A mordályos nyul írta:Jé, van topikja, áthoztam a beszélgetést ... Köszi a részletes leírást!
Köszi, nem is vettem észre hogy van külön topikja a témában, szóval elég valószínű hogy offtopicba mentem/mentünk volna át ha a másik témában folytatódott volna a diskurzus. A leírásért pedig nincs mit.
A mordályos nyul írta:
Kedvelem a Nintendós játékokat, ezért is van 3DS-em, mert amikor azt vettem, úgy voltam vele, hogy leginkább annak a játékfelhozatala érint engem is (és ez most is érvényes, kár, hogy se időből se pénzből nincs annyim, amennyit képes lennék rákölteni
).
3DS nálam is alap választás volt, igaz "csak" az olcsóbb 2DS változat mert a 3D alapjában nem mozgat meg, és akármennyire csúnya egyesek szerint a 2DS, azért a gyakorlatban semmivel sem kevesebb az hagyományosabb modellekhez képest. Annyi hátránya van hogy a 3DS modellekkel ellentétben nem igazán fér el zsebben (összecsukhatóság hiánya ugye), de egy külön tartó tokkal felkészülve gond nélkül megoldható az "utazásra" felszerelés, na meg a 3D annyira nem nélkülözhetetlen része egyik játéknak se. Játékból meg van dögivel szerencsére (most is pölö szemezek a Zelda: Majora's Mask 3D-vel és a Codename S.T.E.A.M.-el), és a DS kompatíbilitás is nagyon sokat dob a gép értékén, pláne úgy hogy PC-s emulásnál nem igazán működik annyira természetesen a billentyűzet/kontroller+egér kombó a gombok+stylus kettőshöz képest. Bár igazság szerint ha akaratlanul is a Sony részéről, de szerintem az is dob a 3DS értékén hogy a Sonynak nem igazán megy jól a kézikonzolos biznisz a PSP-vel és most a Vita-val, nekem legalábbis nem igazán van olyan cím semelyikre ami igazán megmozgatna akár manapság (mondjuk anno volt egy PSP-m, de az se volt hosszú távú befektetés). Mondjuk Vita-n az első Danganronpa kicsit érdekel (egyrészt mert kissé hasonlít a Phoneix Wright sorozatra, másrészt mert az anime ritka pocsék volt), de ahhoz képest hogy pölö a két évvel ezelőtti Etrian Odyssey IV-el még most is elvagyok, gondolhatod mennyire sürget a Vita.
A mordályos nyul írta:
Szóval igen, a Wii U is igencsak csábító, ráadásul visszafelé kompatibilitás rulez. De közben meg a Kinekt valami iszonyú szórakoztató valami, és szerintem szabadabb és természetesebb, mint a Wii mozgásérzékelése, és sajna FOMO-t kapok az X1/PS4 játéklistától (bár azt inkább borogatni kéne, mint kiélni).
A Kinect-et még nem próbáltam, de ha a Wii alapján tudok véleményezni róla valamit, akkor talán azt hogy a tisztán minijáték gyűjtemény jellegű címeknél el tudom képzelni hogy mennyire természetesebb lehet a Wiimote-hoz képest, nekem legalábbis a Wii Sports egy része olyasminek jött le ami egy színtisztán mozgásérzékeléssel "hitelesebb" lett volna az élmény, ezzel nem utalva arra hogy rossznak tartanám a Wii megoldását vagy bármi hasonló. Viszont ha a "hagyományosabb" játékokról van szó, akkor szerintem a Wiimote-nak több esélye van arra hogy a gyakorlatban jobban működjön, elég nagy részben azért mert valahol könnyebb beleszuszakolni a használatát mint a Kinect-féle színtiszta mozgásra épülő elképzelését, és azért is, mert a Wii-nél egyszerre lehet használni az analóg karos mozgást a Wiimote lehetőségeivel. Például a Super Maro Galaxy 1-2 esetében meg tudták oldani azt, hogy a Wiimote-os hadonászás a játék szerves része legyen a pálya design szintjén is úgy, hogy közben Mariót az analóg karral lehet irányítani (pölö egy sima rántással Mario be tud "pörögni", ami egyszerre támadási forma és amolyan ugrás korrigálási esély is), vagy a Metroid Prime 1 (ami egy FPS) esetében a PC-s egeret kimondottan megközelítő pontossággal lehet nézelődni és célozni a Wiimote-al, ami kész felüdülés teszem azt a PS3 analóg karjai után (azoknak van egy jellegzetes "holtpontjuk", kell egy kis távolság mire a kontroller észreveszi hogy te bizony mozgatni akarod azt a szerencsétlen kart, ami kimondott pontosságot igénylő szituációkban idegesítő tud lenni).
Wii U-nál a visszafelé kompatíbilitás valóban finom (GameCube-al mondjuk nem az, de az N nemrégiben indította el a Wii-s játékok eShop-os terjesztését, szóval a GC-s támogatás elvileg benne van a pakliban), nem is értem hogy a PS4 esetében miért vágták ki , amikor legalább a PS1-es támogatás valószínű nem lett volna annyira drága. Jó, mondjuk akinek épp PS1-2 címekre fáj a foga, annak ott van a PSN (vagy esetleg vesz egy warezra képes PS2-őt és azzal elvan, manapság piszok olcsó a PS2), de a PS3-as játékoknál már azért szerintem kilóg a lóláb, és nem azért, mert talán nem tudták volna megoldani. Gondolom amúgy se próbálkoztak vele, mert anno a PS3-ból is költségtakarékossági okokból hagyták ki a PS2 hardveres támogatását egy idő után, de a PS3 esetében elég szemet szúró az, hogy egy részüket "Remastered" kiadások keretén belül hasznosítják újra a PS4-en, és szinte sosincs arról szó hogy esetleg a PS3 korai címeiből válogatnának. Mondjuk a PS3 mentségére legyen szólva, hogy annak se volt valami szép indulása (bizony kellett egy pár év, mire a "PS3 has no gaemz" mantra alábbhagyott), és azért gondolom a PS4 (és az X1) is össze fogja majd szedni magát jövőre vagy azután (vagy azután...), de a jelenlegi viszonyokat tekintve azért nincs annyira lemaradva a Wii U, hogy arról skandálják a "has no gaemz" mantrát. Külsős fejlesztőktől valóban nincs túlzottan sok cím, de a N a lehetőségekhez képest szerintem sokat tesz azért hogy legalább ők ne hagyják parlagon a konzolt: eleve a Splatoon olyasmi amire eddig a PS4/X1 pároson nincs példa, és ha cinikus akarnék lenni, lehet nem is lesz. Nem azért mert alábecsülném a Sony-t/MS-t, hanem azért, mert talán egyedül az N aki még manapság is felfogja, hogy nem cinkes olyan játékokat készíteni ami elég tényleg leülhet az egész család, nem véletlen, hogy a Splatoonban annyira komolyan veszik ezt hogy még Voice Chat sincs a játékban.