Re: Új Game-k amiket várunk.
Elküldve: 2012.04.01. 16:31
Osztom véleményedet jobb ha nem indul el nálam se...
Naná... ahogy nem fogsz 9/10 alatti GTA értékelést látni, úgy a Dio 3-ról se fognak rosszat mondani.anubys írta:Akik bétáztak, szinte csak pozitívakat mondanak róla.
Az ilyen céltalan hack'n'slash darák engem hosszútávon sose tudtak lekötni, szóval ez a veszély engem nem fenyeget. =)anubys írta:egyébként veszélybe kerül a párkapcsolatom és a munkám.
Azért valljuk be, ideje lenne már nekik valamit virítani, mert a Valve az minden régebbi gamer számára egyet jelent a HL-al. Ez a fő profiljuk, amiből a 2 amúgy se volt maradéktalan. L4D 1-2 kellemes multi dara volt, Portal elment egy total conversion Gravity Gun modnak, de egyik se helyettesíti a HL 3-at. Bár ahogy ismerem a mai FPS trendeket, nem sok reményt fűzök a 3-hoz.Sárkánybaby írta:Kíváncsi vagyok, mikor kezdenek el a HL fanok habzó szájjal EP 3-at vagy HL3-at követelni.
A Half Life 2-vel ugyan nem játszottam (sőt, az eggyel sem XD), de a Gravity Gun tudtommal abban arra szolgált, hogy fel lehetett vele emelni akár baromi nehéz tárgyakat is, hozzávágni az ellenfélhez, stb. A Portalban meg oké, hogy a Portal Gunnal is lehet kockákat emelgetni, de azért a hangsúly mégis azon van, hogy a két különböző színű portál logikai összefüggéseivel megoldd a pályákat, szóval azért ezt egy csöppnyi leszólásnak érzem a részedről. (Főleg, hogy míg az első részére némi túlzással rá is lehet fogni, hogy "csak egy Half Life 2 mod", azért a másodikban már saját engine van, történet, keményebb fejtörők, stb.)Péter írta:Portal elment egy total conversion Gravity Gun modnak
Mivel a föntebb a Portalt említetted, megszólítva éreztem magam.Péter írta:Bár ahogy ismerem a mai FPS trendeket, nem sok reményt fűzök a 3-hoz.
Én sem ismerem a játékot annyira, de amennyit igen, abban azért fontos a Gravity Gun feladatok megoldásához, pályákon való továbbhaladáshoz. Valahogy úgy képzeld ezt el, mint ha a portálvetőt sokkal praktikusabb célokra használnád, mint szétverni GLaDOS laborát. :PTitkos írta: A Half Life 2-vel ugyan nem játszottam (sőt, az eggyel sem XD), de a Gravity Gun tudtommal abban arra szolgált, hogy fel lehetett vele emelni akár baromi nehéz tárgyakat is, hozzávágni az ellenfélhez, stb.
Ezt nevezik modnak, amikor valaminek megváltoztajuk a kinézetét, és esetleg a funkcióit, valamiből kiindulva. A Gravity Gun már a HL 2-ben se csak harcra szolgált, hanem sokszor múlt rajta a továbbjutás, vagyis ki kellett találnod a környezetben lévő tárgyakból hogy pakolsz úgy darabokat, hogy felérj például egy magasabban lévő helyre, vagy épp egy hidat képezz. A Portalban a Portal Gun lényege hasonló, csak itt feldobták annyival, hogy portálokat tudsz nyitni.Titkos írta:A Half Life 2-vel ugyan nem játszottam (sőt, az eggyel sem XD), de a Gravity Gun tudtommal abban arra szolgált, hogy fel lehetett vele emelni akár baromi nehéz tárgyakat is, hozzávágni az ellenfélhez, stb. A Portalban meg oké, hogy a Portal Gunnal is lehet kockákat emelgetni, de azért a hangsúly mégis azon van, hogy a két különböző színű portál logikai összefüggéseivel megoldd a pályákat, szóval azért ezt egy csöppnyi leszólásnak érzem a részedről. (Főleg, hogy míg az első részére némi túlzással rá is lehet fogni, hogy "csak egy Half Life 2 mod", azért a másodikban már saját engine van, történet, keményebb fejtörők, stb.)Péter írta:Portal elment egy total conversion Gravity Gun modnak
Akkor neked egy Portal 3, nem HL 3 kell. Egyébként a HL-ban nincsenek zombik, pontosabban azok amik zombi néven futnak, nem igazi zombik.Sárkánybaby írta:Mivel a föntebb a Portalt említetted, megszólítva éreztem magam.
