Balus írta: ↑2017.02.23. 23:35
Pedig kezdetben eléggé ódzkodtam tőle, mert a megjelenés előtt kiadott videók leginkább azt a benyomást keltették bennem, hogy ez lényegében "egy
Team Fortress 2-klón waifukkal".
Mondjuk a waifus része szvsz totál igaz. XD Szal itt van
a dork,
a moe (best girls btw :3),
a tsundere,
a milf,
a coldbitch,
tanned #1,
tanned #2, és ha valakinek esetleg a testépítő-kockahasú nők jönnek be,
ő is meg fogja találni ebben a játékban a számítását. XD (Ja, meg legutóbb behoztak egy ilyen
punk-beűtésű hacker csajt is. XDD Gerontofiloknak pedig
őt ajánlom.
) Csak ahogy az animéknél, úgy a játékoknál is az a helyzet, hogy amíg nem kizárólag fanservice-el akarja magát eladni a cucc és nem mindenhonnan az ömlik rád, miközben nézed/játszod, addig szvsz ez nem is zavaró és szerencsére ahogy írod, az OW-ben azért a női karikon túl is bőven van tartalom.
(Na meg nem mintha csak a férfiak felé menne a fanservice,
Hanzónak pl. nem véletlenül vannnak fangirljei... XD) De ha már a témánál vagyunk:
Hát nem meg kell zabálni? :3
Balus írta: ↑2017.02.23. 23:35Ebből kifolyólag szerintem az
Overwatch többek között annak köszönheti a sikerét, hogy még az is könnyen bele tud rázódni, aki egyébként soha életében nem játszott még FPS-ekkel.
Ezt aláírom. Oké, FPS-ekkel játszottam, de a multi-oldaluk teljesen kimaradt, sőt, a Team Fortress sorozat is totál hidegen hagyott. Szóval nekem ez az első ilyen "FPS multi lövölde" típusú játékom és mégis teljesen meg vagyok vele elégedve. (Jó, persze nem egyszer volt már olyan, hogy mire észreveszem, hogy honnan lőnek rám, már legalább hat golyó van bennem és rég halott vagyok, de ezt inkább saját bénaságomnak/lassú reakcióidőmnek tudom be, nem a játék hibájának. XD)
Balus írta: ↑2017.02.23. 23:35Mint minden multiplayerre kihegyezett játéknál, a balance itt is egy nagyon fontos tényező. Jelen állapotában az
Overwatch szerintem megfelelően kiegyensúlyozott, egyik hős sem erősebb a kelleténél, mindenki ellen és minden feladatra van egy megfelelő karakter. Bastion vagy Torbjörn gépágyúja miatt nem lehet elfoglalni egy pontot? Junkrat bombái vagy egy mesterlövész, pl. Hanzo vagy Widowmaker megoldják a problémát. Túlságosan nagy tűzerő zúdul a csapatra? Tessék bebújni Reinhardt pajzsa mögé. A csapatnak minél hamarabb el kéne jutnia A pontról B pontra? Lúcio sebességnövelő aurája teszi a dolgát stb. Szerencsére a Blizzard elég gyakran patcheli a játékot, szóval ha egy-egy hős nem egészen úgy működik, mint ahogyan kéne, gyorsan ki tudják javítani.
Ami viszont nekem ezzel kapcsolatban picit csípte a szememet, az az, hogy gyakorlatilag meccs
közben is lehet hőst váltani. Oké, nem értek hozzá, lehet, hogy ez valami "alapkövetelmény" és már a Team Fortressben is így volt, illetve lehet, hogy itt megint bejátszik némileg a saját n00bságom is, de hülyét tudok kapni néha attól, hogy mire kiderül, hogy a hat ellenség közül ki kivel van és kb. összerakom magamban, hogy melyikük a veszélyes rám nézve, mire kell vigyáznom, stb. már lehet, hogy rég lecserélődött a fél hősgárda és totál más ellenfelekre kell számítani. Én ezt egyszerűen nem tudom követni. Szvsz izgalmasabb/kihívásosabb lenne, ha meccsen belül már nem lehetne hőst cserélni. Mivel azt még hősválasztáskor látjuk, hogy melyik pályára megyünk, illetve, hogy támadni vagy védekezni fogunk-e, ezért aztán végképp adva van a lehetőség, hogy az ember a feladatnak legmegfelelőbb hőst válassza ki még a meccs indulása előtt, aztán utána tényleg a skillen múlna, hogy melyik csapat a jobb. Így viszont kissé ilyen "trollkodás" szaga van nálam a dolognak, pl. nem egyszer volt már, hogy majdnem betoljuk a payloadot, mire az ellenfél hőst cserél és "trololol, máris itt van egy Bastion sentry móde-ban, aki amúgy eddig az egész játékban sehol nem volt, de most jól elcseszi nekünk az utolsó kb. két métert, ami még a végcélig hátra volt".
Persze erre lehet mondani, hogy ez is a kihívás része, hogy a folyamatosan váltakozó hősökre is tudjon reagálni a játékos, meg azzal is tisztában legyen, hogy melyiket melyik másikkal lehet counterelni, stb., de ez így nekem kissé túl "szemét" húzás. Összehasonlításképpen: HotS-ban kiválasztod a hőst, UTÁNA látod, hogy egyáltalán a csapattársaid kiket választottak (tehát nincs olyan, mint OW-ben, hogy még ki is írja a program, hogy "nincs healered, kevés a tank" stb.) és miután kezdődik a meccs, csak közvetlenül előtte derül ki, hogy melyik pályán lesztek, illetve, hogy az ellenfél kiket hoz. Oké, a két játék nem ugyanolyan, de nekem ez a megoldás "igazságosabbnak" tűnik, vagy nem tudom, hogy mondjam.
