Oldal: 9 / 12

Elküldve: 2006.01.18. 03:28
Szerző: Konomi
Mayer írta:iszonyat hajtósak, fegyelmezettek az iskolák, és borzasztóan nagy a követelmény...
Ne hidd, hogy nagyobb lenne a követelmény, mint itthon. Persze vannak kivételek, de például szinte alig tanulnak történelmet a japán iskolások. "Gimiben" lehet választani, hogy világtörténelmet vagy japán történelmet szeretnél tanulni [hármat találhatsz, melyiket választják többen :P], ezenkívül eldöntheted, hogy a kötelezően választható tárgyak mellett humán- vagy reáltárgyakat szeretnél még tanulni. Idegennyelv nem kötelező, de ha inkább az angolt választod, el lehet sunnyogni a fizikát, kémiát, biológiát és az "emelt szintű" matekot. És az, hogy fegyelem van az osztályokban nagyrészt annak köszönhető, hogy minden tanuló nyugodt szívvel alszik az órákon, padra hajtott fejjel :D az ötödik órákat [ebédszünet utáni óra] kollektív alvással töltik, amit sok tanár figyelmen kívül hagy... és nem viccnek szántam, amit leírtam ^^;;

Elküldve: 2006.01.18. 05:13
Szerző: sesam
Konomi szerintem sem viccel. :cool: Nem az iskola hajtós, hanem az, hogy iskolán kívül bukatsu-znak meg juku-ba járnak és annyi szabadidejük sincs, hogy rendesen aludjanak. Általában.

Elküldve: 2006.01.18. 05:26
Szerző: Macsek04
Ez nagyon zsír :D Érzem rossz helyre születtem :roll:

Elküldve: 2006.01.18. 14:32
Szerző: Surci
Macsek04: Inkább örülj, hogy ide születtél ^^ Nem járnék japán suliba japánként, totál begolyóznék. Hallom néhány embertől, mennyit kell ott tanulni, meg "juku"-zni <-- Imho ez lehet a legrosszabbaz egészben, semmi szabadidő. Viszont a reál-humán választott tárgyak jó ötlet, behozhatnák ezt a rendszert kis hazánkba is. Mondjuk nekem már nem aktuális, de aki síkhülye a matekhoz meg a fizikához, annak nem kellene a logaritmussal meg hasonlókkal szenvednie...

Elküldve: 2006.01.18. 14:45
Szerző: Macsek04
:D De azért jó lenne kipróbálni a japán sulit, de persze ezek csak szép álmok :D

Elküldve: 2006.01.18. 17:48
Szerző: Lord Sesshoumaru
Genki!
Az maga lenne a tökély!! Ha nem kéne a logaritmusokkal szenvedni! Már rémeket álmodom velük! A Humán Tárgyakkal viszot jól kijövök! Nállunk ezt mért nem lehet megoldani?
Amúgy meg nekem az nem teccik a JApán sulikban h sok a kötöttség! Én meg azt nem bírom!
Begolyoznék ha minden napom ua a monoton rendben menne! :wwall: ::jcrazy::

Elküldve: 2006.01.18. 19:01
Szerző: Mayer
Jaje, de ez a: "Válassz magadnak: humán/reál" rendszer nyugat euban is honos, szal nem tűpis Japán. Ettől függetlenül majmoljuk Bolognát, és rendetlenséget teszünk a kuplerájban, de ilyen alapvetően jónak tűmő dolgokat nem veszünk át...

Pl azt h a gyerekek takarítanak a suliban? Hát ez marhajólenne. a Kis P****k kétszer is meggondolják hogy szétfirkálják a slozit ha nekik kéne meszelni a falat...

A diákegyenruha meg jónak tűnik, meg érdekes, de sztem egy magyar társadalomban nehéz volna azt ráeröltetni a Magát Önkifejezni vágyó fiatalokra... Én Spec nem bírtam ki már a Mekdönölcben (csak 1 hónapig dolgoztam!) hogy minden nap ugyanolyan cucc van rajtam... pedig az Munka, nem suli!