Ha olyan lesz az a HL3, mint amilyen a Portal 2, gondolkodás nélkül megveszem a teljes sorozatot úgy, hogy sem a zombikat, sem az FPS-t nem szeretem.
Szemezek a dologgal egy ideje, szóval meglepődnél.Péter írta:Akkor neked egy Portal 3, nem HL 3 kell.
Jó, de ennyire? Bár minden mod ennyire kreatív lenne.Péter írta:Ezt nevezik modnak, amikor valaminek megváltoztajuk a kinézetét, és esetleg a funkcióit, valamiből kiindulva.[...]
Jó, az Űrodüsszeiában is volt HAL 9000, vagy a Tronban Master Control Program, és ezek még a PC játékok előtt születtek. Szerintem senki nem azért lett GLaDOS-fan, mert "fú, mesterséges intelligencia, ami "megvadul", ilyet még soha nem láttam!", hanem mert a karakter szórakoztató. Az van, amit SB ír: GLaDOS tök vicces lett. XD A legtöbb hasonló sztoriban mindössze annyiban merül ki az öntudatra ébredt mesterséges intelligencia téma, hogy "a program irányít mindent, úgyhogy totál be kell tőle csinálni!", olyat viszont tényleg ritkán láttam (már ha egyáltalán...), hogy ilyen "lazára" vegyék a figurát. XD (Eleve egy csomószor nem is merik, mert "ha program, akkor nincsenek érzései, legyen kegyetlen!") Szóval ha úgy vesszük, ebben minimum eredeti lett GLaDOS, kissé szakított a Red Queen-féle "You're all going to die down here!" sémával. Bár megjegyzem, GLaDOS-t én igazán csak a 2-ben szerettem meg, az elsőben minden vágyam volt kinyírni, amiért végig szívatott a játék alatt. XD Meg abban azért igazad van, hogy egy hangyányit tényleg túlértékelik a fanok. De az első részben eleve csak ő van, meg Chell, most te kivel szimpatizálnál? A szarkasztikus AI-val, vagy egy némával, akinek még a nemét sem tudnád, ha az elején nem úgy nyílna a portál, hogy "magadra látsz"? XDPéter írta:Egyébként GlaDos körül se értem mire ez a "hű de eredeti" hype, mert kábé egyáltalán nem az. Lásd Gunman Chronicles - Mainframe és System Shock 2 - Shodan.
Hülye fanboyokról nem tehet a Blizzard, a cég pont azt mondta, hogy "Sosem állítottuk, hogy a játékaink eredetiek lennének, ellenben ügyesen tudjuk felhasználni a máshonnan átvett elemeket." Nem feltétlenül annak lesz a legnagyobb fantábora, ami az első a témában, ha egy későbbi "tolvaj" szórakoztatóbban tudja tálalni a dolgot. Pl.: Nekem jobban bejött az Avatar, mint a Pocahontas, pedig ugye a sztori mennyire hasonló... (Bár ha szemétkedni akarnék, rákérdezhetnék, hogy Warhammerék mikor hoztak ki "év stratégiai játéka" díjas cuccot? Vagy ha MMO, már pár éve megjelent a Warhammer Online, de messze nem hallom, hogy akkorát durrant volna, mint anno a WoW, pedig a Warhammer fanboyok itt "trónfosztásról", "méltó vetélytársról", meg hasonlókról beszéltek, csak hogy őket is elővegyük már. Szóval úgy néz ki, csak tudnak valamit jegesék.)Péter írta:Szóval ja, ez is olyan, mint amikor azt magyarázzák, hogy micsoda eredetiség és egyediség van a Blizzard játékokban... igen, annak biztos, aki még életében nem vett a kezébe egy Warhammer/W40k könyvet.
