Na, hát Blizzcon volt a hétvégén (látom, Vihar már postolt is OW topicba, majd reagálok, ha lesz energiám XD) és kb. mindegyik játékuk pozitív fejlődési irányokat mutatott, vagy legalábbis stabilan stagnált...kivéve az új WoW kiegészítőt, a
Battle for Azerothot, ami valami iszonyú vérszegénynek/semmilyennek ígérkezik és kb. a cinematic volt az egyetlen eddig, amiért megérte megcsinálniuk. Persze ha egyetlen gyengébb kiegészítőről lenne szó egy amúgy töretlen sikerű játék történetében, akkor valszeg simán elintézném annyival a dolgot, hogy "hát na, ez most nem jött be, majd talán a következő", de gyakorlatilag az a gond, hogy nem csodálom, hogy akik a legeleje, vagy a BC óta játszanak, azok azt mondják, hogy a Lich King után meghalt a cucc "lelke", mert így utánagondolva tényleg valami ilyesmiről van szó. Érdemben azóta már nagyon nehezen tudnak bármi újat kihozni a játékból, az 1-2 újdonság kivételével (pl. Legion-ben az artifact weapon-ök) egy rohadtul repetitív izé lett az egész, a grindet meg egyre csak tolják kifelé, most már 120 lesz a max level, csak hogy egy példát mondjak. (Pont a duplája annak, amennyivel indultunk a legelején, csak hogy érzékelje az is, aki egy percet nem WoW-ozott még...) Na most ez egyrészt a játék műfajából, másrészt a korából adódik, szal egyfelől érthető is lenne, másrészt viszont történetmesélési fronton is mintha totális ötlettelenségben szenvedne a gárda. Szal ugye a Lich Kingig jellemzően mindig volt egy stílusos boss (akár több is), akiket olyan shounen animés módon szép sorban levertünk, közben a karinkat is folyamatosan erősítve, csak hogy teljes legyen a fighting animés áthallás... XD Persze ezek nagy részét a Warcraft III-ból emelték át, de ez tökmindegy, ugyanaz az univerzum, hülyék lennének nem felhasználni őket. Aztán a Cataclysm-el elkövették azt a hibát, hogy a már akkor is részben nosztalgiából táplálkozó játéknál kitalálták, hogy újradizájnolják a teljes régi világot. (Ergo, sikeresen kinyírták azt, amiért sokan még mindig tolták a cuccot.) Ez annyira "bejött" nekik, hogy az addig kb. stabilan 11-12 millión álló játékosszám szépen leesett úgy 7-8 millióra (ami persze még mindig nem kevés, de ha azt nézzük, hogy számszerűsítve majdnem a játékosaik felét elvesztették ezzel a húzással, az már mindjárt más...) és azóta is megrekedt ezen a szinten, vagy még lejjebb csúszott. (Igazából az a röhej, hogy egy ideje Blizz maga hagyta abba az erről való beszámolást, ergo sejthető, hogy bőven elérte a játékosok száma azt a küszöböt, ahol nem dicsőség, hanem szégyen nekik, hogy már csak ennyien tolják, ezért inkább "ne égessük magukat" alapon úgy döntöttek, hogy egy ponton túl nem teszik közzé az erről szóló infókat. Amúgy mintha valami hatmillió lett volna az utolsó adat, amit találtam, igaz, egy ideje nem is nagyon kerestem.)
Szóval a Cataclysm személyében gyönyörűen elkezdték megásni a játék sírját, viszont azóta eltelt hét év, kijött három újabb kiegészítő és hát azok sem csábították vissza a játékosokat...
-Volt a Mists of Pandaria, ami nekem személy szerint tetszett, pont azért, mert merőben újszerű volt és élesen elütött sok tekintetben a korábbi kiegészítőktől. Az más kérdés, hogy a legtöbb fan viszont alapból köpött már messziről erre a pandás settingre, szóval nem igazán mondhatjuk, hogy végülis Blizzék ebből pozitívan jöttek volna ki.
-Utána jött a Warlords of Draenor, ami a legidiótább ötletre épül, amit ötletszegény író csak ellőhet: időutazós/párhuzamos világos sztori és az egész arról szól, hogy vajon mi történt volna, ha az orkok mégsem isznak anno a démonvérből. Na ez ugye alapból jól hangzik, meg lenne benne potenciál...ja, csak nem itt, ahol tudtam, hogy az egész csak egy ürügy lesz arra, hogy orrba-szájba nyomathassák az orkokat, meg a Warcraft 1-2 játékok feelingjét próbálják megidézni, ergo az egész nosztalgiára épül, de úgy különösebben semmi újat nem visz bele a játékba. Ráadásul a Burning Crusade alatt már felhasznált helyszíneket és fajokat "rebootolták" benne, szal azért vigyáztak, nehogy túl sokat kelljen dolgozniuk...
