MMORPG

PC vagy konzolos játékok témaköre.
Avatar
ViharTáncos
Fórummániás
Fórummániás
Hozzászólások: 1553
Csatlakozott: 2010.08.07. 14:34
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Budapest

Re: MMORPG

Hozzászólás Szerző: ViharTáncos »

Péter írta:
Sárkánybaby írta:De bakker, elfek sci-fi köntösben...
Ilyen már régóta van, úgy hívják Warhammer 40k. =)
:thumb: TROLOLO
Avatar
Sárkánybaby
Nagymester
Nagymester
Hozzászólások: 949
Csatlakozott: 2011.10.14. 22:41

Re: MMORPG

Hozzászólás Szerző: Sárkánybaby »

Végülis ja, az eldák pont annyira elfek, mint az elyosok. Oh wait...
Elvis lives on in our hearts, in his music and in a trailer park outside Milwaukee.
Avatar
Péter
Veterán
Veterán
Hozzászólások: 787
Csatlakozott: 2010.07.17. 14:29
Nem: Férfi
Kapcsolat:

Re: MMORPG

Hozzászólás Szerző: Péter »

Rossz hasonlat. Ha jól tudom az Elyosok félistenekké lett emberek, és leginkább angyalszerűek. Az Eldák humanoid faj, magasak, hegyes fülűek, arisztokratikusak, és szokás szerint a legnyomorultabb sorsuk van (kihalás felé sodródnak). Már ránézésre látszik, hogy egy az egyben a high elfek lettek átemelve, a Fantasyból. ::^_^::
Kép
Avatar
Sárkánybaby
Nagymester
Nagymester
Hozzászólások: 949
Csatlakozott: 2011.10.14. 22:41

Re: MMORPG

Hozzászólás Szerző: Sárkánybaby »

Péter írta:Rossz hasonlat. Ha jól tudom az Elyosok félistenekké lett emberek, és leginkább angyalszerűek. Az Eldák humanoid faj, magasak, hegyes fülűek, arisztokratikusak, és szokás szerint a legnyomorultabb sorsuk van (kihalás felé sodródnak). Már ránézésre látszik, hogy egy az egyben a high elfek lettek átemelve, a Fantasyból. ::^_^::
A Daevák a félistenek (ami lehet Elyos és Asmodiai is), viszont a párhuzam az elfek felé húzza őket. (Egy Elyos meg kinézhet... nagyjából bárhogy, a "füldolog" nem vonatkozik rájuk.)
Az angyalság meg... az, hogy tud az ember durván egy percig repülni... nagy kaland, ezzel az erővel a kamaelek is angyalok. :P Istenem, azt várta attól a játéktól mindenki, hogy szabadon lehet repülni, és mi az egyetlen dolog, amit nem lehet? Szabadon repülni.
Elvis lives on in our hearts, in his music and in a trailer park outside Milwaukee.
Avatar
Péter
Veterán
Veterán
Hozzászólások: 787
Csatlakozott: 2010.07.17. 14:29
Nem: Férfi
Kapcsolat:

Re: MMORPG

Hozzászólás Szerző: Péter »

Sárkánybaby írta:A Daevák a félistenek (ami lehet Elyos és Asmodiai is), viszont a párhuzam az elfek felé húzza őket. (Egy Elyos meg kinézhet... nagyjából bárhogy, a "füldolog" nem vonatkozik rájuk.)
Nem sokat játszottam az Aion-al, de a fülek azért elég fontos részei az elfeknek, mint ahogy a vékony, törékeny test is. Egy ork is furcsa lenne zöld bőr és izmok nélkül, vagy egy törpe, ha ugyanakkora lenne, mint egy ember. =)
Sárkánybaby írta:Az angyalság meg... az, hogy tud az ember durván egy percig repülni... nagy kaland, ezzel az erővel a kamaelek is angyalok. :P Istenem, azt várta attól a játéktól mindenki, hogy szabadon lehet repülni, és mi az egyetlen dolog, amit nem lehet? Szabadon repülni.
Pont ezt emlegette egyik ismerősöm öccse is anno, eufórikus hangon, hogy ez majd mekkora dobás lesz, milyen új irányba viszi tovább a szerepjátékokat. =D Valamiért a Dreadlord egyik beszólása jutott most erről eszembe, hogy: "If I have wings, why am I always walking?"