Az egy jó ötlet, és a fene tudja, miért nem csinálták meg előtte mások (na jó, megcsinálták, őket vásárolta fel a Valve és csinálta az ötletük alapjain a Portalt) - és jó alap, de valamilyen körítés kell hozzá. Sokféleképpen lehetne tálalni úgy, hogy jó legyen, de szerintem ebben a formában GLaDOS karaktere legalább annyira alapja a játéknak, mint maguk a portálok.A mordályos nyul írta:Én vagyok az egyetlen, aki szerint a portálkapuk ötletes nyitogatása olyan puzzle játékélményt eredményez, ami önállóan megáll a lábán, függetlenül attól, hogy honnan ered az ötlet, és hogy kik a szereplők útközben? ^^;
Olyannyira, hogy a béta teszterek ki voltak bukva eleinte a második részen, mert se portálvető, se Chell, se GLaDOS nem volt benne. Jó, jó, de ez nekünk kevés. XDalvaro írta:de szerintem ebben a formában GLaDOS karaktere legalább annyira alapja a játéknak, mint maguk a portálok.
Én nekem is a második tetszett a legjobban, de főleg azért, mert az "már a játék volt". Valve-ék néha mondják, hogy a Portal olyan, mint egy demo a második részhez.alvaro írta: Egyébként nekem is a második jött be jobban, bár az elsőben is jó szövege volt
Meg lennél lepődve, de vannak olyan modok, amik után rá se ismersz az eredeti játékra. =) Általában ezek a totálkonverziós modok, mint például Oblivionnál a Nehrim.Titkos írta:Jó, de ennyire? Bár minden mod ennyire kreatív lenne.
A Dawn of War széria gyakorlatilag az egyik legnépszerűbb RTS-é nőtte ki magát 2004-től kezdve, több magazinban az év stratégiájává választották meg, csak úgy mint az egyik későbbi folytatását, a Dark Crusadet. Az MMO részről nem tudok nyilatkozni, de annyit elárulok, attól, hogy valami népszerű, és sokan függnek rajta, nem jelenti egyben azt is, hogy az a valami az egyedi, ötletes, kreatív tartalma miatt vált népszerűvé. Erre jó példa a WoW, ami a legnépszerűbb, de egyben a legsemmitmondóbb MMO is, spec már anno se értettem mire fel körülötte az a nagy hype, mert egy Guild Wars engem sokkal jobban elszórakoztatott, plusz grátiszban játszhatóbb, stabilabb is volt.Titkos írta:ha szemétkedni akarnék, rákérdezhetnék, hogy Warhammerék mikor hoztak ki "év stratégiai játéka" díjas cuccot? Vagy ha MMO, már pár éve megjelent a Warhammer Online, de messze nem hallom, hogy akkorát durrant volna, mint anno a WoW, pedig a Warhammer fanboyok itt "trónfosztásról", "méltó vetélytársról", meg hasonlókról beszéltek, csak hogy őket is elővegyük már. Szóval úgy néz ki, csak tudnak valamit jegesék.
Valószínűleg azért, mert a fizetős WoW-ot tört szerveren játszottad, az ingyenes GW-t meg hivataloson. Így persze, hogy az utóbbi volt a stabilabb/játszhatóbb. A GW-ről amúgy olyanokat hallottam, hogy tényleg nem rossz, de az ingyenességért cserébe azért eléggé visszavettek a realitásélményből, pl. ott folyik előtted egy folyó, de valamiért nem lehet belemenni a karakterrel. Meg hogy nem "igazi" MMORPG, mert a városon kívül és belül mintha két külön "világ" lenne, nem igazán van szabad átjárás a kettő között, szal messze nincs az, mint a WoW-ban, hogy egész kontinenseken mehetsz végig töltőképernyő nélkül. (Hmm, elő kéne keresnem azt a GameStart, hogy pontosan hogy is írták ez utóbbi részt, de ha játszottál vele, úgyis tudod. XD)Péter írta:Az MMO részről nem tudok nyilatkozni, de annyit elárulok, attól, hogy valami népszerű, és sokan függnek rajta, nem jelenti egyben azt is, hogy az a valami az egyedi, ötletes, kreatív tartalma miatt vált népszerűvé. Erre jó példa a WoW, ami a legnépszerűbb, de egyben a legsemmitmondóbb MMO is, spec már anno se értettem mire fel körülötte az a nagy hype, mert egy Guild Wars engem sokkal jobban elszórakoztatott, plusz grátiszban játszhatóbb, stabilabb is volt.
