Mi(k) volt(ak) számodra a 2006. év animéje(i)
- paTKany
- A 8. Aasu
- Hozzászólások: 803
- Csatlakozott: 2003.07.16. 18:19
- Nem: Férfi
- Tartózkodási hely: Aasu residence
Mi(k) volt(ak) számodra a 2006. év animéje(i)
Ahogy már az elmúlt években is megtörtént itt a fórumon decemberben, megnyitom a szokásos évértékelő témát.
2006 minden eddiginél több animét hozott magával volt olyan hete az évnek amikor közel 120 anime sorozat új része ment le a japán TV-kben. Volt tehát miből válogatni.
Számomra egyértelműen a Higurashi no naku koro ni volt az év animéje. Ennyire bonyolult és mégis tökéletesen összerakott történetet nagyon ritkán látni. Ryukishi07 az eredeti játék alkotója egy olyan írózseni amilyenből tízévente ha egy születik. A Studio DEEN jó, ha 20%-ot vissza tudott adni Ryukishi07 munkájának komplexitásából, de még ez is elég volt ahhoz, hogy egy kiemelkedő anime készüljön.
Aztán rettentően élvezem a még futó Otome wa boku ni koishiteru-t, továbbá nagyon bejött a nyár folyamán a Tonagura!.
2006 minden eddiginél több animét hozott magával volt olyan hete az évnek amikor közel 120 anime sorozat új része ment le a japán TV-kben. Volt tehát miből válogatni.
Számomra egyértelműen a Higurashi no naku koro ni volt az év animéje. Ennyire bonyolult és mégis tökéletesen összerakott történetet nagyon ritkán látni. Ryukishi07 az eredeti játék alkotója egy olyan írózseni amilyenből tízévente ha egy születik. A Studio DEEN jó, ha 20%-ot vissza tudott adni Ryukishi07 munkájának komplexitásából, de még ez is elég volt ahhoz, hogy egy kiemelkedő anime készüljön.
Aztán rettentően élvezem a még futó Otome wa boku ni koishiteru-t, továbbá nagyon bejött a nyár folyamán a Tonagura!.
- Sister Tenshi
- Loli Mod
- Hozzászólások: 1464
- Csatlakozott: 2004.01.07. 11:24
- Nem: Nő
- Tartózkodási hely: Sky Temple családi étterem
- Kapcsolat:
Mivel a Red Garden-t azóta se tudtam tovább nézni (ami késik, nem múlik), ezért egyelőre számomra az év animéje egyértelműen a Kemonozume. Mind képi világban, mind történet és karakterek szempontjából nagyszerű volt és biztosan újra meg fogom nézni még párszor.
A még futó sorozatok közül egyelőre nagyon tetszik a Kanon, az AIR óta rengeteget tisztult a karaktertervező stílusa, így az animációval együtt egy sokkal szebb képivilágot kapunk. A seiyuuk mind nagyon jól alakítanak (külön kiemelném Akemi Satou-t, aki gyönyörű, kellemes hangot kölcsönöz Shiori-nak), a zene is tökéletesen passzul és egyelőre a történet is nagyon jó.
Ami még nagyon tetszett, az a Pretty Cure Splash Star volt, ám ezt egyelőre csak a 8. részig lehet felirattal beszerezni. Az előítéleteim után kellemeset csalódtam a két új főszereplőben és úgy általában az új történetben.
A még futó sorozatok közül egyelőre nagyon tetszik a Kanon, az AIR óta rengeteget tisztult a karaktertervező stílusa, így az animációval együtt egy sokkal szebb képivilágot kapunk. A seiyuuk mind nagyon jól alakítanak (külön kiemelném Akemi Satou-t, aki gyönyörű, kellemes hangot kölcsönöz Shiori-nak), a zene is tökéletesen passzul és egyelőre a történet is nagyon jó.
Ami még nagyon tetszett, az a Pretty Cure Splash Star volt, ám ezt egyelőre csak a 8. részig lehet felirattal beszerezni. Az előítéleteim után kellemeset csalódtam a két új főszereplőben és úgy általában az új történetben.
