I'm such a szlópók.scineram írta:Ne basszál ki, hogy csak most jutottál el ehhez! A végéről hogyan vélekedtél?Junchi írta:Haibane Renmeit nézegetek mostanság (már amennyire időm engedi) és kábé ilyesmi reakciókat váltott eddig ki:
Btw most lusta leszek és átpakolom azt, amit AA-ra is írtam:
Most fejeztem be és azt kell mondjam, zseniális. Közel sem hibátlan, voltak dolgai, amik nem jöttek be, de ABe ismét kitett magáért, úgyhogy ezzel hivatalosan is bekerült a "japán nevek, akik nagyot alkottak" Junchi-féle panteon egy előkelő szegletébe.
Ami baromira tetszett, hogy a sztori végig csak másodhegedűs volt. Ahogy kicsit utánaolvastam, egyesek szerint óriási hiba, hogy nem derül ki szinte semmi, még a végén sem, ami már csak azért is baromság, mert ez lekellett volna essen bárkinek kvázi az elején, hogy ez egy alapvetően mondanivalóra gyúró, kődurva karakter-dráma. Kellően lassú, kellően filózós és kellően relaxing!
Ezen kívül a cucc rendelkezik az ABe-féle animék kiváló rendezési stratégiájával, ami már a Lain és Texhnolyze esetében is lenyűgözött és ez itt sincs másként. Az pölö baromi jó ötlet volt, ahogy szépen lassan átváltott Rakka nézőpontjából Rekiébe az egész és míg előbbinél megismertük (úgy nagyjából) a világot és a többi haibanét, utóbbira már "csak" a végjáték eseményei maradtak, ami egy remekül megírt drámát hozott el.
Egy-két saját gondolat:
Úgy a 10-11. részig megvoltam róla győződve, hogy a Rakka álmában szereplő (és a kútban talált) madár Rekit akarja szimbolizálni, I mean többször is elhangzott és utaltak rá, hogy folyamatosan függött tőle, de ő ezt sehogy sem viszonozta. Pont mint ahogy függött Rekitől. Csak aztán jött a vége és sajna hazavágta ezt az elméletemet (bár már a közepén is, Kuu kiröppenése után), ugyanakkor megerősítést nyert, hogy az, amit álmodtak a gúbóban, az a haláluk eseménye volt és Rekinek ezért is kellett végül szembenéznie saját magával (Rakka segítségével).
A másik, ami nagyon bejött, a már taglalt "belerágjuk a szádba" magyarázatok hiánya, mint egy nyílt felhívás arra, hogy saját gondolatokkal egészítsd ki az egész settinget. Filmek közül a Jacob's Ladder az egyik kedvencem, éppen ezért akarva-akaratlanul is előjöttek belőlem azok a gondolatok, amik ott is: A város szerintem egyfajta köztes világ a halandók és az élők között, ahová a Haibanék (akik nem kerülnek rögvest a mennybe valamilyen konfliktus miatt) kerülnek, a kiröppenés (átkerülés a fal túloldalára) pedig nyilván a mennybe jutást jelenti. (Aztán van, hogy ez nem jön össze és örökre itt ragad a jónép, lásd tougák.)
A bűnös-nem bűnös kérdéskört is nagyon szépen kezelte az anime, igazi mélységeket adva ezzel mind Rakka, mind Reki karakterének, bár azért nekem előbbi szimpatikusabb volt, szal azért mégiscsak képes volt egymaga szembenézni saját bűnösségével. (Meg kicsit olyasmi volt a karaktere, mint Lainnek.)
Ami viszont nem jött be, azok a karakterépítős részek az elejéről, meg úgy az egész elhagyatott gyár és lakói szál. Hyousuke szerepe tiszta volt, viszont a többieket elég feleslegesnek éreztem, pláne a Midori nevű copfos tsunderét, akit aztán nagyon nem hiányoltam volna, ha kimarad. Úgy érzem, kicsit hasznosabban is fellehetett volna használni azokat az epizódokat, még ha volt is utalgatás bennük a későbbiekre nézve.
A technikai kivitelezés aránylag rendben volt, bár a kissé "poros" grafika nem volt épp a szívem csücske, de cserébe a karakterdesign most is büntetett. A zenéket kiváltképp eltalálták, különös tekintettel az aláfestő muzsikákra és a seiyuuk is rendben voltak (bár Noda Junko hangját most sem sikerült megkedvelnem, de ez inkább egyéni szociális hiszti...)
9 (alá)/10