És mi ennek az elfeledett gyöngyszemnek a neve? Engem pl. érdekelne.Péter írta:[..]Egyetlen mai modern FPS se számol ilyesmivel, pedig már a ’90-es évek végén volt egy FPS, ami ezt sikeresen megvalósította, és számolt vele az engine.
Tényleg, akkor ez tulajdonképpen úgy számít harmadik résznek, hogy a három epizódra bontott HL 2 harmadik része lenne? Mert ha ilyen epizódokra bontott folytatásos sztori volt, és pont a lezárásával váratják Gabenék ennyit a fanokat, akkor egy hangyányit jobban megértem a hőbörgést, mintha lett volna egy teljes epizód HL 2, és a fanok "csak hogy legyen" alapon sírnának, hogy mikor jön a HL 3. (Bár még ezzel a part 1-2-3 megoldással is nevetségesen idegesítő az a sírás, amit évek óta művelnek, a Gaben-fikázásról nem is szólva.) Btw, hogy lásd, nem vagyok annyira elfogult, speciel ennek a "bontsuk epizódokra a játékot" megoldásnak sosem voltam a híve, a Blizzardtól is szemét húzásnak tartom, hogy a régóta várt SC 2-t úgy adták ki, hogy csak a terran kampányt tartalmazza, és most Valve mintára várhatjuk a másik kettőt...Péter írta:Én a Valvetól (ha szabad így fogalmaznom) a fő attrakciót hiányalom már pár éve, mert nekem már az ep 1-2 se nyújtott akkora plusz tartalmat, amit teszem azt egy tisztességes kiegészítő anno, mondjuk az Opposing Force.
Az instabilitást nem úgy értettem, hogy lassult, kidobott, fagyott, szétkapcsolt, hanem hogy nem egyszer volt képes hajmeresztő fizikai mutatványokat produkálni, illetve a hitbox rendszerrel se volt minden rendben. Például volt olyan, hogy az ellen bement a talaj alá, és onnét sebzett, úgy sebzett, hogy már rég nem ott álltam, vagy észrevett úgy egy barlangban lévő pók, hogy én fölötte álltam a dombon, a zombi átrohant a köztünk lévő házon, átestem a liften, megölt a lift, félúton megállt a léghajó és nem lehetett szabadulni, stb. Az ilyenek (még ha lehet nem is olyan gyakorisággal) előfordultak azoknál is, akik megvették eredetiben, fél éves előfizetéssel, Blizzard nem véletlenül patchelgette sűrűn ezeket.Titkos írta:Valószínűleg azért, mert a fizetős WoW-ot tört szerveren játszottad, az ingyenes GW-t meg hivataloson. Így persze, hogy az utóbbi volt a stabilabb/játszhatóbb. A GW-ről amúgy olyanokat hallottam, hogy tényleg nem rossz, de az ingyenességért cserébe azért eléggé visszavettek a realitásélményből, pl. ott folyik előtted egy folyó, de valamiért nem lehet belemenni a karakterrel. Meg hogy nem "igazi" MMORPG, mert a városon kívül és belül mintha két külön "világ" lenne, nem igazán van szabad átjárás a kettő között, szal messze nincs az, mint a WoW-ban, hogy egész kontinenseken mehetsz végig töltőképernyő nélkül. (Hmm, elő kéne keresnem azt a GameStart, hogy pontosan hogy is írták ez utóbbi részt, de ha játszottál vele, úgyis tudod. XD)
Z.A.R. (Zone of Artificial Resources) egy orosz scifi FPS, aminél a story nem volt nagy szám (főleg olvasgatós volt) viszont maga a gameplay akkor eléggé túlmutatott a kora standardjain, eleve azzal, hogy "openworld" szerű megközelítést használt. Vagyis a pályán ugyan fix volt a feladat (általában valaminek a megsemmisítése, megvédése) viszont a pályák elég nagyok és nyitottak voltak, mehettél rajtuk töltögetés nélkül bárhová. A fő érdekessége viszont az említett fizikai megoldás volt, az emelte ki, hogy a pálya egésze rombolható volt.Titkos írta:És mi ennek az elfeledett gyöngyszemnek a neve? Engem pl. érdekelne.