- mufurc
- Fórumdémon
- Hozzászólások: 1792
- Csatlakozott: 2003.03.12. 15:52
- Tartózkodási hely: Neue Sansoucci, Odin
Hm..... nehéz, nehéz, úgyhogy nem is próbálok meg objektív lenni. :3
Az Év Animéje (így, nagybetűvel) mindenképpen az Ouran koukou Host Club. Sorolhatnám az okokat, hogy miért, de röviden: végre egy anime, amit nekem csináltak. :3 Hogy szó szerint vegyem az angol kifejezést, minden létező gombomat megnyomta, azokat is, amiket eddig egyetlen más animének sem sikerült. Nem tökéletes ugyan (van némi hullámzás a második felében), de a pozitívumok messze elnyomják a negatívumokat, és 100%-osan újranézhető.
Aztán,szorosan az Ouran után jön a Kemonozume, ami, ahogy Tenshi is mondta, minden szempontból nagyszerű és, ami nagyon fontos, eredeti és kreatív.
A jelenleg is futó sorozatok közül részemről a Red Garden a nyerő - nem lett belőle második Gankutsuou, ahogy vártam, de így is egy nagyon érdekes és hangulatos anime, fantasztikus alakításokkal a seiyuuk részéről. Továbbá ott az Ayakashi Ayashi, ami ugyan lassan indult be, de mostanra nagyon érdekes és nagyon élvezetes kis cucc lett belőle (plusz gyönyörű karakterdizájnok by egyik kedvenc karakterdizájnerem, Kawamoto Toshihiro).
Mindenképpen megemlíteném még a Juuouseit, ami bár sajnos elcsúszott azon, hogy 5 kötetnyi nagyon bonyolult és nagyban a háttérinfón alapuló sztorit 11 rövidke epizódba próbáltak besuvasztani, ennek ellenére nagyon kellemes és minőségi lett, gyönyörű animációval és zenével, nagyon szép karakterdizájnnal és Thirddel.
Az Év Animéje (így, nagybetűvel) mindenképpen az Ouran koukou Host Club. Sorolhatnám az okokat, hogy miért, de röviden: végre egy anime, amit nekem csináltak. :3 Hogy szó szerint vegyem az angol kifejezést, minden létező gombomat megnyomta, azokat is, amiket eddig egyetlen más animének sem sikerült. Nem tökéletes ugyan (van némi hullámzás a második felében), de a pozitívumok messze elnyomják a negatívumokat, és 100%-osan újranézhető.
Aztán,szorosan az Ouran után jön a Kemonozume, ami, ahogy Tenshi is mondta, minden szempontból nagyszerű és, ami nagyon fontos, eredeti és kreatív.
A jelenleg is futó sorozatok közül részemről a Red Garden a nyerő - nem lett belőle második Gankutsuou, ahogy vártam, de így is egy nagyon érdekes és hangulatos anime, fantasztikus alakításokkal a seiyuuk részéről. Továbbá ott az Ayakashi Ayashi, ami ugyan lassan indult be, de mostanra nagyon érdekes és nagyon élvezetes kis cucc lett belőle (plusz gyönyörű karakterdizájnok by egyik kedvenc karakterdizájnerem, Kawamoto Toshihiro).
Mindenképpen megemlíteném még a Juuouseit, ami bár sajnos elcsúszott azon, hogy 5 kötetnyi nagyon bonyolult és nagyban a háttérinfón alapuló sztorit 11 rövidke epizódba próbáltak besuvasztani, ennek ellenére nagyon kellemes és minőségi lett, gyönyörű animációval és zenével, nagyon szép karakterdizájnnal és Thirddel.
現実は現実
アイドルはアイドル
それはそれ、これはこれだ!
アイドルはアイドル
それはそれ、これはこれだ!
- madfist
- Sensei
- Hozzászólások: 597
- Csatlakozott: 2006.01.12. 13:42
- Nem: Férfi
- Tartózkodási hely: The Vast Nothingness of Space
- Kapcsolat:
Az én kedvencem idén a Black Lagoon. Nem nagy szám, csak ezt találtam a leglátványosabbnak és szórakoztatóbbnak. Ez volt az egyetlen anime, aminél szinte azonnal megnéztem az új epizódokat. Remélem 2 szezonnál többet is megér
Aztán a Higurashi nekem is bejött, csak még nem mertem megnézni az utsó fejezetet belőle. Valamint az AMG 2. szezonja is szerzett kellemes perceket, de nem igazán ért fel az első színvonálahoz.
