Alulértékelt / Túlértékelt Animek

Általánosságban az animékhez kapcsolódó témák.
Avatar
A mordályos nyul
Fanatikus
Fanatikus
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2006.11.12. 11:53
Nem:
Tartózkodási hely: Kő alatt

Re: Alulértékelt / Túlértékelt Animek

Hozzászólás Szerző: A mordályos nyul » 2014.10.28. 16:50

A Naruto is a világ legjobb animéje - annak, aki nem látott mást. :P
Kép

Avatar
Catrin
Fórumfüggő
Fórumfüggő
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2008.08.12. 11:00
Nem:
Kapcsolat:

Re: Alulértékelt / Túlértékelt Animek

Hozzászólás Szerző: Catrin » 2014.10.28. 16:51

Titkos írta:
Catrin írta:Ki a fene érti így meg a magányának a motivációját és a halálos betegségét? Ráadásul ez a betegség egy ilyen légből kapott, megmagyarázatlan random magic cucc (ha megmagyaráznátok, se békülnék ki veleXD), amit még Kaoru is elkapott tőle.XD Jó igazából az egész itt szimbólum, az összetartozásuk és fájdalmuk szimbóluma. Kenshin harc nélküli, ellenfél nélküli céltalan életének és gyilkolás-bűntudatának halálos szimbóluma. Te jézus.
Nem oszt, nem szoroz, de anno mufurc azt mondta erre, hogy szerinte szifilisz. XDDD Kérdezték tőle, hogy "oké, de ezt honnan veszed, elhangzik ez bárhol, vagy...?", mire ő: "Nem, de a tünetek alapján elég egyértelmű, bár nem szívesen gondolok erre, mert ez azt is jelenti, hogy Kenshin kurvázott egyet amíg bolyongott, aztán ezt később "hazavitte" Kaorunak is". XD Szerintem szimplán "túlgondolta" ezt is, mint sok más kedvenc animéjét, de ilyen "just for fun" fact gyanánt gondoltam elmesélem. XD (Hozzá kell tennem, a Kenshin OVA-t amúgy ő is rühellte, de fanként volt benne elég elszántság ahhoz, hogy mindent megnézzen, ami Kenshin néven kijön. Bennem nincs, elég nekem a manga, az legalább "normális". XD)
Nah, ezaz... hogy jobb, ha az ember meg sem próbálja érteni a betegségüket, nyilván az ova sem véletlenül nem nevezte meg (hanem inkább hagyta az általam is belelátott szimbólumnak..xd lásd: tökéletesen egyszerre betaláló végkifejlet). Plusz jaja "nem oszt, nem szoroz", ahogy említettem: én ezzel sehogy se fogok kibékülni. XD Mert azzal együtt, hogy tényleg a vérbajt az egyik legkönnyebb belemagyarázni (természetesen más berkekben is előkerült:P), egyszerűen minden feltevés csak tovább tetőzi az egész sztori baromságát. Nem tudom mit gondoltak a készítők? Hogy "hehe, ha Kenshin szimplán agonizál azt nem veszi be senki, fejeljük meg azzal, hogy szumma ronccsá tesszük"? Oké, a lelki fájdalom hatással van a testünkre, legyen beteg, de ha pont szifilisz gyanúsan mutizzák, az még egy erkölcsi mély rúgás is lehet a karakterbe... :LOL: Szóval WTF? Na ez már nevetséges. És igen, itt már végképp beláthatjuk, hogy kész is az említett felesleges túlgondolás.
Lényegében igen, én is egyike vagyok azoknak, akik kb. minden animét benyeltek, ami Kenshin... de ez helyenként csak hegesztőmaszkban kivitelezhető.XD Azért köszi, jót nevettem, plusz most először írtam ki magamból ezt a fentebbi kis ovás káoszomat, ami egész jól esett. :vigyor:

Avatar
Junchi
Félisten
Félisten
Hozzászólások: 2049
Csatlakozott: 2007.06.23. 14:28
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Azuchi

Re: Alulértékelt / Túlértékelt Animek

Hozzászólás Szerző: Junchi » 2014.10.28. 17:10

Kenshinből én a két részes OVA-t kihagytam, ahhoz már nem volt türelmem (sőt, az animét is lecsaltam, mert MAL-on ott van completednek, de valójában az utolsó filler-arcot már nem néztem meg). :3

In b4, SAO/Girly Cuntra +1, az FLCL meg szimplán nem az esetem.

Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 5723
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Alulértékelt / Túlértékelt Animek

Hozzászólás Szerző: Titkos » 2014.10.28. 17:32

Junchi írta:Girly Cunt
Lassan rendezhetünk valami "Hányféleképpen tudod leírni a Guilty Crown anime címét úgy, hogy közben ki is gúnyold azt?"-versenyt, de Junchi máris 3-4 címmel vezet. :lol: (Mármint nem ezzel egyedül, hanem eddig akárhányszor szólta le, mindig más névvel illette, most már összegyűlt minimum vagy négy. XD)
Kép

Avatar
Rui-chan
Hikikomori
Hikikomori
Hozzászólások: 1474
Csatlakozott: 2009.06.08. 13:10
Nem:
Tartózkodási hely: A semmi közepétől picit balra
Kapcsolat:

Re: Alulértékelt / Túlértékelt Animek

Hozzászólás Szerző: Rui-chan » 2014.10.28. 17:41

Titkos írta:Lassan rendezhetünk valami "Hányféleképpen tudod leírni a Guilty Crown anime címét úgy, hogy közben ki is gúnyold azt?"-versenyt, de Junchi máris 3-4 címmel vezet. :lol: (Mármint nem ezzel egyedül, hanem eddig akárhányszor szólta le, mindig más névvel illette, most már összegyűlt minimum vagy négy. XD)
Inkább gyűjteni kéne az elnevezéseket, mert komolyan mondom egy-egy ilyen magyarításon (lásd pl. Catrin Akuma no Ridiküljét XD) vagy gúnyolódáson jobban tudok rögöni, mint egy vígjátékon. :lol: Elég sok meg szokott jelenni, amikor valaki nagyon elemében van.
Kép

Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 5723
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Alulértékelt / Túlértékelt Animek

Hozzászólás Szerző: Titkos » 2014.10.28. 17:46

Rui-chan írta:
Titkos írta:Lassan rendezhetünk valami "Hányféleképpen tudod leírni a Guilty Crown anime címét úgy, hogy közben ki is gúnyold azt?"-versenyt, de Junchi máris 3-4 címmel vezet. :lol: (Mármint nem ezzel egyedül, hanem eddig akárhányszor szólta le, mindig más névvel illette, most már összegyűlt minimum vagy négy. XD)
Inkább gyűjteni kéne az elnevezéseket, mert komolyan mondom egy-egy ilyen magyarításon (lásd pl. Catrin Akuma no Ridiküljét XD) vagy gúnyolódáson jobban tudok rögöni, mint egy vígjátékon. :lol: Elég sok meg szokott jelenni, amikor valaki nagyon elemében van.
Ja, nekem meg most Junchiról a "Painbow" (Rainbow XD) ugrott be. XDDD
Kép

Avatar
Surci
Fanatikus
Fanatikus
Hozzászólások: 1766
Csatlakozott: 2004.03.05. 18:42
Tartózkodási hely: SkyEye Corporation

Re: Alulértékelt / Túlértékelt Animek

Hozzászólás Szerző: Surci » 2014.10.28. 18:46

Titkos írta:Ja, amúgy az a vicc, hogy valóban, ez a manga már minimum kétszer lazán véget érhetett volna, egyszer a Soul Society után (mondjuk annyi változtatással, hogy Aizen nem meglép, hanem sikerül már ott elkapni XD), máskor meg amit te is írsz: ahol Aizent végül tényleg legyőzik, cserébe Ichi erejének feláldozásával. (Egyébként az a vicc, hogy utóbbi tényleg azért ilyen "befejezés-szagú", mert tudomásom szerint akkoriban épp elég rosszul állt olvasottság tekintetében a Bleach szénája
Bliccs: Én a mangót nem olvastam, de kb. az Arrancarnál kezdtem érezni hogy ez bizony már natúrósodik, de a saga végén még le lehetne zárni arcvesztés nélkül, és akkor megmarad egy teljesen jó kis sónen-fájt cuccnak. Ezután jönnek a fillerek, én a 4. után feladtam, mondom majd egyszer folytatom, ha lesz hozzá gyomrom újra. Azóta se lett, de ahogy elnézem nem is baj, de nekem is az volt az érzésem, hogy az író-stúdió is valahol az Arrancarnál akarta volna abbahagyni, és nem is értettem miért folytatják, főleg ilyen semmitmondóan. Különben nem vagyok túl bizakodó az olyan sorozatokkal, főleg hashounen-fight, aminek max. a 100. rész után még nem látni a végét. Egyszerűen hozza magával a felesleges fillereket, az egyre csökkenő minőségű animációt, és főleg a retardált történetbeli fordulatokat.
Titkos írta:Én amúgy értem, hogy mit írsz, de tényleg az ezzel a gond, hogy akinek maga az adott sorozat nem jön be, az nem hiszem, hogy csak azért végig fogja ülni, mert alapmű, ahhoz már nagyon önkínzó állatnak kell lennie. XD Itt van pl. a saját példám: a Hokuto no Ken
Hokuto no Ken, uh, 4 rész után feladtam, kb. ott amikor a császár puszta kézzel morzsol össze eg marék gyémántot, mert a csajszi nem akarja elfogadni tőle :D De nem is kellett végignéznem ahhoz hogy pl. ha egy hivatkozás van benne bármelyik animében, azt értsem, pl. az Excelben egy teljes rész épült ennek a kiparodizálására, mégis tudtam miről van szó. Ugyanígy vagyok a Sailor Moonnal, azt egyszerűen nem bírom elviselni, annyit láttam belőle amennyit hugom nézett az RTL-en a DBZ után, mégis ha hivatkoznak rá, vagy van vmi paródia, akármi róla, azt vágom.
Titkos írta:
Ayla írta:Offot félretéve:
elfelejtettem megjegyezni, hogy a Panty n Stockingnak szerintem nem baja a túlhypeolás, mert isteni, de nem filozofikusan. NEM.
Azt most én sem azért hoztam fel, sőt, azt írtam, hogy bár az FLCL-t is csak olyan stílusban hypolnák túl a fanjai. :D (Szerencsére P&S témában még nem hallottam olyan fanolást, ami a mélyfilozófiát, a keresztény hit szatíráját, vagy az angyalok szüzességének mibenlétét boncolgatná. XD Ott simán be szokták vallani, hogy pont azért szeretik, mert a szokásos Gainaxos agymenés, keverve egy jó adag amcsi Cartoon Network feelinggel. XD)
Na ezaz, hogy valamiért az FLCL-t legtöbbször nem úgy kezelik mint a Panty & Stockingot, vagy az Abenobashit. Mert ugye ezek is Gainaxos baromkodások, akinek van érzéke az efféle humorhoz az jól szórakozik rajta, akinek meg nincs az dobja. Nem, az FLCL nagy hype-ját még pont elkaptam 2002-3-ban, hát nem vicc, tényleg ilyen EL-féle mélyfilozófiai elemzéseket írtak róla, de ha meg merted említeni, hogy neked ez nem jön le (nem azt hogy rossz lenne, hanem csak simány egy katyvasz és nem érted, max poénkodásnak jó), akkor olyan össztüzet kaptál mintha a legvéresszájúbb NGE-fandomba kötöttél volna bele. Talán azért mert ez volt az első ilyen randomkodós anime, és maguknak se merték beismerni, hogy ebben hiába is keresik a mélységet, úgyhogy kitaláltak hozzá gyorsan valamit. A legjobb szöveg az volt hogy "nem vagy még elég érett hogy megértsd". Mondom, 2003 és nem NGE-ről beszélünk :D

