Hearthstone

PC vagy konzolos játékok témaköre.
Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 6174
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Hearthstone

Hozzászólás Szerző: Titkos »

Köszi a Ranked-infót, nálam nem annyira meta, inkább paklifüggő a dolog, vagyis ha sikerül épp összerakni valami ütős paklit, ami épp standard, vagy épp wild, akkor azzal próbálok meg szintezni. (Mondjuk szerintem maradok én majd a sima casualnál, mert túl nagy agyérgörcsöt okoz, ha mondjuk úgy alakul, hogy "egyet vesztek - egyet nyerek- egyet vesztek - egyet nyerek" és akkor végül ott tartok, hogy elbasztam egy órát a "semmire".)

És a paladin paklilistát is köszi, na még talán ezt majd kipróbálom ranked-ben is, de már az is elég, ha casualban büntet. XD Igazából leginkább én is azért akarom összerakni, mert ahogy te is, úgy én is kíváncsi vagyok, hogy mit tudok vele majd kezdeni. XD Meg persze azért, mert szerencsére nem tobzódik ez sem a legendarykben, a lapok nagy része pedig már így is megvan belőle, szóval nem kell majd túl sokat craftolni. :) (Ja, abból a három felsorolt legendaryból amúgy csak Tirion van meg, de akkor lehet majd őt berakom.) Ja, az Enter the coliseum speciel kétszer is megvan, amúgy nem lenne meg, mert már akkor wild volt, amikor játszani kezdtem, ráadásul nem is adventure lap, hanem kiegészítőből jön, viszont a Lich King legyőzése miatt le kellett craftolnom, azzal nyírtam ki phase 2-ben a lelkeket. XD (Kvázi a warrior brawl-jának volt a paladin "helyettesítője". XD)

Apropó, ami még eszembe jutott így általánosságban: vannak ugye az aggro deckek (mint a face hunter, vagy ez a múltkori wild token druid, de ez a mostani hand buff pala is annak tűnik), amik arra mennek rá, hogy minél hamarabb minél több kis szörnyet leidézzen az ember, amik aztán szétkapják az ellenfél arcát, még azelőtt, hogy bármilyen durvább dögöt le tudna rakni védekezés gyanánt, illetve vannak a control deckek, amik meg kb. épp ennek az ellenkezői: minél jobban irányítani a boardot és úgy ütni az ellenfélt, hogy közben azért a pályát is mi domináljuk, akár még a late game-ben is. Na, az jutott eszembe, hogy nincs valami olyan paklitípus (most nem azt kérem, hogy rakj is össze egy ilyet nekem, csak úgy általánosságban kérdezem), ami ezek közül egyik sem, hanem arra megy rá, hogy az ellenfél minél hamarabb minél több lapot elszórjon a kezéből és így a későbbi körökre szinte védtelen maradjon? (Mert ugye könnyebb úgy kombinálni, ha mondjuk 6-8 lap van a kezedben, mintha mondjuk maradt egy, vagy kettő és már csak abban reménykedhetsz, hogy valamit hátha felhúzol, ami megment. XD) Szal mondhatnám úgy is, hogy a mill rogue ellentéte, mert ez nem arra megy rá, hogy felhúzza az egész pakliját, aztán a lapok felét elégesse a tele kéz miatt, majd végül a fatigue kinyírja helyettünk, hanem pont gyéríteni próbálom az ellenfél kezét, leginkább úgy, hogy minél nagyobb taunt dögöket, meg hasonlókat rakok ki és mindig próbálom a térfelét legyalulni. Magyarul elérem, hogy vagy kénytelen legyen a lényeit beleütni az én tauntjaimba, vagy ha spellt húz, akkor azt is kénytelen legen szinte egyből használni, mert különben nem tud az arcomhoz férni. XD Csak azért kérdezem, mert konkrétan ilyen szisztémájú paklit én még nem nagyon láttam, pedig azért az elmúlt kb. fél évben nem egy paklitípussal találkoztam már HS-ben és pl. az egyik legelső sámán paklimat, amit még teljesen magamtól raktam össze, gyakorlatilag pont így építettem fel és ami még durvább, hogy így casualban egész jól működik is, nem egyszer jártam már úgy vele, hogy az ellenfélnél maradt 1-2 lap, míg nekem még 5-6 volt a kezemben. Egyszerűen azért, mert neki mindig 2-3 lapot kellett elhasználnia, hogy mondjuk kinyírjon valahogy egy Stubborn Gastropodot, ami ugye mérgező, utána harmadik körben általában jöttek a spirit wolfok, majd mire azokat leverte már jött a két The thing from below, főleg, ha közben totemeztem is, amik ugye csökkentik a költségét, majd ha ezeket is leverte, jött a két Earth elemental, stb... XD Közben befigyeltek ilyen finomságok, mint 1-1 Drakkari defender, Stonehill Defender, AoE-nek van benne koraira Maelstrom Portal, későbbire az a villámos izé, amit most lusta vagyok kikeresni, de tudod melyik, 2-3-at sebez minden ellenséges lénybe, nem-tauntos, de offenzív lényeknek pedig ott volt az elmaradhatatlan Flamewreathed Faceless (I CALL ON THE FOUR MANA 7-7!!! XDDDD), némi gyógyításra egy szintén tauntos elementál, ami hármat, vagy négyet gyógyít vissza bármilyen célponton, illetve még mindezekre pluszba az a másik, amelyik az alapján erősödik, amennyi overload-os lapot játszol ki. (Nem emlékszem az összes lap nevére, de ha érdekel, leírhatom a decklistát. XD) Persze lehet most ezzel kb. csak feltalálom a spanyolviaszt és ez egy sima taunt-deck, aztán kiderül mindjárt, hogy ilyenekből is van egy rakattal, de én még tényleg nem találkoztam a fél év alatt kifejezetten ilyennel, ami az ellenfél kezét próbálja direktbe kiüríteni, pedig sokkal megnyugtatóbb így játszani, mint amikor látod, hogy már tele van a keze és előre parázol, hogy mikor kezd el durván csépelni. XDDD