Aztán a Higurashi nekem is bejött, csak még nem mertem megnézni az utsó fejezetet belőle. Valamint az AMG 2. szezonja is szerzett kellemes perceket, de nem igazán ért fel az első színvonálahoz.
Nekem az idei #1 anime egyértelműen a Death Note. A történet, az animáció, a karakterek és a zene, mind tökéletes, és nem bírom ki, ha még aznap nem tudom megnézni, amikor letöltöttem. A seiyuuk is igazán nagyszerű munkát végeztek.
A másik sorozat, amiben igen kellemesen csalódtam, az a Digimon Savers. Az elején elég bugyutácskának tűnt, de aztán szép lassan beindult, és a grafikával is sikerült végül megbarátkoznom. Történetileg szerintem egész korrekt. Tetszik, hogy az előző sorozatokból visszahoztak néhány elemet.
A másik sorozat, amiben igen kellemesen csalódtam, az a Digimon Savers. Az elején elég bugyutácskának tűnt, de aztán szép lassan beindult, és a grafikával is sikerült végül megbarátkoznom. Történetileg szerintem egész korrekt. Tetszik, hogy az előző sorozatokból visszahoztak néhány elemet.
- Pata
- Nagymester
- Hozzászólások: 907
- Csatlakozott: 2003.09.08. 07:28
- Tartózkodási hely: Otthon / Mister Sör / Károli BTKn
Nekem Juuousei és Ouran.
Ouran: mondani se kell, hogy rég röhögtem ennyit. Nagyon jó volt, élvezhető, a poénok egyben fárasztóak és nevettetik az embert.
Juuousei: Nagyon tetszett, gyönyörű grafika, szép OST, jó kis történet. Aránylag fanservice mentes, egy ilyen sorozat most jól jött, sajna az utóbbi időben majdnem minden animében van loli, fanservice, etc etc.
Ouran: mondani se kell, hogy rég röhögtem ennyit. Nagyon jó volt, élvezhető, a poénok egyben fárasztóak és nevettetik az embert.
Juuousei: Nagyon tetszett, gyönyörű grafika, szép OST, jó kis történet. Aránylag fanservice mentes, egy ilyen sorozat most jól jött, sajna az utóbbi időben majdnem minden animében van loli, fanservice, etc etc.
- siklara
- Szakértő
- Hozzászólások: 123
- Csatlakozott: 2006.10.18. 12:49
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Ouran Koukou Host Club, Suzumiya Haruhi no Yuuutsu
A két anime egészen más jellegű humort képvisel, a történetben szereplő klubok tevékenysége is erősen eltér, épp ezért nem is tudok dönteni a kettő között, nekem mind a kettő nagyon tetszett és szívesen újra is nézném őket.
A Death Note-ot azért nem írom, mert inkább mangapárti vagyok (bár vitathatatlan az anime "kúlsága"), a Kanon 2006 meg szintén nagyon tetszik (már a hatalmas vizenyős szemeket is kezdem megemészteni), de 10 rész után még nem akarok ítéletet mondani felette, hátha meggondolom még magam a későbbiek hatására.
Az egyéb, általatok emlegetett animék többségét nem láttam, de ez a topic hasznos már csak olyan szempontból is, hogy így tudom, mit ajánlatos még pótolnom az idei termésből.
A két anime egészen más jellegű humort képvisel, a történetben szereplő klubok tevékenysége is erősen eltér, épp ezért nem is tudok dönteni a kettő között, nekem mind a kettő nagyon tetszett és szívesen újra is nézném őket.
A Death Note-ot azért nem írom, mert inkább mangapárti vagyok (bár vitathatatlan az anime "kúlsága"), a Kanon 2006 meg szintén nagyon tetszik (már a hatalmas vizenyős szemeket is kezdem megemészteni), de 10 rész után még nem akarok ítéletet mondani felette, hátha meggondolom még magam a későbbiek hatására.
Az egyéb, általatok emlegetett animék többségét nem láttam, de ez a topic hasznos már csak olyan szempontból is, hogy így tudom, mit ajánlatos még pótolnom az idei termésből.
"Gankutsuou is awesome because of the following: trap, gayness, space elf vampire psychotic french possessed drug addict noble with a top hat." (Anonymous)
Személyes-publikus agyrémtár
- atis
- Haladó
- Hozzászólások: 47
- Csatlakozott: 2006.11.21. 22:43
- Tartózkodási hely: Nagytétényi koli, vagy Söjtör... mikor hogy
- Kapcsolat:
Mindenképpen Death Note, és Black lagoon.
