A bétát év végére várjuk. Az elég messze van ahhoz, hogy infókat csepegtessenek, de fejlesztési szempontból a "szinte kész" kategóriába esik. Ilyen téren egy új faj plö csak krém lenne a tortán, mert annak csak az animációt meg a modelleit kellene lezavarni, nem a tényleges programozás részét.
A térkép/terület dolog a másik, nyakoncsípnek egy geológust, hogy tervezzen nekik valamit (anno a Bungie az Oni épületeit rendesen építésszel terveztette, és látszik is rajta), az animátorok meg összedobják. Mivel ezen a ponton az egész játéknak megvan a motorja és az eszköz, amivel összerakják, innentől, ha nem is gyerekjáték, de mindenesetre kirakós. Ami meg döcög, az a béta alatt kiderül. Legalább is reméljük.
A 8 kaszt dolog manapság nagyon trendivé válik, és erre nagyon haragszom, mert mindenre rá akarják húzni (arra is, ami eredetileg sokkal többel indított). Ez a nyolc leggyakrabban a vazsi, a summoner, a harcos, a tank, a buffer, a healer, az íjász, a tőrös, illetve ezek tetszőleges arányú kombinációi. A Tera plö pont ezzel a nyolccal operál. Az Aionban csak hat van, nincs külön summoner meg buffer. A RoM-ban is hasoló az elosztás, de ott fajfüggő. Az L2 rohadt bonyolult ezen a téren, de a negyedik kasztok a fenti nyolcra futnak ki (a legújabb kiegészítő ezt osztja vissza 34-re).
Ha belegondolunk, igazából tényleg csak ez a nyolc van, mert bármit találnál ki, vissza lehetne vezetni az alap valamelyikére, de rohadtul nem mindegy, hogy az ember hogy implementálja.
Előhozakodnék megint a Lineage 2-vel, mert abban tényleg nagyon szeretem a kasztokat. Amikor az ember karigenerál, akkor eldöntheti, hogy vazsi vagy harcos lesz-e. Ez a kettő van, semmi más (kivéve a törpék és kamaelek esetében, mert ők csak harcosok lehetnek). Ha elért lvl 20-ig, akkor eldönti, hogy support vagy DD (gyk: damage dealer) akar-e lenni. 40-en megint dönteni kell, 76-on marad ugyanannyi, 85-ön meg kifutunk a 8 kasztos megoldásra. De 40-től 85-ig 36 féle kaszt van. Igaz, a legtöbbnek megvan a párhuzam más fajnál (plö a Spellhowler-Spellsinger-Sorcerer rendre a dark elfnek-elfnek-humánnak), de vannak nagyon különbözőek. Az orkok vazsijai átmenet egy középsúlyú birkozó, meg egy agresszív healer/buffer/vazsi között. A kamael Soul Breakerek úgy harcosok, hogy közben vazsik. A humán nekromantája úgy vazsi, hogy közben summoner. Az elf/delf Swordsinger/Bladedancer úgy support fighter, hogy közben buffer. A szintén elf/delf tankok úgy tankolnak, hogy közben summonjuk is van (mondjuk egy humán tank is van ilyen).
Mindezt úgy, hogy mások az alapstatok, nincs két egyforma kaszt.
A leglátványosabb a témában, amit találtam,
ez volt.
Egyrészt, bocsássátok meg az L2-s kirohanásaimat, lehet, magam előtt is próbálom bizonygatni, mennyire jó játék ez még így 10 évvel később is, másrészt, azt hiszem azért érthető, el lettem kényeztetve.
Szóval na, nem kicsit sokkolt, amikor elkezdtem Aionozni, és volt hat tök ugyanolyan kaszt. Mármint fajon belül, mindenféle különbség nélkül. Alig látom értelmét a minmaxolásnak! L2-ben okés, mert plö az elfet gyorsaságra és critical rate-re gyúrjuk, a dark elfet meg physical/magical attack-re és critical damage-re. De az Aionban? Nem érzek késztetést arra, hogy "fúúú, na most csinálok egy Asmo sorcit, mert annak mások a statjai", mert ilyen NINCS. Jó, azt a játékot nagyon elkapkodták, amikor az NCsoft összerúgta a port pár feljesztőjével a Lineage 3 kódja fölött.
Hát, ez az én kis problémám.