Elküldve: 2006.01.18. 20:02
Szerző: Yuki
Mayer írta:rendetlenséget teszünk a kuplerájban, de ilyen alapvetően jónak tűmő dolgokat nem veszünk át...[...]a Kis P****k kétszer is meggondolják hogy szétfirkálják a slozit ha nekik kéne meszelni a falat... [....] A diákegyenruha meg jónak tűnik, meg érdekes, de sztem egy magyar társadalomban nehéz volna azt ráeröltetni a Magát Önkifejezni vágyó fiatalokra...
:goodpost: *bólogat hozzá*

Btw... még nem voltam japán középiskolás, úgyhogy nem tudhatom az milyen. Azt tudom, hogy anno nekem se volt szabadidőm a mindenféle fel- meg előkészítő sz*roktól... mondjuk azt se értettem miért kötelező a mi sulinkban a hatodikos kölköknek a csillagászat meg a retorika mint tárgy :dirr:
Az a baj, hogy most már mindenfélét hallottam a japán sulikról (jó, rossz, könnyű, nehéz), és most már kíváncsi lettem, hogy VALÓJÁBAN milyenek....
>_<

Elküldve: 2006.01.18. 20:10
Szerző: AyaDid
Surci írta:aki síkhülye a matekhoz meg a fizikához, annak nem kellene a logaritmussal meg hasonlókkal szenvednie...
Szvsz jó, ha az ember tisztában van az alapokkal... lehet, hogy a logaritmus már nem tartozik bele az alapba, viszont azzal középsuliban ha jól emlékszem már 9., 10. osztályban megismerkedtünk. Viszont ki az, aki el tudja már akkor dönteni, hogy mivel akar foglalkozni ? #.# én spec. 12. második félévében sem tudtam biztosra, hogy akkor merre tovább (végül BTKról IK-ra, onnan meg TTK-ra jutottam XDD)

A takarítás tényleg jó dolog lenne, meg spórolna is a suli :dirr:

Elküldve: 2006.01.18. 20:19
Szerző: Yuki
AyaDid írta:lehet, hogy a logaritmus már nem tartozik bele az alapba
:shock: De bizony... az NAGYON alap.
A buta amerikaiaknál pl deriválni-integráli simán kell tudni, nálunk meg még nem kell(ett amikor én érettségiztem, és ezért megszívtam egyetemen)
Tényleg. Japánoknál elsunnyogott mateknál van logaritmus? Most már érdekel :dirr:

Elküldve: 2006.01.18. 20:23
Szerző: Mayer
Mostmár állítólag nálunk is lassan alap a Deriválás integrálás, legalábbis egy haverom aki idén fog érettségizni azt mondta hogy neki Fakton tanítják, és elvileg az emeltszintű érettséginek a része.

Persze, engem sem vígasztal ez a tény, hisz nekem sem tanították és most rászívtam :D, így remélhetőleg BTKra jutok, és ott nyugodtan lediplomázom majd egyszer :D

Más: Jó volna ha nálunk is honos lenne a "kibasen", és lennének szép kis iskolai bajnokságok belőle :D

Elküldve: 2006.01.18. 20:58
Szerző: AyaDid
Mayer írta:Mostmár állítólag nálunk is lassan alap a Deriválás integrálás, legalábbis egy haverom aki idén fog érettségizni azt mondta hogy neki Fakton tanítják, és elvileg az emeltszintű érettséginek a része.

OFF ha fakton tanítják, akkor miért lenne alap? Oo azért fakt, mert az többet nyújt az alapnál. Az emeltszintű meg megint azért emeltszintű, mert csak az csinálja, akinek kell a felvételihez, meg később az egyetemre. én integrálni a fakt faktjaként tnaultam ^^'OFF vége

Kb az egész témát átolvastam, most olyan jött rám ^^'. 3 oldalanként deja vu érzése van az embernek :P

Én max. a japán sulit egy hétre próbálnám ki, de csak nadrágban XDD.

Elküldve: 2006.01.19. 02:04
Szerző: sesam
Nos nekem a japán oktatással leginkább az a bajom akiket kinevel. Szerintem az iskoláknak döntő szerepe van abban, hogy olyan a társadalom, amilyen. Szép, hogy nem kell világtörténelmet tanulni, de szerény véleményem szerint senkinek se ártana, ha legalább az alapvető eseményekkel tisztában lenne. A választható földrajz eredménye pedig, hogy a legtöbb osztálytársamnak gőze nincs alapdolgokról...

Mi tanulunk a kínai ópiumháborúkról vagy Japán bezárkózásáról, meg a Meiji-restaurációról. Nem hisszük azt, hogy csak Magyarországon van négy évszak, és tisztában vagyunk a bolygó éghajlatával úgy általában.

