Mivel játszol mostanában?

PC vagy konzolos játékok témaköre.
Avatar
ViharTáncos
Fórummániás
Fórummániás
Hozzászólások: 1551
Csatlakozott: 2010.08.07. 14:34
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: ViharTáncos » 2016.12.19. 13:35

Sajnos egy unalmas grind elős pénz nyelőnek bizonyult az LoA amit (elöző post) mutattam be nektek. :(

Viszont találtam egy jóval élvezhetőbb mobilos darabot helyette, bár megvallom nem vagyok oda a verekedős játékokért ez a mitologia cucc meglepően élvezhető és nem válik unalmassá.

Gods of Rome

Kép

Avatar
Ricz
Sensei
Sensei
Hozzászólások: 525
Csatlakozott: 2016.12.24. 01:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: sajnos a Föld nevű bolygón
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Ricz » 2016.12.25. 13:08

No, én az imént végeztem a mobilos Fate/Grand Order játékkal. Augusztus eleje-július vége óta tolom, kábé ez alatt elértem 120 szintet (és ezzel majdnem beérve a barátosném 125 szintes profilját, amit év eleje óta használ).

A sztori lényege, hogy a Clock Tower 2015-ben meghal valaki, aki itt viszont életben marad, és beindít egy láncreakciót a téridő-kontinuumban, aminek okán a közeljövő eltűnik. Ennek a forrása a 2004-es Fuyuki városi eset, ahova visszaküldik a főhősünket (Gudao/Gudako a community-ben - az animében srác lesz és Ritsuka). Itt derül ki, hogy nem egy kis problémáról van szó, ezért téren és időn át járjuk a történelmet és a világot. Elmegyünk Jeanne d'Arc idejében Franciaországba, de leszünk az iparosodott Londonban, a forrongó Amerikában, sőt, az emberiség hajnalán Babilóniában.
Nemrég erről írtam cikket az Animagazinban, a tárgy fő részét szeretném lefölözni, és egyből az utolsó 2 fejezetre összpontosítani, ami a leadást követően kijött.

Babilóniát 4 nap alatt kitoltam, jóval könnyebb volt, mint az azt megelőző fejezet Camelot. Itt megismerhettük miképp lett Gilgamesh megidézhető Archer osztályú szolga. A "valóságban" Casterként van jelen. Feltűnik itt Quetzacoatl is, a Jaguar Man is azért (hogy milyen logika nyomán, az passz, de a DW gyakran keveri ezeket), de itt van Enkidu, Istár és Tiámat is. Utóbbi Beast osztályú szörnyeteg, és a fejezet főellensége, aki a káosz energiájával ki akarja irtani az emberiséget.

Az utolsó fejezet a Szingularitás nevet viselte. Itt beérjük azt a csóká, akiről kiderült, hogy a megőrült és Istentől elfordult Salamon zsidó király az, a játék egyetlen Grand Casterje. 8 démonoszlopot kellett bezúznunk 9 nap alatt (22-én kezdtük), de a japcsik annyire fullba tolták, hogy 2 nap elég volt rá, hogy mind a 8 oszlopnak több milliós sebzés vigyünk be. (Ha minden igaz, az egyéni játékban okozott damage 1%-a számított bele a közösbe), és elérhetővé váljon Salamon. Utána már csak neki kellett elkenni a száját. Nem kis shocking dolog közepette, mert azért innentől tartogatot Kinoko Nasu egy pár "elmész a francba" pillanatot.

És úgy fest - ezzel pedig kiegészíteném és javítanám a cikkem végi spekulációt - a DW komolyan gondolja, hogy évados sztorikat fognak csinálni. Legalábbis egy pár napja volt interjúban belengették. A játék maga menni fog tovább, mert olyan terveket szőttek, hogy a tavalyi valentinnapi eseményt rerunolják, lesz a mostani, a nyári nagy események mindig két részesek lesznek, és hogy Báthory Erzsébetet szeretnék minden osztály számára elérhetővé tenni. (Jelenleg 3+1 már van: Lancer alapból, a tavaly halloweeni eseménykor Caster lett, az idei Halloweenkor meg Saber [nem kis Dragon Quest áthallással], illetve a felnőtt vámpírénje Carmilla néven Assassinként fut.)

Eddig egész pofás játéknak tartottam, az utolsó két fejezetben vált csak igazán jó darabbá a sötét tónusok, a gruesome pillanatok, és annak okán, hogy az utolsó 2 fejezetet végigizgultam.

Avatar
Ricz
Sensei
Sensei
Hozzászólások: 525
Csatlakozott: 2016.12.24. 01:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: sajnos a Föld nevű bolygón
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Ricz » 2017.01.25. 08:26

Kábé az elmúlt két hétben (az F/GO évadközi csendjében a napi küldetéseket tolva csak) kicsit szét néztem a Steam könyvtáramban.

Találtam magamnak pár kedvre valót régi vonalas JRPG-k mintájára készített RPG Maker játékokból. Ilyen pl. az EvilMaze, ami egy harcoscsaj bőrébe tol minket, és a feladatunk végig menni a várbörtön (dungeon) szinteken. Mindegyik aprócska, de részletesen kidolgozott, csapdákkal, ellenségekkel, apró figyelmességekkel (pl. ha páncélt váltunk, az a modellünkön is meglátszik) és titkokkal jól megtömött. És nevéhez méltón nagyon gonosz. :twisted: Na, nem kicsavarodottan gonosz, de szereti biztonságérzetben ringatni az embert, majd pofán veri azzal, hogy "háh, elpuhultál! nem figyeltél a HP-ra!" Az egyetlen zavaró benne a durva ecchi, ami kilóg az egészből. A teljes karakternézetet behozva úgy himbálóznak a csöcsei, mint a zselatin, illetve, hogy a páncélok is a klasszikus "bikini armor" elven működnek.

A másik a Helen's Mysterious Castle. Ez egy tipikus grindelős játék, csak azzal a különbséggel, hogy ha meghalunk harc közben, megy tovább a játék, csak a bátyánk kihoz a romok közül, amit végig kell járni a szörnyeket irtogatva. Nem épp bőkezű a fejlődési lehetőség, és nagyon észnél kell lenni, hogy mikor védekezel, mikor támadsz, mert az ellenfelek ezt "ritmusra" teszik. Pl. az alap ork harcos 4 támadást bekaphat tőled, de az 5. esetén már emelned kell a pajzsot.