Edit: Amúgy még mindig imádom azokat, akik a megfelelő mentalitással vágnak bele ebbe a játékba. :lol:
Kép
Avatar
Vree
Törzskommentelő
Törzskommentelő
Hozzászólások: 419
Csatlakozott: 2006.03.06. 18:21
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Hearthstone

Hozzászólás Szerző: Vree »

^ xD Jó csatorna. (Annyira elemezgetésre jár az agyam már, meglepő szinte hogy élvezi képes kezdőként is a lapokat. Nem lehet olyan rosszul megtervezve ez a játék, ha kezdőként is rábőksz egy lapra, hogy ez jó counter lesz és MŰKÖDIK.)

A Blizzard-nak korábban az volt a hivatalos álláspontja, hogy ilyen "resource denial" lapokat nem gyárt, mert úgy találták, hogy csökkenti a játék élvezetét...Aztán az idők során engedtek belőle valamit, de még így sem lehet egy normális ilyen paklit összehozni. A HS-ból hiányoznak az olyan lapok, mint discard (kényszerített lapeldobás), húzás/kijátszás korlátozás, mana kristály elpusztítás, ellenfél konrtollálta lépés...Magadat gyorsíthatod, de az ellenfél kezébe nem avatkozhatsz bele.

Itt vannak a kivétel lapok amikről én tudok:
Dirty Rat -> az egyetlen discard típusú lap
Mindbreaker+ (hero abilities are disabled)
Mana Wraith (creatures cost 1 more), Nerubian Unraveler (spells cost 2 more), Doomed Apprentice (enemy spells cost 1 more)
Gnomeferatu, Skulking Geist+, Deathlord, Dancing Swords
az említett Coldlight Oracle/Naturalize (Druida), vagy Coldlight Oracle/Gang Up, Ferryman, Brewmaster, Shadow Step (Rogue) túlhúzás pakli
->ez utóbbi két sort lehetséges egyesíteni egy életképes túlhúzós (overdraw) Rogue paklivá
mana kristály elpusztítás csak úgy lehetséges, ha az ellenfélnek adsz olyan lapot, ami saját kristályt pusztít: Darnassus Aspirant (Druid)+Mirror Entity (Mage), Potion of Madness vagy más Priest lopó lap, Treachery (Warlock); Warlock lapok (Felguard, Blastcrystal Potion, Demonfuse) vagy Arcane Golem plusz Mage és Rogue lapmásolás...de tekintve hogy ezekhez több kaszt lapjai kellenek és az ellenfél közreműködése, megbízható pakli nincs ezekből, max lapmásoló ellen (counter)-pakli.
Treachery-vel meg lehet próbálni olyanokat adni az ellenfélnek, mint:
Majordomo Executus, Fel Reaver, Keening Banshee,Howlfiend, Unlicensed Apothecary, Bittertide Hydra, Ticking Abomination, Zombie Chow/Corrupted Healbot, Bomb Suqad....De erre sem láttam még életképes stratégiát (valami olyan új lap kéne, ami lenullázza a támadóerőt, amikor átadja a lapot...:D )

Túlhúzón kívül az olyan Mage secret hasonló és működőképes még, ami kijátszáskor nullázza a lapokat:
Exploding Rune, Mirror Entity, Potion of Polymorph, stb.

Kb. ennyi, más ilyen kifogyasztó stratégia HSben annyira nincs, már csak azért sem, mert az összes kaszt rendelkezik add/discover/draw lapokkal, amikkel újratöltheti magát (HSben emiatt nagyon hangsúlyos is a minden körben maximalizáltan hatékony manaelhasználás).

Valószínűleg nem dőlne össze a világ, ha a HS csinálna ilyen resource denial lapokat; anno Kingdomsban például nagyon szórakoztató volt (mindkét oldalról) az a pakli, ami olyan lapokra épült, mint ez, vagy ez: "Mindbreaker (gear): When enemy hero discards a card, deals 1 damage to them."
Magyarul nem garantált volt a büntetés, hanem szépen elkezdted bekorlátozni az ellenfél lehetőségeit, meghagyva a döntést, de akkor be kellett vállalnia a büntetést. Nagyon élvezetes játszmák jöttek ki, ahogy az ellenfél próbálta ügyesen úgy kihasználni a lapjait, hogy kerülő úton is célt érjen, te meg egyre inkább körbefalaztad és korlátoztad a döntéseit (de mindig meghagyva a cselekvés szabadságát, az más kérdés, hogy egyre inkább a "kisebbik rossz" felé csak :D)