Egy japán azt írta a japánokról:
"schools are doing too much schooling and not enough educating"

Elküldve: 2006.01.19. 04:22
Szerző: Konomi
Bioszra például jártam Japánban, mert a matekhoz nem volt kedvem :P bioszból [bár ez teljesen tanárfüggő] egyész pofás kis tananyagunk volt [gimi] másodikban. De mondom, azzal, hogy bejártam biológiára, nem kellett matekra, fizikára járni. Kémiára kellett, de az nem volt olyan veszélyes, mint itthon, folyton igen szemléletes kísérleteket csináltunk [bár talán ez is tanárfüggő] a laborban, és ez nagyon izgis volt. Földrajzra bejárhattam volna, de miután megnéztem egy órát, úgy döntöttem, hogy inkább nem... helyette odanyomták a harmadikos vizsgapapírt, amit hibátlanra megírtam és biztosítva volt "az évvégi ötösöm"...
Ami nagyon meglepő volt, azok az énekórák... gitározni tanultunk :shock: meg osztrák hegyi dalokat dalolgattunk [nem jódli XD] zongorakísérettel.
Az angol volt az egyik kedvencem. Mivel angol speckó osztályba jártam, volt 4 féle angolunk, angol nyelvtan, writing, reading és oral communication [a rövidítése nagyon tetszett: オ・コ], természetesen 4 külön tanárral XD és rettenetesen boldog voltam, mert az igencsak gyenge angoltudásom ellenére én voltam a legjobb :lol:
Volt főzés óránk is [ne hasonlítsátok az ált. iskolás háztartástanhoz lécci], és nem akartam hinni a szememnek, amikor először megláttam, hogy milyen komoly berendezésekkel van felszerelve egy teljesen átlagos gimi konyhaterme... egy komplett szakácsműhely... leesett az állam. Ennél már csak az lepett meg jobban, mikor elém tárult az iskola saját uszodájának látványa -_-" ennyit a japán iskolákról... én vissza akarok menni~

Elküldve: 2006.01.19. 05:33
Szerző: Macsek04
Ha bioszt tanulsz nem kell matekra és fizikára bejárni ? Ott a helyem ::tenshii:: Van gitárom, azon is megkéne tanulni vhogy játszani :D Főzni meg egyáltalán nem tok :D:D:D Úszni imádok:D Azt a helyet nekem találták ki ::jthrill:: Téleg olyan szép az uszóda ahogy mondod ? Úgy megnézném :)

Elküldve: 2006.01.19. 07:34
Szerző: sesam
Japánban így tanítják az idegen nyelveket. Nekem is van reading-órám. Sőt, az egyéves japántanfolyam alatt is volt 話方 (beszélgetés), 聴解 (hallgatás utáni értés), 読解 (olvasás), stb óránk a "sima" nyelvórák mellett.

------

Apropó Konomi, hogyan értékeltek? Nekünk 優, 良, 可, 不可 van. Most így hirtelen nem jut esezmbe senki, akit ismerek, és 高校生. :)

Elküldve: 2006.01.19. 09:05
Szerző: Konomi
sesam írta:A választható földrajz eredménye pedig, hogy a legtöbb osztálytársamnak gőze nincs alapdolgokról...
Itt van erre egy nagyszerű példa a Yakitate!! Japan c. animéből...

Európa térképe

To sesam: Már nem emlékszem, hogy mik voltak konkrétan az értékelések [mert én mindig csak egy fajtát kaptam XD], de valami egészen hasonló...
mayer írta:Más: Jó volna ha nálunk is honos lenne a "kibasen", és lennének szép kis iskolai bajnokságok belőle
Ja, az tényleg nagy buli lenne :P

Elküldve: 2006.01.19. 12:00
Szerző: Surci
Európa térképéhez gratulálunk.
AyaDid írta:Szvsz jó, ha az ember tisztában van az alapokkal...
Persze, csakhogy a logaritmus már nem tartozik az alapokhoz imho. Aki nem matekfüggő szakra megy(programozó, fizika, mérnök stb...), használja-e egyáltalán az életben? Oké, hogy tudom, van ilyen is, de imho a hatványozás meg gyökvonás az, ameddig az alapok terjednek. Geometriából: felszín-és térfogatszámítás, valamint legyen már az ember tisztában az alapfogalmakkal, de a vektorok, a sinus-cosinus, a térgeometria minek annak, aki nem lesz építész? Kémiával is többre mennénk, ha a képletek magoltatása helyett inkább kísérleteket mutattak volna (pl. miért nem szabad megnyalni a nátriumot XD)
AyaDid írta:Viszont ki az, aki el tudja már akkor dönteni, hogy mivel akar foglalkozni?

Azt biztos el tudja, hogy mivel nem. Ha síkhülye a matekhoz és a fizikához, nincs hozzá készsége, akkor biztos nem lesz belőle mérnök, míg aki utál olvasni és nyelvet tanulni, abból sem lesz nyelvész, ha utálod a bioszt meg az állatokat, akkor nem leszel állatorvos.