Illetve, ha már visszakaptam a magyarításom a Shan Gui visual novelhez, akkor már leszedtem, hogy átnézem, szépen lassan. Aztán kitalálom, hogy mi legyen vele, mert beindult a bál a cím körül (a már tavaly óta várt jogviták elindultak).

Avatar
Balus
Szakértő
Szakértő
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2016.03.15. 19:23
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Ankh-Morpork
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Balus » 2017.02.23. 23:35

Overwatch, minden mennyiségben. Pedig kezdetben eléggé ódzkodtam tőle, mert a megjelenés előtt kiadott videók leginkább azt a benyomást keltették bennem, hogy ez lényegében "egy Team Fortress 2-klón waifukkal". Aztán a Blizzardtól elvárhatóan remek CGI-rövidfilmek és az ipari mennyiségű fanart egyre inkább kezdte felkelteni a figyelmemet. Végül egy novemberi ingyenes hétvégén beadtam a derekam, letöltöttem, és azóta kb. folyamatosan játszom vele.

Maga a játék egyébként követi a jól bevált Blizzard-receptet: nézzünk körül, hogy a konkurencia játékaiban melyik elemek működnek a legjobban, emeljük át őket, keverjük közé a saját ötleteinket, és hopp! így lett a Chocapic. Ebből kifolyólag szerintem az Overwatch többek között annak köszönheti a sikerét, hogy még az is könnyen bele tud rázódni, aki egyébként soha életében nem játszott még FPS-ekkel. Ehhez pl. az kellett, hogy a más játékokban sokszor bonyolult manőverek itt meglehetősen le vannak egyszerűsítve. Vegyük pl. a rocket jumpot, ami mondjuk egy Quake-ben vagy TF2-ben hosszú gyakorlás és megfelelő időzítés árán lehet végrehajtani, addig az Overwatch-ban Pharah-ként játszva mindössze a bal Shiftet kell megnyomni ehhez. (Mondjuk nekem személy szerint nem okozott gondot az alapok elsajátítása, miután cirka 1300 órát beleöltem már a TF2-be :D )

A siker másik oka szerintem az, hogy mindenki megtalálja benne a számítását, az e-sport babérokra törő hardcore játékostól kezdve a hozzám hasonló "dirty casual"-ig, aki csak néhány gyors meccs erejéig lép be. A különböző achievementek és a nemrég bevezetett Arcade-játékmód sokáig le tudják kötni az embert, plusz időről időre vannak szezonális eventek a játékban, csak ilyenkor unlockolható skinekkel és egyéb apróságokkal (legutóbb pl. a kínai újév-ihlette "Year of the Rooster" c. esemény volt soron).

Mint minden multiplayerre kihegyezett játéknál, a balance itt is egy nagyon fontos tényező. Jelen állapotában az Overwatch szerintem megfelelően kiegyensúlyozott, egyik hős sem erősebb a kelleténél, mindenki ellen és minden feladatra van egy megfelelő karakter. Bastion vagy Torbjörn gépágyúja miatt nem lehet elfoglalni egy pontot? Junkrat bombái vagy egy mesterlövész, pl. Hanzo vagy Widowmaker megoldják a problémát. Túlságosan nagy tűzerő zúdul a csapatra? Tessék bebújni Reinhardt pajzsa mögé. A csapatnak minél hamarabb el kéne jutnia A pontról B pontra? Lúcio sebességnövelő aurája teszi a dolgát stb. Szerencsére a Blizzard elég gyakran patcheli a játékot, szóval ha egy-egy hős nem egészen úgy működik, mint ahogyan kéne, gyorsan ki tudják javítani.

Azért az Overwatch sem fenékig tejfel, a negatívumok ezt a játékot sem kerülhetik el. Két dolog van, ami lehúzza a szememben: az első a játékosközösség egyes tagjai, bár ezzel igazából nincs nagyon mit tenni. Ahogyan minden multis játéknál, úgy itt is megjelentek a szokásos vérpistikék és tryhardok, akik minden áron nyerni akarnak, aztán ha nem jól sülnek el a dolgok, akkor kitör belőlük a nerdrage (jobb esetben a chaten, rosszabb esetben a voice chaten). Ez még annyira nem is lenne baj, hadd főjön a saját levében, ha máshogy nem tudja levezetni a feszültséget, de amikor a minap egy meccsen az egyik ilyen azért ordította le a fejemet, hogy hogy merészeltem Zenyattát választani Ana helyett, mondván hogy az előbbi most nem része a metának, aztán a meccs hátralévő részében az én és a csapattársaim teljesítményét becsmérelte, akkor azért az én agyam is ledobja az ékszíjat. Ráadásul az említett eset még csak nem is Competitive-ben történt, hanem Quick Play-ben, aminek aztán tényleg semmi tétje nincs...

A másik problémám az, hogy a játék jelenlegi állapotában néha egy kicsit üresnek tűnik. Ugyan választható hősből elég sok van, de játszható pályából van összesen 15, játékmódból pedig 4, ami azért egy idő után ismétlődővé és unalmassá válik. Mondjuk a Blizzard becsületére váljék, hogy a megjelenés óta folyamatosan kerülnek be a játékba új hősök és pályák.

Summa summarum, eddig határozottan pozitív élmény számomra az Overwatch, egy jó darabig még biztosan elleszek vele.
"Soha ne feledd, ki vagy. Mert a világ nem fogja. Viseld páncélként, akkor nem árthatnak vele." (Tyrion Lannister)
~
Kritizátor/Twitter/MAL

Avatar
matta
Haladó
Haladó
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2017.02.16. 15:20
Nem:
Tartózkodási hely: Sp-Bp-Db vonal

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: matta » 2017.02.27. 13:34

Full Throttle - remek kis kalandjáték, gyakorlatilag egy összetett "IMAX Infinity D moziélmény" volt. Igazi hollywoodi akciófilm, csak te magad lehetsz a főszereplő. Párkapcsolati terápiának is elsőrangú volt. Nagyon "manly" az egész, de amikor a nővel kell beszélni, nem árt ha besegítünk a kedvesnek :cool: Erre cseréltük a Valentin-napi mozizást és azt kell mondjam, abszolút megérte :D.
Mellesleg idén jön a remastered verzió.

Autós játékok terén pedig Initial D street stage. Az anime op. alatt pont lehet menni egy kört bemelegítésnek. (Vagyis inkább fordítva, néhány körönként lehet adagolni egy kis történetet mellé). Elvileg lanon lehet egymás ellen is versenyezni, de ez nekem (eddig még) nem jött össze.

Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 5461
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Titkos » 2017.03.03. 18:37

Balus írta:
2017.02.23. 23:35
Pedig kezdetben eléggé ódzkodtam tőle, mert a megjelenés előtt kiadott videók leginkább azt a benyomást keltették bennem, hogy ez lényegében "egy Team Fortress 2-klón waifukkal".
Mondjuk a waifus része szvsz totál igaz. XD Szal itt van a dork, a moe (best girls btw :3), a tsundere, a milf, a coldbitch, tanned #1, tanned #2, és ha valakinek esetleg a testépítő-kockahasú nők jönnek be, ő is meg fogja találni ebben a játékban a számítását. XD (Ja, meg legutóbb behoztak egy ilyen punk-beűtésű hacker csajt is. XDD Gerontofiloknak pedig őt ajánlom. :lol: ) Csak ahogy az animéknél, úgy a játékoknál is az a helyzet, hogy amíg nem kizárólag fanservice-el akarja magát eladni a cucc és nem mindenhonnan az ömlik rád, miközben nézed/játszod, addig szvsz ez nem is zavaró és szerencsére ahogy írod, az OW-ben azért a női karikon túl is bőven van tartalom. :) (Na meg nem mintha csak a férfiak felé menne a fanservice, Hanzónak pl. nem véletlenül vannnak fangirljei... XD) De ha már a témánál vagyunk: Hát nem meg kell zabálni? :3
Balus írta:
2017.02.23. 23:35
Ebből kifolyólag szerintem az Overwatch többek között annak köszönheti a sikerét, hogy még az is könnyen bele tud rázódni, aki egyébként soha életében nem játszott még FPS-ekkel.
Ezt aláírom. Oké, FPS-ekkel játszottam, de a multi-oldaluk teljesen kimaradt, sőt, a Team Fortress sorozat is totál hidegen hagyott. Szóval nekem ez az első ilyen "FPS multi lövölde" típusú játékom és mégis teljesen meg vagyok vele elégedve. (Jó, persze nem egyszer volt már olyan, hogy mire észreveszem, hogy honnan lőnek rám, már legalább hat golyó van bennem és rég halott vagyok, de ezt inkább saját bénaságomnak/lassú reakcióidőmnek tudom be, nem a játék hibájának. XD)
Balus írta:
2017.02.23. 23:35
Mint minden multiplayerre kihegyezett játéknál, a balance itt is egy nagyon fontos tényező. Jelen állapotában az Overwatch szerintem megfelelően kiegyensúlyozott, egyik hős sem erősebb a kelleténél, mindenki ellen és minden feladatra van egy megfelelő karakter. Bastion vagy Torbjörn gépágyúja miatt nem lehet elfoglalni egy pontot? Junkrat bombái vagy egy mesterlövész, pl. Hanzo vagy Widowmaker megoldják a problémát. Túlságosan nagy tűzerő zúdul a csapatra? Tessék bebújni Reinhardt pajzsa mögé. A csapatnak minél hamarabb el kéne jutnia A pontról B pontra? Lúcio sebességnövelő aurája teszi a dolgát stb. Szerencsére a Blizzard elég gyakran patcheli a játékot, szóval ha egy-egy hős nem egészen úgy működik, mint ahogyan kéne, gyorsan ki tudják javítani.
Ami viszont nekem ezzel kapcsolatban picit csípte a szememet, az az, hogy gyakorlatilag meccs közben is lehet hőst váltani. Oké, nem értek hozzá, lehet, hogy ez valami "alapkövetelmény" és már a Team Fortressben is így volt, illetve lehet, hogy itt megint bejátszik némileg a saját n00bságom is, de hülyét tudok kapni néha attól, hogy mire kiderül, hogy a hat ellenség közül ki kivel van és kb. összerakom magamban, hogy melyikük a veszélyes rám nézve, mire kell vigyáznom, stb. már lehet, hogy rég lecserélődött a fél hősgárda és totál más ellenfelekre kell számítani. Én ezt egyszerűen nem tudom követni. Szvsz izgalmasabb/kihívásosabb lenne, ha meccsen belül már nem lehetne hőst cserélni. Mivel azt még hősválasztáskor látjuk, hogy melyik pályára megyünk, illetve, hogy támadni vagy védekezni fogunk-e, ezért aztán végképp adva van a lehetőség, hogy az ember a feladatnak legmegfelelőbb hőst válassza ki még a meccs indulása előtt, aztán utána tényleg a skillen múlna, hogy melyik csapat a jobb. Így viszont kissé ilyen "trollkodás" szaga van nálam a dolognak, pl. nem egyszer volt már, hogy majdnem betoljuk a payloadot, mire az ellenfél hőst cserél és "trololol, máris itt van egy Bastion sentry móde-ban, aki amúgy eddig az egész játékban sehol nem volt, de most jól elcseszi nekünk az utolsó kb. két métert, ami még a végcélig hátra volt". :dirr: Persze erre lehet mondani, hogy ez is a kihívás része, hogy a folyamatosan váltakozó hősökre is tudjon reagálni a játékos, meg azzal is tisztában legyen, hogy melyiket melyik másikkal lehet counterelni, stb., de ez így nekem kissé túl "szemét" húzás. Összehasonlításképpen: HotS-ban kiválasztod a hőst, UTÁNA látod, hogy egyáltalán a csapattársaid kiket választottak (tehát nincs olyan, mint OW-ben, hogy még ki is írja a program, hogy "nincs healered, kevés a tank" stb.) és miután kezdődik a meccs, csak közvetlenül előtte derül ki, hogy melyik pályán lesztek, illetve, hogy az ellenfél kiket hoz. Oké, a két játék nem ugyanolyan, de nekem ez a megoldás "igazságosabbnak" tűnik, vagy nem tudom, hogy mondjam.
Balus írta:
2017.02.23. 23:35
Azért az Overwatch sem fenékig tejfel, a negatívumok ezt a játékot sem kerülhetik el. Két dolog van, ami lehúzza a szememben: az első a játékosközösség egyes tagjai, bár ezzel igazából nincs nagyon mit tenni. Ahogyan minden multis játéknál, úgy itt is megjelentek a szokásos vérpistikék és tryhardok, akik minden áron nyerni akarnak, aztán ha nem jól sülnek el a dolgok, akkor kitör belőlük a nerdrage (jobb esetben a chaten, rosszabb esetben a voice chaten). Ez még annyira nem is lenne baj, hadd főjön a saját levében, ha máshogy nem tudja levezetni a feszültséget, de amikor a minap egy meccsen az egyik ilyen azért ordította le a fejemet, hogy hogy merészeltem Zenyattát választani Ana helyett, mondván hogy az előbbi most nem része a metának, aztán a meccs hátralévő részében az én és a csapattársaim teljesítményét becsmérelte, akkor azért az én agyam is ledobja az ékszíjat. Ráadásul az említett eset még csak nem is Competitive-ben történt, hanem Quick Play-ben, aminek aztán tényleg semmi tétje nincs...
Az ilyen hülyékbe én is beleszaladtam, igaz, nem OW-ben (azért ezzel még ennyit nem játszottam XD), ellenben HotS-ban már nem egyszer, a csúcs az volt, amikor beírta, hogy "reported", kérdezem, hogy miért, mire kb. az volt a magyarázata, hogy mert nem úgy játszottam, ahogy szerinte kellene. LOL... Mondjuk ezt én sem a játék hibájának rovom fel, ilyenek tényleg mindenütt vannak.
Balus írta:
2017.02.23. 23:35
A másik problémám az, hogy a játék jelenlegi állapotában néha egy kicsit üresnek tűnik. Ugyan választható hősből elég sok van, de játszható pályából van összesen 15, játékmódból pedig 4, ami azért egy idő után ismétlődővé és unalmassá válik. Mondjuk a Blizzard becsületére váljék, hogy a megjelenés óta folyamatosan kerülnek be a játékba új hősök és pályák.
Na igen, ezt viszont tapasztaltam. A másik három "nagyágyúval" összehasonlítva (WoW, HotS, Hearthstone) ebben meglepően kevés még a tartalom, a "visszacsábítási ok". Persze az is igaz, hogy még csak idén májusban lesz egy éves a játék, ergo ez érthető valahol, sőt, a Blizzből ki is nézem, hogy ezt szándékosan csinálják: egyenlőre jól fut az OW szekere, majd ha úgy értékelik, hogy kezdenek ráunni a játékosok, hirtelen "nagy újítás" gyanánt itt is bedobják azokat a dolgokat, amiket a másik három játékban már évek óta használnak: daily questek, amikért aranyat kapsz, több egyedi event és jutalom, stb-stb. Igazából én az üresség mellett leginkább ezeket hiányolom nagyon: mintha még nem lenne megfelelő arányban elosztva a játszott órák száma és a jutalom, amit kapunk érte. Jelenleg ugye minden szintlépésnél kapsz egy loot boxot, aztán vagy pont az egyik kedvenc karid kedvenc skinje van benne, vagy egy csomó spray, aztán lépheted a következő szintet. Ráadásul azért 1-1 szintet meglépni beletelik pár meccsbe... Persze ott van a credit, amivel célzottan vehetsz dolgokat, de az meg baromi lassan gyűlik, hacsak nincs duplikációd valamilyen cuccból, vagy nem kapsz pile of goldot valamelyik loot boxban, akkor lépheted a szinteket újra és újra... Ez nem annyira brutális persze, meg nem mondom azt, hogy minden egyes meccs után vágjanak hozzá ingyen cuccokat a játékosokhoz, de legalább a HotS-ból átemelhetnék azt, hogy minden nap kapsz egy daily questet (ez nem túl bonyolult, ilyen "játssz le három meccset egy tank karival", meg ehhez hasonló elvárások), amit ha megcsinálsz, kapsz X számú creditet és akkor máris lenne egy ok, amiért legalább napi egyszer pár kör erejéig mindenki bejelentkezne, illetve a szintlépésenkénti loot boxon túl is ott lenne a játékos előtt a plusz jutalom, mint motiváció.