Balus írta: ↑2017.02.23. 23:35Azért az Overwatch sem fenékig tejfel, a negatívumok ezt a játékot sem kerülhetik el. Két dolog van, ami lehúzza a szememben: az első a játékosközösség egyes tagjai, bár ezzel igazából nincs nagyon mit tenni. Ahogyan minden multis játéknál, úgy itt is megjelentek a szokásos vérpistikék és tryhardok, akik minden áron nyerni akarnak, aztán ha nem jól sülnek el a dolgok, akkor kitör belőlük a nerdrage (jobb esetben a chaten, rosszabb esetben a voice chaten). Ez még annyira nem is lenne baj, hadd főjön a saját levében, ha máshogy nem tudja levezetni a feszültséget, de amikor a minap egy meccsen az egyik ilyen azért ordította le a fejemet, hogy hogy merészeltem Zenyattát választani Ana helyett, mondván hogy az előbbi most nem része a metának, aztán a meccs hátralévő részében az én és a csapattársaim teljesítményét becsmérelte, akkor azért az én agyam is ledobja az ékszíjat. Ráadásul az említett eset még csak nem is Competitive-ben történt, hanem Quick Play-ben, aminek aztán tényleg semmi tétje nincs...
Az ilyen hülyékbe én is beleszaladtam, igaz, nem OW-ben (azért ezzel még ennyit nem játszottam XD), ellenben HotS-ban már nem egyszer, a csúcs az volt, amikor beírta, hogy "reported", kérdezem, hogy miért, mire kb. az volt a magyarázata, hogy mert nem úgy játszottam, ahogy szerinte kellene. LOL... Mondjuk ezt én sem a játék hibájának rovom fel, ilyenek tényleg mindenütt vannak.
Balus írta: ↑2017.02.23. 23:35A másik problémám az, hogy a játék jelenlegi állapotában néha egy kicsit üresnek tűnik. Ugyan választható hősből elég sok van, de játszható pályából van összesen 15, játékmódból pedig 4, ami azért egy idő után ismétlődővé és unalmassá válik. Mondjuk a Blizzard becsületére váljék, hogy a megjelenés óta folyamatosan kerülnek be a játékba új hősök és pályák.
Na igen, ezt viszont tapasztaltam. A másik három "nagyágyúval" összehasonlítva (WoW, HotS, Hearthstone) ebben meglepően kevés még a tartalom, a "visszacsábítási ok". Persze az is igaz, hogy még csak idén májusban lesz egy éves a játék, ergo ez érthető valahol, sőt, a Blizzből ki is nézem, hogy ezt szándékosan csinálják: egyenlőre jól fut az OW szekere, majd ha úgy értékelik, hogy kezdenek ráunni a játékosok, hirtelen "nagy újítás" gyanánt itt is bedobják azokat a dolgokat, amiket a másik három játékban már évek óta használnak: daily questek, amikért aranyat kapsz, több egyedi event és jutalom, stb-stb. Igazából én az üresség mellett leginkább ezeket hiányolom nagyon: mintha még nem lenne megfelelő arányban elosztva a játszott órák száma és a jutalom, amit kapunk érte. Jelenleg ugye minden szintlépésnél kapsz
egy loot boxot, aztán vagy pont az egyik kedvenc karid kedvenc skinje van benne, vagy egy csomó spray, aztán lépheted a következő szintet. Ráadásul azért 1-1 szintet meglépni beletelik pár meccsbe... Persze ott van a credit, amivel célzottan vehetsz dolgokat, de az meg baromi lassan gyűlik, hacsak nincs duplikációd valamilyen cuccból, vagy nem kapsz pile of goldot valamelyik loot boxban, akkor lépheted a szinteket újra és újra... Ez nem annyira brutális persze, meg nem mondom azt, hogy minden egyes meccs után vágjanak hozzá ingyen cuccokat a játékosokhoz, de legalább a HotS-ból átemelhetnék azt, hogy minden nap kapsz egy daily questet (ez nem túl bonyolult, ilyen "játssz le három meccset egy tank karival", meg ehhez hasonló elvárások), amit ha megcsinálsz, kapsz X számú creditet és akkor máris lenne egy ok, amiért legalább napi egyszer pár kör erejéig mindenki bejelentkezne, illetve a szintlépésenkénti loot boxon túl is ott lenne a játékos előtt a plusz jutalom, mint motiváció.
Ezektől eltekintve viszont nekem is nagyon bejött az egész.
(Valami animációs film, vagy sorozat azért lehetne majd belőle valamikor, kissé szomorú belegondolni, hogy ennyi kidolgozott személyiségű/háttérsztorijú karaktert hoztak létre csak azért, hogy aztán szétlőjék egymást. XD)
matta írta: ↑2017.02.27. 13:34
Full Throttle - Mellesleg idén jön a remastered verzió.
Steamen remélem ez is elérhető lesz, amikor a felújított Day of the Tentacle-t végre meg tudtam onnan szerezni, az kb. hasonló élmény volt, mint amikor az Indiana Jones első filmjének elején megtalálja az aranyszobrot.