Dezsnyót:
Titkos írta:Kira nem szarozik, kinyírja az apját, kinyírná ő a húgát is, ha veszélyben lenne a kiléte (naplócserélős-rakétás rész Mellóval ugye...) és egy pillanatra nem láttam rajta olyan "megingást", vagy magába zuhanást, mint amikor Lulu Euphemia után értelemszerűen kikészült, vagy a Shirley-s esetet is mondhatnám, vagy amikor majdnem narkózni kezdett, mert annyira kész volt lelkileg. Na nem kell aggódni, Kiránál ilyesmi nincs, a lelki acélból, a szíve kőből van és csak megy tovább a sárga köves úton, ami már közben tocsog a vértől.
Nekem meg pont ezért top karakter EVER. Végre valaki, aki nem szarakodik holmi morállal meg hasonló baromságokkal amikor arról van szó hogy a hatalmas egójából született óriási álmát meg akarja valósítani. Tényleg gonosz és lelketlen, L-t is ezért tudta elintézni (ahogy belevigyorog a haldokló L arcába, na az kész, ilyen rohadékot még nem láttam). És mindemellett zseniális a gyerek, évek távlatából tervezi meg az egészet és be is jön neki csont nélkül. A végén pont azon bukik el hogy olyan típusú ellenfeleket kap, akik hasonlóan mentesek a moráltól, és emellett az istenkomplexus teljesen el is torzítja az ítélőképességét. A mangóról meg annyit, hogy ja, kvázi "Isten" lett, de én annak örültem volna ha végre egyszer a gonosz győz. Persze, láttunk már ilyet, na de nem ilyen zseniális gonoszt! :twisted: Különben érdekes, hogy pont ugyanezért a tetűségéért Griffith-t meg utálom, sok-sok éve tanyázik a leggyűlöltebb animekarakternek kijáró helyen a szutyok. Lulut sem érintik meg azért olyan gyakran az empátiarohamok. Volt pár megingása, de az még belefér. Pont azért bírtam, mert valamennyire "Kira-like", még ha nincs is úgy eltorzulva, mint Light.
今度こそ... 決着をつけてやる! - This time... I'll end it all!
-----------------------------------------------------------------
Kép
MAL

Avatar
Péter
Veterán
Veterán
Hozzászólások: 767
Csatlakozott: 2010.07.17. 14:29
Nem: Férfi
Kapcsolat:

Re: Alulértékelt / Túlértékelt Animek

Hozzászólás Szerző: Péter » 2014.10.29. 21:14

Titkos írta:"Makoto is DA MAN!", mert milyen "cool csávó" már, hogy nem csak 4-5 "csaja" volt, de ezekből többel már le is feküdt és közben tesz arra, hogy melyiket mennyire teszi tönkre. A gond csak az, hogy ez nem valami Kira-féle zsenialitás miatt jött neki össze (oké, akkor is rühellném valszeg, de legalább a képességeit elismerném XD), hanem mert a rendező úgy akarta, így nem igazán értettem soha, hogy lehet őt különösebben ajnározni.
Tudok gratulálni nekik, ha szerintük valaki attól lesz "menő macho" a talpán, mert van az a különleges képessége, hogy alapállásban egy lúzer pöcs, de amint p*nához jut, azon nyomban seggfejjé változik.

Egyébként az SD is azért lett ennyire gány, mert ahelyett hogy végigvittek volna egy szálat normálisan, helyette összegyúrták a 3 bad endinget, nyilván abból a feltételezésből kiindulva, hogy így majd aztán "fú de drámai lesz" a vége. Nos, ez finoman szólva nem jött nekik össze. De legalább Makoto megdöglött a végén. :vigyor:
Titkos írta:Azért valóban nem az anime, de azért már igen, hogy szándékosan erre apellálva készítették el. "Lengessük be reklámnak a TTGL-t, aztán csináljuk a szokásos csöcsök + akció + látvány" hármast, meg nyomassuk az erőltetett, hőbörgő karakereket, a fanboyok már meg is fogják enni." Ahogy meg is ették.
Ez igaz, de most érted, ez valahol olyan mint amikor azt mondják, hogy "Itt a Gyűrűk Ura rendezőjének új filmje, a Hobbit!" Ott is előbbit használják fel, utóbbi promózására, de aki megnézi az előzetest, már tudja, hogy úgyse olyan lesz. Így volt ez kicsit itt is, hogy oké hogy kihasználták a TTGL hátszelét, de az már a trailerek alapján világossá vált, hogy másról lesz itt szó.

Spec én örülnék neki, ha az ilyen éves hypeokkal csak az lenne a baj, hogy a rendező egy másik animéjének hírnevét használják fel a népszerűsítéshez. =)
Titkos írta:Közben eszembe jutott még egy túlértékelt darab: a Crayon Shin-chan-t eddig szimplán csak minden idők legrosszabb animéjének tartottam, de a múltkor szembesültem vele MAL-on, hogy ez az izé '92 óta fut Japánban szünet nélkül! O_O
Ebből még nagyon régen megnéztem egy részt, de annyi elég is volt. Mondjuk "minden idők legrosszabb animéjének" nevezni azért túlzás, mert van nála bőven rosszabb is. =D
Titkos írta:
Surci írta:Hát nemtom, most függetlenül attól hogy nekem mennyire teccet vagy nemteccett, azért vannak olyan címek amik alapműnek tekinthetőek. Olyan ez mint a filmeknél a Terminátor 2, a Star Wars vagy a Mátrix. Animuk közül az utóbbi időben ilyen volt a TTGL, a Geass vagy a Dezsnyót is. Nyilván ez egy egyéni definíció, csak egyszerűen megkerülhetetlennek érzem ezeket a cuccokat, és nem feltétlenül a hype miatt. A Kéjon-Haruhi-Lucky Star is hájpolva volt, még sincsenek egy szinten a fentiekkel. Na mindegy.
Én amúgy értem, hogy mit írsz, de tényleg az ezzel a gond, hogy akinek maga az adott sorozat nem jön be, az nem hiszem, hogy csak azért végig fogja ülni, mert alapmű, ahhoz már nagyon önkínzó állatnak kell lennie. XD
Erről van szó, nálam ugyanez a Gundam. ::^_^::

Guilty Crown: Szokásos éves hype, ami lehetett volna baromi jó, mint egyfajta Code Geass, NGE keverék, de végül egyik se lett. Jó volt az alapötlet, a grafika szép volt, Inori jól nézett ki, szépen énekelt, és tetszettek a zenék. Ezzel viszont, nagyjából minden jót elmondtam erről az animéről. Érdektelen, közhelyes, semmitmondó mind a story, mind a karakterek, élén a főszereplővel, aki engem egy baromi rossz Shinji klónra emlékeztetett. Aztán ott volt ez a Void gén, ami nem volt rossz ötlet, ezzel a Green Lanternre hajazó tudatmanifesztációs elképzeléssel, DE ott bukott meg az egész, hogy mivel itt nem a saját akaratukat manifesztálták, hanem másokét, ezért teljesen véletlennek kellett volna lennie a kapott tárgynak, ám mégis valahányszor szorult helyzetbe kerültek a fontosabb karakterek, kiszámíthatóan pont egy olyan tárgy jött elő, amire a leginkább szükség volt. Mégis, ezt még mind hajlandó lettem volna elnézni ennek az animének, ha nem csapong össze-vissza, és közben nem hagy maga után jóval több kérdést, mint amennyit megválaszol. Azt ugyanis baromira tudom utálni.

Egyébként én ennél az animénél se látom már, hogy az emberek istenítenék, vagy mindenfelé ajánlgatnák. Szóval ez szvsz nem egy túlértékelt, hanem csak szimplán egy középszerű anime, amit alaposan felhypeoltak egy rövid időre, aztán ahogy jött, úgy el is tűnt. Majd jött helyére a következő.

SAO: Na erre már sokkal inkább rámondható, hogy alaposan túl lett értékelve. A viszonylag érdekes kezdés után, elég hamar lejtmenetbe kapcsolt. A legnagyobb baja talán az volt, hogy sok szempontból követhetetlen, és egyben következetlen is volt. Úgy ugráltak térben is időben, hogy sokszor már azt se tudtam, pontosan hol járnak, mennyi idő telt el, vagy hogy egyik-másik karakter, egyáltalán hogy került oda? A szintezésnek még annyi értelmes se volt, mint a DBZ-ben a harci kapacitásnak. Körülbelül a 3. rész környékére, teljesen értelmét vesztette.

Az egy epizódos statiszta karakterek halála, kábé semmit se tudott belőlem kiváltani. Voltak ugyan minimálisan bemutatott, nevesített emberkék, mint a lovag gyerek, vagy a főhős első szerelme, de náluk meg annyira nyilvánvaló volt, hogy úgyis meg fognak halni, hiába pampog nekik Kritito arról, hogy "de megvédelek!".

Apropó Kirito, szerintem rohadtul nem volt benne semmi hősies, sőt sokszor a saját fogadalmait szegte meg, két rész között. Gondolok itt arra, amikor megfogadja az első boss után, hogy többé nem társul senkivel, erre a rákövetkező részben, már egy klán tagja. Majd kihal mellőle mindenki, egy olyan csapda miatt, amit még egy 10-éves gyerek is előre látott volna. Ismét fogadalmat tesz, amit a rákövetkező részre, megint megszeg, mert a kiscsaj elvesztette a sárkányát, és... kábé ennyi? Vagyis nem, mert DAT ASS! és ez nyilván már elég indok ahhoz, hogy átértékelje a világnézetét. :vigyor:

Egyébként mégis milyen RPG az olyan, ahol skillek, perkek, buffok, nincsenek következetesen használva, ellenben, mint valami Sims-ben, enni, aludni, sociálozni meg kell? :lol: Sőt, milyen RPG játékosok az olyanok, akik hónapokig nem jönnek rá arra, hogy a játéknak amúgy van kézikönyve? :vigyor: Miért cheater az, aki beta tester volt? Pláne hogy rögtön az első boss-nál kiderül, hogy a tudása nem sokat ér, mert a végleges verzióra, átírtak egy csomó dolgot.

Aztán ott a főboss elleni harc, ahol az érzelmek olyan erősek, hogy felülbírálják a programkódokat (Asuna stun megtörése) és mielőtt még az életcsíkjuk nullázódna, sikerül legyőzni a fő bosst, persze mindezt kellően belassítva, a "drámai" hatás kedvéért.