Ezektől eltekintve viszont nekem is nagyon bejött az egész. :) (Valami animációs film, vagy sorozat azért lehetne majd belőle valamikor, kissé szomorú belegondolni, hogy ennyi kidolgozott személyiségű/háttérsztorijú karaktert hoztak létre csak azért, hogy aztán szétlőjék egymást. XD)
matta írta:
2017.02.27. 13:34
Full Throttle - Mellesleg idén jön a remastered verzió.
Steamen remélem ez is elérhető lesz, amikor a felújított Day of the Tentacle-t végre meg tudtam onnan szerezni, az kb. hasonló élmény volt, mint amikor az Indiana Jones első filmjének elején megtalálja az aranyszobrot. :D
Kép

Avatar
Balus
Szakértő
Szakértő
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2016.03.15. 19:23
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Ankh-Morpork
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Balus » 2017.03.04. 13:27

Titkos írta:
2017.03.03. 18:37
Mondjuk a waifus része szvsz totál igaz. XD
És most már van robot-waifu is a játékban! Lassan mindenkinek az igényeit kielégíti a Blizzard. :D
Titkos írta:
2017.03.03. 18:37
Ami viszont nekem ezzel kapcsolatban picit csípte a szememet, az az, hogy gyakorlatilag meccs közben is lehet hőst váltani.
Ez már a TF2-ben is így volt, hogy a spawnroom-ban bármikor lehet váltani egy másik karakterre. Én személy szerint ezt már ott sem bántam, mert ha pl. egy vagy több Engineer bekempel egy pontot a pályán, és nincs a csapatban olyan karakter, aki képes lenne érdemben tenni valamit, akkor valakinek muszáj váltania Demoman-re vagy Spy-ra. Azt azért aláírom, hogy nagyon idegesítő tud lenni, ha hirtelen a semmiből felbukkan egy Bastion sentry-módban az utolsó ponton, de nézzük a dolog jó oldalát! Így legalább annak is van lehetősége váltani, aki Hanzót választotta támadáshoz, és csak később jött rá, hogy ez annyira nem volt okos húzás (mondjuk az átlag Hanzo-playereket figyelembe véve, ez a ritkábbik eset :D ).
Titkos írta:
2017.03.03. 18:37
Ezektől eltekintve viszont nekem is nagyon bejött az egész. :) (Valami animációs film, vagy sorozat azért lehetne majd belőle valamikor, kissé szomorú belegondolni, hogy ennyi kidolgozott személyiségű/háttérsztorijú karaktert hoztak létre csak azért, hogy aztán szétlőjék egymást. XD)
Pont ezen gondolkodtam a napokban, hogy mi az, ami igazán hiányzik nekem az Overwatchból, aztán rájöttem: egy single-player kampány, akár egy tutoriallal egybeépítve. Szóval teljesen igazad van abban, hogy a játéknak és a hősöknek kidolgozott háttértörténete van, de a gameplay-ben ez kb. semmit nem jelent (így fordulhat elő, hogy Soldier 76 és Reaper simán lehetnek egy csapatban, miközben a lore szerint ők ketten egymás ősellenségei :D ). A Blizzard játékainak mindig is az erőssége volt a single-player, nem is értem, hogy ez miért pont az Overwatchból maradt ki. Amúgy sem teljesen eretnek gondolat ez, hiszen láttunk már korábban is példát arra, hogy egy alapvetően multiplayerre kihegyezett játéknál a fejlesztők egy single-player kampányon keresztül mutatják be a játékosnak az alapokat (mint legutóbb pl. a For Honor esetében).
"Soha ne feledd, ki vagy. Mert a világ nem fogja. Viseld páncélként, akkor nem árthatnak vele." (Tyrion Lannister)
~
Kritizátor/Twitter/MAL

Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 5461
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Titkos » 2017.03.05. 12:12

Balus írta:
2017.03.04. 13:27
Pont ezen gondolkodtam a napokban, hogy mi az, ami igazán hiányzik nekem az Overwatchból, aztán rájöttem: egy single-player kampány, akár egy tutoriallal egybeépítve. Szóval teljesen igazad van abban, hogy a játéknak és a hősöknek kidolgozott háttértörténete van, de a gameplay-ben ez kb. semmit nem jelent (így fordulhat elő, hogy Soldier 76 és Reaper simán lehetnek egy csapatban, miközben a lore szerint ők ketten egymás ősellenségei :D ). A Blizzard játékainak mindig is az erőssége volt a single-player, nem is értem, hogy ez miért pont az Overwatchból maradt ki. Amúgy sem teljesen eretnek gondolat ez, hiszen láttunk már korábban is példát arra, hogy egy alapvetően multiplayerre kihegyezett játéknál a fejlesztők egy single-player kampányon keresztül mutatják be a játékosnak az alapokat (mint legutóbb pl. a For Honor esetében).
Én ezt kb. az első cinematic óta mondtam, vagyis valahogy úgy nézett ki a dolog, hogy megnéztem a videót, aztán "fú, alig várom, tök jól néz ki, már most is rengeteg utalást tettek rá, hogy hányféle hős és történeti szál alakult ki a múltban, szóval biztos megint ütős lesz a single player kampány, ahol a karikat/sztorit még tovább mélyítik és...micsoda, csak sima PvP lövölde módja lesz a játéknak? FUUUUUCK! T____T" Emiatt elsőre meg sem akartam venni, aztán persze végül a hype, meg az eddigi Blizzardba fektetett bizalmam megtérülései miatt beadtam a derekam és nem bántam meg, de tény, hogy nagyon hiányzik továbbra is az, hogy akár a játékon belül, akár valami egyéb sorozat/film/stb. formájában sztorit is írjanak az egészhez, mert lenne alapanyag hozzá.

Btw, még valami, amit a HotS-hoz is írhatnék apró negatívumként, de az OW-nél még indokoltabb: kár, hogy nincs egy olyan mód, ahol egyedüli játékosként bejárhatjuk a pályákat. Egyrészt akkor a felépítésüket is hamarabb megtanulná az ember, viszont amiért igazán hiányolom ezt, az az, hogy rengeteg aprósággal feldobták a helyszíneket, amiken a csata hevében max akkor van időd gyönyörködni, ha közben cserébe vállalod, hogy elbukjátok az objective-et. A japán játékteremben a rengeteg poénos crossover-játék, az orosz pályán a jeges folyó látképe, a németországinál a német szöveggel teleírt iskolai tábla (vagy akár ugyanitt a trófeák között a Diablo-koponya... XDDDD), stb. Bevallom, volt is, hogy már előjött belőlem, hogy "nem érdekel mi lesz, én ezt most itt megnézem", persze közben a többiek harcoltak, szal kicsit hülyén éreztem magam, illetve mások is mondták már, hogy egyszer komplett csapatból kifogtak egy olyat, akik objective helyett elindultak felfedezni a pályát. :D Szal na, igény láthatóan lenne erre is... XD
Kép

Avatar
ViharTáncos
Fórummániás
Fórummániás
Hozzászólások: 1551
Csatlakozott: 2010.08.07. 14:34
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: ViharTáncos » 2017.04.03. 13:12

Érdekes hogy pár nap alatt mekkorát dobbantott a Fallout Shelter a steamen (11. helyezés jelenleg) (meg mondom öszintén egy nagy kalap sz.r volt a mobilos a verzió borzalmasan bugos és pár hét után teljesen kifagyott progi nálam mindig 2 különböző telon is)

Itt viszont PC meglepően kellemes élményt nyújt amolyan casual kattogtatásra. (jó minden szutyokra várni kell viszont meg is hozza a gyümölcsét) Sokan írták kritikaként hogy hasonlít a 94' sim towerre amire már senki sem emlékszik ráadásul a hangulata sem nagyon volt.

Én személy szerint örülök mert jó pár emberrel megint van közös téma hogy mit hogyan rakosgatunk a Vaultban. ::^_^::

Avatar
Balus
Szakértő
Szakértő
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2016.03.15. 19:23
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Ankh-Morpork
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Balus » 2017.05.14. 17:52

Jobb topikot nem találtam erre, szóval ezt a hírt most itt hagyom.

Licencproblémák miatt a kiadó kénytelen levenni az Alan Wake-et az online játékáruházak kínálatából.

Éppen ezért, hogy időben beszerezhessék azok, akiknek még hiányzik a gyűjteményéből, a gog.com-on és a Steamen 90%-al leárazták az egész Alan Wake franchise-t május 15-ig.

