Titkos írta:miért van az, hogy itt rajtam kívül neked is, meg az egész AA-nak egyértelmű, hogy Anno ezzel kicsinálta a teljes Gainaxot, mert én eskü nem látom, hogy ez miért lenne a vég? XD
Vannak ebben a hírben olyan finomságok, amik elég egyértelművé teszik a helyzetet:
- csak az Anno-féle kölcsön 100 milla, ezen felül ott vannak még a gondolom már évek óta ki nem fizetett jogdíjak is, így az összes Anno-féle tartozás lehet ennek a duplája is.
- a 250 millió yen az BEVÉTEL, nem profit (év közepén volt annyi, év végére 500M körül) De ebből ki kell fizetni az alkalmazottakat, rezsit, irodafenntartást, anyagköltségeket, stúdióbérlést, satöbbi. Ezek után simán lehet mínuszos is a dolog vége.
- a legszebb az a rész, hogy az idei bevétel EGYTIZEDE az 5 évvel ezelőttinek. Nem csoda, az utolsó húzásuk is a 4 évvel ezelőtti Medaka Box volt, ami szintén nem muzsikált valami szépen. Kvázi a TTGL óta nem volt nagy dobásuk, azóta jogdíjakból és az éves fenntartási költségeket épphogy fedező izék gyártásából + bedolgozásból élnek. Évi 1 saját animéből meg fusizásból nem lehet hepajozni.
- a Gainax is kap jogdjbevételeket, ezeknek csak 1 része kerül(ne) Anno-hoz, mégse tudják még az ő részét se kifizetni.
- És végül az, hogy hitelre volt szükségük napi működési költségek kigazdálkodásához. Mert ahhoz kellett, nem egy új, nagy projectre, hiszen se tavaly, sem az idén nem jött ki a TTGL2, se más nagy dobás. Amikor céges ügyekben kicsit is járatos ember ilyesmiket hall, akkor már tudja hogy itt a vég. És szerintem nemcsak Anno-nak tartoznak, az ilyen esetek 99%-ban vannak még ott ilyen-olyan elmaradások és kölcsönök. Gondolom Anno-hoz is azért mentek, mert a régi szép idők meg minden, így kedvezőbb feltételekkel vagy kamatmentesen kaphattak kölcsönt, nem úgy mint mondjuk egy banktól. Ilyenkor simán benne van már az is, hogy előző hiteleket törlesztettek belőle, más banktól épp emiatt nem kaptak kölcsönt.
Titkos írta:-A másik meg a jogdíjak kérdése, de itt meg azt nem értem, hogy amiko Anno távozott a cégtől, akkor ők ezt nem tisztázták le, hogy most akkor a "közös tulajdonú" sorozatokat a jövőben melyikőjük használhatja? Az EVA-t pl. el is vitte tőlük, mint "apuci kedvenc kislányát"
Dehogynem. Az EVA-t el is vitte, de csak a jövőbeli animékre vonatkozó jogokat, a régi sorozatok+filmek jogain pedig megosztoztak. Ez kissé bonyolult mert Anno nem egy külsős csicska volt, hanem résztulajdonos és alapító tag, így bőven volt beleszólása, milyen feltételeket támaszt. Az EVA teljes jogdíja sem csak Anno-hoz megy, kap belőle a Gainax is. Ergo ezek forgalmazója továbbra is a Gainax, és az ezekből befolyó bevétel szerződésben kikötött X része járna Anno-nak. Csak hát ugye ha pénzügyi gondok vannak, akkor jön a "majd jövőhónapban-jövőre - a TTGL2 sikere után fizetünk, bízhacc bennünk Hideaki-kun". És persze "ha nem adsz halasztást, akkor le kell húznunk a rolót aztán bukod a pénzt is, közös az érdek". Anno is hülye volt, gondolom előbb elmaradtak a jogdíj-fizetések minthogy beletolta volna azt a tőkeinjekciót, pedig ilyen esetekben egy fillért nem szabad adni már egy cégnek - vagy bele kell kalkulálni, hogy ebből nagy bukó is lehet, és csak úgy adni, ha később az a lóvé nem hiányzik. Ráadásul ez szabadfelhasználású hitel volt ahogy elnézem, Anno nem került vissza az igazgatótanácsba, abba sincs beleszólása hogy milyen animéket hozzanak ki. Nem egy üzletember, na.
Titkos írta:Egy felszámolódott cégnél kire szállnak át a jogok?
1. Aki megveszi őket a csődeljárás során.
2. Ha a jogok eladása nélkül is ki lehet fizetni mindent, akkor a végén megbeszélik a tulajok egymás között, milyen arányban kapják a jogokat. Ezesetben nem hiszem hogy ez szóba jöhet. Anno része marad nála, a Gainax-ét meg majd eladják valakinek, de akár Anno ki is vásárolhatja őket, kérdés van-e erre pénze-akarata.
A tervezett új projectek pedig megmaradnak a tervezőasztalon.
Titkos írta:Edit: Tudom, hogy itt most a céget kéne gyászolni, aminek oroszlánrésze volt nem egy korszakdefiniáló anime elkészítésében
Én ugyan nem gyászolom őket. Két húzónév volt náluk, az egyik Anno, belőle élt a stúdió 88-98 között, utána meg Imaishi Hiroyukiból (TTGL, PsTwG), de mindketten leléptek. Maradt Saeki Shouji, de ő a középszer (Ugly&Beautiful World, Medaka, Pleaides, stb...), középszerű stúdióból meg van vagy száz, úgyhogy így jártak, össze kellett volna kaparni némi kreativitást, vagy szétnézni a régebbi mangák-regények között forrásért (van bőven alapanyag), nem felülni a bandwagonra.