(Ezt a kiegészítőt amúgy rendszeresen el is felejtem, mert annyira nem tett hozzá semmit a sztorihoz, hogy én, aki főleg a lore miatt játszik, nem mindig emlékszik rá, hogy volt egy ilyen orkos kitérő, ami amúgy totális filler, ha azt az egy darab Gul'dan-t a végén nem számolom, aki meg kb. csak arra kellett, hogy valaki elindítsa a következő kiegészítő történetét... Szal ha már ilyen "megváltoztatjuk a múltat", akkor az lenne a minimum, hogy valamilyen kihatása legyen a jelenre, de ez inkább ilyen Sliders-féle párhuzamos, alternatív idősíkot mutatott be, csak közben mégis röhej, hogy volt olyan karakter, akire ez nem vonatkozott. Apropó, legjobb Blizzard-blama ever: Twitteres fankérdés: "De ha ez egy párhuzamos világ, akkor Archimonde démonúr hogyan tudott megjelenni ezen a síkon?" Blizz válasza: "Hát ööö....a Burning Legion másképp működik."
XD ROTFLOL, de tényleg, majdnem szó szerint ez volt a válasz, szal ha valami, akkor ez tökéletesen mutatja, hogy kb. mennyi energiát feccölnek ezek bele manapság a Warcraft történetébe... XD)
-Aztán most volt a legutóbbi Legion nevű kiegészítő, ami tiszta Burning Crusade v2, még Illidant is feltámasztották, retconolták a sztoriját is, meg tényleg mindent elkövettek azért, hogy maxra járassák a nosztalgiát, csak közben szinte nulla újdonsággal szolgáltak megint, így körülbelül a felénél eluntam a kiegészítőt, ott tartunk, hogy a 2-3 kiegészítővel korábbi raidekből való ruhagyűjtögetést jobban élvezem, mint a Legion-ben szintezni egy karaktert, mert valami hihetetlenül "been there, done that"-feeling sugárzik az egész cuccból, az ilyen heteken/hónapokon át tartó grindeléshez meg végképp nincs kedvem. (Mert persze ezt a hülyeséget muszáj még mindig erőltetni, amíg Függő Pistike azon dolgozik két hónapon át, hogy annak az egy darab kardnak a statjait növelje, addig sem kell Blizzéknek történeten, vagy bármilyen új tartalmon agyalniuk, szal részükről ez win-win...)
És akkor ezzel elérkeztünk a Blizzconhoz, ami előtt már mindenki agyalt, hogy vajon mi lesz az új kiegészítő: old gods, void lords, déltengeri kalózok, nagák vízalatti világa? Mindegyikben lenne bőven potenciál, még egyikre sem épült kiegészítő és azt sem mondhatjuk, hogy bármelyiket is addig nyomatták volna, amíg már a könyökünkön jön ki. Na, de ezek a tippek nem jöttek be, ugyanis a Battle for Azeroth lett bejelentve, ami pontosan annyira generic, amennyire a címe sugallja: Horde vs Alliance és kb. ennyi a sztori. Nem viccelek, ezúttal még boss sincs, de még csak új kontinens sem (lásd Pandaria), hanem újramelegítették azt, amiről kb. amúgy is az egész játék szól: mivel nincs boss, a Horda és a Szövetség "unalmában" egymásnak esik, elkezdik támadni egymás városait hol itt, hol ott (yay, újabb esély szétcseszni nosztalgikus helyszíneket!
) és közben úgy "mellesleg" elugranak 1-1 szigetre, hogy onnan karikat toborozzanak. Bónusz röhej, hogy a Hordának ezek a karik speciel
trollok lesznek, ami nem csak azért vicces, mert ez a faj a játék kezdete óta része a Hordának, hanem mert ha van faj, amit úgy hányásig toltak a játékban, hogy már kb. mém lett fanok körében a "megint lesz egy insta/raid velük", akkor azok a trollok. De komolyan, tényleg nem telt el új kiegészítő anélkül, hogy ne lett volna egy kisebb troll város, egy troll invázió, vagy legalább egy troll erődítmény valahol a sztori folyamán, már én is ilyeneken röhögtem magamban, hogy ha a sokadik kiegészítő esetleg az űrben játszódna, tutira belefutnak majd egy komplett troll űrhajónaszádba.