Én nem vagyok az a kifejezett horrorjáték-rajongó, de alig pár euróért szerintem még a hülyének is megéri megvenni az utóbbi évek egyik jobban sikerült játékát.
"Soha ne feledd, ki vagy. Mert a világ nem fogja. Viseld páncélként, akkor nem árthatnak vele." (Tyrion Lannister)
~
Kritizátor/Twitter/MAL

Avatar
alvaro
Nagymester
Nagymester
Hozzászólások: 991
Csatlakozott: 2007.05.09. 09:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: gyászmenet
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: alvaro » 2017.05.14. 19:06

Én meg nosztalgiából az Unrealt nyomtam végig a napokban. Építettem a kedvéért egy BX-es gépet Voodoo2-vel, MX300-as hangkártyával, win98-cal :drop:

Avatar
Ricz
Sensei
Sensei
Hozzászólások: 525
Csatlakozott: 2016.12.24. 01:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: sajnos a Föld nevű bolygón
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Ricz » 2017.05.14. 21:28

Borderlands: Őszintén, nem hittem volna, hogy elfut a Vasladyn, amilyen öreg az. Erre flottul viszi. Tegnap tettem is bele 9,5 órát egy huzamra, amiből talán a legjobban a gyújtó- és robbanólövedékes pisztolyokat élveztem, mert kicsit erősen emlékeztetett a Dredd filmre és képregényre hatásügyileg. (Tényleg, egy új generációs Dredd játék sem jönne rosszul.)

Avatar
Ricz
Sensei
Sensei
Hozzászólások: 525
Csatlakozott: 2016.12.24. 01:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: sajnos a Föld nevű bolygón
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Ricz » 2017.05.26. 10:27

Running Through Russia

Early access indie kis szutyok, de el lehet vele az ember. Az egész játék nem más, mint egy végtelenül buta platformer. Iván Csóreszovicsot hajtja nagyban a vodka, nem tud megállni. Mert mint tudjuk, a vodkától mehetnékünk van az orosz tajgán egyenesen a semmibe. Ebből pedig jó sok lesz elszórva. Tiszta vodkától nem lesz semmi, de ami a sárga (nem tudom, belehúgyoztak ebbe vagy csak sárgadinnyés? Narancsos? Citromos? Mézes? Spenótos-uborkás? Mindegy is, az a pokolra visz, ahol ha leesel egy üregbe kampec. Megfarkalnak az ördögök, és ezen az ősi orosz ördögűzési rituálé sem fog segíteni. Aztán van tejfehér vodkás üveg, talán még a Mamuska fejhette frissen a tehénből, fene tudja. De ami tuti, az a mennybe visz, így gyanítom, hogy tömény kokainos. Más magyarázat nem lehet rá. Aztán van a fekete vodkás üveg. Ez megöl. Biztos azért, mert belefostak a gonosz usánkás mackók, akiket egy-egy jól irányzott, késleltetett érzékelésű ugrással kell megkerülnünk.

Körülbelül ennyi az egész játék, de van hozzá 4096 Steames achi, amiből 2 perc alatt akár 60-at is begyűjthetsz, úgy sorozza utánad a semmiért. Ugye milyen sok értelme van? Mit ide egy Deus Ex, egy Planetscape, vagy Baldur's Gate ezek után...

Avatar
alvaro
Nagymester
Nagymester
Hozzászólások: 991
Csatlakozott: 2007.05.09. 09:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: gyászmenet
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: alvaro » 2017.05.27. 05:59

Ricz írta:
2017.05.14. 21:28
Borderlands: Őszintén, nem hittem volna, hogy elfut a Vasladyn, amilyen öreg az. Erre flottul viszi.
Milyen hardver, amin jól ment neked, és milyen felbontás? Lehet, rá kéne ereszteni az én Scrapboxomra is :) A legjellemzőbb szűk keresztmetszete a Radeon 6670/1G, amit nemrég sikerült kukázni az 5670/512M helyére :vigyor:

(Közben meg a Jazz Jackrabbit-et nyomom egy cache-es 486SLC-n, GUS classickal, 1 megás Cirrus Logic ISA videóval, nagyon penge hipster kis gép :LOL: A savnyomokat még le kell pucolni az alaplapról.)

SadWindDragon
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2017.05.30. 01:03
Nem: Férfi

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: SadWindDragon » 2017.05.30. 12:28

A Shadowverse-t tolom, mint gyűjtögetős kártyajáték nekem nagyon bejött.

Avatar
Ricz
Sensei
Sensei
Hozzászólások: 525
Csatlakozott: 2016.12.24. 01:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: sajnos a Föld nevű bolygón
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Ricz » 2017.05.31. 04:57

alvaro írta:
2017.05.27. 05:59
Milyen hardver, amin jól ment neked, és milyen felbontás? Lehet, rá kéne ereszteni az én Scrapboxomra is :) A legjellemzőbb szűk keresztmetszete a Radeon 6670/1G, amit nemrég sikerült kukázni az 5670/512M helyére :vigyor:
Ezen szokásom szórakozni:
Kép

* * *

Időközben lezavartam egy Super Duper Flying Genocide 2017-et. Pillanatok alatt elunható, extrém bugyuta cucc ez is. Annyi az egész, hogy lenn tartod a csészealjat, és szipkázod fel a manusokat. Nem öl meg semmi, az arany lófüttyöt nem ér (lévén csak kozmetikai szerepe van: vehetsz csészealj kinézetet).

Avatar
alvaro
Nagymester
Nagymester
Hozzászólások: 991
Csatlakozott: 2007.05.09. 09:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: gyászmenet
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: alvaro » 2017.05.31. 14:43

Ricz írta:
2017.05.31. 04:57
Ezen szokásom szórakozni:
Kép
Remek, ha ezen jól fut, akkor nálam se emelhet panaszt a szemét ( :lol: ) alkatrészek ellen.

Most pedig Jazz 2 és újra Unreal, a zeneszerző ugyanaz. Mondjuk észre lehet venni. A hardver legendás BX+300A@450 mindenféle salátakártyával tnt2 és gf4ti4600 közt. Naponta cserélgetem, sőt, de mivel ugyanazzal a driverrel megy mind, nem állt be tőle a win98 :thumb:

Jalapegnome
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2017.05.16. 09:38
Nem: Férfi

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Jalapegnome » 2017.06.05. 08:08

Persona 5: 60 órát belepakoltam, de kezdem unni. :/ A látványvilág, zene és hangulat egyértelműen 10/10 de a main story valami elképesztően lassan halad, 10 - 20 óra alatt kellett volna szerintem annyinak kiderülnie mint a 60 órám alatt. A karakterek viszont tényleg jól megírtak és szerethetők, csak szintén idegesítő hogy ahogy egyre közelebbi viszonyba kerülök velük semmi hatása sincs a sztorira, csak bónuszokat kapok, a néma főhös koncepció meg szerintem 2017 - ben elég ratyi. Tuti be fogom azért fekezni de most eléggé ráuntam, szóval jegelem pár hétre.