Mondjuk azt a részét nem bánom, hogy az ilyen "kifogyasztás" gyakran a rosszul megcsinált játék ismérve.
Például nagyon korlátozott az eltávolító instantok száma, mondjuk csak 2 tűzlabda jár; ha azt kikényszeríted, szabad a pálya. Na hogy e körül forogjon a játék, azt nem.
Vagy nincsenek húzó lapok (HS-ben MINDEN kasztnak van draw/discover lapja) és akkor meg a kifogyás dönti el a meccseket, minden más aggto/kontroll stratégia lényegtelen.
Szóval én örülök, hogy ilyen (gyakran nem szándékos) tervezési alaphülyeségektől ez a játék mentes.
Avatar
Vree
Törzskommentelő
Törzskommentelő
Hozzászólások: 419
Csatlakozott: 2006.03.06. 18:21
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Hearthstone

Hozzászólás Szerző: Vree »

(hand buff ajánlásból kihagytam a Val'anyr nevű legendary weapont, ha esetleg lenne a kollekcióban : ) )
Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 6174
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Hearthstone

Hozzászólás Szerző: Titkos »

Jelentem, lecraftoltam a lapokat, teszteltem a decket, stb. :D Annyit változtattam rajta, hogy tanácsodra a két Igneous Elementalt kicseréltem két Drygulch Jailerre, a Lich King helyett beraktam egy Tirion Fordringet, a Blessing of Wisdom helyett pedig egy Uther of the Ebon Blade-et, ha már az egyetlen DK lap, ami megvan. XD Nem rossz, mondjuk ranked-ben én valahogy ezzel nem hasítottam, persze lehet, hogy ha rászántam volna órákat/egy fél napot, akkor változik valami, de mivel kb. ilyen "egyet vesztek - egyet nyerek" ide-oda toporgás volt belőle, ezért inkább hagytam. Casualban viszont határozottan ütős. :) Annyi "hibája" van, hogy a hand-buff taktika miatt gyors face deckek hamar ki tudják nyírni, vagy lehet én játszottam vele hülyén, de általában úgy a harmadik-negyedik körig nem igazán raktam ki semmit, mert jobbnak láttam azt a módszert alkalmazni, hogy kijátszom a Smuggler's Run-t, vagy a Grimestreet Outfitter-t és amikor már úgy 2-3 alkalommal buffoltam a kezemben lévő lapokon, utána kezdtem csak el kidobálni őket a pályára. (Volt olyan kör is, ahol az első kijátszott lényem az ötödik körös Grimestreet Enforcer volt, mert ugyan voltak előtte is a kezemben kis 1-2 manás lények, de azokat pont tartogatni akartam a buff miatt. XD Csak aztán pl. egy face hunter pont emiatt nyírt ki úgy a hatodik kör körül, szóval lehet én játszom kissé hülyén a decket és az ilyeneket, mint Fire Fly, Righteous Protector, Novice Engineer, Acolyte of Pain már buff nélkül is ki kéne raknom, mihelyt elég manám van rájuk. XD) Az Uther of the Ebon Blade meg ilyen "kísérleti end game lap" volt, de pl. egy priest ellen pont vele nyertem meg a meccset, mert ő játszotta a szokásos "két Obsidian Idol, aztán visszahealelem magam maxra, közben az ellenfél összes lényét visszakeverem a paklijába, stb." és egyéb szemét nyalánkságait, csak éppen Uther ugye ignorálja a HP-dat, mert ha lenn van a négy lovas, automatikusan megdöglik az ellenfél. :D Szóval ez kissé ilyen "last resort" lap, egyrészt kapok egy fegyvert is mellé, ami lifesteales, így ha nagyon döglődnék, még kicsit tudok healelni magamon, másrészt ha elfogynának a lények, vagy az ellenfél felülkerekedne rajtam, a lovasok még mindig kicsinálhatják. XD A priestnél speciel az volt, hogy ugyan erősebb lényei voltak lenn, mint nekem, viszont elkezdtem 2-3 tauntot kidobálni a lovas-idézgetések mellé, így azokhoz nem fért hozzá. XD

A matchmakingről amúgy most már végképp nem hiszem el, hogy random, szóval érted, hand buff paklit tesztelek és akkor zsinórban háromszor megkapok ellenfélnek egy Kingsbane/mill rogue-ot (de mindháromszor másik játékost...), aki kvázi pont ennek az egész taktikának a countere, mert amellett, hogy égeti a paklidat, Vanish-el, Sap-el, meg hasonlókkal szépen visszaküldözgeti a buffolt lényeket a kezedbe, aztán ahogy mondani szokták, a végén ott állsz pucér picsával. XD Mondjuk a paklid dicséretére szóljon, hogy a harmadik ilyen rugót még így is sikerült elvernem, de bazz, azt látnod kellett volna... XD Az egész pakliját felhúzta már a végén, a Kinsbane-je valami lifesteales 17/akárhanyas szabja lett, csak az volt a mákom, hogy a HP-je már rohadt alacsony volt és még így is volt kint elég lényem, amikkel kivégezhettem. (Mondjuk amikor beleütött egy tauntba, ami ELVILEG lethal lett volna, de a lifesteal miatt MIUTÁN lement mínusz akárhányra a HP-je, visszagyógyult plusz 17-et, akkor tényleg azt hittem, hogy agyvérzést kapok, de végül szerencsére nem bírt velem. XD) Amúgy mindig megfogadom, hogy a ranked módot nem fogom erőltetni, mert nem ér meg annyit, hogy az ember felidegelje magát miatta (tegnap frankón egy fél napra belámállította a fejfájást), csak aztán 1-2 meccset csak nyomok mindig, meg csábít az 500 győzelem után kapott animált portré... XD