Black Lagoon a kúlos B kategóriás akciófilm stílusa miatt jött be nagyon (nomeg Revy és Rock karaktere is sokat nyomott a lattba )
Death notehoz meg nem tudok mit hozzáfűzni. Eredeti, érdekes történet, kidolgozott karakterek, sötét hangulat... Röviden: KIRÁLY!
Black Lagoon a kúlos B kategóriás akciófilm stílusa miatt jött be nagyon (nomeg Revy és Rock karaktere is sokat nyomott a lattba )
Death notehoz meg nem tudok mit hozzáfűzni. Eredeti, érdekes történet, kidolgozott karakterek, sötét hangulat... Röviden: KIRÁLY!
- shearer
- Gyakorlott
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2006.05.31. 11:39
- Tartózkodási hely: Arcadia parancsnoki hídja
- Kapcsolat:
A No.1. az eddig egyértelműen a Death Note szerintem. Ami még nagyon bejött az az xxxHolic volt (remélem lesz folytatása) és a kicsit hullámzó szinvonal ellenére is imádom még mindig a Nanát. A Black Lagoon is nagy kedvenc lett, minden meg van benne ami egy lökött akciósorozatba csak kellhet. A Chevalier d'Éon is bejövős dolog, a D.Gray Man viszont erős kezdés után viszont egyre jobban esik vissza. Volt két folytatás amit nagyon vártam, de mindkettő csalódás volt (School Rumble és Aa! Megasmisama 2nd) az eredetiekhez képest. Viszont második Galaxy Railways sorozatra nem számitottam de eddig kellemes meglepetés. A Juuouseit is szórakoztató kis darab volt, de a rövidsége miatt azért maradt némi hiányérzetem utána...
Ezeken kivül nem követtem figyleemmel igazán sorozatokat, max beléjük lestem egy picit, de vagy rémgagyik voltak vagy csak szimplán nem az én világom
De akkor jöjjön a TOP5 anime 2006 listám:
1. Death Note
2. xxxHolic
3. Black Lagoon (nem bontom ketté a sorozatot mert semmi értelme)
4. Nana
5. passz, talán a Galaxy Railways II.
Ezeken kivül nem követtem figyleemmel igazán sorozatokat, max beléjük lestem egy picit, de vagy rémgagyik voltak vagy csak szimplán nem az én világom
De akkor jöjjön a TOP5 anime 2006 listám:
1. Death Note
2. xxxHolic
3. Black Lagoon (nem bontom ketté a sorozatot mert semmi értelme)
4. Nana
5. passz, talán a Galaxy Railways II.
- IloveRenji
- Fórummániás
- Hozzászólások: 1575
- Csatlakozott: 2005.10.24. 21:06
- Nem: Nő
- Tartózkodási hely: Pt.Pleasant Beach Arcade (lélekben ottmaradtam)
- Kapcsolat:
Nekem: Higurashi no Naku Koro ni; Suzumiya Haruhi no Yuuutsu; NHK ni Youkoso!; xxxHOLIC
Futó sorozatokba még nem mennék bele. Bár év vége előtt lezárják, ezért ide raknám még a Bokura ga ita-t is.
Sajnos csalódnom kellett viszont a School Rumble 2. sesonjában. Mai-Otome sem lett végül olyan remekmű, mint amilyennek indult. Jouohsei, meg egyértelműen maga alatt kivágta a fát.
Van még 1 jelölt a befejezett sorozatok között: Otome wa boku ni koishiteru.
Sajna mivel a felirat nagyon sokat késik, kétlem, hogy idén még látnám a végét, így ez most lemaradt.
Futó sorozatokba még nem mennék bele. Bár év vége előtt lezárják, ezért ide raknám még a Bokura ga ita-t is.
Sajnos csalódnom kellett viszont a School Rumble 2. sesonjában. Mai-Otome sem lett végül olyan remekmű, mint amilyennek indult. Jouohsei, meg egyértelműen maga alatt kivágta a fát.
Van még 1 jelölt a befejezett sorozatok között: Otome wa boku ni koishiteru.
Sajna mivel a felirat nagyon sokat késik, kétlem, hogy idén még látnám a végét, így ez most lemaradt.