Amúgy ha valaki annyira repkedni akar, repülhet, igaz nem szárnyak kellenek hozzá, hanem egy no clip cheat, aztán nincs határ. =)
Kép
Avatar
Sárkánybaby
Nagymester
Nagymester
Hozzászólások: 949
Csatlakozott: 2011.10.14. 22:41

Re: MMORPG

Hozzászólás Szerző: Sárkánybaby »

Péter írta:Nem sokat játszottam az Aion-al, de a fülek azért elég fontos részei az elfeknek, mint ahogy a vékony, törékeny test is. Egy ork is furcsa lenne zöld bőr és izmok nélkül, vagy egy törpe, ha ugyanakkora lenne, mint egy ember. =)
Nem, én úgy értettem, hogyha a kecsesség, meg a fülek határozzák meg az elfeket, akkor Aionban a határ a csillagos ég. Ott nem lehet azt mondani, hogy "hegyes a füle, akkor elf", mert igazából minden Elyos és Asmo ember. Igen, a szürke bőrű, vörös szemű, karmos, gerincén végig sörényes Asmodiai is.
Ha szarva van, akkor is, a hegyes fülei, akkor is, ha mélysége van, nem magassága, akkor is. Attól a játéktól szerintem csak a Sims 2 rendelkezik komolyabb karigenerátottal. (Bár nem is olyan biztos az.)
Péter írta:"If I have wings, why am I always walking?"
WAH ne is mondd. L2-ben még oké is, mivel a kamaeleknek csak egy szárnya van (bár van egy ötperces, kétszárnyas, röpképtelen, ugyanakkor bivalyerős transzformjuk). De ott is, ahogy behozták a Gracia kontinenst, és hogy ott lehet repülni bárkinek, folyton az jut eszembe: és Aden fölött miért nem? (Valószínűleg amúgy azért, hogy ne vesszen el a várurak és erődtulajdonosok kiváltsága, akik tudnak wyvernen utazni. De akkor is.)
De az Aion... az Aion egyszerűen szemét. A szárnyakkal reklámozták magukat. Ebben a játékban is lehet matit gyűjteni (asszem WoW ilyen még), és van mati a levegőben. Kiszedsz kettőt, üldögélsz fél percig. Kiszedsz kettőt, üldögélsz fél percig. Vajon miért nem magas az ilyen gyűjtögetős skillem...? A full pvp zóna az más, állítólag ott korlátlan ideig lehet repülni, de én még nem jártam arra, mert
a) SB support fajta
b) SB beszari figura, akinek az első MMOs élményei sosem voltak túl jók. (Első szerver, ahol VALAHA játszottam, kb tök üres volt, első komolyabb szerveren meg mindenki potenciális PK volt. Mondjuk ott most is az mindenki.)
Van még egy-két köcsög dolog az Aionban, de istenem, ez van. A repülés azonban még mindig fáj egy kicsit.
Elvis lives on in our hearts, in his music and in a trailer park outside Milwaukee.
Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 6174
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: MMORPG

Hozzászólás Szerző: Titkos »