Majd erre jött a nagy csavar, miszerint nincs még vége, és elkezdődött az ALO, mint az anime filler arc-ja. Itt kapásból az szúrt nekem szemet, hogy ha a karakterek, immár birtokában vannak a repülés képességének, akkor miért nem repültek el a nagy fáig? Hisz teljesen evidens volt, hogy oda kell eljutni. De nem, nyilván az túl egyszerű lett volna, ezért helyette inkább mindenféle mellékutakat jártak be. Na és akkor a végére egy másik gyors kérdés. Ha az egész arc, kvázi Asuna megmentésére ment ki, akkor Kirito a végén, mégis miért az unokatestvérkéjével romantikázik a felhők között, és miért nem "élete szerelmével"? :D

FLCL: Gainax randomkodás, amit valaki vagy tud élvezni, vagy nem. Nekem az NGE után, a 2. Gainax animém volt, amihez konkrétan egy gif animáción keresztül jutottam el. Akkor nagyon bejött, meg kb. először láttam ilyet animében.
Kép

Avatar
Ayla
Fanatikus
Fanatikus
Hozzászólások: 1943
Csatlakozott: 2007.02.18. 16:59
Tartózkodási hely: sehol és mindenhol

Re: Alulértékelt / Túlértékelt Animek

Hozzászólás Szerző: Ayla » 2014.10.30. 17:21

Péter írta: SAO: Na erre már sokkal inkább rámondható, hogy alaposan túl lett értékelve. A viszonylag érdekes kezdés után, elég hamar lejtmenetbe kapcsolt. A legnagyobb baja talán az volt, hogy sok szempontból követhetetlen, és egyben következetlen is volt. Úgy ugráltak térben is időben, hogy sokszor már azt se tudtam, pontosan hol járnak, mennyi idő telt el, vagy hogy egyik-másik karakter, egyáltalán hogy került oda? A szintezésnek még annyi értelmes se volt, mint a DBZ-ben a harci kapacitásnak. Körülbelül a 3. rész környékére, teljesen értelmét vesztette.
Én ezt úgy fogtam fel mint a Haruhit, sőt külön örültem, hogy nem mindennapokat élünk át és hogy nem is lehet rámondani, hogy kéthetente kaptunk képet vagy havonta eseményt. Pont olyan random volt, mint amilyennek lennie kell szerintem.
Péter írta:Az egy epizódos statiszta karakterek halála, kábé semmit se tudott belőlem kiváltani. Voltak ugyan minimálisan bemutatott, nevesített emberkék, mint a lovag gyerek, vagy a főhős első szerelme, de náluk meg annyira nyilvánvaló volt, hogy úgyis meg fognak halni, hiába pampog nekik Kritito arról, hogy "de megvédelek!".
Igen. Ámen.

Péter írta:Apropó Kirito, szerintem rohadtul nem volt benne semmi hősies, sőt sokszor a saját fogadalmait szegte meg, két rész között. Gondolok itt arra, amikor megfogadja az első boss után, hogy többé nem társul senkivel, erre a rákövetkező részben, már egy klán tagja. Majd kihal mellőle mindenki, egy olyan csapda miatt, amit még egy 10-éves gyerek is előre látott volna. Ismét fogadalmat tesz, amit a rákövetkező részre, megint megszeg, mert a kiscsaj elvesztette a sárkányát, és... kábé ennyi? Vagyis nem, mert DAT ASS! és ez nyilván már elég indok ahhoz, hogy átértékelje a világnézetét. :vigyor:
Az én szememben hősies az, ha megváltoztatja a saját elhatározásait azért, hogy másoknak segítsen. Illetve az ember társas lény, tökmindegy mennyire szeretne nem az lenni, úgyhogy nekem ez a rész is stimmel.
Azzal a csapdás vacakkal azonban mélységesen egyetértek.

Péter írta:Egyébként mégis milyen RPG az olyan, ahol skillek, perkek, buffok, nincsenek következetesen használva, ellenben, mint valami Sims-ben, enni, aludni, sociálozni meg kell? :lol: Sőt, milyen RPG játékosok az olyanok, akik hónapokig nem jönnek rá arra, hogy a játéknak amúgy van kézikönyve? :vigyor: Miért cheater az, aki beta tester volt? Pláne hogy rögtön az első boss-nál kiderül, hogy a tudása nem sokat ér, mert a végleges verzióra, átírtak egy csomó dolgot.
Gyönyörű hasonlat, lehet ezért sem tudom annyira elítélni, hiszen ha van játék amit fanatikusan játszottam valaha az egyik a Sims :D És most őszintén.... komolyan kézikönyveket olvasnak a gamerek amikor hozzájutnak egy új játékhoz?... Szimplán irigységből nevezték el cheaternek a beta testert. Ennyi.

Péter írta:Aztán ott a főboss elleni harc, ahol az érzelmek olyan erősek, hogy felülbírálják a programkódokat (Asuna stun megtörése) és mielőtt még az életcsíkjuk nullázódna, sikerül legyőzni a fő bosst, persze mindezt kellően belassítva, a "drámai" hatás kedvéért.

Majd erre jött a nagy csavar, miszerint nincs még vége, és elkezdődött az ALO, mint az anime filler arc-ja. Itt kapásból az szúrt nekem szemet, hogy ha a karakterek, immár birtokában vannak a repülés képességének, akkor miért nem repültek el a nagy fáig? Hisz teljesen evidens volt, hogy oda kell eljutni. De nem, nyilván az túl egyszerű lett volna, ezért helyette inkább mindenféle mellékutakat jártak be. Na és akkor a végére egy másik gyors kérdés. Ha az egész arc, kvázi Asuna megmentésére ment ki, akkor Kirito a végén, mégis miért az unokatestvérkéjével romantikázik a felhők között, és miért nem "élete szerelmével"? :D
A repülést elmagyarázták, hogy nem lehet. Egyszerűen nem tudnak elegen elég magasra repülni. Volt is erről egy illusztráció, lásd amikor lefotózik legfelül Asunát....

És azért az uncsijával enyeleg, mert ez az anime képtelen volt értelmes fanszervízt létrehozni, így hát a sorozat második felében jöttek a csápok és az incest subtext.
Shotaaa!! Lolííí! Shotaa!! Lolíí!! Sho- LOLI! :D He. | hol vagy, Pantalaimon?

Avatar
Péter
Veterán
Veterán
Hozzászólások: 767
Csatlakozott: 2010.07.17. 14:29
Nem: Férfi
Kapcsolat:

Re: Alulértékelt / Túlértékelt Animek

Hozzászólás Szerző: Péter » 2014.11.02. 01:01

Ayla írta:Pont olyan random volt, mint amilyennek lennie kell szerintem.
Nem vagyok ellene a randomitásnak, például egy komédia, vagy egy fanservice akció sorozat esetén, ahol a történet mellékes. Ott ezt lehet nagyon jól csinálni. A komolykodós storyk esetén viszont pont nem jó, mert ahhoz hogy valamit komolyan lehessen venni, ugyebár pont az lenne az alap, hogy az anime egy követhető, koherens, egységes egészet alkosson.

Na már most amikor egy anime egyik részéből, nem következik a másik, indokolatlan tér-idő ugrások követik egymást 2 epizód között, sőt ami rosszabb, ez még ellentmondásokat is szül, és minderre semmi magyarázatot nem kapunk, annál jobban semmi se tud hazavágni egy elméletileg komolyabbnak, drámainak szánt storyt.

Az említett Haruhinál is, pont ez a randomkodás volt az egyik, ami betett nekem, csak ott akadtak ám ennél sokkal komolyabb problémák is. Mondjuk maga a főszereplő, és az elviselhetetlen stílusa. =)
Ayla írta:Az én szememben hősies az, ha megváltoztatja a saját elhatározásait azért, hogy másoknak segítsen.
Valóban az lenne, csak hogy ennek egy szépen levezetett, hitelesen ábrázolt folyamatnak kéne lennie. Nem pedig egy ilyen olcsó, bazári, kalapból előrántott (már hogy cifrábbat ne mondjak), súlytalan trükknek. Az ugyanis kevés nekem, hogy a kis csaj elvesztette a sárkányát, és jaj de aranyos.
Ayla írta:És most őszintén.... komolyan kézikönyveket olvasnak a gamerek amikor hozzájutnak egy új játékhoz?... Szimplán irigységből nevezték el cheaternek a beta testert.
Nem, ha már rutinból tudom, hogy mit, hogy kell csinálni. :D Ha viszont megakadok, és ott a kézikönyv, az lesz az első, hogy felütöm, mert abban sanszosan ott lesz a válasz.

Ezek a szerencsétlenek viszont úgy rácsodálkoztak arra, hogy van egyáltalán ilyen, hogy kézikönyv, mint ha Jézus legújabb testamentuma lenne. Komolyan, már csak a könyv mögött felragyogó nap, meg a halleluja hiányzott onnét. :vigyor:
Ayla írta:ez az anime képtelen volt értelmes fanszervízt létrehozni
Egyetértek, ehhez képest mégis úgy oda meg vissza volt a sok fan, főleg A Sunától, hogy még a szokásostól is gyorsabb ütemben frissültek a "Mah waifu" listák. :vigyor: Sőt, nem egy toplistán, topicban, a mai napig látom visszaköszönni, méghozzá meglehetősen előkelő helyen. Amit mondjuk az ilyen "legszebb anime csaj" listák esetében még betudok max egyéni ízlésnek. De amikor már a "legemlékezetesebb női karakterek", és hasonló témákban van ott, jóval a hype lecsengése után is, az azért erős fejvakarásra késztet.

Amúgy ha már feljött a SAO, akkor én az A-1 két másik saunenjét is ide sorolnám. Az egyik a Fairy Tail, a másik a Magi. Személy szerint, én mindkettőt elég hamar kivágtam, nagyrészt ugyanazért. Mert mindkettő egy jobb esetben is full középszerű darab, de abból a fajtából, ami egyáltalán nem köt le (nagyrészt generációs különbségek miatt). Ehhez képest mindkettő, főleg az utóbbi, úgy fel lett hypeolva, mint ha valami nagyon eredeti dologról lenne szó, ami még viccnek is rossz.
Kép

Avatar
Keelia
Gyakorlott
Gyakorlott
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2014.09.23. 19:05
Nem:
Tartózkodási hely: leginkább a gép előtt

Re: Alulértékelt / Túlértékelt Animek

Hozzászólás Szerző: Keelia » 2014.11.02. 12:25

Nekem a Magi mondjuk kifejezetten tetszett; persze nem váltja meg a világot, de kit érdekel, ha egy szórakoztató darab, vééééégre egy érdekes világban (ezeregyéjszaka meséi), ami nekem nagyon bejött :D

Avatar
Ayla
Fanatikus
Fanatikus
Hozzászólások: 1943
Csatlakozott: 2007.02.18. 16:59
Tartózkodási hely: sehol és mindenhol

Re: Alulértékelt / Túlértékelt Animek

Hozzászólás Szerző: Ayla » 2014.11.02. 18:10

Péter írta:
Ayla írta:Az én szememben hősies az, ha megváltoztatja a saját elhatározásait azért, hogy másoknak segítsen.
Valóban az lenne, csak hogy ennek egy szépen levezetett, hitelesen ábrázolt folyamatnak kéne lennie. Nem pedig egy ilyen olcsó, bazári, kalapból előrántott (már hogy cifrábbat ne mondjak), súlytalan trükknek. Az ugyanis kevés nekem, hogy a kis csaj elvesztette a sárkányát, és jaj de aranyos.
De. XD legalábbis néha igen. Attól függ az illető milyen hatással van rád. Olyan ez szerintem mint a szerelem első látásra. Az is egy fél perc alatt történik vagymi. :dirr:

A Magiról foglamam sincs, csak azt tudom, hogy árad belőle a cosplay.
A Fairy Tail is ugyanúgy sántít mint a Bleach. Pedig :/
Shotaaa!! Lolííí! Shotaa!! Lolíí!! Sho- LOLI! :D He. | hol vagy, Pantalaimon?

Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 5723
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Alulértékelt / Túlértékelt Animek

Hozzászólás Szerző: Titkos » 2014.11.12. 00:16

Ezért akkora kövezést fogok kapni, hogy lehet belehalok, de ha nem is tényként, de kérdésként fel kell tennem: csak én érzem úgy, hogy Miyazakit, a Ghiblit és filmjeiket valami olyan "isteni fény" lengi körbe, ami sok embernél már-már reflexszerűen működik és eseteként ez a "fény" el is vakítja őket? Mielőtt bárki félreértené, nem azt állítom, hogy Miyazaki egy rossz rendező, a Ghibli meg egy rossz stúdió (főleg, hogy eddig láttam tőlük úgy kb. kemény három filmet, amiből kettőt nem is Miyazaki rendezett XD), de igazából már régóta azt veszem észre, hogy valamiért őket mindig "egy polccal magasabbra rakják", mint egyéb animefilm-rendezők munkáit, noha megnézve mondjuk Miyazakitól a Porco Rossót és Kon Satoshi-tól a Perfect Blue-t, én nem érzem úgy, hogy bármelyik "legyőzné" a másikat, egyszerűen két jó rendező két tök különböző munkája. Utóbbi filmjeinél mégsem láttam soha akkora "médiahadjáratot", mint ami akár amcsiban, akár itthon is ment 1-1 Miyazaki film megjelenésekor. Vagy totál más, de ott volt az Ibara no Ou (King of Thorn) film, amit még le is vetítettek nálunk az Anilogue fesztiválon, sőt, itt volt a világpremier (vagy tesztvetítés, vagy mi, a lényeg, hogy többször elmondták, hogy itt látható nagy nyilvánosság előtt először, hamarabb, mint Japánban), mégsem láttam, hogy a magyar újságok akkora hírverést csaptak volna neki, mint mondjuk legutóbb MIyazaki utolsó filmjének, amit kb. már egy héttel előtte promóztak mindenütt és szinte naponként bedobtak róla valami cikket, hogy nehogy bárki is elfelejtse, melyik naptól adják. Szóval nekem ez az egész Miyazaki-mizéria kicsit olyan, hogy ő az "eminens diák", aki mindig ötöst írt, de emiatt őt már annyira imádjuk, hogy ha esetleg hibázik és csak egy négyes, hármas jön neki össze, akkor is letudjuk azzal, hogy "á, biztos fáradt volt", miközben a két paddal mögötte ülő "Pistikét" (értsd: valamelyik másik rendező) akkor sem vesszük észre, ha ő is már ötösöket hoz egy ideje. Meg úgy vagyok vele, mint amikor anno Puzsér akadt ki Nolan Batmenjétől: "Még ha jó film is, de az IMDB szerint minden idők nyolcadik legjobb filmje? Emberek..." Nem egy olyan film ugrik be (ott volt pl. nemrég a Sakasama no Patema, vagy korábban a Toaru Hikuushi e no Tsuioku), amik nálam simán megütötték egy Miyazaki film szintjét, valahogy mégis tizedannyi reklámot, meg felhajtást sem láttam körülöttük és nem értem, hogy ez miért van, mi alapján érdemelte ki Miyazaki, hogy ő legyen a "filmisten Japánból", akit az egész világ elismer, míg a többi, hasonlóan tehetséges kollégája már annak örülhet, ha Japánon kívül bármelyik mozi levetíti filmjeit. Szóval ez nem fikázás, inkább érdekelne, hogy ha van itt nagy Miyazaki-fan, kérem magyarázza el nekem, hogy számára miért és főleg miben más/jobb/stb. Miyazaki, mint mondjuk X vagy Y rendező, vagy ha esetleg egyetértetek velem, akkor erősítsétek meg, hogy szerintetek is vagy az öreg van túlértékelve, vagy a kollégái alul és inkább egyfajta "márkahűség" ez már a fanok részéről az irányába (mint mondjuk a Disney-nél szokás...), mint tényleges minőségjelző. (Dobay Ádám kérem ne reagáljon erre, nem a belemagyarázás érdekel, vagy a "kelet vs nyugat" téma. XD)

Ja, egyébként ha már Disney: közismert tény, hogy Miyazaki sértésnek veszi, ha egyesek úgy aposztrofálják, hogy "a Japán Walt Disney". Én meg nem értem, hogy mégis miért? Ugyanazokat a "csodálatos szórakozás az egész családnak!" (vagy hogy jellemezte mindig Disney a saját filmjeit XD) típusú filmeket "szállítja", amiket Disney is nyugaton, csak ő azok keleti verzióját. Persze értem, hogy az övében több a mondanivaló, nem mindig cukormázas happy end a vég, de most mondjam azt, hogy ennyit egy híresebb animefilmtől el is várnék? Pont ezért mondják úgy, hogy "a Japán Walt Disney", nem pedig úgy, hogy "Walt Disney 2", vagy "a Walt öccse". XD Szóval számomra valahol evidens volt, hogy nyilván beleszövi a filmjeibe majd a "japán ízt" és nem valami amcsi mozifilmet kapok majd, de ezen túl ugyanúgy eléggé egy sémára épülnek a filmjei (csak mit tudom én, szerelmi szál helyett nála a környezetvédelem az egyik visszatérő elem, bár így belegondolva sokszor még a szerelmi szál is ott figyel nála is így vagy úgy, de sok filmjében... XD) és ahogy Disney-nél is sokan felhozzák azt vádként, hogy "minden filmje csak adaptáció, nincs semmi eredeti ötlete!", úgy ha nem is a teljes munkásságára, de nem egy filmjére Miyazakinál is "rá lehetne kenni", hiszen pl. az Arrietty-s cucc egy európai mese feldolgozása, vagy a Vándorló palota szintén egy könyv alapján készült, stb. Mondhatnám úgy is, hogy ha mondjuk ő rendezte volt az Ibara no Ou-t, akkor mondanám rá, hogy "igen, ez már nem Disney és bebizonyította, hogy képes megújulni és eltérő műfajban is maradandót alkotni", de amíg mindig ezt a "családi filmek, cuki gyerekszereplőkkel és aranyos állatkákkal" kombót hozza, addig nem értem, hogy mire fel ez a sértődés a részéről. ^^"

Persze fanja válogatja, láttam azért már olyat is, aki azt mondta, hogy számára az öreg teljes munkássága kb. a Nausicaa - Laputa - Vadon Hercegnője "szentháromságon" kívül nem sokat ér (amit így ebben a formában meg a másik oldalról érzek erősnek), de attól még tény, hogy a többség olyannyira "bele van zúgva", hogy semmilyen kritikát nem fogad el vele kapcsolatban, sőt, ha meg mered jegyezni, hogy "hát, ez a filmje most nem volt annyira jó, mint általában" egyik-másik munkájáról, még lehet meg is kapod, hogy te vagy a "műélvezetre képtelen paraszt", vagy "az ember, akiben már meghalt a gyermek", vagy valami hasonlót. XD (Btw, ezeket nem én kaptam, de egyébként is én könnyedén tudnám mindkettőt cáfolni. XD) Erre az egészre jó példa, hogy amikor Nostalgia Critic a Ponyóról csinált vlogot, szabályszerűen bele kellett írnia a sztoriba, hogy 2-3 híres másik vlogger megzavarja az adást, csak azért, hogy jól megverjék, mert tudta, hogy Miyazakinak akkora a rajongótábora, hogy meg sem úszhatja a videót, ha nem vereti közben hülyére magát. XD (És még így is kapta a videó alatti kommentrészlegben a sok habzó szájú fant. XD)

Szóval ezt az egész "hisztériát" szeretném én megérteni, amihez nagyságban és elfogultságban talán csak a "Tolkienisták" imádata mérhető, de még náluk is jobban megértem egy fokkal, az a pali mégis csak létrehozott egy saját világot, nyelvet, stb.
Kép

Avatar
Surci
Fanatikus
Fanatikus
Hozzászólások: 1766
Csatlakozott: 2004.03.05. 18:42
Tartózkodási hely: SkyEye Corporation

Re: Alulértékelt / Túlértékelt Animek

Hozzászólás Szerző: Surci » 2014.11.12. 12:18

Hát nemtom, én nem érzékelem túlhájpoltnak Miyazakit, az meg hogy ő maga milyen titulust nem szeret, az legyen az ő gondja. Azért egy Miyazaki-anime mindig hozza a magas színvonalat, aztán onnantól kezdve már emberfüggő, hogy kinek mennyire jön be a témaválasztás. Nekem a Mononoke Hime tetszett a legjobban, a Chihiro és a Howl már túlzottan elvont volt, a Laputával meg a Nausicaa-val úgy voltam hogy oké, szép meg jó, de nem olyan nagy szám. A Totoro és a Kiki viszont nagyon tetszett a gyerekes témái ellenére is. A Szél támad-ot meg még nem néztem de épp tegnap szedtem le, majd lenyomom valamelyik nap. Azt szeretem benne is meg Shinkai-ban is, hogy ha maga a sztori nem az én műfajom, vagy netán elég lassú is, az animáció és a látvány mindig annyira szép hogy már csak azért is érdemes legalább egyszer megnézni azt a filmet, aztán ha még valami jó sztorit is sikerül melléraknia, akkor 10/10. A karaktereiktől általában nem várok sokat, de ezt már írtam valahol, hogy eleve úgy ülök le egy Miyazaki-cucc elé, hogy lesz egy hercegnő, aki bajba jut, meg egy gonosz aki a hercegnőt akarja elveszejteni mindenáron, de persze jön egy herceg aki megmenti, így a szerepek és a jellemek eléggé le vannak osztva, és túl nagy karakterfejlődést ne is várjon senki, de én mindig is így néztem a Ghiblis cuccokat. Mondom, a látvány mindig 100%-os, és ha ezeket a karaktereket egy érdekes vagy pörgős sztoriba bele tudják tenni, akkor az nagyon bejövős. Amúgy én a Ghibliket mindig ilyen egész estés gyerekmoziként nézem, nem olyan szemmel, mint pl. egy Dezsnyótot vagy egy Evangeliont, úgyhogy csalódást sosem okoz, meg szerintem a fandom nagy részének sem, ugyanezen okokból kifolyólag.
今度こそ... 決着をつけてやる! - This time... I'll end it all!
-----------------------------------------------------------------
Kép
MAL

Avatar
Péter
Veterán
Veterán
Hozzászólások: 767
Csatlakozott: 2010.07.17. 14:29
Nem: Férfi
Kapcsolat:

Re: Alulértékelt / Túlértékelt Animek

Hozzászólás Szerző: Péter » 2014.11.12. 16:11

Titkos írta:inkább egyfajta "márkahűség" ez már a fanok részéről az irányába
Rátapintottál a lényegre. Ahogy vannak olyan franchiseok, stúdiók, úgy vannak bizonyos rendezők is, akiknek már pusztán a nevük elég ahhoz, hogy a tömegek bekajálják, és a mű sikeres legyen, függetlenül annak minőségétől.