Hírek: Bejelentették az új kiegészítőt, a Witchwoodot és asszem ez lesz az első olyan, amikor nem classic packokra fogok költeni, ugyanis szerintem ebből most kivételesen előrendelés lesz, ugye engem minden ilyen Halloween-hangulatú hülyeséggel meg lehet venni és a kártyahátlap is marha jól néz ki, plusz most 50 helyett 70 packot kapunk ugyanezért az árért. :) (Meg Benék Blair Witch Projectje is király volt... :lol: )

Ja és egy random: a legjobb lap az összes közül a Wretched Tiller, már pusztán a summon-dumája miatt... xDDD
Kép
Avatar
Vree
Törzskommentelő
Törzskommentelő
Hozzászólások: 419
Csatlakozott: 2006.03.06. 18:21
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Hearthstone

Hozzászólás Szerző: Vree »

Tudom, azt írtam, hogy tartogathatod, de izé nem ÚGY gondoltam/nem komolyan ahh
Hunter/gyors deck ellen minél előbb jobb a Smuggler's Run és Grimestreet Outfitter-eket letenni Warlock ellen van viszont, hogy több újratermelődő hullámot kell majd körökön át leverni és gondoskodni arról is, hogy ne fogyj ki a lapokból, tehát ott inkább a takarékoskodás lesz nyerő. Priest ellen pedig az a stratégia, hogy lehetőleg 4-re kell próbálni az összes ATT-ot kezdetben beállítani, mert ezzel kiesel a Shadow Wordje hatóköréből, majd ha már jobban kifogyott a removelekből, a te kezed pedig már tele van féltucatszor buffolt Flame Elementalokkal, akik önmagukban is leszednek egy 8 HPs lényt, akkor kell elkezdeni őket egyszerre bedobálni, ha le is szed belőlük egy párat, pár kör alatt át tudjál törni.

Közben én inkább ezt az Elder Scroll Legendset próbálkoztam xD, nem tudom közös topicba rakjuk-e az összes kártyajátékot (már csak az összehasonlító elemzés végett is), vagy lehet nem döntöttem még el hogy jobb-e az általános játék topicba.
Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 6174
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Hearthstone

Hozzászólás Szerző: Titkos »

Vree írta: 2018.03.26. 14:15 Tudom, azt írtam, hogy tartogathatod, de izé nem ÚGY gondoltam/nem komolyan ahh[...]
Nyugi, értem amúgy, ellenféltől/helyzettől függően kell eldönteni, hogy mikor érdemes lényeket rakni és mikor tartogatni/buffolni, ha jól értem, erre gondolsz. :)
Vree írta: 2018.03.26. 14:15Közben én inkább ezt az Elder Scroll Legendset próbálkoztam xD, nem tudom közös topicba rakjuk-e az összes kártyajátékot (már csak az összehasonlító elemzés végett is), vagy lehet nem döntöttem még el hogy jobb-e az általános játék topicba.
A HS-nek szerintem mindenképpen maradjon meg ez a topic így külön (mivel én csak ezt tolom XD), de ezen túl nyugodtan nyithatsz akár egy "real life, illetve online kártyajátékok", vagy hasonló című topicot is, ha tényleg sok ilyennel játszol és szeretnéd őket összehasonlítgatni, meg ilyesmi. :) Max annyi lesz a "gond", hogy én oda nem nagyon fogok irkálni valszeg, mert ahogy már írtam párszor, összesen két ilyen TCG-vel játszottam eddig életemben (YGO, illetve HS) és ezeknél sem az volt a fő húzóerő, hogy "úristen, kártya!", hanem az, hogy előbbi anime volt, utóbbi meg Blizzard, tehát inkább maga a hangulat, illetve a kapcsolódó utalások fogtak meg mindkettőben. XD (Mint ahogy pl. MOBA témában is írtam már párszor, hogy én elhiszem, hogy mondjuk a League of Legends elvileg egy jobb MOBA, mint a HotS, viszont amíg előbbiben nem tudok egy olyat megcsinálni, hogy Arthas kardélre hányja Diablót, addig számomra ez irreleváns. XDDD)
Kép
Avatar
Vree
Törzskommentelő
Törzskommentelő
Hozzászólások: 419
Csatlakozott: 2006.03.06. 18:21
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Hearthstone

Hozzászólás Szerző: Vree »

Egyébként tudom, hogy nem core, de a Lich Kinget én mindenképpen megvenném, mert egyszerűen nem tudok elképzelni olyan paklit, aminek egy késői attack blokkoló/kártya generátor ne jönne jól. 8 manája mellé még egy hero power használat is befér mellé a 10 kristályból.
Akartam ajánlani, hogy esetleg egy Ysera (az LK helyére) lehet hogy beválik neked, de 9 mana, blokkja sincs...akárhogy nézem, gyengébb.