Péter írta:Valamiért a Dreadlord egyik beszólása jutott most erről eszembe, hogy: "If I have wings, why am I always walking?"
Amúgy Peti, azt hogy csinálod, hogy bár szerinted a Blizzard egy "lenyúlós" cég és gagyik a játékaik, mégis kis túlzással betéve ismered a War 3 - SC 1-2 - WoW hármasukat, most már "catchphrase"-re pontosan is? XD
Sárkánybaby írta:De ott is, ahogy behozták a Gracia kontinenst, és hogy ott lehet repülni bárkinek, folyton az jut eszembe: és Aden fölött miért nem? (Valószínűleg amúgy azért, hogy ne vesszen el a várurak és erődtulajdonosok kiváltsága, akik tudnak wyvernen utazni. De akkor is.)
WoW-ban volt az, hogy a Burning Crusade kiegészítő egyik nagy újítása volt a szárnyas mount, viszont repülni csak az abban a kiegészítőben megjelent új kontinensen (Outland) volt megengedett, a "régi világban" nem. Ezt már akkor is hiányolták a játékosok, de azzal volt magyarázva, hogy baromi nagy meló lenne átszabni az egész világot, hogy a két bazi nagy régi kontinens is "repüléskompatibilis" legyen, ezért inkább más dolgokkal foglalkoztak. Persze a szájtépés megtette a hatását és mivel a Cataclysm kiegészítő sztorija amúgy is arról szól, hogy kis túlzással "szétreped" a régi világ és nagy változtatásokat kellett eszközölniük a régi kontinensek terepein, ezért úgy voltak vele, hogy egye fene, akkor a repülést is megoldják. A lol az, hogy valóban, most már szinte bárhol repülhetsz, kivéve azt a négy zónát, amiket még a Burning Crusade idején csaptak hozzá a régi kontinensekhez. (Tehát nem Outlandes területek, konkrétan az akkor megjelent két új faj kezdő zónái.) A mai napig nem értem, hogy ott miért tiltott a dolog, az a négy zóna viszonylag kicsi, szerintem semmibe nem került volna nekik azokat is úgy megcsinálni, hogy lehessen rajtuk repülni.
Sárkánybaby írta:Ebben a játékban is lehet matit gyűjteni (asszem WoW ilyen még)...
Ez mi? A "materialt" becézed így? XD Mert akkor tudom, WoW-ban tényleg van ilyen, spawnol egy növény vagy érc és azokat egy herbalista vagy bányász "kiszedheti a földből".
Kép
Avatar
Péter
Veterán
Veterán
Hozzászólások: 787
Csatlakozott: 2010.07.17. 14:29
Nem: Férfi
Kapcsolat:

Re: MMORPG

Hozzászólás Szerző: Péter »

Titkos írta:Amúgy Peti, azt hogy csinálod, hogy bár szerinted a Blizzard egy "lenyúlós" cég és gagyik a játékaik, mégis kis túlzással betéve ismered a War 3 - SC 1-2 - WoW hármasukat, most már "catchphrase"-re pontosan is? XD
Egyszerű, ha már bírálok egy céget, vagy a termékeit, akkor nem árt ugye ismerni azokat, legalább néhány óra gameplay erejéig, másképp elég érdekes lenne véleményt formálni. =)

Azt amúgy sose mondtam, hogy gagyik a játékaik (legalább is játékmenetileg, a W3-ig bezárólag nem, a WoW-tól már egyre inkább). Az eredetiség na az már egy más téma... =) A Blizzard játékokkal igazság szerint önmagukban még nem is lenne bajom, ami viszont piszkosul irritál, az a túlértékeltség, ahogy sokan kész legendának állítják be a játékaikat, mint ha valami nagyon új dolgot találtak volna ki, ami előtte még sose volt. Ugyan ez a bajom, a Rockstaral.

A GTA játékok se voltak játszhatatlanul rosszak, el lehetett velük szórakozni a maguk elcsépelt módján, de ezekről se úgy kéne beszélni, mint ha ők találták volna ki az openworld műfajt, mert ez kábé olyan, mint hogy "A WoW volt az első MMORPG.".
Kép
Avatar
Sárkánybaby
Nagymester
Nagymester
Hozzászólások: 949
Csatlakozott: 2011.10.14. 22:41

Re: MMORPG

Hozzászólás Szerző: Sárkánybaby »