/OFF VÉGE

Elküldve: 2006.01.19. 12:19
Szerző: AyaDid
Surci írta:Persze, csakhogy a logaritmus már nem tartozik az alapokhoz imho.
AyaDid korábban írta:lehet, hogy a logaritmus már nem tartozik bele az alapba
:roll: ha már kritizáljuk a hozzászólást, olvassuk el figyelmesen....
Surci írta:Ha síkhülye [] a fizikához, nincs hozzá készsége, akkor biztos nem lesz belőle mérnök

Háát... én spec. hülye voltam fizikából, de ettől függetlenül olyan helyen vagyok, ahol elég keményen tudni kell. O,o
Igazad van, viszont nálunk sokan 180°-os fordulatot vettek... és akik utálják a törit, azok is közgazdásznak-jogásznak mentek végül is.

A térkép rulzz ^^"""""""

Konomi: meddig is éltél kint Japánban? És hány éves korodban? Volt valami kivételezés, vagy tőled is ugyanazt elvárták a suliban, mint egy japántól? És hogy ment a beilleszkedés?

Elküldve: 2006.01.19. 12:23
Szerző: Surci
AyaDid írta:Igazad van, viszont nálunk sokan 180°-os fordulatot vettek... és akik utálják a törit, azok is közgazdásznak-jogásznak mentek végül is.
Én meg az én ismerőseimből indultam ki ^^

A térképről meg miért épp Magyarország hiányzik? Vagy miért nem mi foglaltuk el Ausztriát? XD ^^

Elküldve: 2006.01.19. 12:42
Szerző: Konomi
AyaDid írta:Konomi: meddig is éltél kint Japánban? És hány éves korodban? Volt valami kivételezés, vagy tőled is ugyanazt elvárták a suliban, mint egy japántól? És hogy ment a beilleszkedés?
Gimis koromban voltam kint egy évet és sajnos nekem is ugyanazt kellett tanulni, mint a többieknek ^^" annyi kivételezés volt, hogy nem kellett földrajzra járni, mert megírtam belőle a teszteket, de egyébként más nem volt. A beilleszkedés nagyon egyszerű volt, mert az első 2 hétben a csodámra jártak és körülvettek folyton ötszázan és kérdezgettek, vittek mindenhova, etettek mindenfélével, aztán mikor letelt a 2 hét, mintha elvágták volna. Békénhagytak, kifogytak a kérdésekből, lecsillapodott az egész, az osztálytársaim elfogadták, hogy ott vagyok velük. Mindvégig kedvesek voltak hozzám, segítettünk egymásnak amiben tudtunk, együtt mentünk haza suliból, rendszeresen [majdnem minden nap] jártunk karaokeezni, purikurázni meg kajálni. Szerencsésnek mondhatom magam, mert egyáltalán nincsenek rossz tapasztalataim ^^

Elküldve: 2006.01.19. 15:54
Szerző: phr0zen
Gyerekek, valaki elmagyárázná nekem, hogy mi olyan végtelenül horribilis a logaritmuson? :dirr: A középiskola matek anyagát kettes-hármas szintre AKÁRKI képes teljesíteni. Ez ilyen tipikus "magyar szakos kislány vagyok, úgyse értem a matekot"-szindróma. :tard:

Elküldve: 2006.01.19. 16:37
Szerző: Mayer
A Logaritmust még én is értem... csak azt nem tudtam soha hogy Mire való??? :D

Egyébként 11.-es korukban sem tudják eldönteni hogy hová szeretnének menni tanulni és mit akarnak tanulni... Leginkább az hogy: jajj majd a Közgáz... na persze. Aztán majd szépen észreveszik hogy nem ez az ő világuk, és megvilágosodnak hogy mit is akarnak majd tanulni :)

Egyébként sztem sincs a mai matek követelményekben semmi húde nagyügy. AKi nem evvel akar majd foglalkozni annak mindegy hogy kettes-hármas (én!:D mégis négyes lett az érettségim), akit meg érdekel annak meg ott a fakt, az már elvileg integrálásra is felkészít jobb esetben...

Elküldve: 2006.01.19. 16:45
Szerző: Rage
Mayer írta:A Logaritmust még én is értem... csak azt nem tudtam soha hogy Mire való??? :D
Bármily meglepő, az egy függvény. :p Szegény szerintem maga sem tudja, hogy mire való. :(
És azt hiszem, ennyi off bőségesen elég volt a magyar oktatási rendszerről, javaslom, hogy térjetek át a japán iskolákra.

Elküldve: 2006.01.19. 17:58
Szerző: sesam
phe4r da R4ge! :P