One mind, One tought.
- Sister Tenshi
- Loli Mod
- Hozzászólások: 1464
- Csatlakozott: 2004.01.07. 11:24
- Nem: Nő
- Tartózkodási hely: Sky Temple családi étterem
- Kapcsolat:
- outsyder
- Nagymester
- Hozzászólások: 863
- Csatlakozott: 2006.05.05. 14:00
- Nem: Férfi
- Tartózkodási hely: valahol a dimenziók között...
- Kapcsolat:
nem sokat láttam az idei folhozatalból, de az Ouran feltétlenül viszi a pálmát, a Sorezore no Tsubasa hozta az első sorozat színvonalát, a Bartender nagyon hangulatos (bár elég keveset láttam belőle), viszont a Higurashi no naku koro ni-val és a Death Note-tal még hadilábon állok^^"
ja, és így az év végel fele igencsak felkeltette éreklődésem az Ergo Proxy, de zt már csak jövőre nézem meg...
ja, és így az év végel fele igencsak felkeltette éreklődésem az Ergo Proxy, de zt már csak jövőre nézem meg...
- siklara
- Szakértő
- Hozzászólások: 123
- Csatlakozott: 2006.10.18. 12:49
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Bocsánat, én meg szeretnék egy kiegészítést tenni: Touhai Densetsu Akagi - Yami ni Maiorita Tensai
Ez valami kegyetlen jó és mivel idén ért véget, szerintem simán ide sorolható (hiszen valami csak teljes egészében ítélhető meg és nem pár rész alapján, nemde?). Még az életben nem néztem játékról szóló animét, de ennek olyan fergeteges hangulata van, hogy még mindig nehéz elképzelnem, hogy a mahjongozás lehet ennyire izgalmas és menő dolog. DURVA grafika, baromi jó zenék, szinte emberfelettien kúl főhős, állandó izgalom... Nem csak az év egyik legjobbja nálam, hanem örökérvényű kedvenc.
Ez valami kegyetlen jó és mivel idén ért véget, szerintem simán ide sorolható (hiszen valami csak teljes egészében ítélhető meg és nem pár rész alapján, nemde?). Még az életben nem néztem játékról szóló animét, de ennek olyan fergeteges hangulata van, hogy még mindig nehéz elképzelnem, hogy a mahjongozás lehet ennyire izgalmas és menő dolog. DURVA grafika, baromi jó zenék, szinte emberfelettien kúl főhős, állandó izgalom... Nem csak az év egyik legjobbja nálam, hanem örökérvényű kedvenc.
"Gankutsuou is awesome because of the following: trap, gayness, space elf vampire psychotic french possessed drug addict noble with a top hat." (Anonymous)
Személyes-publikus agyrémtár
- Miharu-chan
- Törzskommentelő
- Hozzászólások: 388
- Csatlakozott: 2005.05.08. 13:54
- Tartózkodási hely: inglend
Én is csatlakozom pár előttem szólóhoz... az Ouran Koukou Host Club és a Death Note nálam toronymagasan nyert ^o^ Előbbi, mert vicces, szórakoztató, szeretnivaló karakterek vannak benne, és Tamaki rulz Utóbbi pedig, mert nagyon izgalmas, tetszik ahogy nyomoznak, és Light és L gondolkodása, döntései érdekesen alakulnak... alig várom az új subolt részt *-*
- Mayer
- Fórumfüggő
- Hozzászólások: 1207
- Csatlakozott: 2006.01.03. 01:15
- Tartózkodási hely: The Banbury Coffeeplant
- Kapcsolat:
Nálam is az idei mezőnyből egyértelműen az Ouran viszi a pálmát.
És bár sokan lehúzták, én a Mai-Otome-t is kiemelném, mert nekem személy szerint nagyon tetszett.
Death Note meg szintén nagy kedvenc lett pár pillanat leforgása alatt Remélem tartják a színvonalat és nem szúrják el, h majd 2007ben is az év egyik kedvence lehessen nálam
És bár sokan lehúzták, én a Mai-Otome-t is kiemelném, mert nekem személy szerint nagyon tetszett.
Death Note meg szintén nagy kedvenc lett pár pillanat leforgása alatt Remélem tartják a színvonalat és nem szúrják el, h majd 2007ben is az év egyik kedvence lehessen nálam