Kingdom Hearts 1 & 2 remastered pihen még a PS - en, 2 - 3 óra játék után eléggé hangulatos, szerintem most ez fogom folytatni aztán majd írok róla bővebben.

Avatar
ViharTáncos
Fórummániás
Fórummániás
Hozzászólások: 1551
Csatlakozott: 2010.08.07. 14:34
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: ViharTáncos » 2017.06.08. 17:16

Elkezdtem a Paladins nagyon kellemes csalódás volt csak néhol hasonlít az OW ra de hasonlóan dinamikus.

Avatar
Katana
Haladó
Haladó
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2017.01.15. 16:40
Nem: Férfi

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Katana » 2017.06.08. 21:00

Köszi az infót.Belenéztem és egész jó,nekem a (már sajnos megszűnt) Battlefield Heroes,illetve a Team Fortress 2 ugrott be : D.amin néha játszok.Csak azért érdekelt jobban ez a játék,mert láttam egy videót róla úgy kb egy hete.

Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 5461
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Titkos » 2017.06.24. 08:49

Titkos írta:
2017.03.03. 18:37
matta írta:
2017.02.27. 13:34
Full Throttle - Mellesleg idén jön a remastered verzió.
Steamen remélem ez is elérhető lesz...
Jelentem, ha van itt még valaki rajtam kívül, aki várta ezt, akkor csak szólni jöttem, hogy már fenn van! :D (Jó, igazából már április körül felkerült, de na, amilyen gyakran járok a Blizzard kliensre, Steamre olyan ritkán. XD)
Kép

Avatar
Dodgers
Törzskommentelő
Törzskommentelő
Hozzászólások: 423
Csatlakozott: 2011.03.07. 09:00
Nem: Férfi
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Dodgers » 2017.06.24. 23:43

A topic címében lévő kérdésre amúgy egy "amihez éppen kedven szottyan" lenne a válasz, hiszen ebben a szellemben minimum három évtized között ugrálok (mostanról Yakuza 0/Persona 5/Nier: Automata/Zelda: Breath of the Wild, '90-es évekből pedig Chrono Trigger/Sonic 3 & Knuckles/Yoshi's Island), a zérójelből viszont szándékosan hagytam ki a 2000-es éveket, abból ugyanis az Ape Escape 2-3 páros (2003-ból és 2006-ból) veszi el az időmet. Jó ideje hallottam már a sorozatról, viszont mostanában valami okból nagyon felkeltette a figyelmem a franchise, úgyhogy a PS4 Store-jából levadásztam a 2-őt, illetve felhajtottam egy olcsó PAL példányt a 3-ból, az eredményt pedig egy "bazdmeg, ezt miért nem fedeztem fel hamarabb"-al lehetne összefoglalni. Elsősorban azért, mert egy baromira bugyutácska/aranyos sorozatról van szó, ami csavar egy kissé a platformer játékstílus direkt "bizbaszgyűjtögetős" vállfaján azáltal, hogy itt a bizbaszt sisakos, lepkehálóval befogandó, az időt szórakozással töltő majmokat jelent, ergo nem "arctalan" csillagokat vagy hangjegyeket kell gyűjteni. Hagyományos ugrándozás mondjuk mind a két játékban van, de inkább a majomfogdosáson van a lényeg, az pedig amolyan "feel-good" kikapcsolós módon történik, amit személy szerint nem is bánok, mert az AE egyébként a Sony egyik saját franchise-a, amit jó tíz éve a polcra tettek és otthagytak, amiért marha nagy kár a részemről.

Amúgy sem voltam oda amúgy a Sony saját "kabaláiért" (Parappa-t és hellyel-közzel Crash-t leszámítva), de a PS3 generáció óta végképp nem jöttek be mint franchise a God of War/Uncharted/satöbbik (annak ellenére, hogy mint TPS az Uncharted 2 tisztességes munka, és a Naughty Dog technológiai hozzáértését amúgy is butaság megkérdőjelezni), a Sony E3-as szereplése pedig javarészt dögunalom volt. Ezekhez képest az AE2-3 egy akkora kontraszt hogy ihaj, és habár mindkét játékban vannak olyan dolgok amiket másképp csináltam volna (AE2-ben némelyik pálya unalmas, AE3-ban meg némelyik jármű túl nehezen kezelhető), még így is sajnálom, hogy nem jelentettek be egy AE4-et, mert megvan a sorozatban minden, ami a Sony kabalájává tehetné. Már csak azért is, mert az első és a harmadik rész zenéjéért egy anno elég népszerű electronica/drum n' bass zenész, Soichi Terada követte el, és a harmadik részből pölö ez a szám is jó cégér a munkásságának, ami a második részből hiányzik.
Kép Kép

Avatar
Junchi
Fanatikus
Fanatikus
Hozzászólások: 1807
Csatlakozott: 2007.06.23. 14:28
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Azuchi

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Junchi » 2017.06.25. 07:59

Volt alkalmam kipróbálni havernál a Tekken 7-et és azt kell mondjam, rossz nézni, hová süllyedt ez a franchise. Még hátulgombolósként ért az első Tekken élmény, ez volt a 2 (ami életem egyik legelső PS-es játéka is volt egyben), amit pépesre játszottunk, nem volt olyan karakter, akivel ne boldogultunk volna így vagy úgy el. A 3 már mérsékeltebb sikert aratott, de azért azt is sikeresen porrá öltük, hasonlóan megtanulva játszani szinte mindegyik karakterrel (kivéve azzal a bugyuta doktorral). A többi innentől már történelem, read: kipróbáltam a 6 kivételével majd mindegyiket, de ennyi. (Talán a PSP-s Tekken Tag emelhető még ki, de onnan meg hiányzott egy idő után a nagyobb screen.)

Ami rögvest feltűnt a hetedik részben, az a szokottnál is bénább karakter-rosta. Úgy látszik, nem csak az animéket, de ezeket a régi klasszikus videógammákat is erőteljesen fertőzi a jelenlegi otaku/fujoshi pandering (amit tapasztaltam már a Soul Caliburnál és a Dynasty Warriorsnál is), szal homokos kinézetű szépfiúkból, striciből, macskalányokból és mindenféle visítós kislányból itt sincs hiány, épkézláb karakter tulajdonképpen nem akad sok (csodálom, hogy az olyanok mint Feng vagy Hwoarang nem estek ki, de úgy tűnik, ennyi ízlése azért még maradt a fejlesztőknek), ráadásul olyanokat hagytak ki a rostából mint Lei (ANYÁTOKAT!), Kunimitsu, Michelle, Wang, Ganryuu (jó, mondjuk ő sosem volt olyan népszerű, de én bírtam), de ami a legnagyobb saller, az Jun ignorálása (bár őt a 2 óta folyamatosan kihagyják a főszálból, nem igazán értem, mire fel), ami azért is érdekes, mert Asuka benne van és a Jun-Asuka páros különösen népszerű. Régi ismerős karakterrel nem is nagyon találkoztam, bár hála a jó égnek azért olyanok, mint Law, Paul, Xiaoyu vagy King, még mindig játszanak.

