Made in Abyss

Egyes anime sorozatok, filmek, OVA-k megtárgyalása
Avatar
ZeroProcess
Szakértő
Szakértő
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2019.03.27. 21:45
Nem: Férfi
Kapcsolat:

Re: Made in Abyss

Hozzászólás Szerző: ZeroProcess »

Nemrégiben néztem újra az első évadot illetve pótoltam be a Fukaki Tamashii no Reimei filmet és kezdtem bele 2. évadba (még van egy kis lemaradásom) szóval eléggé ráhangolódtam most a cuccra, mely véget a héten be is szereztem a frissen megjelent játékot. Ez utóbbiról osztanám meg az első benyomásaimat.

A játékban két mód van a Hello Abyss és a Deep in Abyss, mely utóbbi csak akkor érhető el ha előbbit végig toltuk. A Hello Abyss során Riko és Reg kalandjának elejét követhetjük nyomon a kettőjük találkozásától egészen Ozen-éktől való búcsúig. Egyetértek a kritikákkal ami ezt a módot illetik. Egyrészt a történettel nem ebből érdemes megismerkedni, mert eléggé elnagyoltan mutatja be azt. Másrészt a sztori jellege látványosan nincs összhangban a játék alapvető mivoltával. Ugyanis Riko és Reg célja az, h minél hamarabb lejussanak a mélység aljára, nem pedig, h felfedezzék/bejárják az egyes szinteket és gyűjtsenek ezt-azt. Így egyes funkciók nem elérhetők ebben a módban vagy ha igen nem sok értelme van itt. Pl relikviákat gyűjteni totál felesleges, mert ebben a módban nem lehet semmire se használni. Valójában itt kaján meg gyógynövényeken kívül mást nem is érdemes össze szedni, illetve érdemes minél gyorsabban letudni ezt a módot, ami amúgy is csak néhány óra.
A Deep in Abyss-ba jelen sorok írásakor éppen h belekezdtem, de elméletileg a visszajelzéseket olvasva ez lesz az ami kellő időtartamra le fog tudni kötni és itt fog kiteljesedni a játék. Remélem, h így lesz, bár már belefutottam egy bosszantó dologba: míg Hello Abyss módban a lények nem respawn-olnak, addig itt igen, sőt mindössze 5(!) másodperc alatt. Baze ennyi idő alatt ha több lényt ölök le egyszerre, akkor még a loot-ot se tudom összegyűjteni mert már újból rám támadnak. Am ebben a módban saját karaktert alkothatunk és itt a sztori időben vmikor Riko-ék útnak indulása után játszódik.

Egyelőre vegyesek az érzéseim és remélem majd a Deep in Abyss mód pozitív irányba billenti a mérleget. Persze az előzetesek alapján nem voltak magas elvárásaim. A látvány elég gyengus köszönhetően leginkább a sokszor ismétlődő textúráknak és az igencsak szögletes modelleknek, de ez engem mondjuk annyira nem zavar és néha az összkép még így is oké. Néhány bug-ba már belefutottam, de semmi komoly nem volt ezek közt. Ami perpill a legnagyobb hiba, amit fel tudok hozni, az a gyenge animációk és elnagyolt collision detection a nem tökéletes irányítással megspékelve, amik végett a harcok igencsak baltával faragottak. Na meg persze hiba még a már említett 5 másodperc alatt respawn-oló szörnyek.

Ami tetszik, h kellően durva/véres a játék, illetve az alapvető játékmechanikák egész jók és van amikor tök fun a felfedezés és túlélés.

Tegnap a kiadó kirakott egy tweet-et, h javítani fognak pár bug-ot (itt megjegyezném, h volt már 1 patch) és kiegyensúlyozottabbá teszik, szal amíg nem jön ez az újabb patch addig lehet pihentetem egy kicsit a játékot.
Kép
Avatar
Junchi
Koffein Kondenzátor
Koffein Kondenzátor
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2007.06.23. 14:28
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Azuchi

Re: Made in Abyss

Hozzászólás Szerző: Junchi »

Ha már feljött a thread, lerónám tiszteletkörömet a második évad irányába azzal kapcsolatban, mik is a problémáim a folytatással, mert van egy pár. Pontokba szedve, azokat túlzottan nem részletezve:

