes vagy) gyakorlatilag mindegy, mit tápolsz...."hú, ultima varázslat, végre!!! Non-elementál damage 3500 mindenkinek!!! Őőőő, renzokuken-lionheart mennyit is sebez? 20x9999+ még párezer? No, akkor Island closest to hell, here I come!" Szal ez tényleg hülyeseég, viszont nem kell az agyadat elunnod mire megvan. Nemtom valaki próbálta e az FFVI-ban a cursed shield-et kikúrálni paladin shielddé: 255 csatában kell részt venni hozzá! Találtam egy 1hp-s ellenfelekkel telezsúfolt szigetet, így volt másfél óra......
ak írta:
Pl. a fő story fő szörnye után, egy sokkal táposabb szörny, amit szinte csak maxon v. úgy is csak szerencsével lehet lenyomni, mondjuk egy kardért, amit nem is tudsz kipróbálni. ^^
Ez mondjuk sztek pont a tápcentrikusság ellen szól: ott a szörny, leveréséhez szívárványszín Chocobo kell, amit csak 3 heti hideg élelemmel lehet kitenyészteni....de nem MUSZÁJ nekimenned!!! Tök simán végig lehet vinni a játékot (bármelyik FF-et) egy középszintű partyval, anélkül, hogy akár egyszer is leállnál random encounter-tápolni órákig......más kérdés, hogy a LEHETŐSÉG hadd legyen már meg egy RPGben hogy könnyítsek a saját helyzetemen...én az FFVIII-at elvittem egészen a főellenig, úgy hogy igazán rá se jöttem a komolyabb junction-kombókra (tornadó hp-ra pl), és nem álltam le tápolni....más kérdés hogy a 3000hps karaktereimet a shockwave pulsar elküldte aludni, szal reload 3cd vége.....de mikor tudod ezt egy IWD-ben megcsinálni?
Ezek miatt mondom, hogy az FF sorozat szerintem a szorihoz képest sokkal kisebb hangsúlyt fektet a tápolásra. Néha órákig csak visszaemlékezéseket olvasol, dialógus hegyek, és az ok, ami miatt nekem üresek a nyugati RPG-k baldur's gate, Icewind dale, sőt, még a kotor is.... az FF-ben a party szereplői élő lényeknek hatnak, érzésekkel, gondolatokkal, néha órákig leállnak beszélgetni, és nem csak egy stat-hegy az egész karakter.
ak írta:
Én (is) a story miatt kezdtem játszani, de hc gamerek sosem a storyról beszélnek (max 1-2 szóban, h jó v. szar), hanem arról, h milyen emberük van... v. csak az én ismerőseim ilyenek?
Örömmel hallom hogy Te is a storyban vagy érdekelt...a HCgamerek meg (pejoratív leszek, sorry) általban tényleg a tápra mennek, de ez minden játékban igaz. Az átlag játékos viszont szerintem nem is TUDJA pl, hogy van a bahamut-os sziget, hát még hogy oda vissza is lehet menni....
Amúgy azért az igaz, hogy a tápolásról többet lehet beszélni. Egyrészt benne van az a jóféle "kinek nagyobb a...." versenyszellemiség, másrészt meg a storyról két okból esik kevesebb szó:
- nem akarnak spoilerezni annak, aki még nem tart ott ("hú, és mit szóltál mikor Rinoát kinyírja a kisvakond? Jaaa, még nem tartasz ott, boooocs haver......
)
- a story azért mindenkinek ugyanaz. a Tápolásban lehet variálni, lehet megosztani, ki mit talált meg, ki, etc....
Szerintem azért ezektől még nem lesz a játék lényege, legalábbis nem jobban, mint bármelyik másik RPG-é..