Szerintem az episodeok inkább kiegészítők, úgy mint ahogy az első részhez is csináltak kettőt. A különbség, hogy még ott a storyt más-más szereplők szemszögéből mutatták be, más-más helyszíneken, addig a HL 2-nél az episodeok a storyt viszik tovább. Viszont ezek nem foghatók fel HL 3-nak, még úgy se, ha csinálnak egy ep 3-at, mert ahhoz mind tartalmilag, mind hosszban kevesek.Titkos írta:Tényleg, akkor ez tulajdonképpen úgy számít harmadik résznek, hogy a három epizódra bontott HL 2 harmadik része lenne? Mert ha ilyen epizódokra bontott folytatásos sztori volt, és pont a lezárásával váratják Gabenék ennyit a fanokat, akkor egy hangyányit jobban megértem a hőbörgést, mintha lett volna egy teljes epizód HL 2, és a fanok "csak hogy legyen" alapon sírnának, hogy mikor jön a HL 3. (Bár még ezzel a part 1-2-3 megoldással is nevetségesen idegesítő az a sírás, amit évek óta művelnek, a Gaben-fikázásról nem is szólva.)
SC 2-nél az első gondom nekem is ez volt, de aztán ez eltörpült az mellett, amit játék közben tapasztaltam. Vagyis, hogy Blizzék komolyan gondolták, hogy kiadnak egy 2. részt, ami annyit fejlődött az elsőhöz képest, hogy átrakták 3D-be a töpörödött modelleket, meg kaptuk azt a génvadász rendszert. Plusz nekem azaz egész RPG-re hajazó "mászkálás" a hajón is olyan játékidegen volt. Ez jól állt volna neki, ha az SC 2 egy RPG lenne, de így baromira nem odavaló volt.Titkos írta:Btw, hogy lásd, nem vagyok annyira elfogult, speciel ennek a "bontsuk epizódokra a játékot" megoldásnak sosem voltam a híve, a Blizzardtól is szemét húzásnak tartom, hogy a régóta várt SC 2-t úgy adták ki, hogy csak a terran kampányt tartalmazza, és most Valve mintára várhatjuk a másik kettőt...
Szeretném megvédeni a wowot jelen formájában. A tavalyi év folyamán többször játszogattam egy adott bizonyos nem hivatalos magyar szerveren. Míg az év elején rendszeres volt az ilyesmi, későbbiek folyamán kijavították. (Rendesen ki is használtuk, pl. egy bosst be lehetett húzni falon által pet segítségével, így messze gyorsabb volt az egyik doungeon.) Feltételezem, hogy ha egy nem hivatalos szerveren ki lehetett javítani, akkor az a hivatalosan ki van javítva, ennyi év után.Péter írta:Az instabilitást nem úgy értettem, hogy lassult, kidobott, fagyott, szétkapcsolt, hanem hogy nem egyszer volt képes hajmeresztő fizikai mutatványokat produkálni, illetve a hitbox rendszerrel se volt minden rendben. Például volt olyan, hogy az ellen bement a talaj alá, és onnét sebzett, úgy sebzett, hogy már rég nem ott álltam, vagy észrevett úgy egy barlangban lévő pók, hogy én fölötte álltam a dombon, a zombi átrohant a köztünk lévő házon, átestem a liften, megölt a lift, félúton megállt a léghajó és nem lehetett szabadulni, stb. Az ilyenek (még ha lehet nem is olyan gyakorisággal) előfordultak azoknál is, akik megvették eredetiben, fél éves előfizetéssel, Blizzard nem véletlenül patchelgette sűrűn ezeket.
Egyetértek a Mordályossal az általam legjobban kedvelt újrajátszót játékok általában ebből a kategóriából kerültek ki.A mordályos nyul írta:Nemtom, én egy darabig játszottam eredeti WoWval, és én nem tapasztaltam komoly bugokat. Az meg már az én hülyeségem, hogy én egyedül is elvoltam, lehet azért, mert játsszom a War3-mal is, úgyhogy én különösen élveztem azokat a helyszíneket/szereplőket/questeket, aminek volt köze a kampányokhoz. (Vagy kempingekhez, ahogy öcsém régen mondta ) Amikor néztem a patch-ek leírását, láttam, hogy voltak bugfix-ek. Ezek általában nagyobb patchek után jelentkező hibákat javították.
A másik, hogy attól, hogy valaminek olvasgatós a sztorija, attól még lehet jó! Csak legfeljebb az nem olyan élmény, mintha ugyanazt játékmenetből tapasztalnád.