1) Az egész sorozat úgy ahogy van, megkésett. Nem tudom, hogy az erők összjátékának köszönhető-e (Covid, kellő mennyiségű mangafejezet összevárása, etc.) vagy egy ütemezett megoldásnak, esetleg produceri döntésnek, de jobban esett volna, ha az első sorozat után max három évvel érkezett volna a sequel. Sajnos menet közben nagyon kiestem a hangulatából, amin az sem segített, hogy S2 előtt a harmadik filmet azért pont tudtam újrázni.
2) Az egész évad tempója valami katasztrófa. Pont ez volt a MiB eddigi erőssége, hogy sehol nem időz feleslegesen sokat, amivel marad is valamennyi mystery nem csak a világból, hanem minden egyes szintből, amin korábban jártak. Nem azt mondom, érdekes volt a korábbi banda története (sőt az egész Golden City keresés, ahogy a hitüket lassan, fokozatosan morzsolja fel a valóság, válnak az elveik foglyaivá, majd később azzá, amivé), de itt is kár volt az össze-vissza ugrálás köztük és Rikóék közt, mert imo csúnyán elvett az egész éléből. Mehetett volna egybe minden, mibe, hogy senkinek nem hiányoztak volna addig Rikóék...
3) Bár az alap erősségei a sorozatnak így is megvannak még (az utazás, mint cselekményhajtó, a világépítés, még ha az említett pacing-gondok miatt kissé meg is koptak), de a szerző ezen a ponton valahogy túlságosan túlerőlteti a fétis-marhaságait, ami kapcsán már az első szezont is támadtam, de azért elfogadtam, mint szükséges hatásvadászatot. Na de itt?! Szorozzuk be mindazt hárommal. Kicsit olyasmi érzésem van, mintha az erőszak kukkolóivá silányítanák le a nézőket, ami ezen a ponton már drámai kelléknek is marha kevés, szóval míg egy Nanachi arcban valahol ez adta a dolog élét és valóban volt súlya, addig itt inkább csak felszínes, öncélú és bagatell az egész.
4) Megint előkerült az az írói húzás, amit egyszerűen gyűlölök filmekben/animékben/bárhol, és ez itt sincs másképp, nevezetesen az önkényes kivételképzés a saját magad által állított szabályokban. Milyen kényelmes ugyebár, hogy ebben a faluban pont nincs jelen az erőmező és vele az átok sem, mert... csak. Épp kényelmetlen lenne a megléte a mostani plot számára, ezért bedobjuk, hogy nincs. A másik ilyen fájó pont Nanachi kihúzása a történésekből, mert épp nincs rá szükség, szóval kapóra jön egy
SPOILER
Mitty klón (mert Belafnak épp kellett), aki majd lefoglalja addig is. (Mondjuk az elválásuk nem volt rossz, csak ezt egyszer már eljátszották, ennél ráadásul sokkal jobban.)
Nem azt mondom, tényleg látszik a készítőkön, hogy szívük-lelkük ebben a projektben, de nem tehetek róla: Szerintem a MiB az előző Bondrewd arcban volt a csúcson, és úgy érzem, minél tovább húzzák ezt, úgy lesz annál gyengébb és erőltetettebb. Fogalmam sincs hol jár a manga, de innen csak áldásos lenne egy 12 epizódos szezonnal rövidre zárni, mert imo ez nem az a sorozat, aminek nagyon jót tenne a terjengősebb formula.
Avatar
Leara
Sensei
Sensei
Hozzászólások: 573
Csatlakozott: 2017.02.11. 20:26
Nem:

Re: Made in Abyss

Hozzászólás Szerző: Leara »

Most így befejezve az új sorozatot, továbbra is az az érzésem, mint az évad elején: valahogy megkopott az egész varázsa. Lehet, hogy az is közrejátszik, amit Junchi is írt, hogy túl sok idő telt el az első évad óta és kiestem a ritmusból, ráadásul alapból nem szeretem amikor össze-vissza formátumban jönnek az újdonságok (ahogy itt is ugye először sorozat, aztán a folytatás film, aztán megint sorozat).
A világ még mindig érdekes, továbbra is kíváncsi vagyok, mit akar a mangaka kihozni ebből az egészből, de a folyamatos szenvedés már kifejezetten zavar. Mondhatnám azt is, hogy ennyi idő alatt azért a sokk faktor is veszít az elejétől... ami még működött pl. Mitty-nél, az később nálam már nem feltétlen, mert úgyis a legrosszabbra készülök :D.

Ebben az évadban különösebben a szereplők se nőttek a szívemhez, még a Vueko-Irumyuui kapcsolat volt benne erősebb, de ez se mentette meg számomra. Ja, még Faputa se lett volna rossz, de a folyamatos sosuzástól már idegbajt kaptam :') (ettől függetlenül a seiyuuja előtt le a kalappal :D).

6/10
Válasz küldése