Yugiohról milyen tapasztalatod van? :D Mikor mondtad, hogy "csak animével kapcsolatos CCG-k" rögtön ez ugrott be.
(Az eredeti (dark) manga meg az Abridged series megvoltak? :D) Azzal kapcsolatban az érdekeltm, hogy azt halliottam, hogy egyáltalán nem használ földeket/mana kristályokat, hanem mindent a korábban megidézett lapok feláldozásával old meg (tehát mondjuk valami nem 10 mana, hanem "unsommonolj 2 szövetséges lényt").
Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 6174
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Hearthstone

Hozzászólás Szerző: Titkos »

Vree írta: 2018.03.29. 17:40 Egyébként tudom, hogy nem core, de a Lich Kinget én mindenképpen megvenném, mert egyszerűen nem tudok elképzelni olyan paklit, aminek egy késői attack blokkoló/kártya generátor ne jönne jól. 8 manája mellé még egy hero power használat is befér mellé a 10 kristályból.
Akartam ajánlani, hogy esetleg egy Ysera (az LK helyére) lehet hogy beválik neked, de 9 mana, blokkja sincs...akárhogy nézem, gyengébb.
Ez így van, csak igazából nekem még a korábbi kiegészítőkből is kéne pár legendary és azok elsőbbséget élveznek. XD (Dr. Boom, Justicar Trueheart, Twin Emperor Vek'lor, stb.) Közben meg be fog jönni a Witchwood is, meglátjuk, hogy ott hány olyan legendary lesz majd, ami kellhet, szóval a Lich King nálam most eléggé hátul van a sorban, de az tény, hogy elég különböző pakliban jó lap lehet, még ha következő körben le is szedi az ellenfél, a kör végén akkor is minimum egy DK lapot az ember kezébe ad, amúgy meg erős taunt. :)
Vree írta: 2018.03.29. 17:40Yugiohról milyen tapasztalatod van? :D Mikor mondtad, hogy "csak animével kapcsolatos CCG-k" rögtön ez ugrott be.
(Az eredeti (dark) manga meg az Abridged series megvoltak? :D) Azzal kapcsolatban az érdekeltm, hogy azt halliottam, hogy egyáltalán nem használ földeket/mana kristályokat, hanem mindent a korábban megidézett lapok feláldozásával old meg (tehát mondjuk valami nem 10 mana, hanem "unsommonolj 2 szövetséges lényt").
Az eredeti manga annyira megvan, hogy itt van végig a polcomon már jó pár éve az angol kiadás. :D Bejött egyébként, talán pont azért, mert az animéhez képest valóban eléggé "dark" (látszik, hogy a mangaka eleinte horrormangában akart utazni XD), illetve mert ez még kevésbé szólt a merchandisingról, a kártyajátékok itt még inkább csak eszközök voltak, energiagömbök helyett lapokat dobáltak a szereplők, de érződött, hogy a játék van a történetnek/karaktereknek alárendelve, nem pedig fordítva, mint az animében. (Meg kismillió dolgot változtattak az animében a mangához képest, pl. a számomra No. #1 kari Pegazus a mangában egy tragikus sorsú karakter, főleg amilyen véget ér, az animében meg hiába hagyták életben, semmilyen értelmes szerepet nem tudtak neki írni, miután a mangában is meglévő arcja véget ért, ezért kb. fillerepizódokban kapott idióta bohóc szerepet. És ez csak egy példa a sok közül.)

Abridged Series: Szintén hatalmas kedvenc a mai napig. :D (Meg nem mellesleg műfajteremtő is, ugye azóta kismillió animéhez csináltak hasonló videósorozatot, az más kérdés, hogy ugyanaz a minőség általában nem jött nekik össze, de azért 1-2 hasonló színvonalú mégis született, pl. a Dragonball Z-s Abridged Series, ami kb. egy szinten van a YGO-ossal. :D) Mondjuk azért ezt is meg lehet unni, mert bevallom, én úgy a Battle City arc elejéig néztem, utána valahogy ráuntam. Persze ebbe az is belejátszott, hogy szokás szerint ahogy kellően népszerű lett a sorozat, a copyrightosok hirtelen nekiálltak csesztetni, egy csomó videóját leszedték a YouTube-ról, aztán komplett saját honlapot kellett csinálnia és oda felrakni a részeket, volt, hogy hiatuson volt a sorozat, stb-stb. Én meg ezeket így sorozatosan meguntam, azóta meg nem nagyon néztem vissza, nem is emlékszem már, hogy pontosan melyik részt láttam utoljára. (Azóta persze ha a YouTube random feldobja ajánlásba 1-1 újabb epizódját, akkor megnézem, de rendszeresen már nem követem, majd lehet egyszer bepótolom, de már minden van, konkrétan koprodukcióban megcsinálta a YGO: GX Abridged, meg 5D's Abridged szinkronhangjaival az évfordulós mozifilmet is Abridged formában, meg ilyesmi... XD Mondjuk abban is voltak jó dolgok, pl. nem tudom, hogy a Pick of Destiny című filmből megvan-e, amikor a Tenacious D a Sátán ellen rock-csatáznak, na, azt a számot megcsinálták YGO formában és úgy nyomták le a movie gonoszát. :lol: )

