16. nap - Anime a legjobb animációval/manga a legszebb arttal
Ha van egy előnye a "lustább" válaszadásnak a kihívásban, az az, hogy mások válaszát olvasva olyan válaszok is eszembe jutnak egyik-másik kérdésre, amik amúgy lehet nem, vagy csak sok agyalás után jutnának eszembe. Ilyen szempontból közelítve a kérdést osztom Catrin felvetését
Satoshi Kon-al kapcsolatban, akitől ugyan csak a Perfect Blue-t és a Patlabor 2-őt láttam eddig, de már ez a két movie is tanúbizonysága annak, hogy nem hiába van hiányolva a rajongói körében. De ugyancsak ebből a szempontból örülök, hogy iskariotes felhozta a
Redline-t, hiszen nem véletlenül van benne 7 év kemény munkája, ami még most, 6 évvel később is lazán megállja a helyét, függetlenül attól, hogy ki mit gondol a movie "rajzfilmesebb" és "pózőrebb" mentalitásáról.
De hogy jöjjenek saját kútfőből származó válaszok is, a KyoAni munkásságát az esetek túlnyomó többségében ténylegesen lehet dícsérni (függetlenül attól, hogy a karakter dizájnjai már jobban ízlésfüggők), és habár abban egyetértek, hogy a Hibike! Euphonium talán az egyik (ha nem A) legigényesebben összerakott animéjük, én mégis inkább a
Nichijou-t emelném ki. Legfőképpen azért, mert ez a sorozat egy nagyon jó példája annak, amikor a látszólag faék egyszerűségű vizuális stílus meghazudtolja azt az erőfeszítést, amit a sorozat animálásába feccölt a KyoAni, és tökéletesen simul össze a kettő úgy, ahogy azt az adott jelenet megkívánja. Erre példának tudom ajánlani
ezt a jelenetet, ami hiába származik az utolsó részből, ha egyszer másfél percben képes demonstrálni azt a kettősséget, amiről beszéltem (eleve érdekes az, ahogy a szereplőknek téglalap lápaik vannak, közben a kezük feltűnően részletesen van megrajzolva szinte mindig). Azt a kettősséget, ami tudtommal nem is volt pénzügyileg kifizetődő a KyoAni-nak, még ha a sorozat még a
CG terén is tudott brillírozni.
Egy kissé "noob és cinkes" válasz, de a mostanában készült animék terén a
One Punch Man ugyancsak említésre méltó, hiszen szinte a sorozat egésze alatt ott volt az az érzés, hogy a Madhouse nem hiába lőtte be ezt az animét "csak" 12 részesre, hiszen szinte minden epizód tartalmazott legalább egy olyan jelenetet, ami kapcsán a sakuga fanok megnyalták mind a tíz ujjukat, ami már csak azért is ironikus, mert ugye egy OP szuperhéroszról szólna a sztori. Példaképpen
belinkelhetném ezt a jelenetet, de valahol hiába való lenne, mert az OPM tipikusan az a fajta valami, amihez a "kisképernyős" YT videók nem elegek, hanem mindenképpen érdemes 1080p-ben, teljes képernyőn befogadni a láttotakat, a sorozatot övező vérpistikés rajongás ellenére is. De hogy más Madhouse cuccokkal hozzam összefüggésbe, nem hiába szépült meg egyre inkább a Hunter x Hunter az idő múlásával, és nem hiába mutatnak jól az újabb Hajime no Ippo animék harcai sem.
A régebbi címeket illetően kicsit hiányos az emlékezetem (pedig biztos vagyok benne, hogy később ilyen-olyan módon beugrana egy pár), de a kilencvenes évekből mindenképpen kiemelném a
You're Under Arrest legelső, 1994-es anime adaptációját (ami egy OVA volt), ami inkább a részletességével tűnt ki semmint az animációjával (nem mintha csúnya lenne, épp ellenkezőleg), egy olyan korból amikor a Studio DEEN neve még nem volt óvatosságra intő. A pár évvel későbbi movie és TV special is korrekt munka volt, de már az OVA
openingjén látszik, hogy nagy hangsúlyt fektettek a járművek minél jobb ábrázolására (még a tükröződések és a csillogások esetében is!), és ahhoz képest, hogy még 2007-ben is készült YUA anime, sajnos már a legelső 1996-os TV sorozat esetében is látványos volt a minőségbeli zuhanás ahhoz az OVA-hoz képest, ahol a franchise anime karrierje anno elkezdődött.
És hogy kivételesen a mangák szempontjából is megközelítsek egy kérdést: sokkalta inkább vagyok animés úgyhogy mangák terén közel sincs olyan rálátásom, de a
Gon című mangát mindenképpen kiemelném. Az egész manga lényegében egy dinókölyök dialógusok nélkül elmesélt kalandjaiból szemezget, és ha lenne egy stúdió aki megpróbálná tisztességesen adaptálni animébe, annak nagyon fel kéne kötnie az alsóneműt hozzá, mert az valami fergeteges ahogy az állatok meg vannak rajzolva, legyen szó
Gon-ról, vagy a
többi állatról.
17. nap - Kedvenc férfi mellékszereplőd animében
Erre nagyon könnyű válaszolnom:
Freddie a Cromartie High School-ból, akit még véletlenül sem *arról* a Freddie-ről mintáztak.
Maga a figura egy mukkot se szólal a sorozat egésze alatt, de -a robottal és a gorillával együtt- a puszta jelenléte is kis túlzással egy testamentuma annak, hogy a Cromartie egy teljesen normális és átlagos középiskola.