Ja, új fajok meg nem lesznek, mert őket is nagy munka kitalálni, helyette kitalálták, hogy a Legion-ben megismert "alfajokat" teszik játszhatóvá. Ezt kb. úgy képzeljétek el, hogy ami más játékban egy normál skin, azt itt eladják "új fajok" néven. Mert a highmountain tauren kb. ugyanaz, mint az eddigi sima, csak nem tehéntülke, hanem jávorszarvasagancsa van, a nightborne elfek mágiától eltorzult night elfek, stb-stb.
És igazából kb. ennyi, semmilyen olyan húdenagy újítással nem szolgáltak, ami jelezné, hogy egyáltalán ha mást nem is, de a készítőket még érdekli ez a játék, sőt, most már eskü úgy érzem, hogy mintha lassan, de biztosan szándékosan próbálnák kivéreztetni, de legalábbis egyre inkább tolják az egészbe bele ezeket a "filler-kiegészítőket", aztán úgy állnak hozzá, hogy "az a pármilliós kemény mag, aki még mindig játssza ezt, úgyis bármit megeszik, a többiek meg már rég itthagyták a játékot, szal nekik már úgyis mindegy...". És a legdurvább egyébként, hogy teljesen igazuk van, mert ismerek ilyen arcot személyesen is, akivel akárhányszor leülünk WoW-ról beszélni és mondjuk éppen a Blizz legnyakatekertebb, legretconoltabb, legbullshitszagúbb húzását tárgyaljuk éppen, ő akkor is reflexből bevédi őket, hogy "nem, hát jól van ez így, meg a Blizz az isten, meg itt és itt, a random kiegészítő-képregény negyvenedik oldalán volt rá utalás, meg egyébként is utólag megmagyarázták, hogy igazából ez nem úgy van, hanem amúgy..." (Aha, oké, Kishimoto egy egész mangát rajzolt így, ahol kb. hetenként változott a szitu, épp attól függően, hogy milyen rajongói levelek futottak be hozzá az elmúlt hét alatt, de ettől még nem "epic" lesz egy író, csak szánalmas...)
Aztán persze lehet mondani, hogy ez az egész rant igazából csak egy random "ürügy" nálam arra, hogy otthagyhassam a játékot, na de nekem ilyesmihez nem kell ürügy, anno pl. a Cataclysm idején jóval kevesebbet játszottam, mert egyszerűen az egész nem tetszett, de ettől még nem temettem el az egész játékot és a Pandaria vissza is hozott egy csomó jó és érdekes dolgot. Csak most már egyrészt unalmas, hogy évek óta megy ez a szopóág és a fanok hülyének nézése, másrészt látványosan találnak ki most már egyre nagyobb hülyeségeket, csak azért, hogy húzzák az időt, újabb két évet lehessen a "semmivel" kitölteniük. (Anno büszkén hirdették, hogy fel fog gyorsulni a kiegészítők megjelenése és kb. kétévenként ki akarnak adni 1-1 újat. Nem tudom, ha ez az ára, inkább üljenek rajtuk akár 3-4 évet is, ha cserébe lesz bennük annyi új kontent, mint ami volt az első pár darabnál, mert azt valahogy jobban élveztem...) Ja, meg amúgy "egyáltalán nem feltűnő" (sarcasm detected XD), hogy miközben a többi játék fut felfelé és még a HS-ben is képesek voltak minimálisan javítani a fanok játékélményét (értitek, a HS-ben, ami masszívan a FTP playerek szopatására és minden player anyagi lehúzására lett kitalálva... XD), a HotS/OW duóban pedig kifejezetten üdvözlendő újításokat vezetnek be majdnem havi szinten, addig a WoW már csak olyan, mint valami vegetáló, lélegeztetőgépre kapcsolt kómás ember, akinél ugyan senki nem meri kihúzni a falból a dugót, de ugyanakkor nem is titkolják, hogy nagy reményeket már nem támasztanak irányába. Szal részemről ezt a kiegészítőt valszeg nem nagyon fogom aktívan játszani, majd utána meglátom, hogy mit hoz a következő úgy két évvel később. Csak kár érte, mert bőven lenne még ebben a sztoriban értelmes potenciál, csak az érdemi dolgokat kellene pörgetniük, nem filler-hülyeségeket, de ez van.