Személy szerint én is szeretem a Ghibli animéket, és az öreg Miyazaki munkásságát, mégis azt mondom, hogy a Vándorló Palotával kellett volna befejeznie. A Ponyo ugyanis az eddigi leggyengébb Ghibli film lett, amire épp hogy csak meg tudtam adni a 7 pontot. Még a Szél támadal az volt a legnagyobb bajom, hogy ezt az öreg búcsúzó munkájának szánták, annak viszont kevés volt.
Kép

Avatar
A mordályos nyul
Fanatikus
Fanatikus
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2006.11.12. 11:53
Nem:
Tartózkodási hely: Kő alatt

Re: Alulértékelt / Túlértékelt Animek

Hozzászólás Szerző: A mordályos nyul » 2014.11.14. 22:33

Szerintem azért hozzák be ide Miyazakit, mert az ő filmjei még mindig a legemészthetőbbek a nemanimések számára. Sok embert ismerek, akik csak néznek az animékre, hogy mivan, de a Vándorló palotát meg imádják. És mivel amúgy animésből kevés van, rétegebb cuccot egyszerűen nem éri meg behozni, az Anilogue-on épp megtölti a termet az a társaság, aki ráér, meg pénze is van, meg egykupacon lakik (Budapesten, természetesen).
Miyazaki amúgy tényleg magasminőség, és ha történetben nem is sikerül akkorát durrantani, a látvány hihetetlenül részletgazdag, és gyönyören animált. Plusz egyedi képi világgal rendelkezik, ami megintcsak segíti a nemanimések szimpátiáját, akik nem tudnak mit kezdeni az általunk teljesen elfogadott animealakokkal.
Titkos írta:megnézve mondjuk Miyazakitól a Porco Rossót és Kon Satoshi-tól a Perfect Blue-t, én nem érzem úgy, hogy bármelyik "legyőzné" a másikat, egyszerűen két jó rendező két tök különböző munkája.
Szegény Satoshi-sama munkássága tényleg több figyelmet érdemelne, mert azért a fent emlegetett látvány az ő filmjeire is él. :( Apropó, a Tokyo Godfathers-t is meg kellene már néznem, mert a látottakból csak a Millenium Actress-t tudom jó szívvel ajánlani nemaniméseknek, de azt sem könnyed fogyasztásra...
Titkos írta:(Dobay Ádám kérem ne reagáljon erre, nem a belemagyarázás érdekel, vagy a "kelet vs nyugat" téma. XD)
Pedig a "kelet vs nyugat" téma nagyon is releváns itt. :P
Titkos írta:Ja, egyébként ha már Disney: közismert tény, hogy Miyazaki sértésnek veszi, ha egyesek úgy aposztrofálják, hogy "a Japán Walt Disney". Én meg nem értem, hogy mégis miért? Ugyanazokat a "csodálatos szórakozás az egész családnak!" (vagy hogy jellemezte mindig Disney a saját filmjeit XD) típusú filmeket "szállítja", amiket Disney is nyugaton, csak ő azok keleti verzióját. Persze értem, hogy az övében több a mondanivaló, nem mindig cukormázas happy end a vég, de most mondjam azt, hogy ennyit egy híresebb animefilmtől el is várnék? Pont ezért mondják úgy, hogy "a Japán Walt Disney", nem pedig úgy, hogy "Walt Disney 2", vagy "a Walt öccse". XD
Pont ma szembesültem vele, hogy sokszor a legegyértelműbbnek tűnő dolgok is értelmezhetők nagyon másképp. És simán értelmezheti ezt a jelzőt úgy, hogy "te csak egy vágott szemű Walt Disney vagy", ami főleg akkor kellemetlen, ha neki nem jönnek be Disney filmjei.
Titkos írta:Mondhatnám úgy is, hogy ha mondjuk ő rendezte volt az Ibara no Ou-t, akkor mondanám rá, hogy "igen, ez már nem Disney és bebizonyította, hogy képes megújulni és eltérő műfajban is maradandót alkotni"
Miért? Mert attól lenne jó? Bár megnéztem volna egy Miyazaki-szintű animációval.
De ő alkotott már durvább dolgokat, nem csak Totoro-t. Ha neked úgy tetszik, úgy is felfoghatod ezt az "anime félistene" vagy akármi jelzőt, hogy neki tényleg nem mondják meg, hogy mit csinálhat, mit nem, meg "Ez most a menő manga, adaptáld már, köcce", hanem ha már nincs kedve vértócsákat rajzolni öreg korára, akkor nem azt animál.
Titkos írta:de amíg mindig ezt a "családi filmek, cuki gyerekszereplőkkel és aranyos állatkákkal" kombót hozza, addig nem értem, hogy mire fel ez a sértődés a részéről. ^^"
A Mononoke hime tényleg cuki. A Szél támad meg családi...
Surci írta:A karaktereiktől általában nem várok sokat, de ezt már írtam valahol, hogy eleve úgy ülök le egy Miyazaki-cucc elé, hogy lesz egy hercegnő, aki bajba jut, meg egy gonosz aki a hercegnőt akarja elveszejteni mindenáron, de persze jön egy herceg aki megmenti, így a szerepek és a jellemek eléggé le vannak osztva, és túl nagy karakterfejlődést ne is várjon senki, de én mindig is így néztem a Ghiblis cuccokat.
:shock: Pedig hát... dehát... Miyazakinak kifejezetten erős női főszereplői vannak. Talán csak Sheeta volt az egyetlen, akit kifezetetten menteni kellett, Sophie legalább annyit segített Howl-nak, mint az neki, Chihiro szintén, plusz az ő sztorija egy igen komoly jellemfejlődésre épül. Gonosz meg gyakran nincs is, inkább érdekellentét.
Kép

Avatar
Titkos
Grafomán
Grafomán
Hozzászólások: 5723
Csatlakozott: 2003.04.20. 12:27
Nem: Férfi

Re: Alulértékelt / Túlértékelt Animek

Hozzászólás Szerző: Titkos » 2014.11.15. 00:48

A mordályos nyul írta:
Titkos írta:(Dobay Ádám kérem ne reagáljon erre, nem a belemagyarázás érdekel, vagy a "kelet vs nyugat" téma. XD)
Pedig a "kelet vs nyugat" téma nagyon is releváns itt. :P
Tény, de akkor úgymond egy "független bírót" kérnék a "tárgyaláshoz", nem egy olyat, akit a kelet már jóelőre "lefizetett", így sejthető, hogy csöppet elfogult és úgyis az ő javára dönt majd. :D XD
A mordályos nyul írta:
Titkos írta:Mondhatnám úgy is, hogy ha mondjuk ő rendezte volt az Ibara no Ou-t, akkor mondanám rá, hogy "igen, ez már nem Disney és bebizonyította, hogy képes megújulni és eltérő műfajban is maradandót alkotni"
Miért? Mert attól lenne jó? Bár megnéztem volna egy Miyazaki-szintű animációval.
Arra gondoltam, hogy ha mondjuk csak úgy néha-néha kihozott volna 1-1 olyan filmet, ami lehet, hogy már nem fért volna bele a családi mozi kategóriába, akkor jobban el tudtam volna ismerni a munkásságát, mint így, hogy jellemzően azt a kiszámítható "mese-mese-mátkát" hozta nagyrészt, amit Surci is írt. Ezt nem feltétlenül csak vérrel lehet elérni, az inkább csak egy példa volt, hogy "na, ha egy ilyen szörnyes-mészárlós jelenet egyszer benne lenne egy Miyazaki filmben, tuti ott bukna meg az öreg egy rakás hardcore fanja szemében", pedig szerintem nincs azzal semmi gond, ha egy rendező néha beújít. (Rumikónál is sokaknak durva váltás volt az UY, meg a Ranma után az Inu Yasha, de aztán hamar megszokták, hogy igen, itt néha embereket tépnek szét a szörnyek, míg a korábbi mangáiban még kb. halál sem volt soha.) De mondom, nem csak a vérrel lehet kissé komplexebb filmet csinálni, felőlem elmehetett volna az Akirás/Gits-es irányba is, ahol a brutalitás max egy mellékes eszköz a többrétegűbb történet kifejtéséhez. (Lásd pont Kon Satoshit, aki kezdett egy elég durva thrillerrel, majd jött egy relatíve aranyos karácsonyi mese hajléktalanokkal, utána pedig a kibervilág veszélyei következtek. Lehet, hogy nem feltétlenül ebben a sorrendben, de ő pl. azért rendesen keverte a műfajokat, több mindenben kipróbálta magát, szerintem jobban mert "kockáztatni", mint Miyazaki.) Vagy pl. megnézném, Miyazaki mikor rendezne egy Szenjánosbogarak sírja-szerű brutáldrámát. Szerintem soha, annyian pártolnának el tőle. Abban sem volt vér, de annyira darkos és szomorú az egész film, hogy ezt pl. már a Disney sem promózná senkinek, mint "kedves, családi szórakozás".
A mordályos nyul írta:De ő alkotott már durvább dolgokat, nem csak Totoro-t. Ha neked úgy tetszik, úgy is felfoghatod ezt az "anime félistene" vagy akármi jelzőt, hogy neki tényleg nem mondják meg, hogy mit csinálhat, mit nem, meg "Ez most a menő manga, adaptáld már, köcce", hanem ha már nincs kedve vértócsákat rajzolni öreg korára, akkor nem azt animál.
Igaz, de ezt meg szinte minden közepesnél jobb rendezőre szintén rá lehet mondani, hiszen mit tudom én, Shinkai Makoto, Hosoda Mamoru, vagy Kon Satoshi szintén általában saját kútfőből dolgoznak, plusz rájuk is igaz, hogy sajátos a látványviláguk, a karakterdizájnjuk pedig szintén eltér a "hagyományos anime kariktól" és szinte már védjegy-szinten felismerhetők. Szóval akkor megint ott tartunk, hogy Miyazaki inkább csak korábban kezdte, mint a mostaniak, így mivel hosszabb ideig tudta "promózni" magát, mostanra jóval híresebb is lett, mint azok, akik mondjuk még csak három filmen vannak túl, vagy akár idő előtt elhaláloztak, mint szegény Satoshi. :( (Meg köpködheti a Disney-t, de azért nyugaton megnéztem volna, mennyire boldogul, ha nem ők karolják fel a filmjeit. Az már más kérdés, hogy nem egyet szétvágtak, meg kamu poszterekkel jelentették meg a Nausicaa-t, mire az öreg kénytelen volt a szájukba rágni, hogy "a licensz nem azt jelenti, hogy átírhatjátok a fél filmet...", de a végére ebből is jól jött ki, meg ugye a negatív reklám is reklám. XD)
A mordályos nyul írta:
Titkos írta:de amíg mindig ezt a "családi filmek, cuki gyerekszereplőkkel és aranyos állatkákkal" kombót hozza, addig nem értem, hogy mire fel ez a sértődés a részéről. ^^"
A Mononoke hime tényleg cuki. A Szél támad meg családi...
Oké, most mondtál kettőt, amik valamivel komolyabb hangvételűek, mint a filmjei nagy része (amúgy én még talán a Nausicaa-t is ide sorolnám), de ha most felsorolom, hogy ezek mellett ott volt a Kiki, a Totoro, a Ponyo, a Porco Rosso, a Howl, az Arietty (oké, utóbbit nem ő rendezte, "csak" a forgatókönyvet írta), a Chichiro (oké, ez utóbbiban legalább volt pár ijesztőbb dizájnú szörny, amit egy Disney-ből nem néztem volna ki... XD) akkor máris látható, hogy azért jobbára ezek tették ki munkássága nagy részét. Amúgy ez főleg akkor ütközik ki, hogy mennyire nem tudja egy rendező megtagadni a saját stílusát, amikor már egy létező franchise egyik darabjába szállnak be. Ilyen volt Miyazakinak a Lupin III Caglistro kastélyos filmje, vagy Oshii Mamoru, amikor Urusei Yatsurát rendezett. Előbbi a zsivány, nőket döntögető tolvajt tette kissé családbarátabbá, lovagiasabbá (ha úgy tetszik, "cukibbá", úgy látszik, mindig ide lyukadunk ki nála... :-P ), ami nem biztos, hogy jót tett neki, utóbbi pedig egy alapvetően elborult vígjáték/paródia animébe próbált komolyabb, filozofikusabb gondolatokat beleerőltetni, ami szintén nem mindig vette ki magát jól. (Persze ez mindkettőjüknek inkább csak egy ugródeszka volt, hogy ezzel híressé válva elkezdhessék a saját filmjeiket rendezni.)