És akkor a játékról: fú, hát nem tegnap volt, amikor utoljára játszottam, illetve a HS-el ellentétben a YGO-ban a szabálykönyvet is időről-időre módosítgatják (szóval lehet ha ma leülnék játszani az up to date változat elé, már én is csak néznék, hogy mik vannak benne XD), de igen, a szörny-idézés tényleg úgy megy, hogy minden lény-lapon van bizonyos számú csillag és 1-4-ig idézheted őket közvetlenül kézből, 5-6 csillagosokért legalább egy szörnyet fel kell áldoznod, 6 és afölöttiekért pedig már kettőt. Persze nem ennyire egyszerű, ez csak a "tribute summon", de van "special summon" is (pl. ha egy már meghalt lényt mondjuk egy feltámasztós varázslappal hozol vissza), a lényeken kívül pedig vannak varázs és csapda lapok, előbbiek kb. ugyanazok, mint a HS-ben, vagyis board clear, feltámasztás, stb., a csapdák pedig kb. a HS-es secreteknek felelnek meg, vagyis olyan lapok, amiket lefordítva leraksz és ha az ellenfél csinál egy bizonyos dolgot (megtámad, lényt idéz, stb.), akkor aktiválódnak. Illetve ha jól emlékszem, nem annyira egyszerű arcra menni, mint a HS-ben (ott ugye ha nincs taunt minionod, akkor jó eséllyel egyből ütheted az arcát, hacsak valami secret meg nem állít), mert mintha csak akkor lehetne követlenül az ellenfelet támadni, ha egyetlen lénye sincs lent. (Az a gáz, hogy pont az ilyen részletekre már nem emlékszem, mint hogy mitől függ, hogy hány lapot játszhatsz ki egy adott körben, meg ilyesmi... ^^" XD) Ja, illetve ami még HS-hez képest érdekes lehet, hogy a lényeknek nem szimpla ATK/HP pontjaik vannak, hanem ATK/DEF pontjaik és a lényeket forgatni is lehet, függőleges helyzetben vannak "támadóállásban", vízszintesben pedig "védekezőben" és mindig az az értékük az érvényes, amilyen helyzetben vannak. Ez főleg akkor vicces, ha mondjuk az ellenfél kirak egy ilyen 0/3000-res "szent pajzsot", vagy ilyesmit, ami pl. támadni nem tud, de akkora védelme van, hogy azt időbe telik majd áttörnöd... XD Ja, illetve egyes lények kvázi önmagukban is tudnak "csapdaként" funkcionálni, ugyanis szintén a HS-től eltérően nem minden kijátszott lapról tudod rögtön amint a pályán van, hogy micsoda. Ha DEF-módba rakod a lényt, akkor először arccal lefelé kerül a pályára, ilyenkor csak azután tudod meg, hogy az milyen lap, ha megtámadod, mert olyankor felfordul, vagy pedig ha az ellenfeled maga fordítja támadóállásba. Utóbbit még cifrázták azzal, hogy vannak "flip effektes" lapok, amiknek pontosan ennél a "felfordulásnál" aktiválódik az effektjük. Pl. ilyen a Man-Eater Bug, ami ATK/DEF szempontból egy tök gyenge lény, viszont amint látod, a flip-effektje az, hogy ha felfordul, kiválaszthatod az ellenfél bármelyik lényét és instant elpusztítja azt. :D Persze én még a "v1-es" érában játszottam, azóta már ez is bonyolultabb lett, van pl. valami "synchro summon", meg ehhez tartozó "synchro monsterek", amikről semmit nem tudok, csak azt, hogy vannak, mert én már abbafelé hagytam a játékot, amikor ezek bejöttek. XD
Kép
Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 6174
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Hearthstone

Hozzászólás Szerző: Titkos »

Amikor akkora mákod van, hogy már a kiegészítő megjelenésének napján kibontod az előrendelt csomagokból a Shudderwockot...de aztán a neten rákeresve rájössz, hogy ahhoz, hogy összerakd belőle a tápállat decket, kéne Grumble is az előző kiegészítőből. *sadface* (Jó, lehet úgyis nerfelni fogják a lapot, legalábbis most nagyon megy miatta a fansírás... XD)
Kép
Avatar
Vree
Törzskommentelő
Törzskommentelő
Hozzászólások: 419
Csatlakozott: 2006.03.06. 18:21
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Hearthstone

Hozzászólás Szerző: Vree »

Nekem is az volt a benyomásom, hogy az új variációkhoz egynél több Legendary/Epic kombinálása kellett ezúttal. Nem nagyon találtam olyat, ahol 1 új (akár Legendary) plusz régi kártyák elég lett volna. Így lényeges volt, hogy a Dustot célzottan egy típusra lője el mindenki, amit én pl nem tettem :p Úgyhogy kb. az első hónapban ne is számtson senki rám, egy régi gyors Hunter paklival fogok questet gyűjtögetni :p
Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 6174
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Hearthstone

Hozzászólás Szerző: Titkos »