Titkos írta: de azzal volt magyarázva, hogy baromi nagy meló lenne átszabni az egész világot, hogy a két bazi nagy régi kontinens is "repüléskompatibilis" legyen, ezért inkább más dolgokkal foglalkoztak.
Jó, de L2-ben simán van repülés, ez a kifogás minálunk baromi gyenge lenne.
Titkos írta: Ez mi? A "materialt" becézed így? XD Mert akkor tudom, WoW-ban tényleg van ilyen, spawnol egy növény vagy érc és azokat egy herbalista vagy bányász "kiszedheti a földből".
Aha, az a mati. :D Még mindig Lineage 2: ott egy kicsit (?) másként vannak a dolgok. Csak a gyártós törpe gyárt (van másik kasztjuk, spoilos), és kétféle mati van. Alapmati és keymati. Az alapmati bármihez jó, legyen az fegya, ruha, vagy kiegészítő. A keymati más, minden fegyához/ruhához/kieghez kell a saját keymatija (plö mondjuk Dark Crystal robe-hoz a "Sealed Dark Crystal Robe Fabric" cö keymatiból kell valami 13). A matikat (legyen keymati vagy alapmati) bárki összeszedheti, de a leghatékonyabb a spoilos törpe, aki nagyságrendekkel jobb a dologban. Továbbá ugye a reci (=recept :P) sem a fán terem, azt is ki kell ütni. Vagy spoilozni. Utóbbi megbízhatóbb/hatékonyabb, feltéve, hogy a szerver spoil rate-je nem egy rohadék. *Köhm* Dragon Network *köhm*.
Péter írta:ahogy sokan kész legendának állítják be a játékaikat, mint ha valami nagyon új dolgot találtak volna ki, ami előtte még sose volt. Ugyan ez a bajom, a Rockstaral.
Én ezt igazából meg tudom érteni, végülis valahogy csábítani kell a népeket, annyi már az MMORPG, mint égen a csillag, ráadásul rengeteg az ingyenes ezek között. Plö a múltkor néztem az egyik Wildstar videót (fúúú kezdődik lassan annak is a bétája!), és az Explorer kaszt... hát benne van a nevében, felderítő. És így nézem... nézem... ez bakker olyan, mint a Guild Wars 2-ben a vistázás. (Jó, persze, NCsoft, NCsoft, persze, hogy van közük egymáshoz.) És azzal hirdeti itt-ott magát, hogy teljesen új játékélményt hoz, megváltoztatja az MMOk világát. Mit ne mondjak, a GW2-ről is ezt mondták, és bár amennyit láttam belőle, az alapján tényleg rohadt jó játék, barátnőm viszont mégis inkább L2-ben grindel velem. XD Szerintem sokszor nem is az innovatív tartalom dönt, hanem az újrajátszhatóság. Még mindig csak a Lineage 2-t veszem elő. Ismerek... 3 MMORPG-t jobban, és másik x-szel barátkoztam már. De én még annyi kasztot nem láttam, mint ami az L2-ben van. Hat fajra 36 kaszt. Jó, persze, lehet mondani, hogy vannak summonerek, vazsik, tankok, anyámtyúkja, de mindegyik különbözik. Ellenben ott van az Aion, mindegy, hogy Asmo vagy Elyos a sorcim, a skilljei kopp ugyanazok. (Jó, ezt a hülye nyolckasztos felosztást a Lineage 2 is felvette, de a legutóbbi koreai frissítés gyorsan szétbontotta 34-re.)
L2-ben az ember egy szerverre 7 karit készíthet, +3 subclass mindegyiknek, az 28 kaszt, és vannak megszorítások (plö elfek és árnyelfek egymás kasztjaira nem subolhatnak). Tessék, indok az újrajátszásra. Persze a játék nagyon grindes (és pedig most már könnyű is), így az ember inkább próbál okosan választani, mint végigzongorázni a skálát. XD

Kicsit kitérve a régebbi MMOkra.
Igen, Lineage. Jaj igazán, mit vártok, ezek után?
Szal a játék 1998-as, három éve kapálták el az amcsi szervereket, Koreában azonban állítólag még mindig toplistás. Tizenöt évesen. Kíváncsi voltam mit tud. Ja, végülis bejön, csak lövésem sincs, hol kellene skilleket tanulni. XD Ennek ellenére van benne valami nagyon RPG-s, bár tényleg, olyan ki tudja milyen sokat még nem játszottam vele.

Aztán ha újítás, megint csak nem kanyarodok messze a dologtól, jön... elvileg... az idén a Lineage Eternal. (Komolyan, nem értem, nem tudom felfogni, hogyha ennyire ismertek és közkedveltek a játékok, akkor hol az úristenben van a manhwa, amiből készültek?!) Két dolog volt benne, amire azt mondtam, hogy UH (bár lehet, csak azért, mert nem ismerek sok MMOt): egyrészt nem kifejezetten skillek vannak, hanem berajzolod az egérrel a támadás vonalát, és aszerint mozog a karakter, másrészt lehet használni a környezetet. Bemutatóban a fickó rágyújtotta az orkokra a sátrukat, aztán hordókat vagdosott hozzájuk. Persze így ez kimondva tényleg nem nagy kaland, viszont rohadtul nem szoktam hozzá az ilyesmihez egy olyan játékban, ami a skillekre épít.

Oké, bocsi, lőjjetek le, kedvenc MMO-m, nem tudok vele mit kezdeni. ^^"
Elvis lives on in our hearts, in his music and in a trailer park outside Milwaukee.
Válasz küldése