Btw, így pár post után akkor végülis kiderült, hogy ezeket valahogy úgy kell nézni, hogy "mese, de nem baj, hogy az és nem is kell túl sokat várni tőle", viszont ugyanakkor pár meglátásomat meg is erősítettétek, pl. hogy Miyazakinál szintén eléggé "ki vannak osztva a szerepek", a sztori egy Disney-hez hasonlóan kiszámítható a legtöbbször, illetve hogy a nagy világsiker leginkább annak köszönhető, hogy ő az, aki eléggé könnyen emészthetően (ha úgy tetszik, "kommerszen") rendez ahhoz, hogy akár annak is könnyedén lenyomják a torkán a filmjeit, aki amúgy heveny animeallergiában szenved. XD Igazából nekem is csak akkor zavaró ez, amikor tényleg egy ilyen beszélgetés alakul ki, hogy megnézi valaki a Ponyót, aztán:

-Hát, ez elég gyenge volt, ki rendezte, nem tudod?

-Te hülye vagy, ez Miyazaki! AZ a Miyazaki!

-Jajj, elnézést, nem úgy értettem, hogy "gyenge", én izé...ez egy egész aranyos kis film volt! ^^"

:dirr: (De ez meg már a "márkahűség" témája, amire Péter reagált. XD)
Kép

Avatar
Surci
Fanatikus
Fanatikus
Hozzászólások: 1766
Csatlakozott: 2004.03.05. 18:42
Tartózkodási hely: SkyEye Corporation

Re: Alulértékelt / Túlértékelt Animek

Hozzászólás Szerző: Surci » 2014.11.15. 17:40

A mordályos nyul írta: :shock: Pedig hát... dehát... Miyazakinak kifejezetten erős női főszereplői vannak. Talán csak Sheeta volt az egyetlen, akit kifezetetten menteni kellett, Sophie legalább annyit segített Howl-nak, mint az neki, Chihiro szintén, plusz az ő sztorija egy igen komoly jellemfejlődésre épül. Gonosz meg gyakran nincs is, inkább érdekellentét.
Nem is mondtam én hogy gyengék a női hősei, hanem hogy kb. Sophie és Chihiro voltak az egyetlenek akik valami jellemfejlődést produkáltak, és talán még Kiki. De ott van San, Nausicaa vagy Sheeta, akik az egész film alatt semmit nem változnak, függetlenül attól hogy erős vagy gyengébb jellemek-e. A férfi főhősei szintén adottak, ott nem is nagyon emlékszem olyanra aki bármilyen karakterfejlődést nyújtott volna. Szal én "egydimenziósnak" érzem Miyazaki karaktereit, nincs benne az a szintű karakterfeljődés, ami egy animét megkülönböztet pl. egy Disney-filmtől.

Igazából értem hogy Titkos mire gondolt, amikor Miyazaki-túlhájpolásáról beszélt, de szerintem ez csak nekünk animéseknek feltűnő. Aki nem animés, hanem "mesenéző" szemmel ül le a filmjei elé, azok szoktak meglepődni hogy ilyet is tudhat egy rajzfilm, mert a Disney-Pixar-féle cuccokhoz vannak szokva. Namost ha ezek után jön egy Howl vagy egy Mononoke Hime, azért az észrevehetően más minőség mint egy Szörny RT vagy egy Verdák. Csakhogy ha mi animés szemmel nézzük, akkor szerintem pont az adott (és csak nagyon ritkán fejlődő) jellemek, és a csavarmentes, lineáris történetvezetés miatt érezhetjük "egyszerűbbnek" ezeket, mint egy tényleg komoly animét.

Más: nemtom szerepelt-e már itt, de eléggé ide kívánkozónak érzem az Akirát. Tudom hogy animetörténeti szempontból fontos darab, csak azokat a nagy filozófiai háttérelemzéseket nem értem amire mindig hivatkoznak a fanjai. Én sokszor láttam, szeretem is, még magyar feliratot is készítettem hozzá, de szvsz egy jó akciómozi pár misztikusabb elemmel. Nemegyszer vitáztam a fanjaival, hogy mi is az a nagy mondanivaló amit ebből le kellene szűrni, de azon kívül hogy "nem vagy elég érett hozzá" nem nagyon kaptam más választ. A GitS ebből a szempontból azért más volt, ott tényleg van olyan tartalom amit lehet elemezgetni.
今度こそ... 決着をつけてやる! - This time... I'll end it all!
-----------------------------------------------------------------
Kép
MAL

Avatar
Junchi
Félisten
Félisten
Hozzászólások: 2049
Csatlakozott: 2007.06.23. 14:28
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Azuchi

Re: Alulértékelt / Túlértékelt Animek

Hozzászólás Szerző: Junchi » 2014.11.15. 18:08

Surci írta:Más: nemtom szerepelt-e már itt, de eléggé ide kívánkozónak érzem az Akirát.
Jaja, korábban már szerepelt, én is támogattam a megemlítését, nagyjából hasonló okok miatt, mint amiket felhoztál.

Egyébként nekem most az új Fate Stay Night UBW-vel van nagyon tele a tököm. Hogy miért, az hosszú történet. Majd talán kifejtem.

Avatar
Cruel Angel
Félisten
Félisten
Hozzászólások: 2036
Csatlakozott: 2003.11.17. 14:33
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Két hely között valahol / e két hely Mennyország s Pokol

Re: Alulértékelt / Túlértékelt Animek

Hozzászólás Szerző: Cruel Angel » 2014.11.15. 18:44

Junchi írta:Egyébként nekem most az új Fate Stay Night UBW-vel van nagyon tele a tököm. Hogy miért, az hosszú történet. Majd talán kifejtem.
Én kiváncsian várom (és sajnos vannak tippjeim, lásd még UBW vnről a véleményem a releváns topikban)
Kép

Avatar
Rui-chan
Hikikomori
Hikikomori
Hozzászólások: 1474
Csatlakozott: 2009.06.08. 13:10
Nem:
Tartózkodási hely: A semmi közepétől picit balra
Kapcsolat:

Re: Alulértékelt / Túlértékelt Animek

Hozzászólás Szerző: Rui-chan » 2014.11.15. 18:53

A Miyazaki témához nem nagyon tudok hozzászólni, mert már előttem elmondták, amit gondolok róla. Nálam is az van, hogy néhány filmje nagyon tetszik (különösen a korai éveiből), de van ami olyan so-so, egynek elmegy. Egyébként itt van a Warriors of the Wind plakátja, hátha érdekel valakit. De tényleg, ezt hogy hozták össze? :dirr: Mondjuk már csak azért is kíváncsi lennék erre a verzióra, hogy lássam milyen mélyre süllyedtek az átalakítással.

Az Akira elég sokkoló élmény volt, de nem mondanám rossznak. Amúgy nekem is inkább, mint sci-fi tetszik, némi mindfuck elemmel nyakon öntve.

Junchi: Szerintem fejtsd ki, mert így nem igazán tudom, hogy mi bajod van az animével. Szerintem teljesen korrekt (bár a vn-t nem ismerem), plusz a Fate/Zero utalásokért külön piros pont jár a stúdiónak.
Kép

Avatar
Junchi
Félisten
Félisten
Hozzászólások: 2049
Csatlakozott: 2007.06.23. 14:28
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Azuchi

Re: Alulértékelt / Túlértékelt Animek

Hozzászólás Szerző: Junchi » 2014.11.15. 19:18

Na, a lényeg igazából annyi (most leszámítva az ilyenkor szokásos, MAL-os fankirohanásokat/túlpontozást, mert ez már annyira nem üt szíven), hogy IMHO nincsen lelke ennek a cuccnak. Lehet borús felhők közt szemlélem az egészet, de én nem látok mást, mint egy sokadik Fate animét, ahol MEGINT meghallgathatjuk az alapszitut, MEGINT szolgákat idézgetünk és MEGINT lefutjuk ugyanazokat a köröket. Most lehet mondani a régi FSN-re, hogy "omg, szar deen", meg nem volt nagyon VN-hű, meg whateva, de nekem egyelőre sokkal jobban bejön az (függetlenül attól, hogy az egy másik route). A karakterdesign, az interakciók és egyáltalán az, hogy lelke volt az egésznek. Most az, hogy ütősek a harcok, az egy dolog, de sajna engem már nem lehet pusztán ennyivel lenyűgözni, márpedig az új FSN nagyon az eye-candyre szeretne rámenni, miközben a belső értékek, akár egy száraz kóró vannak csak jelen. Nem mellesleg - Rint leszámítva - a karakterek inkább tűnnek statisztának eddig.