Vree, látom, te is próbálkoztál az elmúlt 24 órában némi Szörnyvadászattal, vélemény? :D Bevallom, nekem kb. kinyírták Blizzék a HS PvE élményét ezzel a "roguelike" bosslétrával (ami durva, mert a mai napig onnan származnak a legszebb HS-es élményeim, az Adventure-ök voltak a játék fénypontjai számomra, még úgy is, hogy most már azért szinte mind a kilenc kaszthoz elég jó PvP paklikat is csináltam), amit a Koboldos kiegészítőben behoztak és reménykedtem, hogy ott ez be is fog fejeződni, de sajnos a Witchwoodos Monster Hunt is gyakorlatilag ugyanaz, csak némileg finomítottak rajta. (Minimálisan könnyebb, csak négy hőssel kell végigvinni 9 helyett, az utolsó boss nem random, hanem mindegyik hősnél fix, stb.) Viszont sajnos még mindig ott tartunk, hogy random bossokat kell leverni, akik random sorrendben jönnek és ehhez random kincsekkel + random kártyalapokkal összeollózott random paklival kell az embernek nekivágnia, ez így pedig számomra 90%-ban élvezhetetlen, hiszen egyrészt nagy esély van a bukásra, másrészt ha nyerek, akkor is 90%-ban a szerencsének köszönhetem, nem annak, hogy egy fix boss fix paklija ellen célzottan sikerült egy olyan decket összeraknom, ami azt countereli. (Ugye utóbbi az adventure-ökre volt igaz.) És ami az egészben a leglolabb, hogy ahogy olvasgatom a fanvéleményeket, a fanbase többsége szerint ez nem csak teljesen rendben van így, de "a legjobb dolog, ami a HS-el évek óta történt" (lol... XD), illetve a nyafogók száját azzal próbálják befogni, hogy "nem is nehéz ez a játékmód, csak ügyesen kell paklit építeni", ami meg konkrétan elég nevetséges indok egy olyan játékmódnál, ahol gyakorlatilag nincs ráhatásod arra, hogy milyen lapokat raksz a paklidba, hanem 3 random laptrióból pakolhatsz bele egyet, a kincsekkel dettó ez a helyzet. (De azok a laptriók is milyenek... Sokszor volt, hogy mondjuk az egyiket elfogadtam, mert mondjuk volt benne egy Ragnaros, de amúgy a másik kettő egy hulladék lap volt, de az is jó, hogy tök random jönnek a tematikák, tehát ha mondjuk elsőre a rugóval jade lapokat választasz, lehet, hogy a későbbi választások során már nem kapsz jade csomagot, ergo kis túlzással lesz három "felesleges" lap a paklidban, mivel a jade ugye pont akkor ér csak valamit, ha minimum a fél paklid jádeszobrokat idéző lapokkal van tele és lehetőleg 3-4 szintűnél magasabbra is fel tudd őket fejleszteni.) Na és akkor ilyen szedett-vedett, kvázi "kukázott" (XD) paklival ess neki olyan bossoknak, amik 0 manáért minden körben eggyel erősebb lényt idéznek (Face Collector, kvázi úgy működik a hero powerje, mint a Thrall Deathseernek, csak 0 manáért...), esetleg a mostanában divatos "telefosom a pályát silver hand recruitokkal"-paladin mintájára működnek (Azalina Soulthief kvázi ugyanezt tudja, körönként képes három 1-1-es wispet idézni, akiket persze a kezéből lapokkal egyből upgradel is) és még lehetne sorolni... Szóval megint az van, mint a Koboldoknál, hogy ezen bossok egy részét még akkor sem lenne könnyű elverni, ha a teljes kollekciónkból válogatva kellene ellenük paklit építeni, de ilyen "budget" paklikkal szinte lehetetlen és még az átlag bossok is sokszor csak a szerencsén múlnak. (Ma pl. a legelső üvöltős farkas az ötödik körben két ütéssel kinyírt volna, ha nincs lethalom és nem én ütök hamarabb, de volt olyan is, hogy már a második bossnál elvéreztem, mert egyszerűen ő jól húzott, én meg szarul.) Ja, a Blizzard meg továbbra is kedves, eleve már a legelső választás előtti "alappakliban" is érdekes lapok vannak, nem egy olyan randomság is, amit magamtól sosem raknék egy pakliba sem, mert pontosan a játék RNG-faktorát növeli, amit gyűlölök. (Ilyen pl. az, hogy a mage pakliba berakták a mad bombert, aki ugye teljesen random, hogy kire lő, ráadásul mivel a mage healelni sem nagyon tudja magát vagy a lényeit, ezért megeshet, hogy én kapom mindhárom lövést és jól beszívatom magam, de hasonló a Blingtron 3000 is, amelyik mindkét hősnek ad egy random fegyvert a kezébe és már legalább kétszer eljátszotta azt velem, hogy én kaptam valami 0-ás támadópontú, az adott pakliban teljesen gagyi darabot, pl. Dragon Soul, vagy Skull of the Man'ari, az ellenfélnek meg odadobott egy jó kis Gorehowl-t, csak hogy "fair" legyen a dolog, én meg ugye higgyem el, hogy ez valóban "random"... :P) Persze a slusszpoén, hogy bár jóval ritkább esetekben, de néha meg nekünk kedvez a játék unfair módon. Pl. van egy boss (a nevére most nem emlékszem, valami "wraith" volt talán), amelyik az a passzív hősképessége, hogy minden varázslapot "echósít". Ha ellene mondjuk pont a rugóval mégy, akkor kb. a második körben nyerhetsz, mert amíg egyetlen varázslap sem került kijátszásra a meccs során, addig a rugó hősképessége nem az, hogy ad neked egy másolatot a lapból, hanem kapsz egy 0-ért kijátszható "kicsi kő" nevű varázslapot, ami 1-et sebez, viszont mivel a boss képessége miatt echós lesz, ezért ugye egy körön belül végtelen számban kijátszhatod és mivel PvE-ben nincs a szokásos kétperces időlimit egy körön belül, ezért kvázi szép lassan, de 1 HP-ket levéve tőle úgy 3-4 perc alatt agyonvered rögtön a játék elején. XD Na most oké, hogy pl. Ben Brode az ilyesmin biztos jókat röhög, de én inkább valami olyan PvE módnak örülnék, ami legalább a látszatát megadja annak, hogy próbáltak valamit balanszolni a készítők tervezés közben, nem pedig a vakszerencsén múlik, hogy nyersz-e. Neked legalább több örömet okozott, vagy te hogy vagy ezzel? :D (Más, random PvP mai élmény: amikor az ellenfél priest kezében ott van a Chameleos és képes addig várni, amíg a te kezedben lévő 5-6, vagy több különböző lap közül pont a Shudderwockot másolja le és kb. a "saját fegyvereddel" nyír ki. XD Mondjuk ez legalább vicces volt, nem olyan idegesítő gyakoriságú húzás, mint mondjuk egy cube-lock ellen kikapni és ehhez még némi stratégia is kellett a fazon részéről, hogy türelemmel várjon, amíg a kaméleonja tényleg egy jó lapot másol le. XD)
Kép
Avatar
Vree
Törzskommentelő
Törzskommentelő
Hozzászólások: 419
Csatlakozott: 2006.03.06. 18:21
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Hearthstone