A grafika egyébként szemsimogató, a pályák egész hangulatosak, a játékmenet so-so (mondjuk annyira nem vagyok nagy rajongója a pusztakezes harcot előnyben részesítő verekedős játékoknak, mindig is a fegyveres mókát szerettem jobban, ezért is áll a Soul Calibur közelebb a szívemhez), a multi része a helyén van, de hogy én megvenném-e saját forrásból? Nem.

Avatar
matta
Haladó
Haladó
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2017.02.16. 15:20
Nem:
Tartózkodási hely: Sp-Bp-Db vonal

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: matta » 2017.06.26. 09:11

Lovers in a dangerous spacetime - remek co-op játék.

Érzésre abból a sztereotípiából indulhatott ki, hogy "lányoknak sok rózsaszín szivecske kell, fiúknak meg dangerous spacetime".
A külcsín rettentő cukormázas és majdnem eltántorított (ennyi rózsaszín szivecskét, szivárványt, meg csiliviliséget és a szegény cuki űrnyuszikat egykupacban látni elég durva dózis), de milyen jó, hogy mégis kapott egy esélyt! Egy kör keresztmetszetű (*éljen a 2D*) hajót kell irányítani, miközben mindenféle űr-ellenségek jönnek. Az alap felszerelés 4 lövészposzt, motor és pajzs. Tulajdonképp ezek között kell szaladgálni, írtani az ellent, menteni a nyuszikatm, miközben felfedezzük a terepet és elkerüljük a csapdákat.
Illetve vannak kristályok, amikkel fel lehet boostolni bármit és mókás végigpróbálgatni, hogy mi történik (pl. ha "beam"-et rakok a pajzsra :D ). Még nagyon a játék elején járunk, kíváncsi vagyok hova lehet ezt még fokozni.
A sok csilivili meg már annyira túlzás, hogy az önmagában is vicces. Egyszerűen mindig lehet egy kicsit mégcukibb. Viszont elég sokféle ellenség van, úgyhogy figyelni kell, a boss pedig elég durva volt. (Emellett pedig jön hozzá a "párkapcsolati pszichológia" :P)

Nektek van valami jó élményetek co-op játékkal? (kb. 100 AgeOf vereség után jól esik átállni az ellenség oldalára, úgyhogy kellenek még alternatívák :cool: ) A Portal-Mario-t már abszolváltuk, a Herc's adventure meg egyelőre on-hold...

Avatar
Ricz
Sensei
Sensei
Hozzászólások: 525
Csatlakozott: 2016.12.24. 01:12
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: sajnos a Föld nevű bolygón
Kapcsolat:

Re: Mivel játszol mostanában?

Hozzászólás Szerző: Ricz » 2017.06.29. 11:57

Na, most hogy pár napja megnyílt a Fate/Grand Order amerikai szervere, és elkezdtem vele baromkodni, írok pár sort róla. Talán a legrosszabb dolog történt vele, amivel japán játék szembesülhet: a legfrissebb fejlesztések zöme nem került át az ígéretek ellenére, hibásak egyes részek (pl. a napi küldetések 30 AP-s szegmensei kifagynak), na meg a fordítás az Aniplex of Americához került. Ez utóbbi egy sztoriközpontú cuccnál elég nagy "JAJ"-ra ad okot, ugyanis ez a cég nem arról híres, hogy jól fordítanak japánról. Sőt, egyenesen botrányosan.

A Fate/Extella hivatalos angol lokalizátora is megszólalt az ügyben, jócskán lehúzva az Aniplexről a vizes lepedőt. Kezdve a sorolást: rengeteg typo (owned -> onwed), elgépelés, hiányzó betű, szóköz, inkonzisztens fordítási minőség (egyik pillanatban egész elfogadható, a következő sor meg olyan, mintha egy általános iskolás írta volna a házi feladatába), illetve a használt kifejezésekre se voltak tekintettel, folyton váltogatják minden különösebb logika nélkül. Aztán ha ez még nem elég, egyes neveket átköltöttek. Atalanta, akit még angolul is így írnak, Atalante lett (igaz, hogy ezzel közelebb áll a görög transzliterált verzióhoz, de a többi görög hősnél ezt nem tették meg), de az i-re a pontot a Type-MOON által szentesített Arturia átírás tette fel: Altria. WAT Type-MOON?! Do you even romanization?! Akkor ezentúl Gömböc Artúr is csak Gömböc Altro lehet... Pff. Ha pedig ez még nem lenne elég, lecsökkentették durván a hősválasztékot is, annyira, hogy a 10-15 arany Casterből, akit a japánon sztorifeloldás nélkül is 4-et minimum megidézhetsz, csak egyet lehet előhívni. Aztán ja, hősök. Olyan baltával faragást kaptak egyesek stílusra. Nero ikonikus "umu"-zása, ami mindig helyeslés vagy morgás, tanakodó hümmögés lett, vagy épp Robin Hood, akinek épp a lazaságát vették el elég középszerű stílussal. Arash NP-jének szövegében a hős eredetileg azt mondja, hogy "megmutatom neked a világot", ebből az lett, hogy "mutatok egy igazi hullócsillagot". És számomra a csúcs, a franciaországi fejezetben volt (meg a community-nek is): Marie Antoinette "Vive la France!" felkiáltásából "Whassup, my hommies?" lett. I. KID. YOU. NOT. Ezt még megfejelték azzal, hogy Charles-Henri Sanson bekérdez Marie-nak egy olyat, hogy "Ugye, végre meglett az a hőn vágyott orgazmusod attól, hogy lecsaptam a fejed?" (Közben a japánban valami tolerálhatóbb szöveg van, nem ennyire beteg eroguro sor.) Szóval igen csak dafaq.
Ezen kívül rengeteg egyéb hiba van benne, helyenként elég gyászos a dolog.

Válasz küldése