Persze pont olvastam ezt a VN-t (bár nem tegnap) és tudom, hogy később jobb lesz, de most valahogy nincs hozzá ingerenciám, hogy folytassam. (Na meg Shirou-t továbbra sem bírom, UBW!Shirou >>>> Fate!Shirou ide vagy oda.)

Avatar
A mordályos nyul
Fanatikus
Fanatikus
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2006.11.12. 11:53
Nem:
Tartózkodási hely: Kő alatt

Re: Alulértékelt / Túlértékelt Animek

Hozzászólás Szerző: A mordályos nyul » 2014.11.16. 14:55

Titkos, jó lenne, ha tisztáznánk, hogy most arról vitázunk, hogy:
A.) Miyazakit talán kissé túlértékelik, és a vérfanok elvárják, hogy a gyengébb filmjeit is az isteni tökéletesség megtestesülésének tekintse mindenki, miközben sok remek rendezőt érdemtelenül elhanyagolnak még az animések is. (Ezzel még egyet is értek)
vagy
B.) Miyazaki csak kiszámíthatú történetvezetésű, sablonkarakterekkel operáló gyerekmesegyáros, akinek a történeteiben "lesz egy hercegnő, aki bajba jut, meg egy gonosz aki a hercegnőt akarja elveszejteni mindenáron, de persze jön egy herceg aki megmenti, így a szerepek és a jellemek eléggé le vannak osztva, és túl nagy karakterfejlődést ne is várjon senki" (Amit csak cáfolni tudok.)
Titkos írta: Arra gondoltam, hogy ha mondjuk csak úgy néha-néha kihozott volna 1-1 olyan filmet, ami lehet, hogy már nem fért volna bele a családi mozi kategóriába, akkor jobban el tudtam volna ismerni a munkásságát, mint így, hogy jellemzően azt a kiszámítható "mese-mese-mátkát" hozta nagyrészt, amit Surci is írt.
Néha-néha kihozott olyan filmet, ami nem fér bele a családi mozi kategóriába. De erről lentebb bővebben.
Titkos írta:Ezt nem feltétlenül csak vérrel lehet elérni, az inkább csak egy példa volt, hogy "na, ha egy ilyen szörnyes-mészárlós jelenet egyszer benne lenne egy Miyazaki filmben, tuti ott bukna meg az öreg egy rakás hardcore fanja szemében", pedig szerintem nincs azzal semmi gond, ha egy rendező néha beújít. (Rumikónál is sokaknak durva váltás volt az UY, meg a Ranma után az Inu Yasha, de aztán hamar megszokták, hogy igen, itt néha embereket tépnek szét a szörnyek, míg a korábbi mangáiban még kb. halál sem volt soha.) De mondom, nem csak a vérrel lehet kissé komplexebb filmet csinálni, felőlem elmehetett volna az Akirás/Gits-es irányba is, ahol a brutalitás max egy mellékes eszköz a többrétegűbb történet kifejtéséhez.
Tehát "nem kell vér, csak mégis, vagy minimum legyen brutális"? A Nausicaa egy posztapokaliptikus történet, és bár nem ömlik a vér, azért elég durva összességében. A Mononoke Himéről te is tudod, hogy első körben hülyére cenzúrázták nyugaton, mert nem tudtak mit kezdeni azzal, hogy egy rajzfilmben ennyi a vér ("OMG, véres mese!!!), a Chihiroban szintén folyik Hakuból egy jó adag, de sokszor az se épp barátságos, ahol nem folyik. A Szél támad világháborús történelmi dráma, család meg ne nézze, mert a gyerek szétunja az agyát, mert nem mese. Szóval ne csinálj úgy, mintha soha nem került volna elő durvább téma.
A másik. Ha tényleg azon múlna egy alkotóművész "értékessége" vagy "joga a népszerűséghez", hogy hány műfajban alkotott már, akkor igencsak sok nagymestert kellene visszafokozni. :roll:

Titkos írta:Vagy pl. megnézném, Miyazaki mikor rendezne egy Szenjánosbogarak sírja-szerű brutáldrámát. Szerintem soha, annyian pártolnának el tőle. Abban sem volt vér, de annyira darkos és szomorú az egész film, hogy ezt pl. már a Disney sem promózná senkinek, mint "kedves, családi szórakozás".
Azért nem a Disney forgalmazza, mert a film jogai nem a Tokuma Shotennél vannak (melyhez a Ghibli tartozik), hanem az eredeti regényt forgalmazó Shinchosha-nál. És nem tudom, miért képzeled, hogy bárki is elpártolna tőle, mikor se drámát nem egyszer rendezett, se "véres akciót". Csak mondjuk nem pont Szentjánosbogarak sírját, de mivel ilyenből se túl sok jön ki, ne vessük már mindenkinek a szemére, aki nem rendezte.
Titkos írta:Igaz, de ezt meg szinte minden közepesnél jobb rendezőre szintén rá lehet mondani, hiszen mit tudom én, Shinkai Makoto, Hosoda Mamoru, vagy Kon Satoshi szintén általában saját kútfőből dolgoznak, plusz rájuk is igaz, hogy sajátos a látványviláguk, a karakterdizájnjuk pedig szintén eltér a "hagyományos anime kariktól" és szinte már védjegy-szinten felismerhetők.
Az előző hozzászólásomban helyeseltem is Kon Satoshira, igen. A másik kettő meg csak számunkra, beszokatott animések számára tűnik egyedinek, egy kívülálló szemében ugyanazok a fura kínai mesefigurák, amiket kényelmetlen nézni, mert olyan emberszerűek, de azért annyira mégsem.
Titkos írta:Szóval akkor megint ott tartunk, hogy Miyazaki inkább csak korábban kezdte, mint a mostaniak, így mivel hosszabb ideig tudta "promózni" magát, mostanra jóval híresebb is lett, mint azok, akik mondjuk még csak három filmen vannak túl, vagy akár idő előtt elhaláloztak, mint szegény Satoshi.
Lehet, hogy valóban benne van egy ilyen helyzeti előny is a sikerben, de általában azért a toplistás helyezésekhez oda kell számolni, hogy 1. Még mindig csak ő kapott Oscar-t, és ez még akkor is teljesítmény, és sokat számít, ha amúgy az Oscar-bizottság kábé önmaga paródiája, meg elég gyenge volt a konkurencia. 2. Hogy milyen hatással volt másokra. Súgok: nagy hatással volt egy csomó emberre. Ettól lesz valami fontosként emlegetve, de ez nem jelenti azt, hogy más jó, esetleg jobb nincs is.
Titkos írta:(Meg köpködheti a Disney-t, de azért nyugaton megnéztem volna, mennyire boldogul, ha nem ők karolják fel a filmjeit. Az már más kérdés, hogy nem egyet szétvágtak, meg kamu poszterekkel jelentették meg a Nausicaa-t, mire az öreg kénytelen volt a szájukba rágni, hogy "a licensz nem azt jelenti, hogy átírhatjátok a fél filmet...", de a végére ebből is jól jött ki, meg ugye a negatív reklám is reklám.)
Elfelejted, hogy a japánokat általában mélységesen hidegen hagyja, hogy mi van a határaikon túl. Miyazaki akkor is bőven ellenne, ha a Disney nem könyörög neki, hogy ugyan hadd forgalmazzák már a filmjeit, legyen már tekintettel arra, hogy külföldön is van rá kereslet. (Például a Nintendo-t sem hatja meg, hogy a konzoljai alig muzsikálnak nyugaton, ha egyszer csak a japánok annyit vesznek, hogy eltartják az egész céget.) A kérdés inkább úgy szólna, hogy a nyugat mit csinálna, ha a Ghibli nem hagyja, hogy alkut kössenek velük? Maradna az illegál torrent és kész.

Továbbá az összehasonlítás amiatt sem tetszhet neki túlzottan, mert maga Walt Disney csak producere volt a nagyjátékfilmeknek, nem rendezett és nem írt belőlük semmit. Tény, hogy ő alkotta meg Mickey egeret, az első hangosfilmet, ő intézte el az első színes animációs filmet illetve ezzel együtt az első egész estés rajzfilmet, szóval az ő személye alaposan hozzájárult az animációsfilmek fejlődéséhez, de mégiscsak teljesen más szerepben működött, mint Miyazaki. No meg bármelyik Miyazaki-főhősnő elkenné a száját bármelyik Walt idejében született Disney-főhősnőnek, egyebekről nem is beszélve.
Titkos írta:Oké, most mondtál kettőt, amik valamivel komolyabb hangvételűek, mint a filmjei nagy része (amúgy én még talán a Nausicaa-t is ide sorolnám), de ha most felsorolom, hogy ezek mellett ott volt a Kiki, a Totoro, a Ponyo, a Porco Rosso, a Howl, az Arietty (oké, utóbbit nem ő rendezte, "csak" a forgatókönyvet írta), a Chichiro (oké, ez utóbbiban legalább volt pár ijesztőbb dizájnú szörny, amit egy Disney-ből nem néztem volna ki... XD) akkor máris látható, hogy azért jobbára ezek tették ki munkássága nagy részét.
Szerinted a Porco Rosso a "mesemesemátka" kategória? Biztos, hogy együtt néztük? :shock: Van benne malacfejű ember igaz, meg medzsik, meg nem-is-olyan-veszélyes kalózok, de a könnyed hangvétel mellett egy nagyon felnőtt történetről van szó.
A Chihiro meg egy nagyonis komoly hangvételű történet, félbevallottan még a gyermekprostitúciót is feldolgozza. De egyébként is jellemző, hogy bár a filmjei aranyos, könnyed hanggal nyitnak, de azért érintenek komolyabb témákat és/vagy fontos szerepet kap a jellemfejlődés. Talán a Lupin-film és a Ponyo az, ami az marad, aminek indul, cukimuki szórakoztatás. (Bár utóbbiban is fellelhető a környezetvédelmi téma.)
Még a Totoroban is van családi dráma, illetve felnőttéválási motívum.

Plusz lásd fentebb: nehogymár az legyen a mérce, hogy hány műfajban alkotott az ember.
Titkos írta:Btw, így pár post után akkor végülis kiderült, hogy ezeket valahogy úgy kell nézni, hogy "mese, de nem baj, hogy az és nem is kell túl sokat várni tőle", viszont ugyanakkor pár meglátásomat meg is erősítettétek, pl. hogy Miyazakinál szintén eléggé "ki vannak osztva a szerepek", a sztori egy Disney-hez hasonlóan kiszámítható a legtöbbször
Nekem meg pont úgy tűnt, hogy legtöbbször nem kiszámítható, és "eléggé" nincsenek kiosztva a szerepek, legfeljebb annyira, mint akármelyik másik filmben.
Titkos írta:illetve hogy a nagy világsiker leginkább annak köszönhető, hogy ő az, aki eléggé könnyen emészthetően (ha úgy tetszik, "kommerszen") rendez ahhoz, hogy akár annak is könnyedén lenyomják a torkán a filmjeit, aki amúgy heveny animeallergiában szenved. XD
Ez hadd ne legyen már hiba.
Titkos írta:Igazából nekem is csak akkor zavaró ez, amikor tényleg egy ilyen beszélgetés alakul ki, hogy megnézi valaki a Ponyót, aztán:

-Hát, ez elég gyenge volt, ki rendezte, nem tudod?