Hozzászólás Szerző: Vree »

Az biztos feltűnt, hogy könnyítettek a questeken? :D 1 győzelem elég pl. az 50 centeshez.
Mivel az Elder Scrolls Legendsben így néz ki egy napi quest: sikerrel Unsommonolj 10 lényt; összesen 3 ilyen Unsummon lap van (egyből max 3, a legendaryból 1, össz 10), minimum pakliméret 50 lap - sok sikert...:D
Szóval ne szidja nekem senki hogy nehezek HS-ben a napi questek :D

Monster Hunt: az első két kaszt használhatatlan (a Cannoneertől különösen a hajamat tépem, mert ugye ott az ágyút valahogy középre kéne bűvészkedni, hogy több ellenfelet is sebezzen, de az ember nem mindig kapcsol, amikor bedobálja a lény lapokat, végtelenül idegesítő az egész, hozzá még nem is különösebben hasznos az az 1 sebzéses rohadt ágyú).
A Face Stealer meg kvázi legyőzehetlen, hiszen az evolvejával gyógyítja is a lényeit :D

Ha mind a 4gyel győzöl akkor elvileg mehetsz Hogatha ellen, de engem nem érdekel az egész Dungeon Crawl ha nincs jutalom ennyire :D
Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 6174
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Hearthstone

Hozzászólás Szerző: Titkos »

Tök jó, nem is tudtam, hogy a Stardust Crusadersnek van egy harmadik évada is. :lol: (Viccen kívül, nem tudom hangsúlyozni, hogy ez nekem mennyire 10/10, látványra, zenére, utalásokra, stb. *______* Eddig a Karazhanos trailer zenéje volt a nagy kedvenc, erős holtversenyben mellette a Rastakhannal, de ez mindkettőt hülyére veri.)
Kép
Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 6174
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Hearthstone

Hozzászólás Szerző: Titkos »

A Blizzardnál csúnyán felönthettek a garatra, mert olyan újításokat hoztak be a játékba, amit józan (értsd: pénzéhes XD) formájukban soha meg nem tennének:

1. A Tyrande priest hős skint (amit korábban csak valami limitált idejű, kizárólag okostelefonos vásárlással lehetett megszerezni) csak úgy ingyen hozzánk vágták. :D

2. A korábbi összes, (úgynevezett "wild módos") pakkjuk és adventure-ük mostantól játékbeli aranyból is megvásárolható. Ez elég nagy lépés ahhoz képest, hogy eleinte ki is szedték ezeket (vagyis ha nem voltál ott kétezer-valahányban, hogy megvedd XY adventure-t, akkor azokat a lapokat buktad, craftolhattad le őket súlyos dustokért), majd utána visszarakták, de csak valódi pénzért lehetett őket megvásárolni.

3. A pár napja megjelenő új kiegészítő felhypolt lapja a Galakrond nevű sárkány-legendás, aminek kapásból van öt különböző változata, forgattam is a szememet, hogy "remek, kész az újabb pénzlehúzó trükk"...aztán annál nagyobbat néztem, amikor kiderült, hogy ezeket csak úgy ingyen automatikusan megkapja mindenki az új kiegészítő érkezésekor. :D

Szóval ez már tisztára ilyen "oké, mi a csel?"-jellegű viselkedés, de ha nincs semmilyen csel, akkor nagyon remélem, hogy Blizzék még egy darabig nem józanodnak ki. :D XDDD Nem tudom, mit szedtek be (vagy ha rosszmájú akarok lenni: nem tudom, melyik rivális online kártyajáték szorongatta meg ennyire a töküket :dirr: ), de határozottan kedvező a hatása vásárlói szempontból. XD Persze most lehetne mondani, hogy ezek a fenti dolgok mind lehetettek volna az "alapállás" is már kb. a játék elejétől kezdve, de amennyire divat az Actival való egyesülésük óta szidni Blizzéket, hogy micsoda pénzevő szörnyetegekké változtak (amit mondjuk annyira én sem tudok cáfolni, nem is akarok... XD), ahhoz képest ez pont egy üdítően pozitív kivétel. :D
Kép
Válasz küldése