-Te hülye vagy, ez Miyazaki! AZ a Miyazaki!

-Jajj, elnézést, nem úgy értettem, hogy "gyenge", én izé...ez egy egész aranyos kis film volt! ^^"
Ezt vérfanok bármelyik cuccal képesek megcsinálni, lásd emlegetett szamár az Offtopic törölt részében, vagy a Star Wars fan vs. Gyűrűk ura fanok rész a Shop-stop 2-ben, ami lehet, hogy túlzó, de maga a jelenség nem ritka a valóságban sem.
Surci írta: Nem is mondtam én hogy gyengék a női hősei
Ezt a mondatot "lesz egy hercegnő, aki bajba jut, meg egy gonosz aki a hercegnőt akarja elveszejteni mindenáron, de persze jön egy herceg aki megmenti" csak így tudtam értelmezni, hogy a lányok kimerülnek a damsel-in-distress funkcióban.
Surci írta:hanem hogy kb. Sophie és Chihiro voltak az egyetlenek akik valami jellemfejlődést produkáltak, és talán még Kiki. De ott van San, Nausicaa vagy Sheeta, akik az egész film alatt semmit nem változnak, függetlenül attól hogy erős vagy gyengébb jellemek-e.
Kiki is egyértelműen, de ide tenném Satsukit és Shizukut is. De te úgy fogalmaztál, hogy "karakterfejlődést ne is várjon senki", mintha egyáltalán nem lenne egyikben sem. Őszintén bevallom, hosszú percekig meredtem arra a hozzászólásodra, és próbáltam eldönteni, hogy trollkodsz-e. :shock:
A Mononoke Himében illetve a Nausicaa-ban annyi minden volt belegyömöszölve, hogy nekem fel sem tűnt, hogy hiányzik belőle karakterfejlődés is, a Laputát meg már tényleg túl régen láttam. Szerintem ez a beszélgetés egy Ghibli-maratonban fog nálam végződni. :-)
Surci írta:Szal én "egydimenziósnak" érzem Miyazaki karaktereit, nincs benne az a szintű karakterfeljődés, ami egy animét megkülönböztet pl. egy Disney-filmtől.
Ezt úgy mondod, mintha egyik Disney-filmben sem lenne karakterfejlődés, de bezzeg minden animében volna.
Surci írta:vagy egy Verdák.
Hé, a Verdák az egy nagy karakterfejlődés! :D
Surci írta:Más: nemtom szerepelt-e már itt, de eléggé ide kívánkozónak érzem az Akirát. Tudom hogy animetörténeti szempontból fontos darab, csak azokat a nagy filozófiai háttérelemzéseket nem értem amire mindig hivatkoznak a fanjai. Én sokszor láttam, szeretem is, még magyar feliratot is készítettem hozzá, de szvsz egy jó akciómozi pár misztikusabb elemmel. Nemegyszer vitáztam a fanjaival, hogy mi is az a nagy mondanivaló amit ebből le kellene szűrni, de azon kívül hogy "nem vagy elég érett hozzá" nem nagyon kaptam más választ. A GitS ebből a szempontból azért más volt, ott tényleg van olyan tartalom amit lehet elemezgetni.
Én nagy Akira-rajongó vagyok, de teljesen megértem, ha valaki kiborul az animén, vagy utálja, vagy csak simán les, hogy mire fel ez a hűhó. (Pedig az animére megy a hűhó, szóval én sem biztos, hogy jól értelmezem a dolgokat.) Olvastam a mangát, és már csak a terjedelmi különbségekből sejthető, hogy sok a különbség a kettő között, és olyan elemek, amik mindfuck-összehajigálásnak tűnhettek az animében, azok hosszan kifejtett történeti elemek, például a drogok (bár az még az animében is so-so benne volt), aztán vallási-(és egyéb jellegű) fanatizmus, stbstb. Tetsuo olyan mértékű jellemfejlődésen megy át, hogy jelenleg nálam letaszíthatatlannak tűnő No.1. kedvenc karakter, ami mondjuk az én lagymatag animenézési/mangaolvasási szokásaim mellett talán nem olyan nagy szó, de azért számomra fontos. ::^_^:: És ami még érdekes, hogy nem tartom őt "jó embernek" (bár amivé a sztori fejlődik, majdhogynem értelmezhetetlen is lesz ez a fogalom), illetve nem értek egyet vele, de ettől függetlenül kedvenc karakter. :) Mellette persze az Ezredes is szívcsücsökké fejlődik, szóval szép számmal vannak a történetben fincsi elemek.
Kép

Avatar
Surci
Fanatikus
Fanatikus
Hozzászólások: 1766
Csatlakozott: 2004.03.05. 18:42
Tartózkodási hely: SkyEye Corporation

Re: Alulértékelt / Túlértékelt Animek

Hozzászólás Szerző: Surci » 2014.11.16. 20:46

A mordályos nyúl írta:Kiki is egyértelműen, de ide tenném Satsukit és Shizukut is. De te úgy fogalmaztál, hogy "karakterfejlődést ne is várjon senki", mintha egyáltalán nem lenne egyikben sem. Őszintén bevallom, hosszú percekig meredtem arra a hozzászólásodra, és próbáltam eldönteni, hogy trollkodsz-e. :shock:

Nekem meg pont úgy tűnt, hogy legtöbbször nem kiszámítható, és "eléggé" nincsenek kiosztva a szerepek, legfeljebb annyira, mint akármelyik másik filmben.
Hát nemtom, mert nekem meg eléggé úgy tűnik, hogy a legtöbb karakter pont olyan a filmek végén is, mint ahogy nekiindultak a dolognak, kivéve a felsoroltakat (ami vagy 3-4 név a Miyaverzumból, szal azért az nem olyan hűde nagyon sok - Szél támadot még nem láttam). Ez főleg jellemző a sztoriorientált cuccaira, mint a Mononoke Hime, a Nausicaa vagy a Laputa, de mondjuk a Totoróban sem láttam olyan nagy karidevelopmentet - ettől függetlenül nagyon szeretem.
A mordályos nyúl írta:Ezt a mondatot "lesz egy hercegnő, aki bajba jut, meg egy gonosz aki a hercegnőt akarja elveszejteni mindenáron, de persze jön egy herceg aki megmenti" csak így tudtam értelmezni, hogy a lányok kimerülnek a damsel-in-distress funkcióban.
Akkor lehet hogy félreérthetően fogalmaztam. Igazából arra akartam tenni a hangsúlyt hogy általában a női szereplőinek (függetlenül attól mennyire erősek) legtöbbször szükségük van egy supporting karakterre, és ez általában a hasubando-jelöltjük lesz. Szó sincs róla, hogy valami passzív karaktertípusok lennének, csak ez szinte minden Miyazaki-moziban megjelenik: Laputa: Sheeta-Pazo, Nausicaa: Nausicaa-Asbel, Chihiro: Chihiro-Haku, Howl: Sophie-Howl, Mimi wo Sumaseba: Shizoku-Seiji, Mononoke Hime: San-Ashitaka (bár ez már inkább osztott főszereplős film, Ashitaka még inkább főkari mint San). Nemtom így mennyire érthető hogy mire gondoltam.
A mordályos nyúl írta:Ezt úgy mondod, mintha egyik Disney-filmben sem lenne karakterfejlődés, de bezzeg minden animében volna.
Nem igazán (az Eszeveszett Birodalmat speciel nem láttam, jó is hogy mondod, le is szedem, az egyik utolsó rajzolt Disney-mozi). Azért egy Miyazaki-filmet az emberek nagy része úgy ül le megnézni, hogy itt egy igényes mozit kapnak, egy tizenkettő-egytucat shounen vagy egy Cartoon Network-rajzfilm elé meg nem. Ezt már fentebb is írtam, hogy animésként mi nyilván más szemmel nézünk egy Miyazakit, mint az, aki csak simán leül elé, hogy "hallottam hogy ez a japán Disney, nézzünk valami gyerekmesét". Egy komolyabb animétől elvárható hogy legyen benne komolyabb karakterfejlődés (én legalábbis így vagyok vele, nemtom más hogy van ezzel), és ezt a Miyazaki-mozik egy jó része nem igazán hozza - pl. a Mononoke Hime sem. Mondom ezt úgy, hogy nekem az a kedvencem.
A mordályos nyúl írta:Én nagy Akira-rajongó vagyok, de teljesen megértem, ha valaki kiborul az animén, vagy utálja, vagy csak simán les, hogy mire fel ez a hűhó. (Pedig az animére megy a hűhó, szóval én sem biztos, hogy jól értelmezem a dolgokat.) Olvastam a mangát, és már csak a terjedelmi különbségekből sejthető, hogy sok a különbség a kettő között, és olyan elemek, amik mindfuck-összehajigálásnak tűnhettek az animében, azok hosszan kifejtett történeti elemek,
Én is szeretem az Akirát, csak konkrétan az animéről beszéltem. A manga az elég komolynak tűnik, asszem öt kötetes, amiből egyet még régen lenyomtam, csak aztán valamiért nem folytattam (lehet hogy befejezem egyszer). Én is úgy tudom hogy abban rendesen ki van fejtve egy csomó olyan történetszál - köztük a pszichológiai-fizikai dolgok a végén, meg egy csomó társadalomkritika -, amire a moziban nincs rendesen idő, és tényleg csak amolyan "mindfuck"-módra kerültek bele - viszont a hájp alapja meg pontosan ez. De aki nem olvasta a mangát, annak ez nem egyértelmű. Olyan ez, mint régebben volt a Final Fantasy - Advent Children -aki ismerte a játékot az oda-vissza volt tőle, de aki nem, az nem igazán értett semmit az egészből - márpedig egy ilyennek illene megállnia külön moziként is a helyét. Az Akira meg is állja, csak a manga ismerete nélkül egy elég jó akciómozi önmagában, mert azok a komoly témák, amivel a manga foglalkozik, nincsenek benne úgy kifejtve, hogy mindenféle mélyfilozófiai elemzéseknek alapot adjanak.
今度こそ... 決着をつけてやる! - This time... I'll end it all!
-----------------------------------------------------------------
Kép
MAL

Avatar
A mordályos nyul
Fanatikus
Fanatikus
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2006.11.12. 11:53
Nem:
Tartózkodási hely: Kő alatt

Re: Alulértékelt / Túlértékelt Animek

Hozzászólás Szerző: A mordályos nyul » 2014.11.16. 21:13

Így már sokkal másabb, és érthető! :goodpost: Mellékszereplőnél nem volt esetleg példa fejlődésre? A Chihiro-t leszámítva mindet nagyon régen láttam ahhoz, hogy ilyenekre emlékezzek.
Kép

Válasz küldése